PDA

View Full Version : In de mode ? Uit de gratie



Wizz
4 april 2006, 22:44
Hebben jullie dat nou ook : Als je dertig keer gehoord hebt dat je een bepaalde film mòet zien, dat je dan niet meer zo nodig hoeft ? Dat als iedereen je weet te vertellen hoe te gek een bepaald bandje is, dat je dan de lust vergaat de plaat te kopen, zelfs als je hem eerst eigenlijk best leuk vond ?
Ik heb dat dus ook met gitaren. Nu iedereen op Telecasters loopt te geilen heb ik de mijne voorlopig maar in de kelder gezet. Naast de sunburst Jazzbass, de SG (de hype van vorig jaar), de Marshall 2203...
Dacht ik nog een leuk exclusief ding te hebben, zie ik Franz-fucking-ferdinand op precies dezelfde Mosrite als de mijne... hup, ook maar de kelder in.
Ik ga zelf maar aan de knutsel, er zit niets anders op.
Mij rest nog slechts de Hallmark...

Wizz

Orpheo
4 april 2006, 22:50
Hebben jullie dat nou ook : Als je dertig keer gehoord hebt dat je een bepaalde film mòet zien, dat je dan niet meer zo nodig hoeft ? Dat als iedereen je weet te vertellen hoe te gek een bepaald bandje is, dat je dan de lust vergaat de plaat te kopen, zelfs als je hem eerst eigenlijk best leuk vond ?
Ik heb dat dus ook met gitaren. Nu iedereen op Telecasters loopt te geilen heb ik de mijne voorlopig maar in de kelder gezet. Naast de sunburst Jazzbass, de SG (de hype van vorig jaar), de Marshall 2203...
Dacht ik nog een leuk exclusief ding te hebben, zie ik Franz-fucking-ferdinand op precies dezelfde Mosrite als de mijne... hup, ook maar de kelder in.
Ik ga zelf maar aan de knutsel, er zit niets anders op.
Mij rest nog slechts de Hallmark...

Wizz

neuh, niet echt. ik herken t niet. ik ga an sich al niet mee met hypes. ik let wel op, luister, en kijk wat t is, probeer het uit, om alsnog op mijn eigen rig uit te komen.

Neals
4 april 2006, 22:55
Ik heb juist het idee dat LP's de hype van dit moment zijn..

Maar wat was ik vorig jaar blij met de SG hype, kon voor een goede prijs van de mijne af!

Negative K3 fan
4 april 2006, 23:01
ik heb het idee dat wat betrefthet topsegment er een tijdje een PRS hype heeft gewoed (samengaand met quilt tops) de prs-en beginnen uit te raken en quilt is echt helemaal passé sinds ze op elke koreaan van 200 euro te vinden zijn...

wat nu een beetje de trend is/wordt in het topsegment zijn de exclusieve superstrats a-la anderson, suhr etc..... bij les pauls begint flame ook uit te raken (quilt is allang uit) en wordt de plain top weer hip

ik had het er een paar dagen terug nog over met ieme

Orpheo
4 april 2006, 23:07
ik heb het idee dat wat betrefthet topsegment er een tijdje een PRS hype heeft gewoed (samengaand met quilt tops) de prs-en beginnen uit te raken en quilt is echt helemaal passé sinds ze op elke koreaan van 200 euro te vinden zijn...

wat nu een beetje de trend is/wordt in het topsegment zijn de exclusieve superstrats a-la anderson, suhr etc..... bij les pauls begint flame ook uit te raken (quilt is allang uit) en wordt de plain top weer hip

ik had het er een paar dagen terug nog over met ieme

en bijzonder hout komt weer 'in', denk aan maccassar ebben, purplewood nek, kingswood, zebrano, etc etc. althans, dat lijkt er imo op.

Veekeren
4 april 2006, 23:14
Ik vind dat toch raar... ik speel geen gitaar om er bij te horen. Dus ik zoek ook zeker geen speciaal model om er bij te horen. Ik hoef met mijn gitaarkeuze geen statement te maken, ik wil iets wat ik zelf mooi en goed vind.

