PDA

View Full Version : Welke gretsch?



episua
5 april 2006, 18:06
Hee mensen. Eindelijk heb ik de keuze gemaakt om een mooie Gretsch gitaar te kopen. Maar er zijn zo veel. Van de meeste type gretsch gitaren weet ik de verschillen wel maar ik wil natuurlijk ook van jullie horen welke jullie het beste vinden. De white falcon heb ik altijd erg mooi gevonden maar vind 'm eigenlijk toch iets té kitcherig met al dat goud. Hiervoor zou ik nieuwprijs ongeveer 2550,- voor betalen. De hot rod modellen vind ik ook erg mooi maar ik heb geen idee wat deze gitaren moeten kosten. Ik kan ook nieuw een G6120 nashville plus case voor 2400,- kopen, dit vind ik ook een erg mooie gitaar of een tennessee rose voor 2200,- plus case. Zijn de prijzen na jullie weten goed voor deze gitaren?
Andere adressen waar ze voor mooie prijzen Gretsches hebben zijn altijd welkom. B.v.d.

episua
5 april 2006, 18:14
voor de mensen die minder bekend zijn met gretsch:
hier een plaatje van de white falcon:
http://www.gretschguitars.com/repository/gretsch/images/G6136T_md.jpg

de g6120:
http://www.gretschguitars.com/repository/gretsch/images/G6120_md.jpg

de tennessee rose:
http://www.gretschguitars.com/repository/gretsch/images/G6119_md.jpg

en tot slot de hot rod(s):
http://www.gretschguitars.com/repository/gretsch/images/G6120SHB_xl.jpg

hoofd
5 april 2006, 18:29
Ik zeg Tennessee Rose!

Als je veel Gretches wilt uitproberen moet je naar Sound Plaza in Amsterdam gaan, zij zijn de grootste leverancier van Gretches in de Benelux, www.sound-plaza.nl (http://www.sound-plaza.nl). Overigens ook leuke Duesenbergs daar, wat ook erg mooie gitaren zijn.

d'oh
5 april 2006, 18:32
ik zeg zonder twijfel de G6120, maar alleen vanwege de looks
ik heb nog nooit op zo'n ding gespeeld dus daar kan ik niks over zeggen

schizo910
5 april 2006, 18:42
oooeeeeh mooie instrumenten. Idd luister naar Hoofd en ga naar Amsterdam Sound Plaza. Eigenaar Arnoud is een lopende Gretsch encyclopedie en er hangt altijd een flink altijd Gretsches aan de muur. Als je voor de echte Gretsch feel gaat zou ik kiezen voor de G6120. Maar probeer een berg van die dingen uit en je zult verkocht zijn... Ik heb een 6120 (Setzer Model) en een Duo Jet en doe ze NOOOOOOOOOIT meer weg!

Squier4ever
5 april 2006, 18:45
heel goed, gretsch rouleren.
heb vandaag nog op zo'n koreaanse electromatic gespeeld, niet ingeplugd, maar dat ding vond ik al helemaal de bom!! Bigsby deed het vrij goed en alle, echt een vette bak

episua
5 april 2006, 19:09
bedankt alvast voor de eerste reacties!
Wat eigenlijk wel een wens van mij is is zo'n mooie Gretsch roller bridge/rocking'bar bridge ipv zo'n gewone tune-o-matic achtige bridge.
Het valt mij op dat de falcon een roller bridge heeft, de tennessee rose een rocking'bar bridge en de g6120 een gewone tuno o matic type.
Waarom zetten ze niet gewoon op alle Gretsches een roller ofzo?
Sound Plaza heeft trouwens geen prijzen van de Gretsch gitaren op hun site staan. Weet iemand uit z'n hoofd of de prijzen daar ok zijn?

hoofd
5 april 2006, 19:14
Weet iemand uit z'n hoofd of de prijzen daar ok zijn?

De prijzen daar zijn okay, je kan altijd even bellen of mailen voor de prijs.

Erikt
5 april 2006, 19:15
Ik vind de Tennessee Rose het mooiste! Nooit op gespeeld maartoch..

