PDA

View Full Version : Elixer Nano Web Light slechte G snaar??



LovePlayingGuitar
5 april 2006, 21:26
Ik heb 2 maanden geleden een Taylor aangeschaft! Met Elixer snaren. Wat mij in 16 jaar tijd niet lukte is me nu al 2 keer in 4 weken gelukt:

de G snaar brak 2x!

Volgens de professionals zou Elixer een slechte productiepartij op de markt gebracht hebben! Zijn er onder jullie met de zelfde klachten?

Het gaat alleen om de G snaar.

Ik ben erg benieuwd!

Groeten,

LPG

Dridon
5 april 2006, 21:41
Ik heb sinds drie weken exilir snaren erop liggen, en heb er tot dusver nog geen problemen mee gehad, evenals mijn vader die ze er nu zon 2 maanden op heeft.

Ik moet wel zeggen dat ik het hele fijne snaren vind verder, de rek is er heel snel uit, en ze klinken gewoon briljant vind ik zelf.

Zijn er ook soortgelijke snaren voor Nylon gitaren te vinden?

gertdm
7 april 2006, 08:20
Als een bepaalde snaar regelmatig breekt, kan t natuurlijk aan vanalles liggen, zoals n braampje in het zadel of de brug, een scherp plekje op een fret....of je speelstijl :) maar ik neem an dat je niet alleen op de g-snaar speelt.

succes

Bruce
7 april 2006, 09:42
Ik heb ze er nu ongeveer anderhalve maand opzitten,
en geen problemen mee.
Dit is het eerste setje nano-web dat ik probeer,
en zeker niet het laatste.
Ze zijn het geld wel waard (had ik eerst mijn bedenkingen over)
Ze blijven lekker helder klinken, en spelen ook lekker soepel.

DarknessAwaits
7 april 2006, 10:47
Mijn ervaringen met Elixer zijn ook buitengewoon, en ik heb er nooit een gebroken. Ik denk dat je in dit geval de oorzaal bij je gitaar moet zoeken.

ReinoutV
7 april 2006, 10:50
Ik had laatst ook dat mijn G-snaar knapte, maar dat was een al iets ouder setje (zal er wel een half jaar op hebben gelegen, en het is mijn 2e gitaar). En daarnaast was ik toen een beetje lomp aan het hengelen, dus daar kan het ook aan gelegen hebben :). Knapte bij jou de snaar steeds op dezelfde plek, of maakt dat niets uit?

Don Capo
7 april 2006, 12:19
Een half jaar met een setje snaren, dat waren nog eens tijden. Brengt mij bij de vraag hoe vaak jullie je snaren vervangen. Ik zelf gebruik D'addario Hard Tension (classical) en verwissel ze zo eens per anderhalve maand. Zou ze wat vaker moeten vervangen maar vind het af en toe te duur. Iemand vertelde me eens dat je per 25 speeluur je snaren moet vervangen. Iemand ervaringen?

Dridon
7 april 2006, 19:44
Vroeger deed ik met een setje, zolang als er een snaar knapte :D. Maar tegenwoordig doe ik denk ik ook zon anderhalve maand tot 3 maanden met een setje, ligt eraan hoeveel ik speel, of ze slijten, of de klank minder word...

blitzblum
7 april 2006, 19:49
Kan geen toeval zijn! De afgelopen maanden heb ik drie keer een gebroken G snaar gehad! Op mijn Taylor. :rockon: Ik dacht: wat doe ik fout? Maar misschien is er dus meer aan de hand LPG!

Wat kan je aan zoiets doen?

Gr

gertdm
7 april 2006, 20:11
Elixer snaren zijn in verschillende topics al behandeld. Ik ben van de partij die niet van Elixers houdt, geen nano-webs of wat dan ook. Een snaar moet contact hebben met vingers, hout en lucht. Het enige leuke van Elixers is dat ze lang blijven klinken zoals ze nieuw klinken. Maar ik koop dan liever een nieuwe set Tomastiks of Martin SP.

