PDA

View Full Version : Problemen G-major



minas
5 april 2006, 15:27
Mijn G-major op sommige momenten niets meer. Als ik hem aanzet gaat het display aan, maar er komen geen cijfers in beeld, en geluid geeft ie ook niet meer. Alleen met wat tikken en prutsen doet hij het soms weer.

Heeft iemand misschien een idee om dit te verhelpen of weet iemand waar het aan kan liggen.

Ohja hij is 2de hands dus heb geen garantie.

Al vast bedankt.

ruezzz
5 april 2006, 15:41
Heb ik ook gehad....

Check eerst even de zekeringen...

Bij mij: Moest opgestuurd worden naar TC.
Zetten ze er gedeeltelijk nieuw binnenwerk in.
Kostte me iets van 160 euro meen ik.
Heb reparatie-rapport van TC erbij dus ik ben niet genaaid...(althans niet door mijn dealer)

minas
5 april 2006, 16:00
Al vast bedankt voor de tip..

Ik hoop dat het iets kleins is anders heeft het nog weinig nut gehad om hem 2de hands te kopen :)

Slowhand41
9 april 2006, 21:06
Hoi,

Dit is volgens mij de zoveelste G-Major met hetzelfde euvel, heb ik destijds zelf ook gehad maar toen nog het geluk dat ie nog in de garantieperiode zat. Begint er in ieder geval op te lijken dat het toch een fabrieksfout moet zijn en ondanks dat je het apparaat niet nieuw gekocht hebt en er geen garantie meer op zit zou een tegemoetkoming van TCelectronics wel op z'n plaats zijn.
Tip: ga eens met TC mailen met je klacht en zie hoever je komt.
Niet geschoten..........

Succes,

Hans

minas
10 april 2006, 00:16
Bedankt voor de tip. Ga gelijk mailen, laat wel weten wat ze er over te melden hebben, zal vast niet de laatste zijn met dit probleem.

gershwin5150
10 april 2006, 16:31
Ben benieuwd wat eruit rolt!
Ik heb een G-Major met soortgelijke kuren.
En ik heb eigenlijk geen zin om een smak geld uit te geven om dat kreng te laten repareren in Denemarken.

habberdoedas
11 april 2006, 11:14
Als het goed is is de service van TC electronic OKÉ. Ik zelf heb nog geen problemen gehad met het display van mijn G-Major. Maar uit vorige meldingen over kapotte display's ed. hier op dit forum lees ik dat TC niet moeilijk doet om dit (kosteloos) te repareren..

De Beer
12 april 2006, 19:46
Laat me raden,

Feedback 400,- euro's half jaar geleden?

dat was een hele partij die ze daar B-stock noemden.
de mijne deed het in week 1 al....gelukkig.

Terug naar TC, flatcable vervangen en een software update.
werkt nu als een zonnetje.

wel kut als het dus niet meer in de garantie valt, kan niet anders als een goedkoper gemaakt model zijn in eoa azeatisch b land. Jammer dat ze dit als volwaardig product verkopen. B-stock.....

Nocki
12 april 2006, 20:50
Is idd een hele foute serie geweest.

Ik heb diverse G-majors gehad en nooit geen problemen gehad gelukkig...

minas
13 april 2006, 13:03
Hee Beer,
Nee was niet van toen maar wel van een aanbieding bij Feedback samen met de G-major(heb hem zelf 2de hands overgekocht) maar die software update en het vervangen van de flatcable. Is dat zelf te doen?? Ben zelf niet al te technisch aangelegd.

De Beer
13 april 2006, 15:26
Hee Beer,
Nee was niet van toen maar wel van een aanbieding bij Feedback samen met de G-major(heb hem zelf 2de hands overgekocht) maar die software update en het vervangen van de flatcable. Is dat zelf te doen?? Ben zelf niet al te technisch aangelegd.Bij mij was/is het nog garantie, dus ik heb hem gewoon terug gebracht en hij is door TC gerepareerd.

Ik heb het apparaat nog niet open gehad, het lijkt me zelf te doen maar dan is een beetje technisch inzicht is dan wel handig.

die software update is te downen via deze link (http://www.tcelectronic.com/Default.asp?Id=928) daar staat hoe en wat, ik heb er zelf echter geen ervaring mee.

persoonlijk zou ik zeggen niet geschoten.....dan kun je altijd nog je geld uitgeven.

forceps
13 april 2006, 19:29
Dit probleem heb ik al eerder gezien:
ik kocht eens een ROland JV2080 synthmodule, kreeg hem per post... blij als een klein kind, stekker erin, aan zetten... hmm, alleen backlight van de display aan, geen letters/ cijfers, geen geluid. Opengeschroefd --> flatcable zat niet goed vastgeklikt in de printplaat, bij het transport losgetrild!

Half jaar later: bandrepetitie... gitarist zet JMP-1 aan, geen sound, wel controlelampje aan, maar niet alle... openschroeven --> weer zo'n flatcable die net niet goed in de houder zit (op de heenweg een behoorlijke hobbelweg genomen, daar zat het euvel).

Dus als je maar een klein beetje handig bent, openschroeven en effe alle flatcables aandrukken... software update kan idd via internet, dus met een beetje mazzel kun je zelf in een half uurtje je TC fixen!

Succes in elk geval :)

minas
13 april 2006, 20:21
Hartstikke bedankt alvast!

Het is ook pas gekomen nadat ik hem had vervoerd, dus het zal goed kunnen zijn dat hij is losgetrild. Mijn technische inzicht is niet echt denderend, maar ik zal eens kijken.

Alvast Bedankt.

Kaboemba
14 april 2006, 12:36
Okee ff aansluiten, ik heb het probleem (nog) niet maar wel een ander probleem.
Het lukt me maar niet om de software te updaten, hij begint ff te tellen op het scherm en dan niks meer.
Heb al 2 verschillende midi connectors geprobeerd maar helaas.
Iemand nog een idee ?

LAAT MAAR.

Andere pc geprobeerd en nu dus helemaal okee, ik is blij.

minas
14 april 2006, 21:59
Ik heb vandaag mijn G-major maar eens helemaal uit elkaar gehaald. Zag geen stekkertjes loszitten, maar heb maar overal een beetje op lopen drukken. En nu doet ie het opeens weer helemaal perfect zonder problemen.

Nu alleen nog even de software updaten en ik kan weer vooruit. Bedankt iig voor alle tips!

De Beer
16 april 2006, 19:49
Ik heb vandaag mijn G-major maar eens helemaal uit elkaar gehaald. Zag geen stekkertjes loszitten, maar heb maar overal een beetje op lopen drukken. En nu doet ie het opeens weer helemaal perfect zonder problemen.

Nu alleen nog even de software updaten en ik kan weer vooruit. Bedankt iig voor alle tips!Cool, ik hoop dat dat laatste ook goed verloopt.

Ik bedenk me ineens dat ik dat flatcable verhaal ook wel eens heb gehad met een midiverb in een PA setje, als dat rack iets te vaak word vertild is het ook de display flatcable die los gaat.
Drupje plastic uit zo'n heet lijm pistool doe vaak wonderen.