PDA

View Full Version : INCOMING: HWA Skabouter`s Skabooster



skabouter
4 april 2006, 14:38
jaja, ook ik moet eraan geloven. Speedy`s bouwkunst verspreid zich door heel Nederland en heeft nu ook Alkmaar bereikt. ik heb hem gevraagd een pedaaltje voor me te bouwen, namelijk een booster/driver. hij is nu al een tijdje aan het bouwen, en hier zijn wat foto`s van het proces:
http://i37.photobucket.com/albums/e68/skabouter58/1.jpg
http://i37.photobucket.com/albums/e68/skabouter58/2.jpg
http://i37.photobucket.com/albums/e68/skabouter58/3.jpg

skabouter
4 april 2006, 14:40
http://i37.photobucket.com/albums/e68/skabouter58/4.jpg
http://i37.photobucket.com/albums/e68/skabouter58/5.jpg
http://i37.photobucket.com/albums/e68/skabouter58/6.jpg

en tot slot een tekening van hoe het eindproduct zou moeten zijn:

http://i37.photobucket.com/albums/e68/skabouter58/7.jpg

Gaaf of niet? ik vind het erg mooi en leuk en ben benieuwd wat het gaat worden!

de Driver is een DOD250 preamp, met een kleine verandering waardoor hij wat meer volume krijgt en wat crunchier gaat klinken. de booster is een Super Hard On van Zvex. Verder zitten er nog op beide kanalen een optionele Lo-cut (wat een effectieve trebleboost inhoud). Verder gele en rode indicatieleds en de gebruikelijke speedy-snufjes zoals TB, 9vDC-aansluiting, custom paint (Diamond Green, met Skablocks aan de zijkanten)

ik ben erg benieuwd!!

Phyrexian
4 april 2006, 14:54
Prachtig! Maak ooit eens soundclips hiervan als je wil!

pol
4 april 2006, 15:18
damn, vraagt die zvex zoveel voor dat onnozel boost circuitje ?
hoeveel componenten zitten daar nu op ?

Speeddemon
4 april 2006, 15:22
damn, vraagt die zvex zoveel voor dat onnozel boost circuitje ?
hoeveel componenten zitten daar nu op ?
welgeteld 8 stuks, mijnheer. :hippie:

Overigens klinkt dat 'onnozel' boost circuitje wel geweldig, en is 't een ideale buffer/tone-saver.

pol
4 april 2006, 15:35
t'is een goeie booster, dat zeker.
ik heb mij er eens mee uit te nood moeten helpen toen ik mijn jcm800 2203 had meegenomen, maar mijn tubescreamer stomweg thuis had laten liggen.

skabouter
4 april 2006, 15:47
ja, dat viel mij ook op ja, dat het zo`n lullig chipje in bleek te zitten, en dat dat pedaal van Zvex wel erg veel kost:D zit dus niet in de onderdelen dat geld, maargoed, ik hoor van iedereen dat die booster erg goed is, dus het zal het wel waard zijn........ Zvex maakt gewoon goed spul!

Ow, update trouwens: remco stuurt net een pic waarop het pedaal eruitziet alsof hij klaar is. alleen de binnenkant is nog niet af, maar van buiten klopt ie zo:D IK BEN VERLIEFD, hij is supergeslaagt zo! Bijna precies wat ik vanaf t begin voor ogen had!! (hoewel dat met 3 chickenheads was, mara dat pastte niet door die trebleboostknopjes)

http://i37.photobucket.com/albums/e68/skabouter58/8.jpg
http://i37.photobucket.com/albums/e68/skabouter58/9.jpg

ruurdtje
4 april 2006, 15:50
wow wat een mooi ding zitten er eigenlijk 2 soorten pedalen in een ofzo en welke dan. Met wat voor spul heb je het bakje gemaakt en hoe. "de gebruikelijke speedy-snufjes zoals TB" en wat is TB

