PDA

View Full Version : X-Series® EX-7 Expression Factory



dimarzio
3 april 2006, 13:58
heye mensen ,,

heeft iemand ervaring met deze digitech pedaal de EX-7 Expression Factory?

het leek mij wel een vet pedaaltje geef julie mening of zijn er andere pedalen die whammy erin hebben? want whammy lijkt me vet om te hebben..

groet..

Nitefly7
4 april 2006, 02:31
Check hier maar even (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=72362)

als je alleen Whammy'en wilt, raad ik je aan Hier ofzo (http://www.thomann.de) een gewone Whammy (IV) te bestellen: goedkoper dan de EX-7 en 'beter':

+ meer Whammy presets
+ sound is gewoon dik in orde
+goedkoper
+ presets zijn op te roepen via MIDI (EX-7 moet je altijd bukken)
+ switch lijkt me betrouwbaarder ipv die contact-weerstand achtige teen/hiel switch van de EX-7
+ 'originele Rode kleur'
+ langere pedaalweg
+ mss degelijkere constructie


- relatief duurder (als je de distortion factory los zou willen hebben)
- rare hiel-switch (teen is te doen, hiel vond ik raar en 'even wennen hoor')
- geen échte presets
- footswitch voor presets (up/down, distortion aan/uit) is te duur
- korte pedaalregeling

ik zou zeggen, koop hem, probeer 'm en verkoop 'm aan mij... :hippie:

dimarzio
5 april 2006, 20:42
wat houd MIDI enzo in?? ik hoorde namelijk dat de pedaal best ingewikkeld was? kan je iets meer uitleg geven hoe zo'n pedaal werkt?

en heb je er ook een bepaalde distortion voor bij nodig? of kan je met je eige distortion pedaal eraan koppelen?

Nitefly7
5 april 2006, 23:21
wat houd MIDI enzo in?? ik hoorde namelijk dat de pedaal best ingewikkeld was? kan je iets meer uitleg geven hoe zo'n pedaal werkt?

en heb je er ook een bepaalde distortion voor bij nodig? of kan je met je eige distortion pedaal eraan koppelen?

de handleiding van de Whammy is via hiero (http://www.digitech.com) te downloaden..

MIDI:
in het kort is MIDI een 'taal' waarmee je stuurcommando's kan geven aan pedalen e.d.

bij de Whammy houdt dat in dat je met je voeten (via een zgn. midi-controller) kunt schakelen tussen de verschillende instellingen op de whammy...
(je zou zelfs het pedaal kunnen 'besturen', maar dat gaat te ver)

INGEWIKKELD?:

welk pedaal bedoel je? de Whammy ingewikkeld of de EX-7 ingewikkeld?
de whammy is niet ingewikkeld omdat hij maar 1 ding kan:
- whammy' en

het enige wat er ingewikkeld aan kan zijn, is dat je niet weet welke 'instelling' je wilt gebruiken:
- klassieke whammy = pedaalindrukken: octaaf omhoog (= 12 toonsafstanden)
- andersom = pedaal indrukken: octaaf omlaag (= - 12 toonsafstanden)
- harmoniseren = pedaal indrukken: een terts of een kwint (= x aantal toonsafstanden) omhoog
- detune: pedaal indrukken: je hoort 2 tonen, 1tje is 'vals' = chorus achtig effect
...etc. etc..

een whammy kan : aan/uit (en dan nog kiezen welke instelling je wilt)


De EX-7 is ingewikkeld omdat je het bovenstaande verhaal van de Whammy erin hebt... én nog 6 effecten die je kunt instellen (de wah's, synthesizer, leslie, flanger en de uni-vibe)
daarbovenop nog eens 7 distortionpedaaltjes die 'erin zitten'

tel daarbij op dat je maar 3 knopjes hebt en een vreemde schakelaar:
teen aan/uit (expressiemodel: whammy e.d.)
hiel aan/uit (distortions aan/uit)

dan is de EX-7 minder overzichtelijk....