Het hoog van Elixer klinkt afgeknepen ( uitgeprobeerd op Furch 12 string, Guild, Zwier en Taylor LKSM-12). Misschien heb ik te lang op 'gewone'snaren gespeeld en zijn mijn oren verkeerd getraind....maar ik ( en met mij ook anderen) hoor dus dat er in Elixer snaren met een chemische coating wordt gewerkt....net zoiets als compressie op een goed klinkende gitaar.....
Nee, ik vervang mijn snaren liever wat vaker...

HuubA
7 april 2006, 20:17
Op mijn klassieke gitaar doe ik Savarez Carte Rouge, en ik vervang ze echt niet om de anderhalve maand. Misschien wel om de 3 maanden.

Ik heb op mijn elektrische gitaar sinds December al Elixirs, en vind ze nog steeds OK ook al zijn ze nu wel roestig geworden. Maar als de G-snaar blijft knappen, tja, of het ligt aan je gitaar, of toch aan de productie. Stuur een mailtje naar Elixir om dit na te vragen?

RIES
7 april 2006, 20:29
Ik speel op Elixer en ben er zeer tevreden over. Doe ongeveer 3 maanden met de snaren en dan gaat er een ander setje op. En dat worden weer Elixer snaren.

Ik kan me niet heugen wanneer ik voor het laatst een snaar gebroken heb.

Kan de oorzaak ook misschien zoeken bij de manier van spelen!

LovePlayingGuitar
7 april 2006, 23:24
Vandaag gemaild met het Elixir front! Kreeg keurig antwoord! Alleen niet op mijn vraag of het aan hun kan liggen. Wel wordt ik schadeloos gesteld..... ze sturen een nieuw setje! Dat is dan wel weer netjes toch.....

Ik ben wel geneigd de conclusie te trekken dat het probleem toch aan hun kant ligt gezien het feit dat ze de gebroken snaren willen hebben om er naar te kunnen kijken! Ik heb ze niet meer dus dat wordt niks! Ik hoop niet dat het me opnieuw gaat gebeuren! 't Wordt een dure hobby!

LPG

gertdm
8 april 2006, 12:17
By the way...de 10e snaar van mijn Taylor 12string knapte kortgeleden en ik had alleen nog n g-snaar van....jawel Elixir. Wat denk je?
Die knapte ook na een week.....zou t dan toch in de winding zitten van Elixir en met name die g-snaar? Is natuurlijk de dunst omwonden snaar....

Hoe dan ook. Elixir's klinken goed voor de een en niet zo goed voor de ander.
Smaken mogen verschillen.

En Ron: probeer eens Tomastiks...een oostenrijkse handgesponnen snaar...soepel en mooie sound. Ik denk voor jouw stijl van spelen een goeie.
Tomastiks gaan ook iets langer mee dan Martin SP.

guitarGirlie
8 april 2006, 15:58
Ook problemen gehad met 'breaking' Elixer snaren, maar dan de D ... Je leest het trouwens veel op Forums dat Elixer's breken. Ik vind het wel een goede snaar. Maar zoals Gert al zei Thomastik is echt geweldig!
Martin SP ook trouwens ...

gertdm
9 april 2006, 09:45
Tomastiks voelt erg soepel en buigzaam aan. Ze hebben wel iets weg van de George Lowden snaren, maar klinken beter. Er zijn wel verschillende typen inderdaad. De spectrum's zijn perfect.
kijk even hier:
http://www.thomastik-infeld.com/guitars/index.html

RIES
9 april 2006, 10:43
Ik ga ze de volgende keer ook eens proberen. Is de folk serie iets?

Ben altijd wel in voor iets nieuws uit te proberen

gertdm
9 april 2006, 12:45
folkserie....ik heb geen idee want zelf speel ik niet op nylon snaren. Misschien heeft iemand anders er ervaring mee??

guitarGirlie
9 april 2006, 15:39
De folkserie of John Pearse, zijn eigenlijk bedoeld voor Klassiek gitaren. Je hebt dan meer een 'steelstring' geluid. Ik vind ze voor westerns te 'dun' qua sound en feel ...
Thomastik Plectrums voelen het meest soepel aan van Thomastik trouwens. De Spectrums hebben meer 'brilliance' en volume.