PDA

View Full Version : Ohzoso scoort `76 superlead......



1959SLP
3 april 2006, 22:39
voor het bedrag van 1 kopje capuccino voor het bezorgen :) . Ahum, mss bestaat god idd wel.

Marshall JMP Superlead MKII 100W
serialnr: SL/A 0054H
test: 15-1-76

MV ingebouwd op frontpanel (foei foei, over de JMP decal :angry: )
Buizen zijn allemaal verschillend en enkele zijn blanco. Dat worden dus
nieuwe.
Waarschijnlijk is de voedingstrafo ook kapot, want er zit nog
geen teken van leven in :(
Presencepot is ook afgebroken maar verder, al met al.......mooie deal toch. Mooi hobbyprojectje.

Morgen eens de guts bekijken.
pics volgen.

Ohzoso is in Marshall heaven tonight .

Negative K3 fan
3 april 2006, 22:47
godammit ray, doe je goed!!!1

DREAMMACHINE
4 april 2006, 08:29
nice!.......

nicoverduin
4 april 2006, 08:59
Goudzoeker.....

1959SLP
4 april 2006, 09:35
Wat wel grappig is om te weten dat deze amp mid-80`s op zo`n 3 meter afstand van mij op de buhne heeft gestaan. Het is de amp van m`n ouwe collegagitarist ten tijde van de speedmetal. Zo istie na 20 jaar via via toch nog op de juiste plaats terecht gekomen. Ik vond em toen al ruig. Ik speelde destijds op een 50W JMP Lead.

Goudzoeker?? hmm, ik denk dat m`n vrijgevigheid weer eens een keer beloond is geworden. Heb zelf in het verleden ook gitaren en amps voor nop weggegeven dus dat zoeken....? Maar idd Nico, je hebt gelijk, het is wel goud.

Toaster
4 april 2006, 17:59
Nou heb heb een sound city en een JMP naast elkaar. Vertel de verschillen eens?

Voor zover je dat natuurlijk weet want hij doet het nog niet ;)

Dude
4 april 2006, 18:03
effe recapituleren

je hebt ... bezorgd bij ... en kreeg van hem een gratis JMP omdat je op de koffie bleef ??


vertel eens...

duckman
4 april 2006, 18:13
cool..da's wel een kopje koffie waard:cooler:

Vell plezier emee.

mazzel,
arjan

Negative K3 fan
4 april 2006, 18:26
effe recapituleren

je hebt ... bezorgd bij ... en kreeg van hem een gratis JMP omdat je op de koffie bleef ??


vertel eens...

hmm nee volgens mij heeft iemand hem een versterker geschonken en diegen heeft hem zelfs naar ray gebracht en aldaar een kopje koffie gedronken

Franc
4 april 2006, 18:39
Mazzelpik!!

Duivel..grote hoop ;)

1959SLP
4 april 2006, 19:30
Nou heb heb een sound city en een JMP naast elkaar. Vertel de verschillen eens?

Voor zover je dat natuurlijk weet want hij doet het nog niet ;)

Nou, het belangrijkste verschil heb je zelf al genoemd ;)

In elk geval is het de bedoeling dat de JMP een EVHsound (1e elpee) moet gaan brengen. Info hierover ben ik nog aan het verzamelen maar in overleg met m`n ampdokter kom ik daar wel uit. Deze amp heeft voorlopig (ondanks dat het jeukt) nog geen prioriteit. Alleen al op de bank zitten en er naar kijken en naar de 80`s terugdenken is nu al een genot. Hopelijk heb ik em voor de meeting 2007 klaar.

Aangezien ik weer een band heb geformeerd ligt mijn prioriteit als volgt:

Sound City wordt binnenkort (indien er zich geen vervelende situaties voordoen) voorzien van nieuwe buizen en gebiast. Dit is m`n backup amp voor m`n plexi en 2e amp als ik stereo wil spelen. Hoe ie uiteindelijk precies gaat klinken weet ik nu nog niet. Op de meeting ga ik een aantal buizentypes testen dus dat wijst zich dan wel uit. Huidige verschillen met de JMP: deze heeft geen PPIMV.