idno
4 april 2006, 15:56
de Driver is een DOD250 preamp, met een kleine verandering waardoor hij wat meer volume krijgt en wat crunchier gaat klinken. de booster is een Super Hard On van Zvex. Verder zitten er nog op beide kanalen een optionele Lo-cut (wat een effectieve trebleboost inhoud). Verder gele en rode indicatieleds en de gebruikelijke speedy-snufjes zoals TB, 9vDC-aansluiting, custom paint (Diamond Green, met Skablocks aan de zijkanten)

lezen... :chicken:

phx
4 april 2006, 15:58
...de gebruikelijke speedy-snufjes zoals TB" en wat is TB

True Bypass

Speeddemon
4 april 2006, 16:05
Met wat voor spul heb je het bakje gemaakt en hoe.
Met dit spul dus:
http://i37.photobucket.com/albums/e68/skabouter58/2.jpg

:seriousf:

en hoe?
Met m'n handen,
-een lineaal + potlood,
-een kolomboormachine met Irwin Unibit #1 getrapte boor,
-een paar goeie vijlen,
-schuurpapier,
-thinner,
-4 spuitbussen (wit/primer, zwart, diamond green en vernis/blanke lak),
-ink jet decal papier
-Epson Stylus Color 600 (ouwe kleuren inkjet printer)
-een set Engelse sleutels, maten 8, 10, 11, 14
-mini schroevendraaier

:satisfie: :cooler:

schizo910
4 april 2006, 16:05
OOOOEEEEEEH ARJEN!!!! Bijna net zo mooi als mijn HWA boxje :D :D :D

Speeddemon
4 april 2006, 16:07
OOOOEEEEEEH ARJEN!!!! Bijna net zo mooi als mijn HWA boxje
:o :seriousf:

Ja, m'n ma vond die ook wel erg 'pimp'. :soul: :hippie:

Rock&Roll
4 april 2006, 16:22
ja, dat viel mij ook op ja, dat het zo`n lullig chipje in bleek te zitten, en dat dat pedaal van Zvex wel erg veel kost:D zit dus niet in de onderdelen dat geld, maargoed, ik hoor van iedereen dat die booster erg goed is, dus het zal het wel waard zijn........ Zvex maakt gewoon goed spul!


Behalve dat die SHO van mij nog steeds ruist als de tering :(

skabouter
4 april 2006, 16:27
Thnx Schiz:) maargoed, mijne is dus wel mooier he, dat moet je goed begrijpen:D


:o :seriousf:

Ja, m'n ma vond die ook wel erg 'pimp'.

en mijne en mijne en mijne?

ieme
4 april 2006, 16:31
te gek pedaal! echt super!

tillens
4 april 2006, 16:42
Kanonne zeg dat ziet er inderdaad erg fraai uit. Bent u nu al eens op het wereldwijde web te vinden?

Speeddemon
4 april 2006, 16:51
Kanonne zeg dat ziet er inderdaad erg fraai uit. Bent u nu al eens op het wereldwijde web te vinden?
nee, nog steeds niet. :(

@Nico, je zou 'm kunnen terugsturen, en ik kan 'm nakijken.
Evt zou je er ook een andere BS107 transistor in kunnen doen. Die zit op een voetje.

tillens
4 april 2006, 17:09
Kanonne ik moest meteen aan de oude time machine boost denken. Ik heb de nieuwe versie dan zeg maar maar dit is echt wreed. Zou je me kunnen pm en... ik zoek namelijk een soort van overdrive met een werkende boost! heb een banzai cold fusion maar dat kreng is veels te hard qua volume...

marc_o
4 april 2006, 17:24
Ziet er echt fantastisch uit Remco!!!

je hebt een PM

skabouter
4 april 2006, 17:29
bij deze wil ik even patent aanvragen op de blokjes aan de zijkant :) NO COPIES!!

elektrovolt
4 april 2006, 17:48
mmm... doe me denken aan mijn treble booster / AB switch :)

http://img99.imageshack.us/img99/1389/dsc052689as.jpg

schizo910
4 april 2006, 17:49
bij deze wil ik even patent aanvragen op de blokjes aan de zijkant :) NO COPIES!!