Shoarm
5 april 2006, 19:33
Toch zeker die white falcon, als we het over uiterlijk hebben.

drap
5 april 2006, 19:34
Die Falcons zijn trouwens in zwart en wit te verkrijgen en met zilverkleurig en goud. Ik vind overigens de white falcon 1 van de mooiste gitaren die er is :)

Orpheo
5 april 2006, 20:29
ik ga voor de hotrod of de 6120. lekker eenvoudig. heerlijk.

bert k
5 april 2006, 20:31
Als ik zoveel geld te besteden had, zou ik liefst een Amerikaanse Gretsch hebben, liever geen Japanner en al helemaal geen Koreaan.

Ik weet alleen niet precies hoe dat tegenwoordig zit.

Orpheo
5 april 2006, 20:36
Als ik zoveel geld te besteden had, zou ik liefst een Amerikaanse Gretsch hebben, liever geen Japanner en al helemaal geen Koreaan.

Ik weet alleen niet precies hoe dat tegenwoordig zit.

correct me if I'm wrong, maar in de USA maakt gretsch geen gitaren meer.... ik heb zo'n nieuwe gretsch gezien, en die was build in japan. dan zou ik liever door de koreaanse electromatic serie gaan. nagenoeg even goed, en 1/3 van de jap. prijs.

drap
5 april 2006, 20:42
correct me if I'm wrong, maar in de USA maakt gretsch geen gitaren meer.... ik heb zo'n nieuwe gretsch gezien, en die was build in japan. dan zou ik liever door de koreaanse electromatic serie gaan. nagenoeg even goed, en 1/3 van de jap. prijs.

Klopt niet, de Nashville bijv wordt nog steeds in de USA gemaakt.

Orpheo
5 april 2006, 20:50
Klopt niet, de Nashville bijv wordt nog steeds in de USA gemaakt.

then i stand correct. dan kloppen mn bronnen niet. merci.

Jay75
5 april 2006, 22:07
Ik heb zelf een Setzer Hot rod, zon rode...

2ehands ( 5maanden oud want die vorige eigenaar wilde een GUILD paladin, van dave gonzalez, paladisn frontman, en die kwam toen net uit)
1550 euro voor betaald, superprijs dus...

Ik had een add op marktplaats gezet met gezocht en een belgische winkel net over de grens reageerde...dit is gewoon een blijvertje voor altijd!

EN anders altijd nog verkopen met winst :)

SUcces....

episua
5 april 2006, 22:12
Gretsch wordt al een hele tijd in Japan gemaakt behalve sommige custom shop modellen geloof ik. Een vakman vertelde mij vandaag in zijn winkel dat de japanse gretsch gitaren eigenlijk ook veel beter zijn en betrouwbaarder. Hij wist nog wel te vertellen dat als hij een Gretsch ter reparatie krijgt dit eigenlijk alleen maar amerikaanse Gretsches zijn.
Over het electromatic verhaal. Dit zijn echt hele andere gitaren kwalitatief gezien vergeleken met de dure japanners. Ze lijken er wel heel veel op, veel waar voor je geld. Heb ik ook nog over nagedacht om zo één aan te schaffen, qua prijs zijn ze namelijk veel gunstiger maar op één of andere manier is het 't net niet. Al is de nieuwe Gretsch 5120 electromatic bijna uiterlijk technisch gezien hetzelfde (ook orange) als de dure 6120.
Weer bedankt voor de reacties trouwens!

BLOK182
6 april 2006, 10:15
Heb een Tennessee Rose geprobeerd,wow wat een prachtbak! Speelde heerlijk, mooie sound en oh so f*cking classy looks:d Mijn hele band meteen "Arjan jij MOET zo'n ding kopen" :p

Luca P
6 april 2006, 17:27
ik heb geen Gretsch maar ben wel gelukkig!

Maar toch, een 6120......:cooler:

GuitarMaster
6 april 2006, 19:27
http://www.promusiclive.it/shop/images/black%20falcon%201%20-%20G7593BK_xl.jpg
imo de mooiste gretsch die er is.

Wizz
6 april 2006, 23:07
De 6120, en dan het liefst de Reverend Horton Heath (te gekke gitarist !) signature. Ongeveer 2500 Pleuro. Ook te gek is de Anniversary 6118, omdat het de goedkoopste met TV Jones-pickups is.
Groetjes,

Wizz

Aron Maiden
6 april 2006, 23:16
http://www.promusiclive.it/shop/images/black%20falcon%201%20-%20G7593BK_xl.jpg
imo de mooiste gretsch die er is.

Tering mooi ding, Maar k vind die headstock niet zo mooi!