Plexi wordt ook binnenkort (idem indien er zich geen vervelende situaties voordoen)) voorzien van PPIMV en gebiast en hier en daar nog wat EQ-truukjes. Dit blijft m`n main-amp.

Eerlijk gezegd kan ik je pas concreet de verschillen (in sound) opnoemen als deze zaken allemaal zijn geregeld.

1959SLP
4 april 2006, 19:31
hmm nee volgens mij heeft iemand hem een versterker geschonken en diegen heeft hem zelfs naar ray gebracht en aldaar een kopje koffie gedronken

Dit antwoord rekenen we dus volledig goed. Ok Lennart.

1959SLP
4 april 2006, 19:35
Mazzelpik!!

Duivel..grote hoop ;)

Mag ook wel. Dit verzacht tenminste de pijn van het verdwijnen van m`n 50W JMP Lead. Denk maar ff terug aan het kut kut kut, mn JMP pleite topic.

AART
4 april 2006, 20:25
oh ja, dat was best balen voor je ja.

Hopelijk maakt deze 100 watter het ruimschoots goed.

Als je er echt geld voor over hebt zou ik hem naar van Weelden brengen.

Die kerel weet wel raad met zo'n bak.

Negative K3 fan
4 april 2006, 21:21
oh ja, dat was best balen voor je ja.

Hopelijk maakt deze 100 watter het ruimschoots goed.

Als je er echt geld voor over hebt zou ik hem naar van Weelden brengen.

Die kerel weet wel raad met zo'n bak.

mja, maar dan blijft er ook weinig van over...

DaveItUp
4 april 2006, 21:23
Nou heb heb een sound city en een JMP naast elkaar. Vertel de verschillen eens?


Appels? Peren?

1959SLP
4 april 2006, 22:40
http://i21.photobucket.com/albums/b269/Ohzoso/JMP76.jpg

Ben benieuwd wat jullie er van vinden want (gemodde) binnenkanten is echt niet mijn terrein. Tijd voor een jointje en ff lekker kijken/genieten. Goeienacht allemaal.

Toaster
5 april 2006, 00:05
Appels? Peren?


Nou...

Op Harmony central (jaja ;) ) roepen al die gasten dat een marshall verbleekt bij een sound city ?????

dus... ik wilde eigenlijk weten hoe dat dat nou echt zat.

Geloof het zelf niet hoor.

1959SLP
5 april 2006, 00:17
Nou...

Op Harmony central (jaja ;) ) roepen al die gasten dat een marshall verbleekt bij een sound city ?????

dus... ik wilde eigenlijk weten hoe dat dat nou echt zat.

Geloof het zelf niet hoor.

Ik ken geen Marshall die niet scheurt, ook al moeten ze soms ver opengedraaid worden. Dit in tegenstelling tot Sound City. Dat zijn eigenlijk cleane eindversterkers, tenminste, van de mijne weet ik dat zeker en ik heb t ook vaak genoeg gelezen. Maar met relatief kleine ingrepen is zo`n Sound City echt wel een scheurmonster. Qua kwaliteit van het materiaal/parts doet een Sound City echt niet onder voor een Marshall en vice versa.

DaveItUp
5 april 2006, 07:25
Ik vond de distortion van m'n SC(op extreem hoge geluidsniveaus) niet echt aangenaam, maar daar is hij ook niet voor.

Typisch fabeltje dat het een of andere heilige graal is. Dat is t niet. Het is anders. Mooie clean en vooral headroom en hiwattachtig(niet spreken hiwatt zoals ook weer velen zeggen). That's it. Marshall is iets totaal anders.

nicoverduin
5 april 2006, 07:59
http://i21.photobucket.com/albums/b269/Ohzoso/JMP76.jpg

Ben benieuwd wat jullie er van vinden want (gemodde) binnenkanten is echt niet mijn terrein. Tijd voor een jointje en ff lekker kijken/genieten. Goeienacht allemaal.Ziet er goed uit. Zou alleen even goed die elco's controleren. Die dingen zijn inmiddels 30 jaar oud. Kans is groot dat ze opgedroogd zijn/raken. Veroorzaakt dan meer brom en een modderig geluid en uiteindelijk meestal sluiting.

Aan de voeding is wel gesleuteld zo te zien. De diodes zijn al eens vervangen lijkt het. Keer een goed service beurt/onderzoek (laten) geven en je hebt een pracht van een versterker.

Dude
5 april 2006, 11:21
Hoe halen ze het in hun hoofd om dwars door zon logo heen te boren he...

snap dat echt niet, wat voor boer je ook bent...

mooi ding hoor, te gek

1959SLP
5 april 2006, 11:41
Hoe halen ze het in hun hoofd om dwars door zon logo heen te boren he...

snap dat echt niet, wat voor boer je ook bent...

mooi ding hoor, te gek

Ja, ik erger me daar ook aan hoor. Maar het kan nog erger. Bij het plaatsen van de IEC-connector (zeg ik toch goed he?) heeft men een gedeelte v/h ronde gat ingezaagd en toen met een tang het plaatmateriaal omgebogen, dus niet ff netjes wegvijlen.
Ik kan dan maar tot 1 conclusie komen: het is een prutser geweest die daar met z`n klauwen aan is geweest. Je zou em toch zo naar Irak sturen voor de bekende lijfstraf, niet?
Nou moet er toch een nieuwe connector komen want er is een stuk van de onderkant afgebroken dus dan kan ik dat ook direct netjes maken. Pffff, tijdje geleden dat ik een bankwerkersjob heb uitgevoerd en vijlen was al niet mijn favoriete bezigheid maar dat gaat helemaal in orde komen.

DaveItUp
5 april 2006, 12:06
Grappig overigens. Heb ook een 76 superlead gekocht. Is een raar jaar voor superleads overigens. Oude en nieuwe headboxes door elkaar. Gewone switches, nieuwere switches, 2 of 4 speakeroutputs enz enz. Ze gebruikten wat ze hadden liggen bij de switch naar die meer bold achtige look van de latere 70's marshalls.

De mijne, die nog niet binnen is, heeft bijvoorbeeld de oude headbox, maar wel de moderne power/standby switches.

1959SLP
5 april 2006, 12:39
Grappig overigens. Heb ook een 76 superlead gekocht. Is een raar jaar voor superleads overigens. Oude en nieuwe headboxes door elkaar. Gewone switches, nieuwere switches, 2 of 4 speakeroutputs enz enz. Ze gebruikten wat ze hadden liggen bij de switch naar die meer bold achtige look van de latere 70's marshalls.

De mijne, die nog niet binnen is, heeft bijvoorbeeld de oude headbox, maar wel de moderne power/standby switches.

Nou, ook congratz dan! Ben retebenieuwd om de pics van jouwes en mijnes eens naast elkaar te zien en eens te vergelijken.

DaveItUp
5 april 2006, 12:57
Die van mij heeft wat gaardere tolex, maar is verder helemaal origineel nog. Komt waarschijnlijk wel een verwijderbare MV in 1 van de speakerouts om m wat bruikbaarder te maken voor verschillende stijlen/situaties.

1959SLP
5 april 2006, 13:32
Die van mij heeft wat gaardere tolex, maar is verder helemaal origineel nog. Komt waarschijnlijk wel een verwijderbare MV in 1 van de speakerouts om m wat bruikbaarder te maken voor verschillende stijlen/situaties.

Daar heb ik die andere amps voor.
Plexi en SC voor 60`s rock,
JMP voor 70`s hardrock.

DaveItUp
5 april 2006, 15:34
Ja da's lekker. Die luxe kan ik me vooralsnog niet veroorloven.

chloortablet
5 april 2006, 22:29
Als je die echte brownsound wilt, zou ik zeker eens hier kijken: http://www.metroamp.com/forum/index.php

De shop zelf verkoopt tegen behoorlijk lage prijzen `67 spec boards van de 12xxx serie die EVH ook gebruikte om z`n brownsound te krijgen.

DaveItUp
5 april 2006, 23:56
Het meest besproken onderwerp in de geschiedenis van versterkers hehe.

1959SLP
6 april 2006, 09:36
Als je die echte brownsound wilt, zou ik zeker eens hier kijken: http://www.metroamp.com/forum/index.php

De shop zelf verkoopt tegen behoorlijk lage prijzen `67 spec boards van de 12xxx serie die EVH ook gebruikte om z`n brownsound te krijgen.

Thx voor de link.

Nou, het hoeft geen kopie van Eddie`s amp te worden of een exacte kopie van Eddie`s brownsound. Als ik maar enigszins in de buurt kom ben ik al dik tevreden. Ik heb best een behoorlijk breed repertoire dus dat wil ik niet allemaal met die brownsound gaan doen. Gewoon een beetje de middenweg maar toch herkenbaar. een superlead is daar naar mijn mening een goede basis voor. Close enough for rock`n roll is mijn motto ;) De rest doe ik wel met mijn jatten.

chloortablet
6 april 2006, 11:36
Absoluut een goede basis zo`n `76. Zelfs met wat simpele tweaks moet je al een eind komen. Hou ons op de hoogte ;)

1959SLP
7 april 2006, 10:56
diode vraagje:
zoals je op de pic kunt zien zit er bij de diodegroep (brug heet dat toch he?)linkboven een ander model diode. Ik heb me laten vertellen dat ondanks dezelfde waarde er toch altijd verschil in zit. Is het idd verstandig om 4 dezelfde type diodes aan te houden (dus 4 dezelfde nieuwe er in) of is bovengenoemde stelling bull?

chloortablet
7 april 2006, 11:08
Als je je diodes vervangt zou ik zeker igg een brug maken van 4 dezelfde (nieuwe) diodes. En ja, er zit zeker verschil in soorte diodes. Zo worden meestal de *1n4000 gebruikt, maar je zou ook schottky diodes kunnen gebruiken (zijn wat sneller)
Maar ik denk wel dat je in the end beter je geld in goede condensatoren/buizen/weerstanden kan stoppen, dan in diodes. Gewoon 1n4000 nemen, en dan meteen allemaal vervangen.



*kom net uit m`n nachtdienst, dus ik weet niet of de benaming 100% correct is

*edit: In principe kan het geen kwaad zolang ze maar de voltage spec halen, en de stroomsterkte aankunnen. Er zijn wel types die je -wellicht- niet wil "mengen" maar dan heb je het echt over bijzondere diodes.

1959SLP
7 april 2006, 11:15
preampbuis V4 vraagje:

Op de 5e pic van onderaf zie je V1. Gezien het kleurverschil van het voetje (V1=rood; de andere 3 zwart) en de iets meer glimmende bekabeling aan V1 denk ik dat dit een extra gainstage is (correct me if im wrong).

Nu heeft Sound City standaard ook 4 prebuisjes waarvan V1, V2 en V3 ECC83 buisjes zijn en V4 ECC81.
In deze top zit op V4 ook een ECC83. Is dit niet overdreven? Ik denk dan aan een high gain geluid wat ik liever niet wil.
De vraag dus: bestel ik voor V4 een ECC83 of een ECC81?

nicoverduin
7 april 2006, 11:15
doe dan wel de 1n4007 (kan de meest stroom en spanning hebben).

1959SLP
7 april 2006, 11:35
Thx zover voor de nuttige replies mannen. (thumbs up!)
Ben nl. een opknaplijstje aan t maken. Dit beestje verdiend een nette opknapbeurt en ik wil dus ook graag weten wat het ongeveer aan materialen gaat kosten. Ik zal het lijstje posten zodra ik alle info bij elkaar heb en straks uiteindelijk een opname posten hoe ie klinkt.