Op een veel gebruikte kleuren combo kun je geen patent aanvragen, sorry. :p

Speeddemon
4 april 2006, 17:49
bij deze wil ik even patent aanvragen op de blokjes aan de zijkant :) NO COPIES!!
don't worry!

Als iemand erom vraagt, zou ik toch al 't 4 dubbele vragen van jou kosten, omdat 't een bewerkelijk (eufemisme voor intensief, moeilijk en klote) karwijtje is. :D

skabouter
4 april 2006, 17:51
laten we afspreken dat bij zo`n aanvraag 50% van het geld naar mij gaat dan, dan is het pas een patent :)

schizo910
4 april 2006, 17:51
laten we afspreken dat bij zo`n aanvraag 50% van het geld naar mij gaat dan, dan is het pas een patent :)

nee, dat heet afzetterij...

skabouter
4 april 2006, 17:55
not in my book it doesn`t :)

Negative K3 fan
4 april 2006, 18:24
jow remco, wat voor input caps gebruik je voor zijn SHO??

Speeddemon
4 april 2006, 18:39
0.15uF voor 'full mode' en waarschijnlijk 470pF voor treble mode.

Negative K3 fan
4 april 2006, 18:41
0.15??? das nog meer dan bij mijne!!

Speeddemon
4 april 2006, 18:44
0.15??? das nog meer dan bij mijne!!
Tja, ik had 'm liggen, en tussen 0.1uF en 0.15uF hoor je eigenlijk geen verschil hoor.
Daarbij, JIJ wilde er toch vanaf, van die grote caps? :stop: :satisfie:

Negative K3 fan
4 april 2006, 18:52
ik geloof wel dat er geen verschil in zit, maar ik geloof ook dat 0,1 al te hoog is...

dml
4 april 2006, 18:56
Aaahh, wanneer komt mijn HWA / Koch GPA Deluxe??? :speed: :hippie: :speed:

skabouter
4 april 2006, 18:59
krijg je ook welles orders van niet-forumleden remco? en hoeveel pedalen heb je eigenlijk al gebouwd? (en hoeveel verschillende soorten)

Speeddemon
4 april 2006, 19:20
ik geloof wel dat er geen verschil in zit, maar ik geloof ook dat 0,1 al te hoog is...
dat hoort er in volgens de schema's.

@dml, kan d'r waarschijnlijk pas eind volgende week aan beginnen.
Heb nog 6 best omvangrijke dingen liggen die eerst af moeten.

@ska; ja hoor, via-via, en een aantal lui van HCEF.
Hoeveel pedalen gebouwd? A guy doesn't build and tell. :satisfie: :sssh: :cooler:

Negative K3 fan
4 april 2006, 19:27
dat hoort er in volgens de schema's.

ja? 4 5 6 7 8 9 10

Dude
4 april 2006, 19:31
Heb nog 6 best omvangrijke dingen liggen die eerst af moeten.




:sssh: hey.... wanneer is de mijne nou klaar ??

Geronimo
4 april 2006, 19:32
Ziet er goed uit man! Die printjes zijn echt supernetjes. Vind de buitenkant er trouwens ook veel beter eruitzien dan dat artyfarty zvex handschilderwerk... En dat is nou juist waardoor zijn producten zo duur zijn...

Speeddemon
4 april 2006, 19:53
:sssh: hey.... wanneer is de mijne nou klaar ??

Jullie lijken wel een stel 'Olles' bij elkaar. :stop:

(de jouwe is vandaag van z'n decals en lak voorzien.
Mogelijk eind deze week/begin volgende week klaar.

