PDA

View Full Version : bladmuziek ipv tab



G.G.
4 april 2006, 17:49
Hoi allemaal, weet niet of ie hier goed staat, maar anders hoor ik het wel.

Op het internet kom ik duizende sites tegen met tabs.

Nou heb ik een gruwelijke hekel aan tablatuur. Ik hou meer van gewoon notenschrift omdat dat minder beperkt is dan die getypte cijfertjes en streepje.

Heb eindeloos zitten googlen naar bepaalde nummers, maar dan vind ik alleen dure boeken en ik zoek alleen af en toe maar een nummer. Zijn er sites waar (net als tab, gratis) de bladmuziek te vinden is van o.a.

Little shoes van Mike Stern
After You van Mike Stern
en
Affirmation van George Benson

hendrix2
4 april 2006, 18:07
heb zelf ook al uren zitten zoeken voor bladmuziek. Het meeste resultaat krijg je als je zoekt op piano tabs. Dan moet je wel ook Fa sleutel kunnen lezen. Maar echt heel veel bladmuziek zul je toch niet vinden op het internet.
Moest je een goede site vinden, laat het zeker weten!

Digitech
4 april 2006, 18:42
Ik heb in ieder geval 'affirmation' voor je!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Is ingescand uit New real book I

http://i37.photobucket.com/albums/e74/pieperb/affirmation.jpg

G.G.
4 april 2006, 19:52
Ik heb in ieder geval 'affirmation' voor je!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Is ingescand uit New real book I

U bent een held. Bedankt. Nu nog op zoek naar die andere twee. Gek eigenlijk dat er zo weinig blad te vinden is op het internet.

hendrix2
6 april 2006, 19:33
dit is eigenlijk niet zo gek, de meeste muzikanten brengen namelijk songboeken uit. Deze zijn dan te koop in muziekhandels voor belachelijk dure prijzen. Dit is ook de reden waarom er de laatste tijd zoveel commotie is rond tab-sites...sommige artiesten beginnen dit (net zoals de mp3's) als broodroof te zien. Zo zijn er ondermeer al enkele tab/chord sites van het internet verdwenen...
Een andere reden is dat er gewoon niet zoveel mensen bezig zijn met het inscannen van partituren...
Ikzelf raad aan om gewoon zoveel mogelijk proberen te spelen op het gehoor, in het begin gaat dit traag en vrij moeilijk, maar een keer dat je het door hebt, ben je echt een veel betere muzikant! Zo leer je veel beter de toonafstanden en zo kennen en dit kan je alleen maar helpen in het maken van je eigen muziek.

THW
6 april 2006, 19:52
Ooit aan gedacht om naar de bibliotheek te gaan?

Waar ik vandaan kom hebben ze heeeeeeel erg veel bladmuziek in de bibliotheek, van Queen tot Slayer ze hebben vrijwel alle bekende en zelfs wat van minder bekende bands.

Je kan ook gewoon guitarpro gebruiken, daar heb je zowel tabs als noten in de bladmuziek zitten.

hendrix2
7 april 2006, 14:11
idd, bibliotheek... had ik ff niet aan gedacht...
heb daar zelf ook al heel veel bladmuziek gevonden en idd van heel uiteenlopende stijlen/groepen.

Alberto
20 april 2006, 15:25
http://muziek.leerlingen.com/muziek/bladmuziek.php

Deze website heb ik een tijdje terug gevonden :) er staan wel wat bekende nummers bij...
Ik heb al redelijk wat gevonden maar jullie moeten het maar eens bekijken!

Grrtz

jonathan
21 april 2006, 11:46
kweeni of je bekend met ben met de progjes *power tab* en *guitar pro* maar als je voor die progjes die liedjes ff download,
dan staat er de tablatuur en de noten erin..

Guitarik
21 april 2006, 16:54
Wou ik net gaan zeggen ja. Gewoon tabs downloaden van mysongbook.com openen in guitarpro 5 en dan staat het notenschrift er ook bij. Kun je het ook nog printen als je wil. Ziet er goed uit.

erwin_ve
22 april 2006, 11:17
Hoi GG, PB me even voor een score van Little Shoes- Mike Stern.

G.G.
23 april 2006, 13:58
Erwin, je hebt een personlijk berichtje

Digitech
23 april 2006, 17:33
@ erwin_ve: Kun je hem misschien online zetten????
Ik ben ook wel geinteresseerd namelijk!!