PDA

View Full Version : Is de pod XT aan te sluiten op een cabinet zonder voorversterker?



Nils Veen
3 april 2006, 20:24
Ik ben van plan om een pod XT live te kopen, en
Is de pod XT aan te sluiten op een cabinet zonder voorversterker?

Kevin-D
3 april 2006, 20:27
Naar mijn weten ís de POD-XT o.a. een voorversterker.

Fumi SG
3 april 2006, 20:28
Inderdaad, je hebt echter wel een eindeversterker nodig om een speaker aan te sturen.

Digitech
3 april 2006, 20:28
je hebt dus nog wel een eindversterker nodig!!!

edit: wat FUmi SG 2 seconden geleden ook al opmerkte ;)

marter544
3 april 2006, 20:37
En als je door een gitaarcab speelt, speakersim uit!

bert k
3 april 2006, 22:52
Dit gaat naar Moderne versterkers.

Stitch
4 april 2006, 00:07
En als je door een gitaarcab speelt, speakersim uit!


Ligt eraan, mijn bevinding was dat het afhankelijk is van de cab/speakers waar je em aan hangt. Dus gewoon zelf bepalen met uwen oorn.

vester86
4 april 2006, 00:51
maar dus inderdaad ZONDER voorversterker


maar MET eindversterker

semt-x
4 april 2006, 19:48
Kan iemand me uitleggen waarom je dit precies nodig hebt? Het lijkt mij dat de PodtXT genoeg levert??? En wat voor soorten eindversterkers zijn er dan? Ongetwijfeld een domme vraag, maar ben hier totaal niet op thuis... Ben al wel in het bezit van een podXT maar wil toch meer spreiding. En ja, het liefste een rectifier geluid (ik weet het....) Je kan vind ik uit de pod best een redelijk rectifier geluid halen, maar kan je dit in combinatie met eindversterker nog beter krijgen?

FuriousAngel
4 april 2006, 20:33
Het geluid dat je pod maakt, is te zacht voor je speakers. Dit geluid moet nog veel sterker/harder gemaakt worden, en dat doet je eindversterker. Deze eindversterker doet natuurlijk ook wat met je gitaargeluid (elke stap in je signaalketen kleurt je geluid). Daarom klinken sommige poweramps beter dan anderen. Test er eens wat, zou ik zeggen.