Lucluc
4 april 2006, 20:03
ja? 4 5 6 7 8 9 10

10 is te veel, er zitten maar 8 onderdeeltjes in :)

Dude
4 april 2006, 20:30
Jullie lijken wel een stel 'Olles' bij elkaar. :stop:

(de jouwe is vandaag van z'n decals en lak voorzien.
Mogelijk eind deze week/begin volgende week klaar.

olles ???

cool cool hoor, ik ben ERG benieuwd !!!

Speeddemon
4 april 2006, 20:56
olles ???

cool cool hoor, ik ben ERG benieuwd !!!
Olle Norin, gear slut op HCEF. Heeft een custom fuzz+boost bij me besteld, en viel me 4-5x per week lastig met 'issie al klaar?' vragen.

Nou soldeer ik al veel 's avonds en in 't weekend, dus eigenlijk zou ik al met 125-150% tarieven moeten werken. :cooler:
Net weer een uur zitten smelten op Olle's fuzz.

Wordt overigens ook wel een gaaf ding. Beetje zoals Schizo's fuzz qua opzet en boost, maar met een 4PDT schakelaar die tussen een set (gainmatched) 2N2369's (low gain, hFE 85-90) switcht en een set BC109C's (gainmatched, hFE 540 = high gain).

Rhythm Machine
4 april 2006, 20:58
en hoe?
Met m'n handen,
-een lineaal + potlood,
-een kolomboormachine met Irwin Unibit #1 getrapte boor,
-een paar goeie vijlen,
-schuurpapier,
-thinner,
-4 spuitbussen (wit/primer, zwart, diamond green en vernis/blanke lak),
-ink jet decal papier
-Epson Stylus Color 600 (ouwe kleuren inkjet printer)
-een set Engelse sleutels, maten 8, 10, 11, 14
-mini schroevendraaier

:satisfie: :cooler:

Wat?! Zonder soldeerbout?!?

RM

Speeddemon
4 april 2006, 21:09
Wat?! Zonder soldeerbout?!?

RM
Zover waren we nog niet, hè! :D

Het ging om de behuizing en alles in elkaar zetten. :sssh:

Negative K3 fan
4 april 2006, 21:29
Olle Norin, gear slut op HCEF.

ondanks dat ik niet vaak meer in dat gedeelte kom weet ik nog van een jaar of 2 geleden dat het al vrij extreem was met die gozer

Stitch
4 april 2006, 22:33
Nou soldeer ik al veel 's avonds en in 't weekend, dus eigenlijk zou ik al met 125-150% tarieven moeten werken. :cooler:
Net weer een uur zitten smelten op Olle's fuzz.


Hoelang ben je dan bezig met zo'n pedaaltje (en dan bedoel ik het binnenwerk). Want als ik skabouters pedaaltje zo zie zit er niet veel soldeer werk in. Of is het van solderen, uitproberen, solderen etc.?

Negative K3 fan
4 april 2006, 22:57
wat je van arjens pedaal hebt gezien zijn alleen 2 printjes, verder moeten de 2 3dpts (dus 18 aansluitingen??), de pots schakelaars, jacks etc worden gesoldeerd en daar gaat denk ik meer tijd in zitten

Speeddemon
4 april 2006, 22:58
Hoelang ben je dan bezig met zo'n pedaaltje (en dan bedoel ik het binnenwerk). Want als ik skabouters pedaaltje zo zie zit er niet veel soldeer werk in. Of is het van solderen, uitproberen, solderen etc.?
Zo'n printje als de DOD 250 bestücken is ong. 20-30 minuten (incl. knippen van excess-wire).
En als alle hardware erin zit, ben je nog steeds gauw 1.5-2uur zoet.

Het lijkt op 't zicht vaak weinig, maar d'r sluipen ineens allerlei zaken bij die de leek voor lief neemt (draad op maat knippen en strippen, e.d.)

marc_o
4 april 2006, 23:04
Nou Speedy....bij deze mijn officiele bestelling voor de Marc-O-Blaster!!

kan al niet wachten, gelukkig heb ik geen geduld.....dat scheelt... :-)

B_2_the_a
5 april 2006, 17:03
EY hoe kom je aan die printplaatjes?

