PDA

View Full Version : Wat moet ik hier voor vragen?



Tije401
6 april 2006, 14:02
Hoi,

Ik heb twee gitaren die ik wil verkopen, maar ik weet niet echt hoeveel ik er voor kan vragen. Het gaat om een De Armond M75 (met ronde kop) en een Yamaha SG200. Ze zijn beide in prima staat en de D'armond is pas helemaal afgesteld. Ik zat zelf te denken de De Armond rond de 400 en de SG200 rond de 300 maar ik heb nogmaals geen enkel idee, omdat ik op Marktplaats en Ebay niet veel van deze types zie.

Grtz.

Tije

Harry
6 april 2006, 14:24
M75 met ronde kop? Heb je een foto?

Tije401
7 april 2006, 01:11
Hey.

Laat dat met die ronde kop maar zitten... Dat is niets aparts ben ik achter. Er schijnt kort een bepaald type met een iets andere kop op de markt te zijn geweest (die wat minder zou zijn), maar dit is het standaard type:

http://img.epinions.com/images/opti/e6/1f/instElectric_GuitarsM75-resized200.jpg



De Yamaha SG is er zo een, maar dan in het wit:

http://www.t001.freeserve.co.uk/us/dave/yam1.jpg

piezo
7 april 2006, 09:49
Als ik jou was zou ik die M-75 helemaal niet wegdoen, want het is 1 van de beste gitaren ooit gemaakt. Er zijn een aantal typen DeArmond waar nu al een "vintage"-achtige vraag naar is en dit is er 1 van. Onze drummer heeft er een, ook met die 2K elementen, die je onder de beste elementen ooit mag scharen.
Het is weer typerende "corporate" Fender kortzichtigheid dat ze gestopt zijn met de produktielijn onder DeArmond vlag.

Harry
7 april 2006, 10:11
ik kan piezo's enthousiasme over de DeArmond delen. Ik heb een M75T, en dat is een prima gitaartje.

hadv
7 april 2006, 18:49
Yamaha SG's zijn zeer goede gitaren, maar de prijzen die er voor worden betaald laten dat niet merken.
vaak veel te laag dus

ik weet niet hoe gevraagd wit is, maar de kleur schijnt meer invloed op de prijs te hebben dat de overall kwaliteit van de gitaar. enige tijd geleden hoorde ik dat eigenlijk alleen sunburst wat waard zou zijn.
gekkenhuis dus.
het ding zou zo maar 300 euro kunnen opbrengen, maar je moet niet vreemd staan te kijken als de ene malloot er 60 euro en de andere 600 euro voor over heeft

renier
7 april 2006, 20:02
hey tije,

is nauwelijks iets over te zeggen. die deArmond zou ik mischien nog even vasthouden; wie weet wordt dat "the next big thing". yamaha's brengen an zich niet veel op, maar het model is wel weer helemaal hip nu, en het is absoluut goeie kwaliteit.

inderdaad, de een bied 100 euro, de ander 500. kijk gewoon eens wat de gek ervoor geeft...

Tije401
10 april 2006, 17:24
Hey Jongens,

Bedankt voor de tips! Die SG zet ik dan maar op markplaats en dan zie ik wel verder... Beetje geluk mee hebben dus. De M75 is inderdaad een prachtige gitaar, maar hij ligt al anderhalf jaar ergens in de hoek stof te vangen. Ik heb er ooit nog eentje gehad, maar die heb ik (achteraf bekeken) voor een vriendenprijsje aan een kennis verkocht. Ik vind de elementen eerlijk gezegd net niet helemaal wat ik zoek. Ik denk dat ik maar hoog in ga zetten (rond de 475 oid) en dan zie ik wel verder. Ik weet nu in elk geval iets beter wat de 'status' van de gitaren is.

Groet,

Tije
http://www.cafebar401.nl