PDA

View Full Version : Line 6 cabinet keuze



Hoagiex
4 april 2006, 17:44
Ik ben van plan om een line 6 flextone II head van iemand over te nemen voor vrij weinig, maar nu heb ik vrije keuze in het kabinet wat erbij komt. Het valt me zelf steeds meer op dat, als je in de zaal staat, de top minder en minder uitmaakt, maar je cab bepaald of je gehoord/gevoeld wordt.

Iemand een mening wat er het beste bij zou passen?
(bijv. een line6 cab, marshall 1960 of iets anders)


Vertel me a.u.b. welke cab en waarom....


ps. afraden van kopen van line 6 hoeft niet :P. Ik heb hem naast genoeg buizen tops gezet... hij doet het leuk ... en zeker voor die prijs. Buizen amps hebben mij teveel 'hulp' nodig om een beetje geluid te vormen. (effect etc.)...
en om nu 3x zoveel neer te leggen voor een amp die minder flexibel is, meer onderhoud vereist, een zee van randaperatuur vereist en niet in huis te gebruiken is... is me iets te gortig.

jw009
4 april 2006, 17:49
Ik zou zeggen dat je het best een Line 6 cab kunt kopen, zodat je ook van je speaker sims van je line 6 gebruik kunt maken. Speaker sims over een normaal cabinet klinkt 10x nergens naar.

Je kan natuurlijk ook gewoon je speaker sims uitzetten en een normaal cabinet halen, ga gewoon ff testen wat je zelf het lekkerste vindt.

BartT5R
8 april 2006, 13:39
Ik heb een Flextone 4x12 cab, en die klinkt net hetzelfde als een 1960.
En is mooi met een mooier doek.

Stitch
8 april 2006, 16:48
ik zou ook voor een line6 eigen cab gaan. Het nadeel is weer dat die nauwelijks 2e hands te krijgen zijn

BartT5R
9 april 2006, 13:16
ik zou ook voor een line6 eigen cab gaan. Het nadeel is weer dat die nauwelijks 2e hands te krijgen zijn
Tja, voor een goeie prijs weet ik er nog wel een zgan, ik heb eigenlijk te veel.
Maar waar moet ik mijn XXL dan op zetten? Iemand een Peavey 4x12 te koop?

(of mag dit soort posts niet? Dan verwijderen de mods het maar.)

Das Schaap
9 april 2006, 13:20
Bij modeling gebruiken ze toch vaak keyboard, zang of bas cabs ?
Harrie op dit forum gebruikt bas cabs van Peavey bijvoorbeeld. :hippie:

Dacht ik.....

Squier4ever
9 april 2006, 13:33
ik zou idd ook een line6 cab nemen, omdat die de sound van de versterker zo neutraal mogelijk weergeven en dus ook goed klinken met speaker sims

EmgMaster
9 april 2006, 16:10
http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-179559.html

Lijkt mij nog niet zon verkeerde kast. V30 speakers erin, en de prijs is ook mooi. En daarbij, een 2x12 kast is toch groot zat?

DarknessAwaits
9 april 2006, 23:11
http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-179559.html

Lijkt mij nog niet zon verkeerde kast. V30 speakers erin, en de prijs is ook mooi. En daarbij, een 2x12 kast is toch groot zat?

Geen verkeerde kast, maar zoals al gezegd werd in dit topic: een neutrale kast is een stuk beter te gebruiken in dit geval dan eentje die je geluid kleurt. Dus niet helemaal toepasbaar.

Hoagiex
10 april 2006, 14:50
Ik heb 2 opties:

- 2e hands flextone II HD met behringer kast (412H)... een Base kast zegmaar.
- 2e hands flextone II HD met line6 angled kast (oude met beige gaas)

beide sets zijn ongeveer dezelfde prijs.... Ik weet dat die behringer wat goedkoper is (nieuwprijs), maar die heb ik al gehoord en die geeft een aardige OEHMPF bij het spelen van het wat zwaardere spul....

De line6 kast heb ik nog niet kunnen horen, dus ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met de line 6 of nog beter met de line 6 en de behringer voor een universeel oordeel.

Harry
10 april 2006, 14:53
.................................................. ............................ Buizen amps hebben mij teveel 'hulp' nodig om een beetje geluid te vormen. (effect etc.)............................................. ....



huh? :o



ieder argument om zo'n ding te kopen is prima, maar dit is bullshit.

Scali
10 april 2006, 15:20
Ik vind hem wel een punt hebben. Ik gebruik ook een treblebooster, delay en reverb om mijn geluid te krijgen uit m'n buizenamp. Bij een Flextone zit dat allemaal ingebouwd.

DarknessAwaits
10 april 2006, 15:45
Een beetje buizenversterker die je naar jouw smaak hebt uitgezocht heeft niet echt hulp nodig om lekker te klinken.

Misschien heeft hij wel wat 'hulp' nodig als je het over specifieke dingen gaat hebben als compressie en boost. Maar mij maakt het niet uit wat je koopt, als het maar geen Behringer is ;).

Dus ontopic: ik zou gaan voor die all-Line6 combi, hoewel ik eerlijk moet toegeven dat ik zelf nog nooit over een Behringer cab heb gespeeld. O... eigenlijk wel, maar dat was icm een Marshall 1960.

Maar wat al eerder werd gezegd, en daar geloof ik ook wel heel erg in, een neutrale kast zal veel beter werken (in ieder geval een stuk veelzijdiger zijn) met Line6 versterkers. Ik heb zelf een PodXT over een Mesa50/50 + Laney 4x12 gehad (heel even) en dat klonk me echt nergens naar. Met of zonder speaker-sim. Terwijl ik de PodXT wel heel leuk vind klinken over m'n pc boxjes.

BartT5R
11 april 2006, 07:38
Ik heb beide gehad, het grote verschil is dat de Behringer eigenlijk meer een hi-fi kast is, hij geeft veel laag en hoog, de line 6, zeker met de beige front is gewoon een echte gitaarkast met celestions in, dat is gewoon net hetzelfde als een standaard 1960.
Dus het is maar wat je zelf wil, voor mij klonk de Line 6 beter dan de Behringer, maar met mijn Mesa dual recto klonk vreemd genoeg de Behringer beter.
Maar wat betreft de "oemph", die ga je met beide wel krijgen hoor, meer heb je echt niet nodig, nooit, never.

Hoagiex
14 april 2006, 12:52
... de line 6, zeker met de beige front is gewoon een echte gitaarkast met celestions in, dat is gewoon net hetzelfde als een standaard 1960.

Volgens mij hebben die oude line 6 kasten eminence speakers....

BartT5R
14 april 2006, 20:36
Zou kunnen, ik heb hem niet open gehad, ik weet alleen dat ik geen verschil hoorde met mijn 1960 en mijn peavey cab met Celestion 75s in. Ze klinkt wel compleet anders als een Behringer, die heb ik ook gehad.