PDA

View Full Version : Het ruwe sexuele van de gitaar: übersexueel, metro- of mietje? ?



Nitefly7
5 april 2006, 13:49
Het schijnt dat 'de nieuwe man' niet meer metro-, maar übersexueel is:

het pansy-poedertjes-dag/nachtcrème idee van David Beckham, vervangen door bebaarde mannen
- een überstevig ontbijt (bier met cornflakes en BBQ?)
- jagen op een antilope en/of luipaarden
- bezweet thuis komen
- de antilope opeten (en waarsch niet zélf koken, maar láten koken door übersexueel aangetrokken nimf /nymph...)
- überlibido botvieren...

Wat oh wat is nu de gitáár van deze 'nieuwe man?'

nu lees je in LP/Strat-discussies dat :

- LP's voor stoere mannen zijn, noeste knapen, die willen 'werken voor hun toon'
- LP's voor mannen zijn die compenseren, wat dan ook (mss hun vrouw)
- LP's spugen op strat-spelers (met vrouw)
- LP-mensen een strat hebben, 'omdat je een strat moet hebben' (van je vrouw?)
- Clapton speelde ooit op LP's
- De solo van Hold the line is een LP
- stereotype LP-dudes: Zakk Wylde, Joe Perry, Richie Sambora zónder vrouw .. ?
- vrouwen voor LP-dudes: playmates

- strats zijn voor vrouwen (volgens mij zijn er ook meer vrouwelijke gitaristen met strats dan met LP's, niet??)
- strats zijn voor oude mannetjes (mét vrouw)
- strats zijn voor mietjes (met vrouwelijke aandacht)
- strat-spelers kennen niet al te veel LP-mensen
- strat-spelers spelen nummers die huisvrouwen meeneuriën
- iedere strat speler wil stiekem op Clapton lijken
- Luke speelt op strat-achtigen, omdat de LP 'te speciaal' is
* "you're not stupid, you're special..
- strat-spelers hebben een LP ... nee, strat spelers hebben een STRAT
- stereotype Strat-dudes: Clapton, John Mayer, Eric Johnson, Clapton, Richie Sambora mét vrouw...
- vrouwen voor strat-mensen: John Mayer fans (=chicks), Clapton-fans (ex-chicks), Heather Locklear (= ex-van-Richie-Sambora-nu-weer-met-Gibson-chick...)

en wat te doen met Superstrat's of de überstrat Parker Fly ?
- strats met snufjes om alsnóg te compenseren?
- Fly: zo licht en toch stoer: metrosexueel (maar helaas: out of fashion??)

.... als ik het geld had, zou mijn volgorde zijn:

- Parker Fly Mojo FLame
- 57'er strat (of JM strat)
- PRS Hollowbody
- mix van Dream THeater, John Mayer, Larry Carlton en George Benson luisteren
- kapsel laten knippen
- lezen
- NRC.next lezen
- piano oefenen
- big band nummers oefenen/jazz voicings
- ...Parker Nitefly Alder bekijken...

UITKOMST: gematigd metro ?

Harry
5 april 2006, 13:56
ja, je zult je maar vervelen.....

Sora
5 april 2006, 14:06
Wat een hoop onzin zeg...

Nitefly7
5 april 2006, 14:09
ja, je zult je maar vervelen.....

achjeh, niet de reactie die ik verwachtte van iemand met een Parker en Strats....
maar bedankt voor 't reageren
:gitarist:

De Beer
5 april 2006, 14:16
een überstevig ontbijt (bier met cornflakes en BBQ?)
"Pinta" het drank ontbijt.


beetje een gefrustreerde mid 30ers strat gebruikers topic dit.

Trocar
5 april 2006, 14:21
UITKOMST: gematigd metro ?

Deze vraag is de reden van deze topic?
Ik zou zeggen: nee.

Harry
5 april 2006, 14:28
achjeh, niet de reactie die ik verwachtte van iemand met een Parker en Strats....
maar bedankt voor 't reageren
:gitarist:

tja, dan heb ik al weer spijt.... maar ik vind niet dat een bepaalde gitaar bij een bepaald type mens hoort.

