PDA

View Full Version : Condor ...?



RvB
5 april 2006, 16:16
Weet iemand iets meer over deze gitaar?
Kan echt niks vinden over deze Condor. Weet zelfs geen type :s


http://img164.imageshack.us/img164/9657/condor2eb.jpg

no 1 hops
5 april 2006, 16:54
kijk eens hier
http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/Condor/

RvB
5 april 2006, 17:17
Dus welke is het? de enige met 24 frets is de CG-300, maar die heeft 2 humbuckers en 1 single coil...

Iemand anders?

Nickname
5 april 2006, 17:53
Wel een mooi dingetje.. hoe speelt ze?

Tupelo
5 april 2006, 18:06
In een ver verleden een ES335 kopie van gehad die niet te pruimen was. Gitarist van mijn band heeft een tijdje een Ibanez RG like gitaar van Condor gehad. Snelle rechte hals, goed tuners, multiplex body (IMHO), KUT elementen & pots.

Ik zou mijn geld er niet aan besteden.

wietse
5 april 2006, 18:08
ik heb zelf een condor explorer, multiplex en zwaar als stront, het enige wat ik vond via google destijds was een site van de fabriek, ergens in zuid amerika brazilie als ik me niet vergis.
verder kan ik je ook niet helpen.

RUIS
5 april 2006, 19:09
Geinig, wietse. Ik heb een tijdje een Condor explorer bas gehad, zwart met strepen- en spinnenwebprint. Idd ook multiplex en loodzwaar (en uit balans). Wel een loodzwaar bonkgeluid ook (P-element), goed voor zwaar baswerk onder een vette gitaar, ding was wel OK verder. Goede hals, brug en stemmechanieken ook. Ik kan ook niks over die bas vinden op internet.

RvB
5 april 2006, 22:36
Wel een mooi dingetje.. hoe speelt ze?

Nou, ik ben hem van plan te kopen om te verbouwen. Mijn bedoeling is dat ik later ga proberen gitaren te bouwen, maar ik ga dus eerst beginnen met lak veranderen en opleuken van goedkope gitaren om ervaring op te doen hoe zo'n instrument echt in mekaar zit. Dan maakt het ook geen ruk uit als ik het vern**k, t is toch een goedkoop beginnersding. En als ie mooi wordt en goed speelt heb ik geluk.

Tupelo
6 april 2006, 02:24
En als ie mooi wordt en goed speelt heb ik geluk.

Als 'ie mooi wordt en goed speelt baal je als een stekker dat je niet meteen een betere basis genomen hebt. :seriousf:

RvB
6 april 2006, 20:54
Weet niemand welk type dit is?

Nickname
6 april 2006, 21:08
Waarom zou je hem willen verbouwen.. afgezien van de inlays vind ik em niet echt lelijk.....

RvB
7 april 2006, 00:03
Waarom zou je hem willen verbouwen.. afgezien van de inlays vind ik em niet echt lelijk.....

Ik was op zoek naar een leuke gitaar om te verbouwen. Mischien ben ik van plan zelf een gitaar te bouwen, maar ik wil eerst even rustig aan beginnen. Dit vind ik wel een leuke gitaar om mee te beginnen. Niet te duur, is een keer geen 'beginnersstrat' en de gitaar ziet er wel redelijk mooi uit. 24 frets, floyd rose (of iets in die richting), locking-tuners...Niet onaardig :)

RvB
8 april 2006, 18:09
weet echt niemand iets over deze gitaar?