BillyG
6 april 2006, 23:18
of de white falcon II ... is ook stoer

http://www.gretschguitars.com/images/G7594_amy_sm.jpg

Orpheo
6 april 2006, 23:26
Tering mooi ding, Maar k vind die headstock niet zo mooi!

precies!!! die van de setzer/hotrod/6120 is VEEL mooier!!

Nickname
6 april 2006, 23:52
Persoonlijk vind ik het lelijke dingen maar wat ik me afvraag is waarom ze zo duur zijn? Ik zie hier zoveel prijzen voorbijkomen maar wat maakt zon gretsch nou echt beter dan bijvoorbeeld een gibson es of een ibanez hollowbody oid? vraag het me zomaar eens af

Luca P
6 april 2006, 23:58
Tja, als Chet ooit op een Ibanez was begonnen was het een ander verhaal!
Gelukkig was dat niet gebeurd.
Stel je voor al die grote namen met een Ibanez!
George Harrison, Chet Atkins, Neil Young, Eddie Cochran,....Setzer!
Hahaha....

Niet dat die Ibanezjes slecht zijn, maar het idee alleen al!

Nickname
7 april 2006, 00:41
Tja, als Chet ooit op een Ibanez was begonnen was het een ander verhaal!
Gelukkig was dat niet gebeurd.
Stel je voor al die grote namen met een Ibanez!
George Harrison, Chet Atkins, Neil Young, Eddie Cochran,....Setzer!
Hahaha....

Niet dat die Ibanezjes slecht zijn, maar het idee alleen al!

Is het dan alleen de naam? daar zou ik nooit een gitaar voor kopen :confused:

episua
7 april 2006, 04:17
Het is meer de vibe. Er is maar one and only great great Gretsch.
Ze zijn mooier dan de meeste Ibanezzen en Gibson hollow body's en hebben de ultieme rockabilly sound. Dat is waarom Gretsch hun prijzen hoog (mag) houden, ze zijn de enige!

majortomtogroundcontrol
7 april 2006, 10:42
ja gretschen zijn heel leuk natuurlijk, maar in een van de eerste posts komt ook deusenberg naar voren. ik heb er eentje uitgetest, en ik moet zeggen kan zeker de vergelijking met gretsch aan, zeker qua prijs. maar als je natuurlijk over de nodige cash flow beschikt, zou ik toch voor een gretsch gaan, gretsch staat namelijk zo mooi die headstock

Dolf
7 april 2006, 11:09
Persoonlijk vind ik het lelijke dingen maar wat ik me afvraag is waarom ze zo duur zijn? Ik zie hier zoveel prijzen voorbijkomen maar wat maakt zon gretsch nou echt beter dan bijvoorbeeld een gibson es of een ibanez hollowbody oid? vraag het me zomaar eens af

Die Gibson hollowbody's kennen ook wel hun prijs hoor!!!
En het prijsverschil tussen een Gibson/Gretsch en een Ibanez heeft twee verschillende oorzaken:
-kwaliteit
-naam

Harry
7 april 2006, 12:13
Is het dan alleen de naam? daar zou ik nooit een gitaar voor kopen :confused:


dat is het natuurlijk niet, ik ken geen ibanez die als een gretsch klinkt.En gretschen zijn sowieso al mooier.

Orpheo
7 april 2006, 12:14
Persoonlijk vind ik het lelijke dingen maar wat ik me afvraag is waarom ze zo duur zijn? Ik zie hier zoveel prijzen voorbijkomen maar wat maakt zon gretsch nou echt beter dan bijvoorbeeld een gibson es of een ibanez hollowbody oid? vraag het me zomaar eens af

gretsch is imo op hollow-vlak beter dan gibson. ik heb helaas totaal geen fundering voor die mening. ik denk dat dat iets psychologisch is. voor mij is gibson "les pauls sg's es335 xplorers" etc etc.

maar waarom gretsch en gibson duurder is dan ibanez? ibanez is niet per definitie goedkoper hoor. sommige serie's zijn behoorlijk duur (ook van de ES serie's). maar dat heeft te maken met naam, waar gebouwd (in USA liggen de lonen hoger), kwaliteit van hout, van pickups (bv ECHTE TV jones/filtertrons, ipv fake) en hardware in het algemeen, hoe de gitaar gefret is (bij gretsch flawless) de kleine details. multiply binding tegenover singleply, ik noem maar iets.

dat maakt de prijs. je hebt nl ook gretsches van 600 tot 800 euro.

