PDA

View Full Version : TSL soundclips



Funkblaster
4 april 2006, 23:21
beste forummers,

ik ben nu al een tijdje op zoek naar een nieuwe versterker, met een budget van ongeveer 1000 euro (misschien iets meer). de marshall tsl100 leek me eigelijk wel wat, ik heb het ding 1 keer uitgetest in een winkel en vond hem behoorlijk vet. nu vroeg ik me af of iemand van jullie een paar soundclips heeft van deze amp zodat het geluid me wat beter bij blijft. misschien dat 1 van jullie een paar zelf opgenomen clips heeft van een tsl? of kennen jullie bands die over een tsl spelen? alvast bedankt

p.s. wat voor amps in deze prijsklasse kunnen jullie me nog meer aanraden? (behalve engl, daar ben ik niet weg van)

jw009
4 april 2006, 23:29
aan soundclips kan heel veel gesleuteld worden, en veel meer dingen zijn van invloed dan de amp zelf (zoals mic, gitaar etc.).
Ga zelf gewoon in de winkel uitvoerig testen met je eigen gitaar en dan kom je er wel achter of het wat voor je is.

Funkblaster
4 april 2006, 23:43
dat begrijp ik maar het is alleen om een beetje een beeld te schetsen van het geluid, ook ben ik benieuwd naar wat voor geluid jullie uit een tsl halen en hoe ie in een band klinkt, als iemand een band kent die tsl speelt

Mr.Bluesbreaker
5 april 2006, 08:45
www.flattyres.nl

Kies ŽIf you donŽt like meŽ. De solo is kanaal 3 van de TSL met alleen een Les Paul ingeprikt zonder reverb of wat dan ook op de amp. Opgenomen met een Shure SM57.

Ik kan er nu niks meer mee maar het leadkanaal was iets beter als het crunch vond ik, dat was voor mij te donker.

aaleks
5 april 2006, 09:03
http://www.marshallamps.de/

ga naar --> Equipment
Kies daar je versterker, en er staan meestal goede samples. In ieder geval van de tsl!

http://www.planet-guitar.de/index.php
Tests en kies de marshall tsl in die flash animatie kun je samples aanklikken

zjanke
5 april 2006, 18:46
Er staat alleen clip van een TSL60 en die vind ik wel erg "compressed" en netjes klinken. Er zit een veel rauwer geluid in een TSL en er zit ook verschil in een 601, 602 en 122 door de speakerconfiguratie. een 602 is wat donkerder dan een 601 en de configuratie van een 122 is standaard gewoon veel beter dan de 60 serie.

Maaaar, als je de speakers van een 602 vervangt door een combi van een v30 en een CL80 (of een G12H30) gaat er een wereld voor je open (vorige week gedaan8-))

Als je een TSL100 pakt heb je voor je cab natuurlijk een keuze voor wat betreft de speakers (tenzij je al een cab hebt) en dan is het met een combi van bovengenoemde speakers gewoon een hele dikke veelzijdige rockbak. Voor stevige metal zijn er (volgens mijn bescheiden mening) betere opties...