Ik kan me dan ook niet voorstellen dat iemand die het hier ook mee eens is het erg vind als er toevallig veel anderen ook op eenzelfde gitaar spelen. @ Wizz, het komt een beetje over alsof je een exclusieve gitaar koopt om heel speciaal gevonden te worden. Moet jij weten als het zo is natuurlijk, maar ik vind het net als een puberaal meisje dat haar nieuwe schoenen toch niet wil dragen omdat iemand anders op school bijna dezelfde heeft :D

dano
4 april 2006, 23:15
wat maakt nou uit wat de hype is, als je er zelf maar blij mee bent

Neals
4 april 2006, 23:18
Valt me ook op dat ik sporardisch een shreddertje zie op MTV, dus straks weer massaal aan de Jackson/Charvel?

DarknessAwaits
4 april 2006, 23:37
ik heb het idee dat wat betrefthet topsegment er een tijdje een PRS hype heeft gewoed (samengaand met quilt tops) de prs-en beginnen uit te raken en quilt is echt helemaal passé sinds ze op elke koreaan van 200 euro te vinden zijn...

Die PRS hype die kwam een paar jaar geleden echt flink van de grond. Opeens zag je overal (rock)bandjes met die gitaren.

Ik vind ze echt (sommige) schitterend maar dan heb je toch een soort negatieve associatie ermee opgebouwd. Hoewel ik wel bijna altijd op m'n Ibz RG speel die bijna door het halve forum wel zal zijn ge(/mis)bruikt. Daar heb ik dan weer totaal geen problemen mee.

Tupelo
4 april 2006, 23:50
PRS is idd. erg trendy geweest. SG begon me op een gegeven ogenblik ook op te vallen en volgens mij doen nu de Tele custom & custom deluxes het idd. erg goed. Niettemin, een custom deluxe... hmmmmmmm :p

Ritch
4 april 2006, 23:59
Ik geef er helemaal niks om de hype rondom een bepaald model. Ik ben meer tegen dat in een bepaalde prijsklasse één gitaar model staat voor dát budget. Zo heb ik verschrikkelijk veel medelijden met de luitjes die als 2e gitaar een Fender Mex kopen terwijl ze ook een set-neck Ibanez kunnen krijgen. Buiten het feit om dat ik Strats blijf verfoeien om hun speelbaarheid, wil ik ook niet zijn zoals al die 100.000 anderen die op hun Mexjes denken: "Ik heb nu een echte Fender." Iedereen maakt complimentjes over mijn SZ, terwijl ze even duur zijn (en kwalitatief stukken beter) dan de Mexicano's.

Tupelo
5 april 2006, 00:01
Is ook een erg mooie gitaar. Hoe die klinkt weet ik niet...

Anders Destium
5 april 2006, 00:18
Ik speel op hele verschillende gitaren afhankelijk van mijn bui, het interesseert mij voor de rest geen zak wat modebewuste pubers denken van mijn gitaren. Ik speel nu PRS omdat die gitaren het beste bij me passen, net als dat Ibanezen een hele tijd precies de gitaren waren waar ik op dat moment op zat te wachten.

Je hoeft aan niemand verantwoording af te leggen behalve aan jezelf, als je dat principe niet begrijpt wordt het nooit wat.

Snaar'n Bennie
5 april 2006, 00:31
Wat maakt het nou uit waar iemand op speelt? Ik zit momenteel ook op een Tele te aassen. Het kan mij geen donder schelen welke beroemdheid er ook op speelt, of wat 'hip' is!


Waar zijn we nou mee bezig? Zijn we gitaarliefhebbers of willen we stiekum bij Idols achteraan de rij aansluiten?

bram123
5 april 2006, 01:16
Hebben jullie dat nou ook :
Wizz

ja! dit had ik ook heel sterk, ... toen ik 16 was... pff, 'ik ben uniek en pas niet in een hokje'

iwamoto
5 april 2006, 03:18
ik herken het wel een beetje, het "je moet geen evo's pakken, die heeft steve vai toch ook", ja schijt aan, die dingen klinken gewoon geil, ben toch geen vai wannabe ofzo, maare, mijn ibanez is gewoon een lekker ding, en maakt me niets uit wie hem nog meer heeft, hoewel er volgens mij maar weinig mensen zijn met dit model, en dan voel ik me stiekem wel een beetje uniek, en ja, iedereen wil uiteraard bewonderd worden, anders was het post je collectie topic niet zo groot ;) :sssh:

Michael AE
5 april 2006, 04:31
Het zal me werkelijk aan me reet roesten. Ik speel uitsluitend op gitaren die ik goed vind klinken.

