PDA

View Full Version : Amp noob heeft advies nodig...



Hoagiex
5 april 2006, 22:46
Ik heb de keuze uit de bovengenoemde twee opties (beiden gebruikt)

Wensen geluid:
- Luide metal distortion met dreunende ondertoon (ik wil een standaard E-snaar aanslag kunnen voelen) tot een warm, vol solo geluid in combinatie met het brugelement.

Ik ben bang dat de JCM te 'lief' klinkt ... en de Line 6 te 'hol'.


Wie o wie, is er bekend met de amps en heeft er een advies voor aankoop.... de jcm ... of de line 6... en vooral waarom?

ps. Ik speel er een ESP bij met een EMG 81(b)/85(n).

DREAMMACHINE
5 april 2006, 22:49
...zoet? 9 10

Wicked Willy
5 april 2006, 22:52
Ik zou voor de buizenbak gaan (als is de TSL niet een van mijn favorieten).

DarknessAwaits
5 april 2006, 23:19
De Line6 klinkt wellicht wel erg vet in het begin, maar die dichtgesmeerde toon wordt je waarschijnlijk snel zat. Ik wel in ieder geval en ik zat er maar 10 min. mee in Feedback.

De TSL krijg je ook makkelijker door de mix heen denk ik, en leeft gewoon wat meer. Voor mij zou de keuze snel gemaakt zijn in ieder geval.

Orpheo
6 april 2006, 00:12
ik zou zeker de TSL prefereren boven de line6.

casper innosence
6 april 2006, 00:13
ik heb een dsl100 met 1960 vintage cab bespeeld met een Esp Viper met de 81/81 van emg dr in, en ik moet zeggen dat je de standaard E snaar wel kon voelen hoor.. weet verder niet hoe de TSL is, mijn DSL is misschien te koop ligt een beetje eraan of de andere gitarist van mn band ehm wil overkopen. Zelf ben ik al een jaartje aan de mesa recto...(esp met duncans nu..)

Dude
6 april 2006, 08:40
sja ik heb een TSL, ik zou nevernooit op het podium gaan staan met een line6 maar als jij daar schijt aan hebt zou ik die gewoon kopen. Vanwege de diversiteit van dat ding dan he ?

Kan je in ieder geval zeggen dat die TSL60 (ik heb de comboversie 601) de ballen uit je broek scheurt hoor, tis een amp die je effe moet leren kennen en ook niet 1 standaard goed geluid heeft. Ik sta bij gigs de eerste nummers altijd aan die knoppen te pielen en te klooien, vooral de precense / treble en reverb instellingen liggen in mijn oren vaak erg afhankelijk van wat er voor je staat aan publiek / zaal enzovoorts.

en die lage E snaar oemph krijg je zeker als die over een 4x12 gaat ! Het is alleen van zichzelf een vrij schelle versterker dus ik zou gaan voor een donker type speakers, (donker gevoiced hoe noem je dat) en ZEKER een 2x12 ook overwegen.

Basseytje
6 april 2006, 10:08
zeker de tsl die keuze is gemakkelijk. lekker buizen bak

ateng
6 april 2006, 10:21
zeker de tsl die keuze is gemakkelijk. lekker buizen bak
Waarom is die keuze gemakkelijk? Omdat het een buizenversterker is?
Bij metal gaat het meestal niet om "tone" (zoals bij blues, jazz of rock) maar om de "OEMPFF". Solid state verstekers zijn wat dat betreft superstrak zoals Randall. Ik zeg niet dat buizenversterkers niet geschikt zijn voor metal maar de keuze is in ieder geval niet makkelijk.

duckman
6 april 2006, 10:24
Heb zelf een flextone II combo en een marshall 6100 top en 2203 top.

voor metal zou ik gaan voor de Line 6 amp.Wel instellen zonder cab simulatie en minder gain, klinkt ie uber strak.

robert-gitarist
6 april 2006, 14:02
Gewoon beide gaan uitproberen

Hoagiex
6 april 2006, 14:44
Gewoon beide gaan uitproberen

Hehe ... das logisch :P ..... maar proberen betekent altijd 'een korte, plaatselijke test' ... dus dan weet je nog niet echt hoe hij het in andere omstandigheden doet en wat je/men er van vindt na enige tijd mee gewerkt te hebben.

robert-gitarist
6 april 2006, 15:07
Hoezo kort?
Als jij na een goeie muziekwinkel gaat en je zegt dat je de balle verstand van hebt en wat wil uitproberen vinden ze dat echt niet erg als jij een uur aan die knoppen enzo loopt te kutten...
We kunnen je wel alles gaan zeggen en voorschotelen maar uit eindelijk beslist je smaak toch wat het word...

Hoagiex
6 april 2006, 16:29
nja ... das dus kort .... in een uur leer je een amp niet kennen.... plus dat een winkel doorgaans niet de juiste 'omgeving' heeft om je amp uitgebreid te testen.

Mijn probleem is alleen dat die flextone niet echt in winkels meer te vinden is ... en de tsl heb ik alleen gehoord in een ruimte die 20x zo groot is als de ruimtes waarin hij gebruikt zal worden... op een volume dat hij ver ver ver zal moeten overstijgen op podium...

ateng
6 april 2006, 19:38
Persoonlijk vind ik de TSL slecht klinken, niet echt mijn versterker. Dus als ik moest kiezen ging ik voor de Flextone II head en meer voor de mogelijkheden en voor metal lijkt mij het strakker klinken dan de TSL maar heeee... dat is mijn mening en ervaring dan. En qua onderhoud stelt het niks voor en is het goedkoper dan een buizenversterker.

DarknessAwaits
6 april 2006, 20:05
Waarom is die keuze gemakkelijk? Omdat het een buizenversterker is?
Bij metal gaat het meestal niet om "tone" (zoals bij blues, jazz of rock) maar om de "OEMPFF". Solid state verstekers zijn wat dat betreft superstrak zoals Randall. Ik zeg niet dat buizenversterkers niet geschikt zijn voor metal maar de keuze is in ieder geval niet makkelijk.

Nou... op zich heb je wel gelijk maar toch ben ik gegaan voor een buizenversterker terwijl ik aardig wat metal speel. Maar goed, het is niet allemaal hak en snij werk...

De definitie in zo'n TSL is gewoon heel anders dan een Line6, en dan zou ik toch liever met een TSL gehoord worden. Vooral als je op hogere volumes gaat spelen wordt je snel het Line6 geluid zat, ik weet ook niet precies hoe dat komt.