PDA

View Full Version : TE VEEL DRADEN !@&!!!**&(!^&



WesMontgomery
4 november 2002, 08:57
Hallo,

ik heb een probleem. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Ik moet mijn delay en chorus in de fxloop gooien, maar mijn wah en distortion (voor solos) weer niet. Ik word helemaal gestoord van al die draden op de grond als ik aan het optreden ben. OPLOSSING??????!!!?!?!??!?

Bedankt!

skanky
4 november 2002, 09:04
een pedalboard waar alle draden vastzitten? dan heb je maar 4 kabels. Maar je kan natuurlijk ook draadloos gaan spelen

Rectifier
4 november 2002, 09:21
maak je een pedalboard, alle pedaaltjes erop en dat scheelt zowiezo al.
Net zoals hierboven al gezegd word ben je in feite maar 4 kabels nodig.

Je kan't ook anders doen, en door een soort multikabel te maken.
Je maakt een verdeeldoos bij je amp, waar je je gitaar in plugt.
Die gaat vervolgens met 1 dikke kabel naar je board en daar komen 4 kabels uit.
1e in je dist. etc. en die gaat weer terug in je amp.
2e in je delay en FX en die gaat weer terug in je FX loop.

Rutger
4 november 2002, 12:04
He, die multikabel is een handige tip!

Tja, aan veel kabels ontkom je gewoon niet met pedaaltjes. Dat is een storende bijkomstigheid als je voor stompboxes gaat, je moet er maar aan wennen denk ik. :smile:

Een pedalboard aanschaffen waar je je pedaaltjes ingeplugd kunt laten scheelt al de helft, en altijd netjes je kabeltjes oprollen en neerleggen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rutger op 2002-11-04 12:05 ]</font>

Rectifier
4 november 2002, 12:33
Neem wel altijd gestabiliseerde voedingen.
Als je dat niet doet heb je altijd een zachte brom en sommige effecten werken dan niet optimaal.
En als je een pedaalbord maakt met een multistekker, zorg er dan voor dat je voeding zover mogelijk verwijdert is van de signaalkabels. (om kans op ruis en storingen te verminderen)

Ik heb eens een pedaalbord gemaakt met 4 noppen onder de plank, en de plank ging weer in z'n geheel in een koffer.
Daardoor had ik 2 cm. vrije ruimte onder het bord en daar kon ik alle kabels in weg werken.

FragDaddy
4 november 2002, 13:08
wat dacht je van een MIDI switcher die je pedaaltjes schakelt.

dan heb je alleen een midi-kabel over de grond naar je midi floorboard lopen..

het is een dure oplossing, maar dan hebbie ook nog maar 1 draadje nodig (ervanuitgaande dat je al draadloos gitaarspeelt)

sash
4 november 2002, 15:28
Ik vind het juist wel wat hebben, al die kabels op de grond :smile:

skanky
4 november 2002, 20:51
vooral als de zanger/zangeres ze er midden in een solo perongeluk uittrapt :wink:

skabouter
4 november 2002, 21:01
ik vind het ook wel gaaf, als mensen vet veel draden hebben. zelf heb ik gewoon een multi-effectbak.

dat scheelt ook. maar je hebt toch zeker wel allemaal van die snoertjes van +/- 10 cm. tussen je pedals ? hoe kan je daar nou last van hebben ?

of heb je tussen ieder pedaaltje een 20 ft. snoer ? whaha

maarten
5 november 2002, 01:22
met al die kabels op de grond kan ik nog leven, alleen die kabel uit mn gitaar is zoooo kut. Sta je een beetje te bewegen en trap je steeds op die kabel.. ik ga echt wel voor draadloos zodra ik de lotto win :grin:

basswasp
6 november 2002, 22:22
'k heb een Wah en een distortion, maar ook ik vind die kabels irritant... 't is een hoop gepruts bij het opzetten/afbreken van dat spul... zeker omdat elk kastje ook nog een adapter nodig heeft...

WesMontgomery
7 november 2002, 09:38
Thanks voor alle reacties. Ik laat de draden maar gewoon liggen, ik ben gewoon te lui (lees:onhandig) om een pedalboard te maken.

Rutger
7 november 2002, 12:00
Wes, je kunt zo'n pedalboard ook gewoon kopen.
Lees de topic @$(%*&amp;#@$( teveel pedalen, daar staan wat tips.

Rectifier
7 november 2002, 12:09
Warwick en SKB hebben allebei een leuke koffer. Die van Warwick is met ingebouwde voeding.
Klitteband op je pedaaltjes en klaar is klara :grin: