PDA

View Full Version : vervanging Jackson Kelly



Swan
3 april 2006, 21:22
ik realiseerde me laatst dat mn Jackson KE3 al maanden stof hangt te happen aan m'n muur en dat ik alleen op mn USA Jackson Dinky speel.
nu had ik na een bandrepetitie mn Dinky ff achtergelaten bij m'n vriendin waardoor ik genoodzaakt was de Kelly op te pakken en eigelijk beviel hij me niet meer :nervous:
waarsch. is m'n smaak en stijl verandert of ben ik te erg gewend aan het karakter van de Dinky...
de sound van de Kelly is nu te "modern", metal en te compressed, ook vind ik de balans minder en de "wilde vorm" (hoewel hij prachtig is) niet meer echt mijn ding..

nou ben ik dus een beetje aan t rondkijken naar iets nieuws en wil graag suggesties om m'n ogen te openen voor merken en modellen waar ik normaal niet zo snel naar zou kijken...

eisen/ideeen;

-vol geluid
-donkere toon
-goed in B te stemmen
-sustaaaaain
-goed hanteerbaar / mee te nemen in t OV in case
-hum in brug, eventueel een SC in neck
-mag NIET plastic aanvoelen (geen LTD)
-geen stratmodel
-ik neig richting een Les Paul model
-no nonsense gitaar; geen franje/bullshit
-budget (na verkoop van Kelly,iemand geinteresseerd? :satisfie: ) iets van 600 / 700


nou heb ik niet al te goeie ervaringen met (en een vooroordeel tegen) Epiphone maar toch lijkt de
Epiphone G.O.T.M. Les Paul Custom 3 pick Ups

http://www.nederlandmuziek.com/assets/epiphone_gotm_lp_3.jpg

wel aan m'n eisen te voldoen (of kan ik n 2e hands Gibson Studio krijgen voor dat geld?)

hmmm lang verhaal...suggesties en aanbevelingen graag!

Schunhart
3 april 2006, 23:01
Als je in B wil gaan stemmen kun je denk ik beter naar een bariton gaan kijken of zie ik dat verkeerd? Zeker omdat de mensuur van een gibson in verhouden vrij kort is, weet ik niet of dat zo goed gaat werken.

Swan
4 april 2006, 09:16
nou ik stem dus nu in B met een 25,5 mensuur en dat gaat prima... ik heb idd ook m'n bedenkingen bij de 24,75 mensuur in B maar er zijn veel bands die met Les Pauls in B stemmen (of nog lager) dus het zou geen probleem moeten zijn, misschien is er hier nog iemand met ervaring daarmee?

ik heb n keer de Epi LP bariton uitgeprobeerd en die voelde toch een beetje te "speelgoed" achtig IMHO...

GibsonDC
4 april 2006, 12:50
Op www.marktplaats.nl staat nu een goedkope studio te koop 500 euro..
:)

Swan
4 april 2006, 13:42
Hals is door de eigenaar voor mij ge-refinished. Wel mooi gedaan, maar helaas :)

hmmm...dat klinkt raar

maar is n LP wel de beste keus voor mij?
zou graag meer opties open willen houden...

Kaïn
4 april 2006, 14:05
Dit zal vast al iemand aan je gevraagt hebben, maar is een zevensnarige niet iets voor jou? Aangezien je toch graag in B stemt. Ibanezen zijn prima gitaren met een goede afwerking.
Succes!

almarvk
4 april 2006, 14:33
Stond laatst ook een 7 snarige Epiphone Les Paul op Marktplaats! Zag er wel gaaf uit!

Swan
4 april 2006, 19:13
nee liever geen 7 snaar...onhandig en ik gebruik het toch niet
ibanez; geen stratmodel, te klinisch geluid..

hoe is die special edition van de Epiphone die ik in mijn eerste post aangaf in verhouding tot de Epiphone stanrard/custom weetikveelwat?

Negative K3 fan
4 april 2006, 19:15
les paul studio's zou ik ver vanuit de buurt blijven tenzij je er heel veel kunt testen en er een leuk exemplaar tussen zit.

je zou bijvoorbeeld naar LTD (eclipse) kunnen kijken

Swan
4 april 2006, 20:22
ik weet dat er boeken over volgeschreven zijn, maar kan je dan beter voor n leuke epi gaan dan voor n gibson studio?