Nitefly7
5 april 2006, 14:32
Deze vraag is de reden van deze topic?
Ik zou zeggen: nee.

waarom staat in m'n email-notification een woord dat RIJMT op 'nee'
:stop:

of bedoel je 'nee: as in 'happy' ?
:strat:

óf til je te serieus aan dit onderwerp en moet je even aan je vriendin (m/v) vragen of ze (m/v) nog van je houdt?

hoe dan ook, fijn om te zien dat mensen inhoudelijk durven te reageren !
:cooler:

Nitefly7
5 april 2006, 14:36
tja, dan heb ik al weer spijt.... maar ik vind niet dat een bepaalde gitaar bij een bepaald type mens hoort.


zélfs de Bich van BC Rich niet? :)

mwa mwa, er zijn wel duidelijk trends te zien bij gitaristen en er is wel degelijk een LP/Strat-discussie

maar at the end of the day zijn het toch allemaal t*kkeherrie-makende plankjes met snaren (m/v) :rockon:

Basseytje
5 april 2006, 15:07
tja, dan heb ik al weer spijt.... maar ik vind niet dat een bepaalde gitaar bij een bepaald type mens hoort.

nee t klopt eilk niet egt. ik heb een lp en een vriendin en mijn gitaarleraar heeft een strat en geen vriendin:P dus mss zijn mannen met lp wel aantrekkelijker

Javaca
5 april 2006, 15:23
What about een ES-335?

En een jonge stratspeler met trouwplannen?

Sim-Simon
5 april 2006, 15:35
http://www.starstore.com/acatalog/Jimi_Hendrix-studio._L.jpg

Strats zijn niet stoer?

Les Paul's zijn voor ouwe lullen.

Trocar
5 april 2006, 16:45
[...]email-notification[...]

Dammit. Nooit geweten. Ik ook met m'n impulsive post-gedrag.
;)

Ash ketchum
5 april 2006, 18:07
en hoe zit het dan met SG gebruikers ?( PS m'n SG had ik al voor de hype van vorig jaar)

Bram+
5 april 2006, 18:10
Homo-erotisch instrument. Ik krijg er geen rechte toon uit, dus duidelijk voor mietjes

hoofd
5 april 2006, 18:31
Echte mannen spelen op telecasters. PUNT!

Ralph Nuis
5 april 2006, 18:33
Nee, voor échte mannen maakt het niet uit wat voor gitaar het is, die kunnen om alles wel wat klaar spelen. ;)

RUIS
5 april 2006, 18:35
Les Pauls zijn voor mensen die gitaar willen spelen. Strats zijn voor mensen die muziek willen maken.

Nitefly7
5 april 2006, 18:55
nee t klopt eilk niet egt. ik heb een lp en een vriendin en mijn gitaarleraar heeft een strat en geen vriendin:P dus mss zijn mannen met lp wel aantrekkelijker

ik heb ook nooit gezegd dat je met gitaar A of gitaar B geen vrouw kon krijgen!

..of misschien zijn mannen met een strat kritischer ??(dat is 'n goedbedoeld grapje, vrouwen die met gitaristen overweg kunnen zijn meer dan ok in my book!)

wat ik wel zei is:

er zijn LP-vrouwen (ik ken er 1,2,3 geen, maar als ik Joe Perry en Zakk Wylde bekijk, zou ik zeggen dat het best wel eens topmodellen kunnen zijn)

en er zijn Strat-vrouwen (housewives als Eva Longoria... :satisfie: )



Dammit. Nooit geweten. Ik ook met m'n impulsive post-gedrag ;) .


ok, je bedoelde dus 'nee as in happy' :cooler:
beter impulsief posten, dan nutteloos confronterende topics starten :soul:

Nitefly7
5 april 2006, 18:55
en hoe zit het dan met SG gebruikers ?( PS m'n SG had ik al voor de hype van vorig jaar)


Homo-erotisch instrument. Ik krijg er geen rechte toon uit, dus duidelijk voor mietjes

SG is voor jongetjes in schooluniform (...) In de Supergrass/Stereophonics tijd wilde ik 'n SG hebben...maar ik vind dat ding zo onhandig als 'ie omlaag wil hangen de hele tijd..

als we 't toch over mietjes hebben, wat vinden we dan van Deze ? (http://www.jemsite.com/jem/model/jem777sk.htm) http://www.jemsite.com/jem/photos/jem777/777sp1.jpg ??