Jax
5 april 2006, 07:28
Wizz, ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Kijk, dat je niet blindelings hypes volgt, ok, dat begrijp ik, en dat doe ik ook niet. Maar om nou gitaren en andere zaken bewust te ontwijken, OMDAT ze worden gehyped, vind ik ook weer te ver gaan. Waarom zou je niet gewoon doen wat je zelf wilt, ipv zó druk bezig te zijn om uniek te zijn, dat je de anti-hype achterna gaat?

Bluesbreaker
5 april 2006, 09:29
Hypes om echte gitaren vind ik niet erg, maar aan dat Richwood is beter dan een customshop Fender gedoe vond ik toch wel vervelend worden. Gelukkig is dat ook weer een beetje voor volgens mij.

Mitch
5 april 2006, 09:30
Als je je consequent afzet tegen de mode laat je dus nog steeds je gedrag bepalen door de mode. Wat heeft dat dan voor zin ?

Wizz
5 april 2006, 09:45
Puberaal ? Ik denk het wel...
Komt voor mij bij dat ik als gitaarverkoper natuurlijk wel "op de eerste rang" zit : Ik word dus nu helemaal scheel gebeld, gemaild en aangesproken over Tele's. En vorig jaar dus SG's, en over de Frustratocaster zullen we het dan maar helemáál niet hebben !
't is bij mij dus inderdaad een combinatie van "beroepsmisvorming" en een eeuwigdurende puberteit -rock 'n' roll is natuurlijk ook een alibi om je hele leven puber te blijven, nietwaar ?
Groetjes,

Wizz

Bluesbreaker
5 april 2006, 09:52
Puberaal ? Ik denk het wel...
Komt voor mij bij dat ik als gitaarverkoper natuurlijk wel "op de eerste rang" zit : Ik word dus nu helemaal scheel gebeld, gemaild en aangesproken over Tele's. En vorig jaar dus SG's, en over de Frustratocaster zullen we het dan maar helemáál niet hebben !
't is bij mij dus inderdaad een combinatie van "beroepsmisvorming" en een eeuwigdurende puberteit -rock 'n' roll is natuurlijk ook een alibi om je hele leven puber te blijven, nietwaar ?
Groetjes,

Wizz

Ja, wat wil je dat wij daar aan doen? Ik zou zeggen wordt lekker stratenmaker ofzo.

imlikeajungle
5 april 2006, 09:57
Als je je consequent afzet tegen de mode laat je dus nog steeds je gedrag bepalen door de mode. Wat heeft dat dan voor zin ?

Omdat het belangrijk is voor bepaalde mensen om te kunnen trappen tegen het etablissement...

Mithrandir
5 april 2006, 10:02
Ik zou willen dat ik in de luxe-positie was dat ik een aantal gitaren in de kelder kon zetten omdat ze op dat moment even te populair zijn. Als ik dat nou zou doenben ben ik bang dat ik niet veel muziek meer zou maken. Vindt het ook wel erg decadent ovetr komen trouwens.

Harry
5 april 2006, 10:15
ik snap het wel hoor, als je toch de luxe hebt om er een paar een tijdje niet te bespelen..... al speel ik vooral op mijn DeArmond. Mijn strat en Les Paul komen nauwelijks uit hun hoes/koffer.

Wicked Willy
5 april 2006, 10:20
Ben de laatste 8 jaar nogal eens van gitaar gewisseld, van Gibson Les Paul Studio, naar frankenstein Stratocaster, naar een Tele, nu een PRS Custom 22 en Singlecut.......en ben daar op het moment zeer tevreden over....maar goed voor hoe lang?

Mithrandir
5 april 2006, 10:24
Ik heb mijn model gevonden in ES-335 modellen (dankzij Harry zijn DeArmond eigenlijk) en of ze nou in de mode zijn of niet, die type gitaren blijven mijn weapon of choice.

schizo910
5 april 2006, 10:38
M'n Gretsch "Light blue Pearl" Duo Jet kom je sowieso niet vaak tegen maar ik speel dus gewoon op wat ik mooi vindt. Het kan me geen fuck schelen of dat hip is of niet. Ik moet een gitaar in eerste instantie lekker vinden spelen, het geluid moet goed zijn en als het er dan nog cool uitziet is het mijn plank... Ik heb ook onlangs een Tele gekocht, maar dat heeft niets te maken met hip zijn, ik riep al jaren dat ik m'n strat wilde vervangen voor een Tele.

