PDA

View Full Version : solo's laten overheersen



COB
3 november 2002, 20:24
Heej! Ik vroeg me af of jullie tips kunnen geven hoe je het beste solo's eruit kan laten springen kwa volume. Ik speel over een metalzone en als ik met m'n bandje speel komen de solo's er niet echt goed bovenuit. Is hier iets van een pedaal voor? Of weten jullie misschien andere trucs? Let me know.

hoofd
3 november 2002, 20:27
http://www.gitaarforum.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=7798&forum=1&2
:wink:

Try de zoekfunctie (rechtsboven), het is wel 's eerder aan de orde geweest nl.

aadplagiaat
3 november 2002, 20:36
De beste truuk die hiervoor bestaat is de goedkoopste de oudste en de meest logische.
Laat de rest van de band de solist begeleiden zodat die niet naar stand 12 hoeft om boven hun 10 uit te komen.

COB
3 november 2002, 20:36
:smile: hehe; dat was inderdaad precies hetzelfde topic; en wel ook van mij maar er werd me verteld dat dit bij randapparatuur thuishoorde en niet bij elektrische gitaren vandaar dat ik 'm hier nog ff heb geplaatst.

COB
3 november 2002, 20:40
Op 2002-11-03 20:36, schreef aadplagiaat:
De beste truuk die hiervoor bestaat is de goedkoopste de oudste en de meest logische.
Laat de rest van de band de solist begeleiden zodat die niet naar stand 12 hoeft om boven hun 10 uit te komen.


hehe; maar t is de bedoeling dat bij slagpartijen ik niet zwaar boven onze andere gitarist (en bas en drums) uitkomt want daar zal de rest t niet mee eens zijn :smile: Het is alleen de bedoeling solo's boven slag uit te laten springen. Dus weet iemand misschien goeie volumepedalen die je voor zoiets kunt gebruiken ofzo? Of iets anders?

Ic3gl0vE
3 november 2002, 21:20
je kan ook je volumeknop gebruiken natuurlijk
of een equalizer
en ik heb op mijn versterker een kabeltje van de FX send naar FX return en als ik dan m'n FX loop aanzet (met footswitch) krijg ik een 10Db boost, erg makkelijk

Slowhand41
3 november 2002, 21:48
Of een Boostkick van Carl Martin!

jpb
4 november 2002, 15:57
een overdrive of distortion met veel mid (b.v tubescreamer) helpt goed om er doorheen te komen. Teveel mid kan wel wat 'neuzig' klinken.

nickelwound
4 november 2002, 17:02
Ik gooi mijn boss equalizer open. 15 DB boost en afregelbaar --> iets meer mid dan de bass en treble. ==> boem!

Soulman
4 november 2002, 18:07
Wanneer je redelijk veel vervorming gebruikt kun je het beste een volumeboost achter je vervormer zetten.
Denk hierbij aan een volumepedaal, equalizer, boostpedaal etc.
Gebruik je een pedaal voor vervorming dan daarachter, gebruik je je voorversterker van je amp. dan in de FX loop.

zZoRgO
10 januari 2003, 23:45
voor of na chorus,phaser, delay...?

Dude
11 januari 2003, 00:23
Op 2002-11-03 21:48, schreef Slowhand41:
Of een Boostkick van Carl Martin!


ik had hetzelfde probleem dude, ALLES geprobeert en ik heb de Hot drive and Boost gekocht, een overdrive en boost ineen, en geloof me DIT WERKT

je hebt met de boost knop een volume boost van 20 db en dat is HARD !

maar goed, mijn advies

Lucky
11 januari 2003, 16:06
Hot drive n'boost is inderdaad een goede optie !
en betaalbaar.

koen_V
11 januari 2003, 16:46
volumepedaal!!
Ofwel een je metalzonepeaaltje hard zetten en aanduwen als je aan je solo begint, maar dan kan je het wel niet gebruiken als je ritme spelen....

Dude
11 januari 2003, 19:36
Op 2003-01-11 16:06, schreef Lucky:
Hot drive n'boost is inderdaad een goede optie !
en betaalbaar.


169 euroos bij feedback

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: iamyou op 2003-01-11 19:36 ]</font>

Mitch
11 januari 2003, 20:48
Vorig jaar januari nog 155E, erg hè ?
Ik had mazzel.

De overdrive vind ik achteraf toch iets te compressed, maar de boost is weergaloos. Pept ongetwijfeld zelfs een MT-2 op :grin:

piezo
12 januari 2003, 12:31
Een mooie oplossing is die welke Koch gebruikt, n.l. een bypass schakeling op een mastervolume. De mastervolume "knijpt" het volume voor slag. Door die de bypassen krijg je het volledige volume voor solo's.
Het is dus niet een "boost"voorziening zoals door HH recensenten in allerlei bladen wordt geschreven.
(Maar ja, wie verwacht nu ook verstand van zaken bij zulke mensen)

Dude
12 januari 2003, 14:54
Op 2003-01-11 20:48, schreef Seymour Paul:
Vorig jaar januari nog 155E, erg hè ?
Ik had mazzel.

De overdrive vind ik achteraf toch iets te compressed, maar de boost is weergaloos. Pept ongetwijfeld zelfs een MT-2 op :grin:



Wat voor versterker gebruik jij hem mee en kan je vertellen wat je favoriete instellingen zijn om hem te gebruiken, zowel op je amp als op de carl martin..

bart

Mitch
13 januari 2003, 13:46
Beetje onortodox eigenlijk.
Op mijn AVT50 gebruik ik 'm als volgt: drive op 2 à 3 om net een mooi randje aan het op zich goede clean geluid van de AVT te geven.
(AVT gebruik ik nu thuis, maar toen ik 'm in de oefenruimte gebruikte werkte dit ook perfect; een AVT heeft niet zoveel moeite om door de mix te komen). De boost gebruikte ik toen alleen om mijn output weer op niveau te krijgen als ik mijn humbuckers splitte....

Momenteel gebruik ik een H &amp; K Tube50 (heerlijke bak) in de oefenruimte en die heeft een warm clean kanaal en een helderder crunch kanaal, wat nog redelijk clean blijft bij de juiste instelling . Probleem is dat het warme clean kanaal slecht reageert op de CM :sad:
Dynamiek is grotendeels weg en hij snijdt slecht door de mix heen, ondanks dat de wave op de CM vrijwel volledig naar rechts staat (treble). Is ook niet te EQ'en, want de clean en crunch delen de EQ. Enige nadeel van de H &amp; K: clean kan niet helderder, anders wordt crunch te schel....
Boost heb ik nu op 2e streepje of zo staan, om wanneer ik op het clean of crunch kanaal speel kan boosten voor een solo.
De drive op de CM heb ik nu op level bijna volledig, wave volledig en drive klein stukje open om de Drive kanalen van de H &amp; K te boosten voor een solo. Hier heb ik minder last van het wegvallen van de dynamiek dan bij clean/crunch.

De CM wordt nu dus als dubbel bruikbare boost gebruikt. De drive voor het cleane kanaal komt nu van een Visual Sound Jekyll and Hyde. PERFECT !!!!!!!!

Lucky
13 januari 2003, 14:34
er staat een Hot drive n' boost op marktplaats.


http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=effapp&amp;md=details&amp;id=5650