PDA

View Full Version : Weer een multi-efect toppic



menneke
4 november 2002, 14:21
Ik ben opzoek naar een multi-efect pedaal. Nou heb ik alle toppics hierover al gevolgd en heb ook verschillende sites geraadpleegd. Maar mijn vraag is nu of iemand wat sounds heeft wat je met zo een effectenpedaaltje produceerd. Bedankt

@iro
4 november 2002, 14:29
ik heb een gt-6 en mijn raad is: stel zelf een pedalboard samen, klinkt veel beter en je hebt je eigen sound.

menneke
4 november 2002, 19:36
Het zit zo, ik heb mijn eigen sound, een jcm800 met turbodistortion :smile:). Maar ik moet een covergroep begeleiden waar ik verschillende gitaarsounds voor nodig heb. En ik ben niet van plan daar al te veel geld in te steken. Vandaar die multi-effect

skabouter
4 november 2002, 21:32
hoeveel geld wil je erin steken ?

en als je niet te veel geld wilt spenderen, zou ik voor een tweedehands gaan.

hou marktplaats een beetje in de gaten en gitaarmarkt

Ic3gl0vE
4 november 2002, 21:48
tja wat voor geluid zoek je.. ik wil best eens wat voor je opnemen met mijn GT3

menneke
5 november 2002, 19:03
Bedankt voor de snelle en dit keer positieve reacties. Ik ben inderdaad eentje 2de hands aan te schaffen. Tussen haakjes die JCM 800 gebruik in de hardcore band waarin ik speel. De multi-effect wil ik aansluiten op mijn solidstate amp. Er zijn 3 soorten gitaarsounds die ik wil creeren.
1. Acoustische gitaar simuleren
2. Chorus
3. Een pop/rock distortion/overdrive

Het zijn vooral de pop en rock nummers van de jaren 80 die gecoverd worden vandaar. Bij voorbaad dank

Marshallover
5 november 2002, 19:36
Ik heb voor je nog een Korg AX1000g te koop, perfecte kwaliteit en compleet voor 200 Euro.

Destijds kostte hij 800 gulden.

Zeer veel mogelijkheden, als je mijn presets wilt houden laat ik ze erin staan !!!

Digitech
6 november 2002, 13:13
Als je een goedkope multi-effect koopt, zou je eens kunnen kijken naar een digitech rp-100 (rp-200 of rp-300; ligt eraan wat je budget is :wink: ) Voordeel is dat ze relatief goedkoop zijn en makkelijk te gebruiken. Op de site van digitech kun je de geluiden van de rp-100 beluisteren http://www.digitech.com/products/rp100flash.htm Het is geen hoogstaand apparaat, maar wel gemakkelijk, goedkoop en klinkt leuk.
Ik heb er in ieder geval veel lol van :grin:

The Edge
6 november 2002, 14:16
gewoon effe rond neuzen op verschillende sites kijk eens op de site van boss/ roland/ zoek gewoon op wat de mogenlijkheden zijn.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: The Edge op 2002-11-06 14:17 ]</font>

Mitch
6 november 2002, 16:51
Ik zou niet voor de Digi RP gaan als ik jou was. Twee problemen:
- Als je op huiskamerniveau bepaalde patches samenstelt, blijkt dat op optreedniveau er ineens grote volumeverschillen zijn tussen de patches. Wordt veroorzaakt door de matige amp-models.
- Op optreedniveau begint -ie steeds meer bijgeluiden/brom te geven.

En ja, dat is uit persoonlijke ervaring...

Ic3gl0vE
9 november 2002, 15:34
Op 2002-11-05 19:03, schreef menneke:
Er zijn 3 soorten gitaarsounds die ik wil creeren.
1. Acoustische gitaar simuleren
2. Chorus
3. Een pop/rock distortion/overdrive

Het zijn vooral de pop en rock nummers van de jaren 80 die gecoverd worden vandaar. Bij voorbaad dank


voeg me even toe aan je msn/icq lijst of mail me
Maarten1987@hotmail.com
72625829

dan neem ik wat voor je op met mijn GT3

menneke
10 november 2002, 14:03
Bedankt