DaveItUp
7 april 2006, 14:17
Kreeg een telefoontje dat mijn 76er superlead ook is aangekomen. Vanavond voor t eerst spelen en morgen gelijk een gig haha. Ben benieuwd!

1959SLP
7 april 2006, 14:55
Kreeg een telefoontje dat mijn 76er superlead ook is aangekomen. Vanavond voor t eerst spelen en morgen gelijk een gig haha. Ben benieuwd!

Dat is mooi nieuws. Hopelijk gaat het allemaal probleemloos en kun je je bevindingen hier droppen. Waar speel je morgen?

1959SLP
7 april 2006, 16:14
2 Beker Elco vraagjes:

1) Waar zit em het verschil tussen een elco van 100uF 80mm hoog en een elco van 100uF 50mm hoog? Ik bedoel dan niet de prijs. Is er kwalitatief verschil of heeft het soms met inbouwmogelijkheden te maken?

2) Achter de buizen zitten nog 2 beker Elco`s van 32uF. Is het niet verstandig om die dan ook maar direct te vernieuwen? (lijkt mij)

Mn bestellijstje wordt alweer wat langer geloof ik :nervous:

DaveItUp
7 april 2006, 20:05
Shit dat gaat hard hehe. Meer gain dan ik verwacht had, moet morgen tijdens de soundcheck maar even een goede sound zien te regelen, want op een gare 2x12" met kutspeakers(bijgeluiden, leeg geluid) in m'n slaapkamertje lukt dat niet echt. Wat een monster. Reageert echt enorm op je aanslag. Niet echt een vergevingsgezinde amp hahaha.

Van t weekend meer over de bevindingen en binnenkort gaat hij naar CMW amps voor een nieuw marshall logo en een PPIMV.

1959SLP
7 april 2006, 20:40
HAHAHA, je gaat me toch niet vertellen dat je nog nooit een Marshall 100watter achter je hebt staan gehad? lol

Heb jij 3 of 4 preampbuisjes d`r in zitten? PIX PIX PIX!!

DaveItUp
7 april 2006, 20:41
Jawel, maar geen superlead hehe.

M'n sound city en jcm800 gingen ook wel hard, maar dit is toch anders.

DaveItUp
7 april 2006, 20:43
3 pre buizen overigens.

1959SLP
7 april 2006, 20:50
3 pre buizen overigens.

hmm, daar hebben we het eerste verschil al te pakken. PIX PIX PIX!

Ik heb vannacht alle topics bij PlexiPalace en Metroamp afgezocht naar info over de 76 superlead maar daar is bar weinig over te vinden. Dat beetje info dat steeds terugkwam is het feit dat `76 idd een "strange" jaar was daar bij Marshall mbt de parts. Ik heb maar 1 pic kunnen bemachtigen van het board en dat is ook nog een 50watter.

chloortablet
7 april 2006, 22:17
doe dan wel de 1n4007 (kan de meest stroom en spanning hebben).
Inderdaad, dat was de naam van de diode die ik zocht. :)

Negative K3 fan
8 april 2006, 18:16
2 Beker Elco vraagjes:

1) Waar zit em het verschil tussen een elco van 100uF 80mm hoog en een elco van 100uF 50mm hoog? Ik bedoel dan niet de prijs. Is er kwalitatief verschil of heeft het soms met inbouwmogelijkheden te maken?

wat betreft elco's heb je alle soorten, maten en merken en aan de grote kun je denk ik niet direct de kwaliteit afleiden

2) Achter de buizen zitten nog 2 beker Elco`s van 32uF. Is het niet verstandig om die dan ook maar direct te vernieuwen? (lijkt mij)

Mn bestellijstje wordt alweer wat langer geloof ik :nervous:

alle elco's gewoon vernieuwen idd.

wat me toruwens opvalt bij jouw amp (meteen in 1e instantie al) is de 4e pre amp buis, dat klopt toch niet helemaal???

1959SLP
8 april 2006, 18:35
wat me toruwens opvalt bij jouw amp (meteen in 1e instantie al) is de 4e pre amp buis, dat klopt toch niet helemaal???