bert k
5 april 2006, 10:40
Mode? Boeie... Ik heb een paar prima gitaren die elkaar goed aanvullen, zodat ik ieder gewenste sound wel kan vinden. Ik heb geen inruilplannen, een gitaar gaat een leven lang mee.
Mode is een beetje onzin.

schizo910
5 april 2006, 10:49
Een gitaar is gewoon een stuk gereedschap. Stel dat alle timmermannen hun hamer in de kelder zouden opbergen onder het mom van "Ja, alle timmermannen hebben nu zo'n ding met een steel en een ijzeren kop!"

Neals
5 april 2006, 10:52
Ik geef er helemaal niks om de hype rondom een bepaald model. Ik ben meer tegen dat in een bepaalde prijsklasse één gitaar model staat voor dát budget. Zo heb ik verschrikkelijk veel medelijden met de luitjes die als 2e gitaar een Fender Mex kopen terwijl ze ook een set-neck Ibanez kunnen krijgen. Buiten het feit om dat ik Strats blijf verfoeien om hun speelbaarheid, wil ik ook niet zijn zoals al die 100.000 anderen die op hun Mexjes denken: "Ik heb nu een echte Fender." Iedereen maakt complimentjes over mijn SZ, terwijl ze even duur zijn (en kwalitatief stukken beter) dan de Mexicano's.

Zelf heb ik een Tele en een SZ, en idd valt me op dat de massa SZ's erg vet vind. Zelf begin ik beide gitaren op de juiste momenten in te zetten. Ga ik snoeiharde metal spelen, pak ik de SZ, ga ik rock 'n roll spelen, dan pak ik de Tele. Maar verschilt ook van tijd tot tijd, momenteel pak ik weer vaker de SZ.

Verandering van spijs doet eten!

frekie
5 april 2006, 11:25
Heel lang geleden, sprak opa, heb ik eens een groen scheurpedaaltje gekocht nieuw in de winkel. Op het doosje stond Ibanez maar thuisgekomen uitgepakt stond er Maxon op het pedaaltje. Ik terug naar de winkel, de verkoper wist me te overtuigen dat het de originele fabriek was van de Ibanez, kwam op hetzelfde neer. Jaren later dat pedaaltje voor een prikje verkocht.
Dat was dus een originele Maxon tubescreamer :gitarist:

En zo gaat het nou altijd, ik verkoop iets voor weinig en daarna wordt het gehypt, laatste voorbeeld: Tokai Goldstarsound strat met essen body.

almarvk
5 april 2006, 11:32
Tjah, dat heb je met zoveel dingen.

Een JCM800 half-stack koste 3 jaar geleden zo'n 700 euro. Nu durft men het dubbele te vragen. Het ging ook zo met de London City versterkers, Ibanez pedaaltjes, Ibanez Les Paul's, etc.

Zo heb ik een simpele eq van Ibanez verkocht voor ruim 100 euri. Blijkbaar vond iemand dat een goede prijs voor een simpel pedaaltje.


Hypes komen en gaan, en als je lang genoeg wacht komt alles weer terug...

no 1 hops
5 april 2006, 15:49
ooit, toen de elektrische gitaar op de markt kwam heb je diezelfde dingen gezien.
modellen die het moesten zijn, maar waarvan de produktie snel gestaakt werd.

en mens is nu eenmaal een kudde dier, we praten wel over individualisatie, maar uiteindelijk zijn er maar weinigen die een eigen mening hebben en daarnaar durven leven.

laatst starte ik een topic over bill lawrence elementen.
die bloede dus dood.
EMG SD DIMARZIO rules, is dit omdat die dingen nu zo geweldig zijn?
waarschijnlijk eerder omdat een heleboel mensen hopen met die pickups dat wereld geluid te krijgen dat dus meer in het hoofd en vingers zit dan in de apparatuur.

de enigen die baad hebben bij mode en hypes zijn fabriekanten en leveranciers.
vooral fabrikanten proberen die hype te voeden met stellingen die niet kloppen.
dimebag speelde op een gitaar met een l500 van bill lawrence en niet die kopie van de gitaarfabriek.
fender maakt niet de beste gitaren, kwam laatst een squier van 400 euro tegen waar je je handen aan kon openhalen omdat de frets uitstaken.
dat deed die olp van 250 euro niet en die speelde en klonk ook nog eens goed.

