PDA

View Full Version : Versterkings Probleem



Dridon
4 april 2006, 15:28
Hey,
Ik heb een probleempje als ik mijn gitaar versterk. Ik heb een piezo elementtje erin zitten, maar als ik de Low E aan sla en de B snaar dan worden deze niet zo heel goed opgepikt door de gitaar, tenminste ik hoor de andere snaren beter, dit is echt iets wat me blijft irriteren, dus zou ik het graag op willen willen.

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt ;)

kornelius
4 april 2006, 16:35
kan zijn dat je brugstukje niet helemaal vlak is, waardoor de druk op het element veschilt per snaar.

Dridon
4 april 2006, 17:04
Dat klopt, er is zelf een ronding in gesneden, dus zal een voor geronde nieuwe brug kopen. Hoeveel kosten deze ongeveer?

Thanks

gertdm
4 april 2006, 18:29
Betekent dat dan dat de huidige piezo niet origineel voor je gitaar bedoeld was?
In dat geval kun je beter een passende piezo kopen en je huidige verkopen.
Een geronde brug die niet origineel tot de constructie van de gitaar behoort kan m.i. best voor problemen gaan zorgen.

BeKaaW
4 april 2006, 19:30
Als er zichtbare afwijkingen zijn met de brug denk ik dat je daar eerst naar moet kijken, want dat is de meest logisch oorzaak van je probleem.

Zelf heb ik nadat ik nieuwe snaren op mijn Balladeer gezet wel eens soortgelijke problemen gehad - Ik had me weer om laten lullen natuurlijk om eens wat beters te proberen. Nieuwe setje d'Adario phosphore bronze en het probleem was opgelost.

Dridon
4 april 2006, 22:36
Het ligt denk ik niet aan het piezo element. Ik heb de brug er eens uitgehaald, en zie dat een of andere dork head voor mij de brug zelf rond heeft gesneden, en dat niet echt netjes heeft gedaan. Dus ik ga morgen even langs de muziekwinkel en koop een nieuwe ronde brug, dan moet het probleem denk ik wel verholpen zijn. Hoeveel kosten deze ongeveer?

Thanks iig :)

Dridon
4 april 2006, 22:43
Hoe ziet zo een piezo element er eigenlijk precies uit. Want ik heb hier een witte strip met ongeveer 4/6 van de lengte van de brug onder de brug liggen, maar het rare vind ik dat het gewoon papier lijkt :S, onder het wit is het zwart, kan het niet zo zijn dat er papier ter opvulling over het piezo element is gelegd, en dat het piezo element eigenlijk het zwarte onderliggende is?

kornelius
5 april 2006, 20:49
ik zou de gitaar meenemen naar de winkel. kunnen die meteen even kijken naar het element / papiertje.

Zo'n brug kost een paar euro, maar je moet wel eentje hebben die past, daarom handig om je gitaar mee te nemen.

Dridon
5 april 2006, 21:39
Ok, heb niet mijn gitaar meegenomen, maar de brug, kan nergens iets soortgelijks vinden of dergelijks, of ik moet zelf aan het veilen gaan, of het door een reparateur laten doen, wat ik zelf een beetje overbodig vind, gezien dit nog best zelf te doen is. Heb nu ipc de brug zelf een beetje bijgeschuurd met heel fijn schuurpapier en krijg nu op alle snaren een goed geluidsniveua binnen. Dus het enigste waarvoor ik nog een nieuwe brug zou willen kopen is omdat ik er een wil die iets hoger is, maar die hebben ze kennelijk nergens. Kan ik niet iets onder de brug leggen, een metalen strip, plasticstrip, stukje papier, zonder dat dit ten koste gaat van het geluid. Hij hoeft namelijk nog geneens een milimeter omhoog?

kornelius
5 april 2006, 21:53
dat zal iedereen je ongetwijfeld afraden, maarik heb het ook al eens gedaan, met een reepje credit card zeg maar, was best oke eerlijk gezegd. Maar was ook geen top kwaliteit gitaar oid :)

Dridon
5 april 2006, 22:00
Hey ja, idd, zal eens proberen wat het geluid ervan word :P. Kan het natuurlijk altijd weer weghalen.

Ik las trouwens vanochtend op internet dat het schijnt dat je bruggen, en brug pennen ook in verschillende materialen kunt kopen, wat kennelijk ook invloed heeft op de klank. Is dit echt heeel erg merkbaar, of is het gewoon iets dat je hoort als je het weet? En waar zou je zoeits kunnen kopen, ben in praktisch de twee grootste muziek winkels van utrecht geweest namelijk, feedback muziek en Staffhorst, maar beide hadden ze niks, behalve 2 soorten plastic bruggen :S.

Bruggen (http://www.maurysmusic.com/guitar_saddles)

Brugpennen (http://www.maurysmusic.com/guitar_bridge_pins)

Dridon
5 april 2006, 22:59
Ik ga morgen toch even kijken voor een nieuwe. Zijn er nog dingen waar ik op zou moeten letten als ik het zelf wil gaan veilen/schuren?

Elke tip, advies of afraders is welkom :)