PDA

View Full Version : Blues



Cous
3 april 2006, 14:24
Hallo allemaal,

ik heb gister ff een instrumentaal bluesnummer in elkaar geflanst, en ben benieuwd naar jullie muzikale kritiek.

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=518719

De opnames zijn verricht met zon Line6 TonePort, mocht je nieuwsgierig zijn.

alvast bedankt voor het luisteren,
Cous

EDIT: link update, nu zou ie moeten werken

Bouke
5 april 2006, 11:27
Hoi,

Ik zal maar even reageren anders zakt je topic zo snel :D en aangezien je muzikale kritiek wilt, kun je die van me krijgen :D

Een nummer is nog geen blues als het een shuffle is en twaalfmaten-I-IV-V-schema heeft.

Hoewel ik je riffje best aardig vind (tot de sweep dan), mis ik ehhh.... blues in je liedje. Ik hoor een gitaar die een riffje/solo speelt over een aardige backing (mooi droog drumgeluid trouwens, cool), maar met een liedje heeft het in mijn ogen (oren) niet veel te maken. Er zit geen opbouw in en het is niet interessant. Je speelt niet slecht, maar niet bluesy. Te veel gain in je gitaarsound, geen mooie tone voor blues. Misschien voor powerbluesrock, maar ook dat gaat een beetje anders. Bij blues zit de sustain meer in de vingers dan in een apparaat...

Tip: Ga voor blues eens luisteren naar de oudjes in het genre voor de feel van de blues. Vervolgens moet je je eens verdiepen in wat de nieuwste generatie doet met de blues, erg gaaf!

Gewoon lekker doorgaan, veel luisteren en proberen.

Succes!!

Groetn'

Bouke

Cous
5 april 2006, 12:41
kijk, daar heb ik wat aan!
thanks mate