Idd. Ik heb het nog een keer extra gechecked (buiten de roodkleurige voet) en aan de krakkemikkige popnagelactie te zien ben ik er van overtuigd dat deze 4e (lees 1e) preampstage naderhand is bijgeplaatst.

Negative K3 fan
8 april 2006, 18:38
volgens mij is er geen enkele super lead met 4 preamp buizen, ik denk dat de 4 preamp buizige plexi's een tremolo buis oid erbij hadden. kt66s zijn namelijk ook geen reden voor een extra preamp buis en hebben wel dezelfde voeten.

1959SLP
8 april 2006, 18:45
kijk hier maar eens. Was wel een `67er

http://www.drtube.com/marshall.htm#JMP

Franc
8 april 2006, 18:45
Buis 4 is voor tremolo als ie origineel is.
Anders is het vast een poging van iemand tot een extra gainstage.

Franc
8 april 2006, 18:51
kijk hier maar eens. Was wel een `67er

http://www.drtube.com/marshall.htm#JMP

Je bedoelt deze regel zeker: "Early 100W schematic (with errors) with 4x ECC83 & 4x KT66 (Marshall, 1967)."

Het staat er wel, maar in de tekening staan er echt maar 3.

Negative K3 fan
8 april 2006, 18:51
kijk hier maar eens. Was wel een `67er

http://www.drtube.com/marshall.htm#JMP

ik denk dat het een typfout is, als je namelijk naar dat kt66 schema kijkt dan tel je echt maar 3 12ax7s...

1959SLP
8 april 2006, 18:52
kijk hier maar eens. Was wel een `67er

http://www.drtube.com/marshall.htm#JMP

kan natuurlijk ook een typefout zijn. hehe, 1e keer dak mezelf quote ;)

1959SLP
8 april 2006, 18:53
jongens wat zijn jullie rap vandaag ;) m`n vreten verpietert zo nog:)

Negative K3 fan
8 april 2006, 18:54
geiet ervan zolang het kan want vanavond moet er weer gesjikkerd worden

1959SLP
8 april 2006, 19:06
Eigenlijk wel logisch ook, we speelden toen speed/thrashmetal en aangezien Henk nogal handig was met electronica....weinig geld, veel stappen enzo, je kent het wel. Those were the days:)

Franc
8 april 2006, 19:07
Ray aan de speed? :satisfie:8-)

1959SLP
8 april 2006, 19:10
Ray aan de speed? :satisfie:8-)

seen it al, done it all ;)

Negative K3 fan
8 april 2006, 19:21
pep is crap...

maargoed, ben benieuwd wat je ervan gaat bakken!!1

1959SLP
8 april 2006, 19:25
Over de eindbuizen ben ik er al uit. Het worden TAD EL34B-STR buizen. Prebuisjes kies ik aan de hand van de ervaringen op de meeting en in overleg met Chris.

Negative K3 fan
8 april 2006, 19:29
preamp buisjes kosten niet echt veel als je het echt goed wil doen kun je daar makkelijk mee experimenteren

1959SLP
8 april 2006, 19:42
preamp buisjes kosten niet echt veel als je het echt goed wil doen kun je daar makkelijk mee experimenteren

Precies, en daarom ga ik ook niet over een paar euri miereneuken, daar zijn ze te medebepalend voor in de sound. Ik ga voor de heaviere 70`s rocksound dus als je nog ideeen/ervaringen met bepaalde buisjes hebt.....

maar een la vol met diverse buisjes vind ik nou ook weer zoiets...

Negative K3 fan
8 april 2006, 19:45
mijn ervaring met verzschillende buisjes is dat ze zich allemaal anders verhouden in andere amps dus er valt geen lijn door te trekken.

1959SLP
8 april 2006, 19:48
mijn ervaring met verzschillende buisjes is dat ze zich allemaal anders verhouden in andere amps dus er valt geen lijn door te trekken.

daar hebben we dan ook de 2 daagse meeting voor, lekker op ons gemak testen;)

DaveItUp
9 april 2006, 09:36
Ik heb r JJ's inzitten overigens.

