PDA

View Full Version : syntetische lak



rinaldo
5 april 2006, 22:45
ik zat me af te vragen is syntetische lak op kunsthars basis ook geschikt om gitaren te spuiten?
ik heb nl. nog een spuitbusje van dat spul staan dus ik dacht, mischien is dat wat. of is het beter om iets op acryl basis te nemen? wie het weet mag het zeggen.

Gerrit
5 april 2006, 23:51
Ik vind het zonde.
Je geluid gaat er van achteruit, ik raad je cellulose aan.

En ik vind het idd hoorbaar.

Mattia
6 april 2006, 07:21
Bij electrisch geloof ik zelf voor geen meter dat het type finish nou bepaald invloed heeft op de klank. Of het ook hard genoeg wordt/goed te polijsten is is weer een tweede...

rinaldo
8 april 2006, 11:33
ik vraag mij inderdaad ook af of het soort lak werkelijk zon invloed heeft op het uiteindelijke geluid, en of je het werkelijk kunt horen. de klank van een gitaar is van zoveel factoren afhankelijk, en je kunt bv. twee precies dezelfde stratjes uitproberen en tot de conclusie komen dat de een net even iets beter klinkt dan de andere.en btw als ik de problemen zo lees over de celulose lakken dan vraag ik mij af of dat dan zon goeie lak is. maar mischien zie ik het verkeerd? en ik heb trouwens ook niet de beschikking over een spuitinstalatie oid dus ik moet het met een spuitbusje doen of een kwast, en de syntetische meubel lak van motip heb ik even uitgeprobeerd en die spuit heel gelijkmatig en zonder druipers dus dat leek me wel oke. maar wie er ervaring mee heeft,laat het even horen.
ik ben benieuwd.

rinaldo