PDA

View Full Version : ik twijfel tussen ESP-LTD Ec400 of viper-400, help?



MetalPunk
3 april 2006, 15:01
Ik wil dus een van deze 2 aanschaffen, het enigste verschil zit hem in de pick-ups en natuurlijk de vorm.

Wat is beter?
de ec400 met EMG 81 (B) / 60 (N)
http://www.espguitars.com/guitars_ec.html
of
de viper400 met EMG 81 (B) / 85 (N)
http://www.espguitars.com/guitars_viper.html

ik weet het, behoorlijk mierenge&%$#@, magoed, ik wil echt het fijnste vant fijnste weten voordat ik tot kopen overga,

bvd!

nick

RedBuell
3 april 2006, 15:23
Die 60 in de hals klinkt echt top, vooral voor cleane stukjes klinkt hij erg goed. Die 81 in de brug vind ik echt ruk, met overdrive erg schel en clean klinkt het helemaal niet (heb weleens van een gitaar bouwer gehoord dat die 81's de slechtste actieve EMG's zijn).

Je moet denk ik ff kijken hoeveel LP die EC nou eigenlijk is. Ik bedoel dus heeft hij dezelfde vorm als een EC400, dun met een platte top en zo'n bierbuik uitsparing aan de achterkant, of ziet hij eruit als een EC400AT gewoon LP vorm en gewicht.

Gewoon beide bespelen EC heeft 22 frets en de viper heeft er 24.

Ik zie trouwens dat de links van een EC500 en van een Viper 500 zijn jij hebt het over 400, of alleen de kleur verschilt van de 400 en 500 zou je ff bij de specs moeten bekijken

robert-gitarist
3 april 2006, 16:19
Niks is beter..hoogstens anders..
Probeer ze allebei uit..Kwestie van smaak....

vasnd
3 april 2006, 16:55
zoals zovaak overal door iedereen gezegd: uitproberen.

je moet niet alleen afgaan op het verschil in elementen, die gitaren kunnen heel verschillend spelen en een andere klank enzo hebben. Dus ff een winkel zoeken waar ze allebei staan en het liefst ook met een vergelijkbare versterker

Kevin-D
3 april 2006, 17:06
Die 60 in de hals klinkt echt top, vooral voor cleane stukjes klinkt hij erg goed. Die 81 in de brug vind ik echt ruk, met overdrive erg schel en clean klinkt het helemaal niet (heb weleens van een gitaar bouwer gehoord dat die 81's de slechtste actieve EMG's zijn).

Je moet denk ik ff kijken hoeveel LP die EC nou eigenlijk is. Ik bedoel dus heeft hij dezelfde vorm als een EC400, dun met een platte top en zo'n bierbuik uitsparing aan de achterkant, of ziet hij eruit als een EC400AT gewoon LP vorm en gewicht.

Gewoon beide bespelen EC heeft 22 frets en de viper heeft er 24.

Ik zie trouwens dat de links van een EC500 en van een Viper 500 zijn jij hebt het over 400, of alleen de kleur verschilt van de 400 en 500 zou je ff bij de specs moeten bekijken

Nee, EC heeft 24 frets. Tel ze maar :D

Alleen de EC400AT heeft 22 frets.

MetalPunk
3 april 2006, 19:34
thanks voor de reacties, ik ga ze in ieder geval allebei uitproberen.
Ik zat er aan te denken om binnekort naar Musik Produktiv te gaan in Duitsland, schijnt het paradijs voor muzikanten te wezen.

Buryyourdead
5 april 2006, 01:13
Kan alleen oordelen over de Viper 400

Die erg lekker klinkt, Alleen heb ik er heel raar 2x Emg 81 in zitten..

Gitaar is heel erg licht, en speelt als een tiet..
Gewoon lekker gitaartje!

Maar ik me nog een EC aanschaffen..
Maar ben nog aant twijfelen aangezien ik al een lespaul heb :)

Neals
5 april 2006, 11:04
De EC in Olympic White ziet er wel erg vet uit!

GAS :D

Nine-Inch-Niek
27 april 2006, 11:52
Kan alleen oordelen over de Viper 400

Die erg lekker klinkt, Alleen heb ik er heel raar 2x Emg 81 in zitten..

Gitaar is heel erg licht, en speelt als een tiet..
Gewoon lekker gitaartje!

Maar ik me nog een EC aanschaffen..
Maar ben nog aant twijfelen aangezien ik al een lespaul heb :)

Dit komt door dat je dan een versie hebt van voor 2005, deze werdt toen idd met dubbel 81 geleverd nu alleen nog maar 81/60. Ik zit er zelf ook aan te denken om er 1 te kopen. Maar het geluid van je gitaar hoeft niet altijd aan de gitaar elementen of amp te liggen. Je tone zit in je vingers :)