kortom de slechte gitaar is die waarop je je niet thuisvoelt en dat kan een ' merk' gitaar zijn.
mijn gitaar is mijn gitaar omdat ik mij daarmee prima vermaak, nergens anders om

bert k
5 april 2006, 16:32
Ja, maar pickups is lastiger dan gitaren. Pickups kan je niet echt van te voren testen, dus je moet het hebben van verhalen van andere gitaristen, en van het geluid van bekende muzikanten. Dus voor je het weet is een pickup een hype.
Ik heb laatst ook een nieuwe pickup gekocht, is een SD geworden. Ik kon simpelweg niet voldoende informatie krijgen van de andere merken.
Gitaren kan je zo in de winkel testen, dus daar hoef je de mode niet te volgen.

Tupelo
5 april 2006, 17:14
Ik heb mijn model gevonden in ES-335 modellen (dankzij Harry zijn DeArmond eigenlijk) en of ze nou in de mode zijn of niet, die type gitaren blijven mijn weapon of choice.

K zou mijn Höffie ook erg graag vergezellen met zoeentje als die van jou! :)

Fuhgawz
5 april 2006, 17:29
Als je je consequent afzet tegen de mode laat je dus nog steeds je gedrag bepalen door de mode. Wat heeft dat dan voor zin ?
Scherp! ;)

AART
5 april 2006, 21:28
Ik speel nu al jaren Ibanez RG's, en zal dat waarschijnlijk altijd blijven doen, en die dingen zie ik nog niet zo snel een hype worden :)

Wabbie
5 april 2006, 21:36
Ik speel nu al jaren Ibanez RG's, en zal dat waarschijnlijk altijd blijven doen, en die dingen zie ik nog niet zo snel een hype worden :)

Niet? Hier wordt je doodgegooid met RG's! Helemaal in het metalcircuit. Toen ik een keertje in zutphen naar een jamsessie ging keek iedereen me ook raar aan toen ik met een jazzmaster kwam aanzetten, een en al RG's daar man ;).

Naja, zal wel aan de streek liggen ofzo. Ik hou het lekker bij mijn fenders( en mijn jackson kelly basgitaar).

AART
5 april 2006, 21:42
ik zie eigenlijk weinig rg's, in de metal scene is een jackson of esp truier en in de skate/punk scene hebben de meesten een gibson omdat dat daar truier is.

Wabbie
5 april 2006, 21:50
ik zie eigenlijk weinig rg's, in de metal scene is een jackson of esp truier en in de skate/punk scene hebben de meesten een gibson omdat dat daar truier is.


Hmmmz apart, hier in enschede zijn jacksons relatief zeldzaam eigenlijk. ESP's zie je ook niet zoveel. Merendeel is toch echt Ibanez. Alhoewel je bij niet-metal bands toch wel weer veel LP's ziet met her en der een stratje

drap
5 april 2006, 22:00
Sorry Wizz, maar wat een kutreden om een bepaalde gitaar te ontwijken. Als je een tele toch geweldig vindt dan laat je 'm toch niet liggen omdat ie toevallig op het moment gehyped wordt? Dan kan je volgens mij nooit meer een strat, tele, les paul of sg pakken omdat dat nou eenmaal tijdloos populaire gitaren zijn. Elk z'n eigen, maar het lijkt me een vreemd argument. Ik beluister wat ik wil beluisteren, ik bespeel wat ik kan betalen ehhh... ik bedoel wil bespelen enz. Wat iemand anders ervan vindt zal mij aan m'n reet roesten, werkelijk waar. Hoewel, iedereen valt onder een doelgroep, dus iedereen wordt beïnvloed. Ook jij, of je wilt of niet

Bins
5 april 2006, 22:12
Mij boeit het niet.. en ik ben zowizo niet in de positie om een gitaar in de kelder te zetten (letterlijk en figuurlijk).

En trouwens "Franz fucking Ferdinand" is best vet. Ik zou het echt niet erg vinden als die gasten op "mijn" gitaar zouden spelen.

