PDA

View Full Version : smoke on the water van nu en een jaar geleden



freddietjetje
4 april 2006, 12:56
Ik keek een beetje rond op mijn computer, en toen vond ik opeens een oude mp3 waarop ik over een backing van smoke on the water soleerd van iets meer als een jaar oud.

das deze:
http://rapidshare.de/files/17171702/smokejam.mp3.html


Toen wou ik nu nog een keer opnemen om het verschil te horen.

ik speelde een jaar geleden nog met mn vingers inplaats van plectrum, ook ben ik er nu op aan het letten dat ik mijn pink gebruik.
http://rapidshare.de/files/17171547/oversmoke.mp3.html

Kunnen jullie mischien tips geven ofzo, waar ik het meeste op moet letten ^^

stefke_m
5 april 2006, 17:01
zet zoiets niet op rapidshare.. niet apart alleszins

MichaelSS
7 april 2006, 11:15
Hmm op zich wel leuk.

Check mijn is op

www.evolutiongaming.nl/Michael/gitaar

dan even naar "Nummers"

Dan eerst nummer :gitarist:

Archenemy
7 april 2006, 13:13
Hoelang speel je al?
Klinkt opzich ok maar de noten klinken af en toe een beetje random ,
voor de rest wat een vreselijke sound bij je eerste stukje zeg !

bij het tweede stukje vind ik de akkoorden die je in het begin speelt over het origineel ook een beetje zonde maar smaken verschillen

gr Tim

freddietjetje
8 april 2006, 14:23
Hoelang speel je al?
Klinkt opzich ok maar de noten klinken af en toe een beetje random ,
voor de rest wat een vreselijke sound bij je eerste stukje zeg !

bij het tweede stukje vind ik de akkoorden die je in het begin speelt over het origineel ook een beetje zonde maar smaken verschillen

gr Tim


Ik speel nu ongeveer 4,5 jaar, en dat eerste stukje was van iets als een jaar geleden.

Wat bedoel je eigenlijk met random? :)

Ik probeerde bij het 2e stukje het te spelen zoals dat gebeurt met de deep purple versie, al ging dat niet zo lekker :p

Edit: ik luister het net weer, eigenlijk klinkt wat ik opnam wel als rotzooi op sommige momenten :p , ik denk dat ik mn zelf een beetje teveel liet gaan.

Oja, klinkt vet btw micheal :)

spanky_franky
8 april 2006, 14:59
Ik speel nu ongeveer 4,5 jaar, en dat eerste stukje was van iets als een jaar geleden.

Wat bedoel je eigenlijk met random? :)

Ik probeerde bij het 2e stukje het te spelen zoals dat gebeurt met de deep purple versie, al ging dat niet zo lekker :p

Edit: ik luister het net weer, eigenlijk klinkt wat ik opnam wel als rotzooi op sommige momenten :p , ik denk dat ik mn zelf een beetje teveel liet gaan.

Oja, klinkt vet btw micheal :)
Het spijt me zeer, maar wat heb je in die 3,5 jaar gedaan als je zo`n opname neerzet? Vrij weinig lijkt me.. Het klinkt gewoon als gepruts, niet in de maat, geen benul van toonladders/toonsoort.. echt slecht. Je tweede opname is stukken beter. Je hoort duidelijk vooruitgang, vooral op het gebied van toonkeuze, de timing is nog steeds wat wringend. Maar echt veeeel beter al met al! Je speelt veel in dezelfde 'hoogte', probeer ook eens af en toe wat flink hoge noten erbij te doen!

freddietjetje
8 april 2006, 16:14
Het spijt me zeer, maar wat heb je in die 3,5 jaar gedaan als je zo`n opname neerzet? Vrij weinig lijkt me..

Helemaal niks aan soleren zoals je hoort, ik heb 't mezelf allemaal geleerd dus was het nogal moeilijk uit te vinden wat die toonladders allemaal zijn, en dus heeft een best een tijd geduurd om via gehoor er achter te komen hoe het allemaal in elkaar zit.

Voor die tijd heb ik eigenlijk altijd maar een beetje slaggitaar gespeeld en wat getokkeld.

spanky_franky
8 april 2006, 18:28
Helemaal niks aan soleren zoals je hoort, ik heb 't mezelf allemaal geleerd dus was het nogal moeilijk uit te vinden wat die toonladders allemaal zijn, en dus heeft een best een tijd geduurd om via gehoor er achter te komen hoe het allemaal in elkaar zit.