Nitefly7
5 april 2006, 18:59
What about een ES-335?

En een jonge stratspeler met trouwplannen?

uhm...ES-335, hmmm... échte mannen met een (Larry Carlton-)bril?
:cool:

:listen:...trouwplannen ? congrats man! wel jammer voor huisvrouwen als Eva dat ze je nu alleen maar op de radio kunnen meeneuriën...


Les Pauls zijn voor mensen die gitaar willen spelen. Strats zijn voor mensen die muziek willen maken.

...wow, good one...

Axelll
5 april 2006, 19:47
nee t klopt eilk niet egt. ik heb een lp en een vriendin en mijn gitaarleraar heeft een strat en geen vriendin:P dus mss zijn mannen met lp wel aantrekkelijker

Dude ik heb 1 keer een foto van je gezien (schaamteloos pics topic?)

Please nooit meer! En van je vriendin ook niet...

http://www.zicline.com/an6/semaine03/danko.jpg

Mannen met strats mietjes??

Danko Jones schopt kont

(verdomme)

Javaca
5 april 2006, 20:35
uhm...ES-335, hmmm... échte mannen met een (Larry Carlton-)bril?
:cool:

:listen:...trouwplannen ? congrats man! wel jammer voor huisvrouwen als Eva dat ze je nu alleen maar op de radio kunnen meeneuriën...


Shit ik heb geen bril...

JER00N
5 april 2006, 20:53
Ik vind mensen die staand op een Les Paul eigenlijk helemaal niet staan, vind het meer iets om er mee op schoot te zitten ofzo.

Ash ketchum
5 april 2006, 21:50
Homo-erotisch instrument. Ik krijg er geen rechte toon uit, dus duidelijk voor mietjes
Het lijkt me eerder dat jij gitaarles moet nemen;) Clapton, Zappa, Santana en A. young kregen er aardige rechte noten uit.


SG is voor jongetjes in schooluniform (...) In de Supergrass/Stereophonics tijd wilde ik 'n SG hebben...maar ik vind dat ding zo onhandig als 'ie omlaag wil hangen de hele tijd..
Dat omlaag hangen heb ik nooit ondervonden bij mijn SG, komt volgens mij alleen voor bij el-cheapo SG's zoals Epihone. By the way, een goede draagband scheelt ook een hele hoop.

Nitefly7
5 april 2006, 23:06
Shit ik heb geen bril...

Larry volgens mij ook niet, maar mss fake'd ie dat wel, net als z'n hele gitaarspel... :)

Larry = :cool:

Nitefly7
5 april 2006, 23:09
Het lijkt me eerder dat jij gitaarles moet nemen;) Clapton, Zappa, Santana en A. young kregen er aardige rechte noten uit.


Dat omlaag hangen heb ik nooit ondervonden bij mijn SG, komt volgens mij alleen voor bij el-cheapo SG's zoals Epihone. By the way, een goede draagband scheelt ook een hele hoop.

Clapton op een SG? wisik niet, wel LP en Strat enzo..
Zappa speelt rechte tonen wel behoorlijk 'krom', maar wel 8-) :rockon:

...Wat voor SG heb je? dat van dat omlaag hangen is 't zoveelste in mijn "waarom ik deze gitaar NIET ga kopen".... (hoewel ik 'n SG niet zo mooi vind eigenlijk...denk ik....)

Bram+
6 april 2006, 01:15
Het lijkt me eerder dat jij gitaarles moet nemen;) Clapton, Zappa, Santana en A. young kregen er aardige rechte noten uit.
Sommige mensen herkennen ironie nog niet als het over hun tenen rijdt.. En je zou denken dat iemand die zich Ash Ketchum noemt toch het een en ander aan ironie aan boord moet hebben, hehe.
Ik dacht dat mijn post wel stompzinnig genoeg was.

Speedbird (Reinier)
6 april 2006, 12:07
KC,

Ik zeg je dit als vriend: Niet lullen, spelen:)

Hahahahahaaha! Greetz!

Speedbird

Aimé
6 april 2006, 12:25
En welk soort personen spelen dan op mustang-achtige gitaren?

Harry
6 april 2006, 12:33
indo-rockers?

