PDA

View Full Version : Simpel opnemen ( beginnersvraag )



marcelca
6 april 2006, 14:33
Hallo

ben nu een half jaartje bezig met spelen en het lijkt me wel leuk om wat op te nemen op de computer.... ( dus hoeft niet professioneel )

Ik heb het programma Adobe Audition en weet hoe ik hiermee moet opnemen....

Nu komt mijn eigenlijk vraag :

wat heb ik nodig om een beetje fatsoenlijk geluid in mijn pc ( laptop ) te krijgen...



ik had al gewoon een snoertje tussen de versterker line out en de mic ingang van de laptop maar dat is niet om aan te horen ( laptop heeft helaas geen echte line-in )

Je hoort dan gigantisch veel ruis...

heb eventueel wel een computer met line-in en heb nog niet getest of dit beter gaat maar wil het liever met mijn latop doen...

Zijn er andere mogelijkheden om aan te sluiten zonder ruis ( niet duur graag, blijf nederlander en is maar voor mezelf )


ik gebruik een

epiphone les paul custom
vox ad30vt
Hp pavilion ZD8000


heb als aansluitingen:

-mic
-head
-USB 2
-firewire

als het niet te doen is dan hoor ik het ook wel

alvast bedankt

Dridon
6 april 2006, 20:35
bij je laptop hoor je als het goed is heel simpel van je mic ingang een line in te kunnen maken, dit door het ergens software matig in te stellen, ik weet niet precies hoe dit moet, maar dat is iets wat je zou moeten uitzoeken, dan hoort het al beter te klinken.

bert k
6 april 2006, 21:12
De geluidskaart van een laptop is bagger. Wat je moet hebben is een extern geluidsapparaat, zoals dit ding. (http://feedback.nl/?id=55&b=JAMLAB)Is maar 59 euro, bam je an de ruis af, maar je gitaar klinkt nog steeds saai.
Als je wat langer doorspaart kan je een Guitarport (http://feedback.nl/?id=55&b=99GPORT) kopen voor 159, dan kan je echt goeie geluiden maken.

harrie-beton
7 april 2006, 13:26
de laptop is snel genoeg mijn eerste keuze zou zijn Toneport of Guitarport.
Dat zijn dus speciale USB geluidskaarten voor gitaar.

rockin'

marcelca
7 april 2006, 14:01
de laptop is snel genoeg mijn eerste keuze zou zijn Toneport of Guitarport.
Dat zijn dus speciale USB geluidskaarten voor gitaar.

rockin'


heb je enig idee wat die dingen kosten

alvast bedankt

marcelca
7 april 2006, 17:10
ik ben er al uit wat ze kosten......

ik ga er nog even mee wachten anders krijg ik een bijl in mijn nek....

heb net de les paul gekocht en heb nog een erg dure hobby

bedankt iedereen voor de hulp in elk geval

grtz marcel

harrie-beton
7 april 2006, 21:08
prima, Guitarport is al wat ouder, dat is vast wel ergens tweede hands te krijgen onder de 100 euro.