PDA

View Full Version : Effect pedaal voor donw tunning



Bram159
4 april 2006, 12:12
Ik heb dus een vraagie. Zijn er ook effect pedalen die je gitaar van een normale stemming naar bijvoorbeeld een C stemming kunnen zetten. Ik heb er nog nooit van gehoord, misschien heb ik wel in een grot gewoond de laaste paar jaren ;).

ruezzz
4 april 2006, 12:37
Er zullen ongetwijfeld pitch-pedalen daarvoor zijn.
Maar vaak wordt het een rommelig zooitje als je daar akkoorden door speelt.
Met enkele noten werkt dit beter. (Digitech Whammy bijvoorbeeld)

Wat wel aardig werkt: de Line 6 Variax gitaar, daar kun je onder presets verschillende tunings opslaan. Zou kun je met een draai aan de preset knop van normaal naar dropped D / C- stemming of whatever switchen....

Ik hoor wel een kleine vertraging in het geluid en de dynamiek is matig, maar er is mee te werken. 'T is niet the real thing, maar ze hebben het knap gemaakt in ieder geval. Ik denk dat als de techniek een paar jaartjes verder is...

Nitefly7
5 april 2006, 19:23
Ik heb dus een vraagie. Zijn er ook effect pedalen die je gitaar van een normale stemming naar bijvoorbeeld een C stemming kunnen zetten. Ik heb er nog nooit van gehoord, misschien heb ik wel in een grot gewoond de laaste paar jaren ;).

Roland VG-8, voorganger van VG-88.. je moet dan wel 'n zgn. Midi-element op je gitaar hebben (maakt niet uit welke gitaar je hebt)..

daar haal je heel veel gitaren (strat/LP/ES-335/akoestisch/12-string/Banjo!) uit in welke tuning dan ook

klein stukje ampmodelling en toffe fx erin...

kwaliteit is 'goed', niet super, maar wel 'goed'...

je moet het geluid van dat ding wel harder dan je 'akoestisch geluid' hebben, anders hoor je het gedownpitche geluid én je 'gewone' geluid... en dat is niet zo fijn...