Voor die tijd heb ik eigenlijk altijd maar een beetje slaggitaar gespeeld en wat getokkeld.
Zoiets dacht ik al :)

MichaelSS
9 april 2006, 14:50
Nou zo slecht vind ik het niet hoor.. het is mischien wat basic maar toch niet slecht..

Probeer eens de hele hals te gebruiken en niet de eerste 5 of laatste 5.
Maja is maar tip hoor ;) :gitarist:

Gearjunkie
2 mei 2006, 22:06
Hmm op zich wel leuk.

Check mijn is op

www.evolutiongaming.nl/Michael/gitaar

dan even naar "Nummers"

Dan eerst nummer :gitarist:


Deze klinkt erg goed Michael!
Hoe weet jij nou welke toonladder je precies moet gebruiken??

JER00N
2 mei 2006, 23:15
Kan je die backingtrack van Smoke on the Water eens online zetten? Of waar heb je die vandaan?

koella
3 mei 2006, 01:12
Het klinkt echt verschrikkelijk.
Je moet dit soort dingen niet posten.
Of je neem het serieus of niet. Je maakt mij niet wijs dat je zelf niet in de gaten hebt dat dit zwaar #$@ is.
Mijn advies: ga les nemen ! Alleen die sound al :roll:

MichaelSS
3 mei 2006, 09:21
Kan je die backingtrack van Smoke on the Water eens online zetten? Of waar heb je die vandaan?

evolutiongaming.nl/Michael/gitaarnet/Deep Purple - Smoke On The Water.MP3

Even hele linkl kopieren en in je adres balk plakken.

vinni
3 mei 2006, 23:08
Die versie van een jaar geleden......gauw vergeten.

Van dit jaar is een heel stuk beter.

Vraag me inderdaad af wat je de eerste 3,5 jaar heb gedaan.

Vooral doorgaan!

Vinni

freddietjetje
5 mei 2006, 05:15
Het klinkt echt verschrikkelijk.
Je moet dit soort dingen niet posten.
Of je neem het serieus of niet. Je maakt mij niet wijs dat je zelf niet in de gaten hebt dat dit zwaar #$@ is.
Mijn advies: ga les nemen ! Alleen die sound al :roll:


Ik ben al blij dat ik het mezelf allemaal heb zitten leren met een gitaar waar ik godsvergeten veel moeite mee moet doen om gestemd te houden.

Ik wou dat ik het geld kon missen om op les te gaan, maar dat ik zo verschrikkelijk slecht speel wist ik ook weer niet, blijkbaar liegt iedereen om me heen dan tegen mij ofzo.

Welk deel van mn muziek pijnigt je dan? de timing, nootkeuze, of de sound zoals je zeg, als je hetgene wat ik het liefste doe zo hard de grond in kan boren kun je ook wel een wat uitgebreidere uitleg geven over wat er nou zo verschrikkelijk is en beter kan.

freddietjetje
5 mei 2006, 05:23
Die versie van een jaar geleden......gauw vergeten.

Van dit jaar is een heel stuk beter.

Vraag me inderdaad af wat je de eerste 3,5 jaar heb gedaan.

Vooral doorgaan!

Vinni

Ik ben een lange tijd blijven steken op barre akkoorden en punk nummertjes, ik speelde ook niet echt veel, mischien een half uur in 2 dagen.

Ik ben nu ongeveer een jaar bezig serieus dingen te leren, inplaats gewoon een beetje op de gitaar te rammen.

koella
5 mei 2006, 10:51
Inderdaad, de timing, de nootkeuze EN de sound.
Ik ken de mensen in jou omgeving natuurlijk niet, maar als je een paar losse lesjes gaat volgen, zal iedere gitaarleraar jou hetzelfde vertellen.

En hoezo de grond inboren ? Jij post dit stukje en wilt een reactie.
Je had misschien iets anders willen horen ?

Ander vraagje: Als jij zelf commentaar op jouw eigen post zou moeten geven.
Hoe zou dat dan luiden ? Ben zeer benieuwd.

Grtz Koella

koella
5 mei 2006, 12:11
Sorry ik had je 2e post niet gehoord.

Die klinkt inderdaad veeel beter !! :)

freddietjetje
5 mei 2006, 16:35
Sorry ik had je 2e post niet gehoord.

Die klinkt inderdaad veeel beter !! :)


Daar ben ik blij om:)

JER00N
7 mei 2006, 00:18
Lol ik dacht al die koella reageert wel erg lullig :P Bedankt voor die backingtrack trouwens :)