Speedbird (Reinier)
6 april 2006, 13:57
Nee man... Jazzmaster zijn voor Indorockers.... Mustangs zijn voor mensen die Ford rijden :P

AART
6 april 2006, 14:49
superstratspelers zijn pas mietjes....
onbehaard, nichterig en ze krijgen geen aandacht van de vrouwen


http://pennywise.webcindario.com/imagenes/imagenes/fletcher7.jpg


:soul:

Nitefly7
6 april 2006, 18:42
Nee man... Jazzmaster zijn voor Indorockers.... Mustangs zijn voor mensen die Ford rijden :P

STRATS zijn voor indorockerts!

..trouwens, Rein, jij moet je mond houden met je sessiegitarist setup, LP, Tele, Thinline, Strat, Larrivee én Ukelele 8-)
ik zit nu te jazzen op nylonsnarige :rockon:

Speedbird (Reinier)
6 april 2006, 21:30
Hahahahaha :D:D:D

Outrage
8 april 2006, 17:02
Mijn ervaring is dat de soort gitaar voor meisjes maar weinig uitmaakt, zolang je maar goed met je vingers en tong overweg kan.

jorrit
11 april 2006, 21:32
Mijn ervaring is dat de soort gitaar voor meisjes maar weinig uitmaakt, zolang je maar goed met je vingers en tong overweg kan.

je vingers en je tong? hoe oud ben je gast... ;)

Javaca
11 april 2006, 22:05
Gitaarspelen met je tong is zo jaren '60...:cheerup:

:hippie:

fullorder
12 april 2006, 08:51
Mannen met strats mietjes??

Danko Jones schopt kont

(verdomme)

en die speelt meestal op een tele toch? ;)

fullorder
12 april 2006, 09:01
- stereotype LP-dudes: Zakk Wylde, Joe Perry, Richie Sambora zónder vrouw .. ?
- stereotype Strat-dudes: Clapton, John Mayer, Eric Johnson, Clapton, Richie Sambora mét vrouw...

Ze hebben wel 1 ding gemeen: Ze zijn allemaal lelijk.

Alhoewel ik de helft niet eens zou herkennen als ik tegen ze op zou lopen op straat met een gitaar in hun hand. Ik ben niet zo goed in gitaarhelden...

Maar zou dat dan betekenen....:nervous:
Oh mijn god! Alle gitaristen zijn lelijk! :eek: :eek: :eek:

Snel m'n gitaar verruilen voor een neusfluit!!

Outrage
12 april 2006, 13:14
je vingers en je tong? hoe oud ben je gast... ;)


Nou, dat is het voorspel natuurlijk. Pas daarna is de tijd rijp om je instrument boven te halen ;-).

Noid
13 april 2006, 19:52
Ssst niet verder vertellen maar deze moet je hebben:
http://www.edromanguitars.com/guitar/bcrich/images/ingbcr07.jpg http://www.edromanguitars.com/guitar/bcrich/images/ingbcr09.jpg

Een mockingbird in translucent blue of green.

Nickname
14 april 2006, 00:35
Laten we het erop houden dat mannen graag gitaar spelen (LP/Strat/brandhout/whatever) omdat de gitaar vrouwelijk is..

Zal het bewijs ook even geven....

Gitaren zijn vrouwelijk.... het is niet altijd even makkelijk om de strings onder de knie te krijgen :D

vulvasonic
14 april 2006, 17:59
En verandering van spijs doet eten. Ik wil ze ALLEMAAL. Zelfs de roze!
Noem mij dan maar een mietje. Echte kerels hebben daar geen boodschap aan. :cooler:

Javaca
14 april 2006, 18:08
Dit ruleert man!!!

http://www.gtrheaven.com/images/Fender_Tele_Paisley.jpg

Blijepanda
15 april 2006, 00:48
en die speelt meestal op een tele toch? ;)

En tegenwoordig op een gibson explorer. ;)

Axelll
15 april 2006, 10:01
Of op een SG...

Maar een paar (of meerdere) nummers op het album 'We Sweat Blood' (mijn persoonlijke No.1) is opgenomen met een strat...

MonkeyFace
19 juli 2006, 01:22
mja dan heb i kdus vast een identiteitscrisis, want ik heb zowel een LP als een Strat :P En ik ben geen LP speler die toevallig een Strat erbij moest hebben, of een Strat speler die in een dwaling een LP kocht.