Gister gebruikt bij optreden. Moest veeeeeelste zacht en nog sneed dat ding door alles heen hehe. Duidelijk een MV of iets dergelijks want in kleine zaaltjes kun je m gewoon niet gebruiken. Simpel hehe. Ik stond op 2-2 qua volume en hield nog een beetje in met gitaarvolume. :D

Klonk wel kut overigens haha.

Mitch
9 april 2006, 10:29
daar hebben we dan ook de 2 daagse meeting voor, lekker op ons gemak testen;)

Het ziet er nog steeds naar uit dat ik kan komen en dan kan ik ik een leuke collectie meenemen voor je. Ik hou je op de hoogte... :)

1959SLP
9 april 2006, 10:55
Ik heb r JJ's inzitten overigens.

Gister gebruikt bij optreden. Moest veeeeeelste zacht en nog sneed dat ding door alles heen hehe. Duidelijk een MV of iets dergelijks want in kleine zaaltjes kun je m gewoon niet gebruiken. Simpel hehe. Ik stond op 2-2 qua volume en hield nog een beetje in met gitaarvolume. :D

Klonk wel kut overigens haha.

Let maar eens op als je dalijk die MV er in hebt zitten. Mss nog wat met buisjes experimenteren.....

1959SLP
9 april 2006, 10:56
Het ziet er nog steeds naar uit dat ik kan komen en dan kan ik ik een leuke collectie meenemen voor je. Ik hou je op de hoogte... :)

Cool!! Very cool!!

DaveItUp
18 april 2006, 11:44
Update: M'n amp is zaterdag onder handen genomen. MV erin(1 van de speakerjacks opgeofferd), laag is wat strakker en een klein beetje meer gain.

Met de Master wat omlaag: veel meer oversturing. Erg aangenaam klinkend moet ik zeggen. Lijkt iets minder bassy te zijn, maar dat komt denk ik voornamelijk door het strakkere laag en als de master wat lager staat. Erg bruikbare sound denk ik zo. Met een boostertje ervoor nog net dat beetje extra. Ben tevreden.

Het naknetteren bij het uitzetten is ook foetsie. Nieuw logootje erop en een nieuwe ohm selector(toch maar voor de modernere gegaan.Is wat betrouwbaarder). Ben zeer tevreden. Binnenkort weer gigs als t goed is en de studio in met dat monster.

1959SLP
18 april 2006, 12:32
Update: M'n amp is zaterdag onder handen genomen. MV erin(1 van de speakerjacks opgeofferd), laag is wat strakker en een klein beetje meer gain.

Met de Master wat omlaag: veel meer oversturing. Erg aangenaam klinkend moet ik zeggen. Lijkt iets minder bassy te zijn, maar dat komt denk ik voornamelijk door het strakkere laag en als de master wat lager staat. Erg bruikbare sound denk ik zo. Met een boostertje ervoor nog net dat beetje extra. Ben tevreden.

Het naknetteren bij het uitzetten is ook foetsie. Nieuw logootje erop en een nieuwe ohm selector(toch maar voor de modernere gegaan.Is wat betrouwbaarder). Ben zeer tevreden. Binnenkort weer gigs als t goed is en de studio in met dat monster.

Dat hoort zich goed aan. Speakerjackoffer is idd de verstandigste keuze. Daar komt ie ook bij m`n Plexi. Over welke speakers gebruik je em? Suc6 verder bij je volgende gigs (met aangename instellingen).
Btw, weet je al of je nog naar de meeting komt? Zo ja dan hoor ik jouw CMWgepimpte 76er natuurlijk ook graag.

DaveItUp
18 april 2006, 12:47
Heb m nog niet over m'n 70s Marshall 1935B(blackbacks zitten erin) kunnen spelen, maar dat is m'n main cab. Zou erg goed moeten klinken gok ik. Zal wel 2 buizen moeten trekken. Geen zin om die speakers op te blazen.