Orpheo
7 april 2006, 12:15
dat is het natuurlijk niet, ik ken geen ibanez die als een gretsch klinkt.En gretschen zijn sowieso al mooier.

+1 en een heleboel meer. gretsch heeft imo een bepaalde vibe die ibanez niet heeft.... niet het gevoel van massaproduct, en bij ibanez wel....

BLOK182
7 april 2006, 12:39
De 6120, en dan het liefst de Reverend Horton Heath (te gekke gitarist !) signature. Ongeveer 2500 Pleuro. Ook te gek is de Anniversary 6118, omdat het de goedkoopste met TV Jones-pickups is.
Groetjes,

Wizz
Die is inderdaad ook te gek! Volgende week zaterdag trouwens Reverend Horton Heat in de Melkweg, ik ben derbij!!:-)

Squier4ever
7 april 2006, 15:22
Je hebt ook Ibbies voor de prijs van een echte dure Gretsch hoor, die Patt Metheny serie bijvoorbeeld.
Maar volgens mij is Gibson ook wel zeer goed op het gebied van hollowbodies, hoe wil je anders de ruim 7200€ voor een L5 verklaren?

Orpheo
7 april 2006, 15:33
Je hebt ook Ibbies voor de prijs van een echte dure Gretsch hoor, die Patt Metheny serie bijvoorbeeld.
Maar volgens mij is Gibson ook wel zeer goed op het gebied van hollowbodies, hoe wil je anders de ruim 7200€ voor een L5 verklaren?

had je t tegen mij? :)

ja, dat weet ik wel, maar ik vind ibanez boven de 700 euro t geld niet meer waard :) ga ik liever voor gretsch/gibson whatever.

en dat gibson dure hollow's heeft is bekend. maar of ze daarom ook goed zijn... ik heb dan toch liever gretsch :)

sregor
7 april 2006, 15:47
G6120 The Nashville zekerweten. Mijn pa heeft dat ding. de trering zeg wat een sound, spelcomfort en uiterlijk. Echt ga die nashville kopen!!!!!!!!!!!!!

guitartub
7 april 2006, 17:52
Ik heb een Koreaanse Synchromatic (Hollow body jazzer) en een Chinese Pro Jet (solid body), waarbij de laatste al zowat in de budget range valt. Geloof me, het zijn beiden veelzijdige dromen van players, kwa klank en feel en ze zijn verslavend.
Ik heb de Pro jet inmiddels in een jazzbandje en een popbandje uitgeprobeerd met verbluffende resultaten, waarbij deze mijn Amerikaanse Fender en mijn Am/Canadese Godin in de schaduw laat staan.
Als de Amerikaanse Gretsch nog zoveel beter is moet het zowat de ultieme player zijn (wat mij niet zou verbazen, heb ze nog niet geprobeerd maar dat komt vast nog wel).

Epi, alvast veel plezier toegewenst en ben benieuwd naar je keuze.

episua
7 april 2006, 19:21
Ja bedankt!
Ik heb zelf op dit moment hollow body's van Epiphone en Ibanez. De Wildkat, Es335dot en van ibanez een artcore af75tt. Ondanks dat de Epiphone's en met name de wildkat gigantisch goed klinken zijn ze net wat minder stabiel dan een Gretsch. De Ibanez lijkt er erg veel op maar heeft absoluut meer een jazzgeluid. Ik wil de ultieme rockabilly sound en die vind je niet op de meeste Ibanezzen en zelfs niet op de meeste Gibsons. Het zijn wel absoluut goede gitaren maar ook erg duur. En als je wat uitgeeft dan geef je het aan je droomgitaar uit toch? Ben nu iets verder met de zoektocht, waarschijnlijk wordt het een white falcon of een g6120 nashville. Damn, moeilijke keuze als het er op aan komt!