Speeddemon
5 april 2006, 19:52
EY hoe kom je aan die printplaatjes?
die laat ik maken bij de Helmondse maffia. :cooler:

dml
5 april 2006, 20:41
dat hoort er in volgens de schema's.

@dml, kan d'r waarschijnlijk pas eind volgende week aan beginnen.
Heb nog 6 best omvangrijke dingen liggen die eerst af moeten.

@ska; ja hoor, via-via, en een aantal lui van HCEF.
Hoeveel pedalen gebouwd? A guy doesn't build and tell. :satisfie: :sssh: :cooler:

Beetje pushen mag toch wel?! :soul:
Dus als het meezit komt de paashaas mij na de pasen wat brengen......

Einzeln
5 april 2006, 22:47
Ze worden met de dag mooier Remco. Je had geloof ik nog geen contact met Johan gehad, he? Hij gaat de 9e naar schizo kijken in de Rose om zijn pedaal te beluisteren.

schizo910
5 april 2006, 23:23
Ze worden met de dag mooier Remco. Je had geloof ik nog geen contact met Johan gehad, he? Hij gaat de 9e naar schizo kijken in de Rose om zijn pedaal te beluisteren.

:eek: :eek: :eek: the pressure!!! :o

renier
6 april 2006, 09:17
mooimooimooi!

...maar wanneer ga je nu eens die ultra mooie tremelo maken voor me..? ;)

marc_o
6 april 2006, 09:34
:eek: :eek: :eek: the pressure!!! :o


Ja jongen...........daar gaat je relaxte optreden....nu gaat men daadwerkelijk luisteren... dam'n!

schizo910
6 april 2006, 09:54
Ja jongen...........daar gaat je relaxte optreden....nu gaat men daadwerkelijk luisteren... dam'n!

Ik ga pas vrijdag voor het eerst weer oefenen met de band, zondag spelen. Misschien gebruik ik het pedaal nog nauwelijks :D


lijkt me sterk hoor, ik speelde eergisteren even op vol vermogen... oeh, stracke plassert in den broeck...

marc_o
6 april 2006, 09:58
Ik ga pas vrijdag voor het eerst weer oefenen met de band, zondag spelen. Misschien gebruik ik het pedaal nog nauwelijks :D


lijkt me sterk hoor, ik speelde eergisteren even op vol vermogen... oeh, stracke plassert in den broeck...



en daar doen we het allemaal voor, toch?

leve den Stacken Plassertsz!

schizo910
6 april 2006, 10:10
Juustem!!!!! stemt allen voor den Stracken Plassertz partij!

hoofd
6 april 2006, 10:18
Juustem!!!!! stemt allen voor den Stracken Plassertz partij!

Wie is de lijst-trekker?

Maar wees gerust Schizo, ik let niet op 't geluid, ik hang achter aan de bar te bieren ;) :D

schizo910
6 april 2006, 10:21
Cool, je komt zondag? Begint rond 20.00 al, dus redelijk vroeg, tijd genoeg om lam te worden :D

hoofd
6 april 2006, 10:24
Cool, je komt zondag? Begint rond 20.00 al, dus redelijk vroeg, tijd genoeg om lam te worden :D

Nee, zondag ga ik de kamerplantjes bewateren (lees: Vulvasonic onderzeiken), jij bent volgende week zaterdag aan de beurt! :D

schizo910
6 april 2006, 21:53
Nee, zondag ga ik de kamerplantjes bewateren (lees: Vulvasonic onderzeiken), jij bent volgende week zaterdag aan de beurt! :D

Ook cool.... ik ben de dag ervoor jarig, dus gaan we dat ook maar even bieren... eh ik bedoel vieren.