PDA

View Full Version : Locking system



Gamerke
6 april 2006, 10:26
Ik zou graag een locking system op mijn Ibanez GRG170DX laten plaatsen, is dit mogelijk, en zo ja, hoeveel gaat dat kosten?

hier een foto van de gitaar: http://www.ibanez.co.jp/img/eg/l/GRG170DX_JB_1P_01.jpg

fred dons
6 april 2006, 10:40
ja het is mogelijk en afhankelijk van welk systeem je wilt gebruiken niet goedkoop
een schaller locking floyd bijvoorbeeld kost +/- eur 200 exlusief montage (en als dit je eerste customize klus is is dit niet iets dat je zelf wilt doen)
er zijn ook goedkopere kopie floyds maar de prijs kwaliteit verhouding is nu ook weer niet zo dat ik je ditzou aanraden

wat je ook zou kunnen doen is locking tuners installeren (vanaf eur 40 bij de tonefactory.nl) en je topkam upgraden naar een grafieten topkam, dit komt de stemvastheid ook enorm ten goede en is iets dat je makkelijk zelf kunt doen

Nitefly7
6 april 2006, 18:44
Ik zou graag een locking system op mijn Ibanez GRG170DX laten plaatsen, is dit mogelijk, en zo ja, hoeveel gaat dat kosten?

hier een foto van de gitaar: http://www.ibanez.co.jp/img/eg/l/GRG170DX_JB_1P_01.jpg

wil je 'n FLoyd voor 't stoere uiterlijk ? of ontstem je té vaak (en stem je niet vaak naar andere stemmingen?)

dan stem ik idd voor een Floyd, maar je kan mss liever kijken naar een Wilkinson + locking tuners (en evt. grafieten topkam)..

bijna evenveel mogelijkheden als floyd, makkelijker snaren wisselen
en makkelijk naar drop-d enzo stemmen 8-)

paulusdeBKB
6 april 2006, 20:12
+1 voor de Wilkinson optie, en als je daar Graphtech zadels en een Graphtech topkam bij neemt dan heb je niet eens locking tuners nodig. Op mijn stratje heb ik het ook zo en die ontstemt nauwelijks tot niet, terwijl ik er behoorlijke duikvluchten mee kan maken.

Wil je een echte Floyd Rose (of een dergelijk systeem), kijk kan vooral ook naar de Ibanez Edge Pro of LoPro trems, die vind ik persoonlijk nog beter dan die van F.L zelf.

Nickname
6 april 2006, 20:29
....Wil je een echte Floyd Rose (of een dergelijk systeem), kijk kan vooral ook naar de Ibanez Edge Pro of LoPro trems, die vind ik persoonlijk nog beter dan die van F.L zelf.

F.L zelf... ??? Floyd Lose? :seriousf:

"Ober.. ik wil graag wat bluine lijst alsjeblieft" ... "Het is bruine rijst, HUFTEL"