Dirk W
7 april 2006, 19:40
Ik vind nashvilles echt gruwelijk klinken. Echt zon heerlijk pling plong geluid.
*ahhhhh* :)

terrasbeest
8 april 2006, 09:25
De vraag was welke Gretsch de mooiste is. Indien ik het geld teveel had, zou ik zeker ook een Gretsch erbij willen, maar ik zou evenmin weten welke, ik vind ze ook allen mooi.
Maar gesteld dat ik dat geld niet teveel had, en bvb hard zou moeten sparen voor NOG een gitaar erbij, dan zou ik wat zuiniger aan doen en een Duesenberg kopen. IK vind de Duesenberg Starplayer TV bovendien de mooiste (massageproduceerde ) gitaar op de markt. Vooral zo'n blauwe = GAS.
Ook niet mis : Framus hollywood, maar 1000 € duurder dan een Duesenberg, dus meer prijsklasse Gretsch, compleet ander type ook.

Nu heb ik al een semi-hollow Gibson.
Trouwens als ik aan Gibson denk , denk ik EERST aan Semi-hollows en niet aan LP's of SG's, helemaal geen interesse voor : dan speel ik op mijn Strat.

In een ander categorie : ( custom made ) Lefferink(NL) of Sonntag( DE).

Extra anti-GAS pilletjes vandaag ( =banksaldo even bekijken)

guitartub
8 april 2006, 11:15
Heb net nog even de DVD van Bian Setzer zitten bekijken. WOOOW wat een collectie Gretschen (of was het toch Gretsches) heeft die man, zowel solids als hollows, en KLINKEN!!! (Nu kan die man ook wel een beetje spelen natuurlijk) Aanbeveling van The Man Himself: de Hot Rod.

episua
8 april 2006, 12:45
Tja Brian Setzer heeft ongelooflijk veel Gretsches. Misschien van alle types wel twee zo lijkt het wel. En ja, hij kan wel spelen! Deusenberg vind ik trouwens qua uiterlijk lang zo mooi niet als Gretsch. Die gitaren spreken mij niet aan.

ACSlater
8 april 2006, 13:42
hehe logisch dat Setzer de HotRod aanbeveeld; tis toch zn eigen signature? Zal 'ie wel mooi wat doekoe voor vangen. Ik zou zelf ook niet weten welke Gretsch het moet worden. Iig geen Falcon.

Orpheo
8 april 2006, 13:56
hehe logisch dat Setzer de HotRod aanbeveeld; tis toch zn eigen signature? Zal 'ie wel mooi wat doekoe voor vangen. Ik zou zelf ook niet weten welke Gretsch het moet worden. Iig geen Falcon.

hij heeft nog meer signatures dan alleen de hotrod. maar het is ook denk ik logisch dat hij de hotrod aanbeveelt; immers, tis een 6120 maar dan heel erg gestript. alleen maar (qua electronica) 2 filtertrons/TV Jones (weet ik niet uit mijn hoofd) mastervolume en pup selector. meer heb je eigenlijk niet nodig.

op sommige gretsches heb je op de upperbout 2 toggleswitches. iemand een idee hoe dat precies in elkaar steekt?? 1 is zeker voor de pickup selector, maar de ander?? wie weet t.

episua
8 april 2006, 18:29
Die andere switch is in feite een tone schakelaar. Scherp, dof of vet dat doet het naar mijn gehoor. Hoe het precies werkt weet ik niet.

schizo910
8 april 2006, 18:51
De eerste toggle is idd de pup selector.

De tweede toggle is de tone control switch. De eerste stand geeft wat meer nadruk op je bassen, de middenpositie is neutrale stand en de derde stand geeft een lichte, zoals Gretsch het in de handleiding noemt, high frequency roll-off,

Orpheo
8 april 2006, 19:05
De eerste toggle is idd de pup selector.

De tweede toggle is de tone control switch. De eerste stand geeft wat meer nadruk op je bassen, de middenpositie is neutrale stand en de derde stand geeft een lichte, zoals Gretsch het in de handleiding noemt, high frequency roll-off,

aha! dus een echte tonePOT heb je niet. of heb je die OOK.....

zjanke
8 april 2006, 19:37
Feedback eindhoven opent volgende week de deuren officieel en ik kreeg vandaag de folder binnen. Ik ben niet thuis in de prijzen van de Gretschen, maar ze gooien overjarig, "niet passend in de collectie" en demo's eruit voor leuke prijzen, dus wellicht dat dit ook voor de Gretschen geldt.


