PDA

View Full Version : Teese Picturewah potmeter



Lucky
4 april 2006, 08:07
Hiya guys !

M'n Teesje begint wat te kraken. Ik moet hem voor ik ga spelen nu altijd even twintig keer heen en weer rocken (om het stof egaal te verspreiden :) ) ik zal eerst eens wat kruipolie gebruiken maar als dat op de korte of lange termijn niet werkt....

Volstaat een potmeter met dezelfde waardes of zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten? Ik ben erg tevreden over mijn wahtone en de warmte van de picwah. ik zou het jammer vinden als dat verloren zou gaan door de vervanging van een potmeter....Ik speel tegenwoordig meestal op een oude Gibson ES125 met een p90 en je begrijpt dat dat een erg warme tone geeft. vaak gebruik ik de wah ook als "achterste element" dus niet enkel chickewackachickewackachickewacka maar ook als een soort toneregeling.
Je begrijpt dat het behouden van de warmte van de wah erg belangrijk is.

gimme your thoughts


ps.
ain't it a beauty (de mijne heeft helemaal vergeelde bindings op de body en de lak is prachtig vintage craquele):
http://www.machinearts.com/guitarsite/images/es125.jpg

DREAMMACHINE
4 april 2006, 08:15
Ik zou iig Teese zelf even mailen, hij is meestal wel lekker snel met antwoorden en oplossingen geven.

Mitch
4 april 2006, 09:18
Dat je je moet schamen dat je die mooie Heritage laat verstoffen :mad:

Robbert
4 april 2006, 09:30
Teese even mailen om een nieuwe pot te bestellen :)

Schoonmaken kan ook, maar overal lees ik dat op kort termijn hij toch weer gaat kraken.

Lucky
4 april 2006, 10:29
Dat je je moet schamen dat je die mooie Heritage laat verstoffen :mad:
er verstoft helemaal niets !!!

:)

mar die oude jazztone past zoooo goed bij dat bandje
zker nu de saxophonist nu het felle wat meer voor zijn rekening neemt.
Goede balans
plus het bakkie speelt goddelijk. een heerlijke down to earth accoustische jazz tone.


thanks for the tips guys!

Lock en Load
6 april 2006, 11:07
Ik moet Teese ook maar eens mailen. Mijn RMC 3 begint ook erg te kraken.