PDA

View Full Version : Hoe de demo opnemen??



Philippe
4 april 2006, 10:57
Hoi,

Ik ben een n00b qua opnemen.
Ik heb mezelf aangemeld bij de Rockacademie. Nou moet ik van hun nog een demootje insturen. Ik heb geen microfoons ofzo waarmee ik het kan opnemen, dus hoe wil ik dit in hemelsnaam gaan doen?
Ik kan moeilijk m.b.v. het microfoontje van mijn pc een beetje met het liedje meespelen.
Heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan gaan doen?

Mvg, philippe

wille525
4 april 2006, 11:10
Simpel, gebruik een POD XT of een andere (goedkopere) amp-simulator en plug die in de geluidskaart van je computer. Voor een simpele demo moet je echt niet gaan klooien met microfoons. Voor het opnemen van (meersporige) tracks kun je bv gebruik maken van Cool Edit of Adobe Audition....die zijn niet echt moeilijk en wel makkelijk om aan te komen. Eventueel kun je voor de begeleiding nog wel gebruik maken van een programma als Fruity loops of Line 6 Rifftracker. Deze laatste geeft het snelste resultaat.
Succes ermee!

harrie-beton
4 april 2006, 14:53
in de FAQ van deze rubriek recording staat een LINK naar een lang verhaal over opnemen van een gitaar. Beetje lang maar voor een "Academicus" makkelijk te doen!

Bovendien, iemand die 400 posts heeft op dit forum en zich aanmeld bij de rock academie heeft toch wel een opname van zijn band of van zichzelf????



http://jag.dutchgame.nl/gitaarnet/

Philippe
4 april 2006, 18:48
Thanks allemaal maar het is al goed gekomen. Inderdaad gewoon wat opnamespul en improvisatieshit van de afgelopen jaren ingestuurd. Had ik ook wel iets eerder kunnen bedenken.:chicken:

:hippie: