PDA

View Full Version : Toneport vraagjes



Hooligan601
6 april 2006, 11:01
Nu heb ik laatst een Line 6 Toneport UX1 gekocht en ben dr erg over te spreken... Wat een prachtding!

Maar ik heb er wel nog een aantal vraagjes over; Ik heb de manuals gelezen die op de website van Line 6 staan maar ben er niet echt wijzer van geworden (of ik heb het totaal niet begrepen).

Ten eerste wil ik graag weten hoe ik de Toneport instel als geluidskaart.

Daarnaast zou ik graag willen weten; Wat is het verstandigste? Hang ik mn AMP aan de Toneport ?(Zo ja , welke ingang van mijn Toneport dien ik in dit geval te gebruiken)... (voor mij is mijn AMP het krachtigste machientje wat ik bezit mbt geluid) of moet ik mijn stereo boxen gebruiken? (en hoe regel ik een fatsoenlijke doorlus kabel, aangezien de ingang anders is dan mijn kabeltjes). Ik heb het allemaal al geprobeerd maar weet niet wat het beste is, ik kreeg namelijk bij één van de ingang een stroomschok toen ik de plug van mijn guitaar (die in mijn toneport ging) aanraakte.... :mad:

Ik weet dat dit allemaal erg n00b klinkt maar ik heb er verder niet zo heel veel verstand van al vind ik het echt een geweldig aparaat.

bert k
6 april 2006, 11:04
Vertel nog eens wat meer. Wat bedoel je met je AMP? Je versterker? Welk merk? En waarom wil je die gebruiken als je een Toneport hebt. Het idee is dat je de gitaar in de Toneport steekt, en dan de Toneport naar de computer. Op de computer moet je een programma kiezen (wat gebruik je?) waar je de Toneport als geluidskaart instelt.

Hooligan601
6 april 2006, 11:20
Ik zal wat duidelijker zijn:

Ik heb een gewone kleine Marshall MG 15w versterker (kleintje). Als ik het goed begrijp plug ik mijn usb in de PC mijn gitaar in de gitaar ingang en dan zou ik geluid door mijn PC boxen moeten krijgen... nou dat krijg ik dus niet. Toen heb ik dus met een gitaar kabel mijn versterker in de analoge ingang gepluggt en toen diende mijn versterker dus als box... Ik weet niet wat het beste is hiervoor, maar toen deed hij het dus via mijn versterker.

Toen ben ik wat gaan surfen en toen las ik her en der dat het wel aan te bevelen is (heeft mijn verkoper ook tegen me gezegd) om mijn port te gebruiken als geluidskaart, als ik dit goed begrijp hoeft dan de port de geluiden niet naar de onboard geluidskaart van de pc te versturen maar regelt hij dit zelf waardoor er een directer geluid ontstaat (vooral met opnames).

Daarnaast heb ik nog een aditioneel vraagje: ik ben ook op de site van www.customtone.com geweest maar weet niet hoe ik dus geschikte pre-sets moet gebruiken aangezien er in de lijst geen toneport voorkomt en ik dus moet gaan importeren van andere modellen waarbij gearbox zegt dat er enkele amps en effecten niet in het pakket zitten.... Van welk product kan ik het beste importeren?

harrie-beton
7 april 2006, 13:21
toneport instellen als geluidskaart:
[1] installeer alle drivers.




in jou geval moet de toneport hier tussen staan, bij mij staat de podxt (via USB) er tussen.

http://82.73.162.167/website1/opname/dutchgame%20staat%20het%20nu/gear/podxt_geluidskaart1.jpg

http://82.73.162.167/website1/opname/dutchgame%20staat%20het%20nu/gear/podxt_geluidskaart2.jpg

harrie-beton
7 april 2006, 13:23
Gitaarversterker als eind versterker is sterk af te raden, de beste resultaten van de toneport is via een NEUTRALE versterker zoals je stereo.

harrie-beton
7 april 2006, 13:24
Deze site kamt met problemen, tot voor kort was hij in jaren niet bijgewerkt.
Voor de toneport is geen ondersteuning. Misschien later dit jaar.

Dus lees de manual nog eens en ga oefenen met geluiden maken!

Hooligan601
8 april 2006, 12:04
Gitaarversterker als eind versterker is sterk af te raden, de beste resultaten van de toneport is via een NEUTRALE versterker zoals je stereo.

Hoe moet ik mijn stereo er op aansluiten?

Dude
8 april 2006, 20:06
de line out van je geluidskaart in de line in van je stereo

maar wat ik niet snap, ik heb de toneport 2 en die heeft gewoon uitgangen, ik heb daar 2 actieve monitors aanhangen en dat werkt top,

topneport als standaard geluidskaart voor je pc instellen en hop.. geluid


de manual die er bij zit is uitgebreid zat toch ?

Hooligan601
10 april 2006, 21:35
Hoe krijg ik mijn stereo boxen op mijn toneport...? Zijn hier doorluskabeltjes voor? Hoeveel kosten deze?

harrie-beton
10 april 2006, 23:55
moet ik echt nog uitleggen dat er kabels zijn van JACK naar de stereo?
Dat is een stereo kabel met 2 keer jack en 2 keer tulp. Zo heten die dingen, elke muziekzaak heeft ze. Ik denk 5 euro tot 10 euro per kabel.
Ik heb er 4 op deze foto staan:


dit type bedoel ik -


http://82.73.162.167/website1/opname/dutchgame%20staat%20het%20nu/kabels/tulp-jack.jpg