Ik moet altijd wel een beetje lachen om mensen die er vanalles aan doen om maar "niet in de mode te zijn".. Maar (1 van) je favoriete gitaar (/gitaren) daardoor niet meer bespelen is echt wel het toppunt van treurigheid.

AART
5 april 2006, 22:27
Mij boeit het niet.. en ik ben zowizo niet in de positie om een gitaar in de kelder te zetten (letterlijk en figuurlijk).

En trouwens "Franz fucking Ferdinand" is best vet. Ik zou het echt niet erg vinden als die gasten op "mijn" gitaar zouden spelen.

Ik moet altijd wel een beetje lachen om mensen die er vanalles aan doen om maar "niet in de mode te zijn".. Maar (1 van) je favoriete gitaar (/gitaren) daardoor niet meer bespelen is echt wel het toppunt van treurigheid.

+1.


als spike rg's gaat spelen ga ik mijn rg's niet wegzetten.

drap
5 april 2006, 22:29
+1.


als spike rg's gaat spelen ga ik mijn rg's niet wegzetten.

Dit zou dan wel weer een reden zijn om een gitaar ritueel te verbranden

bert k
5 april 2006, 22:49
Hm, zonde. Spike ritueel verbranden is misschien praktischer? :)

marc_o
6 april 2006, 10:36
Hebben jullie dat nou ook : Als je dertig keer gehoord hebt dat je een bepaalde film mòet zien, dat je dan niet meer zo nodig hoeft ? Dat als iedereen je weet te vertellen hoe te gek een bepaald bandje is, dat je dan de lust vergaat de plaat te kopen, zelfs als je hem eerst eigenlijk best leuk vond ?
Ik heb dat dus ook met gitaren. Nu iedereen op Telecasters loopt te geilen heb ik de mijne voorlopig maar in de kelder gezet. Naast de sunburst Jazzbass, de SG (de hype van vorig jaar), de Marshall 2203...
Dacht ik nog een leuk exclusief ding te hebben, zie ik Franz-fucking-ferdinand op precies dezelfde Mosrite als de mijne... hup, ook maar de kelder in.
Ik ga zelf maar aan de knutsel, er zit niets anders op.
Mij rest nog slechts de Hallmark...

Wizz


Zal me echt een ongelooflijke bloody worst wezen wat de laatste hype is en wie er allemaal spelen op welke spullen. Je speelt toch voor jezelf in de eerste plaats???
Dat je je daarmee bezighoudt!?!

Harm
6 april 2006, 11:13
Ik speel nog steeds die gitaar die ik mooi vindt, of die een specifiek karakter heeft die ik mooi vindt... Als ik dat kan combieren met een mooie gitaar dan doe ik dat... En ja, ik ben nog steeds heel erg gek op quilted en flamed maple... Ookal schijnt dat dan niet meer in te zijn? Zal wel, boeien!

En zo kijk ik ook weer naar andere gitaren: mooie vorm, mooi hout en vooral een lekkere klank waar ik iets mee kan!

Anders Destium
6 april 2006, 11:49
Heb jij al eens een topic geopend met foto's van je collectie Harm? Ik ben reuze benieuwd!

Dirk W
6 april 2006, 13:01
Eigenlijk is het bewust ontwijken van de mode net zo erg als het bewust volgen van de mode. Je laat je allebij leiden door de massa.
Ik ben me nooit echt bewust geweest van modes oid. Ik dacht dat fenders in de mode waren ofzo maar net zei iemand lp. Ik vind op het moment iig lp's te gek. En van de zomer waren het sg's. tijdje daarvoor strats. Daarvoor had ik geen benul. Ik vond mn eigen gitaar wel leuk :P.

Harm
6 april 2006, 13:17
Heb jij al eens een topic geopend met foto's van je collectie Harm? Ik ben reuze benieuwd!

Nee sorry... Heb nog steeds geen digitale camera... Ik besteed al die eurie aan gitaren en randapparatuur, whahahaha!!!!
Komt er echter een keer aan....

nopster
6 april 2006, 16:55
Ik heb een sunburst strat. Die kom je ongelooflijk veel tegen, maar daarom een andere kopen? Ik speel er graag op, hoor graag het geluid en vind het zelf een mooie gitaar... dat is wat telt voor mij.
Toen ik die gitaar net gekocht had en toonde aan mijn vrienden was de meest voorkomende reactie: "aja, het is zo ene". Dat zegt wel genoeg denk ik. :)