Meeting weet ik nog niet. Moet nog eff kijken of dat gaat lukken.

1959SLP
4 mei 2008, 14:12
Absoluut een goede basis zo`n `76. Zelfs met wat simpele tweaks moet je al een eind komen. Hou ons op de hoogte ;)

Morgen ga ik em ophalen en kan jullie na een luttele 2 jaar :seriousf: op de hoogte houden.

Chris Winsemius
4 mei 2008, 14:28
Morgen ga ik em ophalen en kan jullie na een luttele 2 jaar :seriousf: op de hoogte houden.

't Werd eens tijd!

:)

jacky
4 mei 2008, 14:48
ja welkom terug ;-)

snapte al niet waarom ik de foto niet kon bekijken

pol
7 mei 2008, 13:32
welk circuit heb je genomen voor de master volume ?

Ik heb hier een superbass uit '72 waarin er ook 1 moet komen.

Chris Winsemius
7 mei 2008, 13:52
1959SLP heeft 'n SuperLEAD met 'n aantal tweaks en 'n zgn. post pi mv.

Bij 'n stock SuperBASS kan zo'n type MV ook maar zonder bepaalde tweaks loop je kans op geflubber in het laag.

1959SLP
7 mei 2008, 17:53
1959SLP heeft 'n SuperLEAD met 'n aantal tweaks en 'n zgn. post pi mv.

Bij 'n stock SuperBASS kan zo'n type MV ook maar zonder bepaalde tweaks loop je kans op geflubber in het laag.

Ahum, maak daar maar 2 superleads van :)

`76 JMP superlead up and running:
http://onlinerock.com/musicians/plexi//76jmp1959.jpg

Pull-Volume I: Brightcap bypass; lekker voor bluesy stuff.
Pull-Volume II: Fat; meer gain in hoog-mid en hoog; erg lekker voor m`n humbuckergitaren, kaasje voor snoeiharde hardrock.

3x TungSol in pre stage, 4x TAD EL34B-STR in output stage.
Vanmiddag even een uurtje vol opengedraaid (eindtrapoversturing) om de TADs aan de tand te voelen (hè, wat zeg je? héééj, hè, wat?? :D ).

Eindresultaat mag er zijn, supervet, romig en retestrak.
Ook met volume op woonkamerlevel klinkt ie ontzettend goed. CMW did it again.

Chris Winsemius
7 mei 2008, 18:22
Ahum, maak daar maar 2 superleads van :)

Oops, 1959SLP heeft ook nog 'n 1959SLP.

`76 JMP superlead up and running:
http://onlinerock.com/musicians/plexi//76jmp1959.jpg


Pull-Volume I: Brightcap bypass; lekker voor bluesy stuff.
Pull-Volume II: Fat; meer gain in hoog-mid en hoog; erg lekker voor m`n humbuckergitaren, kaasje voor snoeiharde hardrock.

NB!
Die MV-knop helemaal links is daar ipv. 'n master-regelaar van een voormalige "mod" (herkomst/technicus onbekend) ingezet. Boren in vintage amps is echt 'n no-no voor mij en normaal gesproken zet ik 'm ipv. de 2e speaker-output of ipv. de presence-regelaar (werking presence wordt beduidend minder bij lagere post-pi-mv-instellingen. Bij gaten door eerdere "mods" gebruik ik die weleens om aangevraagde mods (lees: regelaars/etc.) in te monteren.

Mooi burootje! :)


3x TungSol in pre stage, 4x TAD EL34B-STR in output stage.
Vanmiddag even een uurtje vol opengedraaid (eindtrapoversturing) om de TADs aan de tand te voelen (hè, wat zeg je? héééj, hè, wat?? :D ).

Op aardbeien-vliegen-door-de-tuin-heen-volume dus (ha ha).


Eindresultaat mag er zijn, supervet, romig en retestrak.
Ook met volume op woonkamerlevel klinkt ie ontzettend goed. CMW did it again.

Wel balen dat het zo lang duurde maar...
ben zeer blij dat je er zo happy mee bent!