De Gretsch aanbiedingen:
G6120 Hot rod 1999,-
G6129 silver jet 1957 1799,-
G6120 Blue sunburst 1899,-

(ze zijn overigens al wel open, dus misschien moet je vlug zijn en een lager bod doen, wie weet :sssh: )

Bram+
8 april 2006, 20:06
Welke Gretsch? Kaasje, voor mij in ieder geval:
http://www.gretschguitars.com/repository/gretsch/images/G6129TAU_xl.jpg

Als ik de loterij had gewonnen, had ik het wel geweten. Karaktergitaren die laten zien dat er meer is tussen strat en LP.

sregor
9 april 2006, 01:51
Die andere switch is in feite een tone schakelaar. Scherp, dof of vet dat doet het naar mijn gehoor. Hoe het precies werkt weet ik niet.

voor zover ik weet kan je kiezen tussen drie standen die bepalend zijn voor de sound de eerste stand geeft de sound aan de oppervlak van de body weer (eigenlijk puur alleen het element rechtstreeks) dan de 2e positie die een combinatie van klankkast en element geeft en de 3e positie geeft alleen de sound uit de klankkast weer. het was mij uitgelegd als 1)de sound op de body 2) de sound half in de body en 3) de sound in de body.

Technisch snap ik er geen reet van, maar zo is het mij dus ongeveer uitgelegd

Orpheo
9 april 2006, 07:13
voor zover ik weet kan je kiezen tussen drie standen die bepalend zijn voor de sound de eerste stand geeft de sound aan de oppervlak van de body weer (eigenlijk puur alleen het element rechtstreeks) dan de 2e positie die een combinatie van klankkast en element geeft en de 3e positie geeft alleen de sound uit de klankkast weer. het was mij uitgelegd als 1)de sound op de body 2) de sound half in de body en 3) de sound in de body.

Technisch snap ik er geen reet van, maar zo is het mij dus ongeveer uitgelegd

zal wel met diverse condensatoren zijn, die schakelbaar zijn. uit je verhaal (en de andere) lijkt t dan dus, dat je er 2 hebt. (en eentje voor 'pure pickup' )

wel leuk systeem overigens.

schizo910
9 april 2006, 11:22
De eerste toggle is idd de pup selector.

De tweede toggle is de tone control switch. De eerste stand geeft wat meer nadruk op je bassen, de middenpositie is neutrale stand en de derde stand geeft een lichte, zoals Gretsch het in de handleiding noemt, high frequency roll-off,

aha! dus een echte tonePOT heb je niet. of heb je die OOK.....

Pdf wiring schema (http://www.gretschguitars.com/resources/schematic2.pdf)

http://img123.imageshack.us/img123/5002/schemagrts6oq.jpg (http://imageshack.us)

episua
9 april 2006, 14:01
Feedback eindhoven opent volgende week de deuren officieel en ik kreeg vandaag de folder binnen. Ik ben niet thuis in de prijzen van de Gretschen, maar ze gooien overjarig, "niet passend in de collectie" en demo's eruit voor leuke prijzen, dus wellicht dat dit ook voor de Gretschen geldt.


De Gretsch aanbiedingen:
G6120 Hot rod 1999,-
G6129 silver jet 1957 1799,-
G6120 Blue sunburst 1899,-

(ze zijn overigens al wel open, dus misschien moet je vlug zijn en een lager bod doen, wie weet :sssh: )


Welke kleur heeft die hot rod? Weet je dat?
Op zich zijn de prijzen wel ok

zjanke
9 april 2006, 14:07
Kleuren staan er niet bij, ik zou gewoon effe bellen...

Orpheo
9 april 2006, 18:50
Pdf wiring schema (http://www.gretschguitars.com/resources/schematic2.pdf)

http://img123.imageshack.us/img123/5002/schemagrts6oq.jpg (http://imageshack.us)

mijn dank is groot gio!! ik ga hier zeker mee experimenteren!!!

FruscianteFan
9 april 2006, 19:40
de White Falcon is kitscherig, maar oh zo mooi!

en ja, ik ben bevooroordeeld ;)

gitaarwonder
10 april 2006, 15:25
Keikoele jongens, en inderdaad die Arnoud is een god.....encyclopedie van die Gretshjes. Ik ben heeeelemaal tot ginder gereden omdat ze er allemaal hangen. Ik had een gibsonnetje in mijn hoofd, maar wilde wel iets straffers...dus allen daarheen.
PS ik ben er dan ook nog eens buitengekomen met een duesenberg Carl Carlton in plaats van een Gretsh, maar dat moet je zelf maar ontdekken. Grandiooos winkeltje jongens. En mijn gitaar ook.