DISTORTION?:

De Ex-7 heeft ingebouwde distortions, maar als je een eigen distortion hebt, kun je die er er best aanhangen...
probleem is alleen dat:
je normaal je distortion NA je wah aansluit
en je je distortion VOOR je whammy zet
met de EX-7 moet je dus even experimenteren waar je je distortion wilt zetten...


Een distortion pedaal VOOR je whammy schijnt beter te zijn voor het geluid enzo...


Mag ik vragen wat voor dingen je nu al hebt en waarom je 'n whammy denkt nodig te hebben ?

zelf ben ik ook aan't rechtvaardigen dat ik er 1 wil, want eigenlijk is 't een ding dat je niet mist als je 'm niet hebt...maar stiekem wel zou willen...

:gitarist:

dimarzio
7 april 2006, 11:15
wat ik nu heb is:: nou laat ik ff vertellen dat al m'n pedaaltjes van ibanez zijn..

ik heb nu:: Sm-7 (distortion)
De-7(delay/echo)
PM-7(phase modulator)
AW-7(autowah)

nja ik hoorde als eerst een whammy bij joe satriani (searching) ik weet wel dat ik natuurlijk niet de zelfde sound krijg maar het ging mij dus om het effect en vond het egt vet klinken daarom leek mij ook mooi om een whammy te hebben!! aleen zijn ze vet duur:S maar wat ik dus zag op digitech die ex-7 nja als je daar wilt overswitchen naar 1 van de andere effecten heb je zo'n footswitch nodig wat jij het ook over had.. en ja 7 effecten vind ik zelf een beetje overbodig.. omdat ik zelf ook autowah heb en phase modulator kom ik ook al aardig in de buurt:P

maja ik wil eigelijk gewoon een whammy das gewoon vett !!


ja ik hoorde van iemand dat als je geen verstand hebt van pitchen dat het dan best moeilijk was.. maja ik denk zelf dat eht een questie is van leren mee omgaan maja...

ik zie wel ik wil het wel graag ik denk dak er wel voor ga sparen ofzo:)

Nitefly7
7 april 2006, 13:05
wat ik nu heb is:: nou laat ik ff vertellen dat al m'n pedaaltjes van ibanez zijn..

ik heb nu:: Sm-7 (distortion)
De-7(delay/echo)
PM-7(phase modulator)
AW-7(autowah)

nja ik hoorde als eerst een whammy bij joe satriani (searching) ik weet wel dat ik natuurlijk niet de zelfde sound krijg maar het ging mij dus om het effect en vond het egt vet klinken daarom leek mij ook mooi om een whammy te hebben!! aleen zijn ze vet duur:S maar wat ik dus zag op digitech die ex-7 nja als je daar wilt overswitchen naar 1 van de andere effecten heb je zo'n footswitch nodig wat jij het ook over had.. en ja 7 effecten vind ik zelf een beetje overbodig.. omdat ik zelf ook autowah heb en phase modulator kom ik ook al aardig in de buurt:P

maja ik wil eigelijk gewoon een whammy das gewoon vett !!


ja ik hoorde van iemand dat als je geen verstand hebt van pitchen dat het dan best moeilijk was.. maja ik denk zelf dat eht een questie is van leren mee omgaan maja...

ik zie wel ik wil het wel graag ik denk dak er wel voor ga sparen ofzo:)


welke versterker heb je?
want die EX-7 heeft de DS-1 erin zitten, wat wel "dé Satriani" sound kan geven...

maar 'n losse whammy/losse DS-1 is mss goedkoper...

er staan de laatste tijd veel Whammy's 2ehands te koop...

maar hier bijvoorbeeld (http://www.thomann.de) is de whammy al 'n stuk goedkoper...

hoe bevalt de DE-7??

dimarzio
7 april 2006, 13:44
ja ik hoef niet persee een joe satriani geluidje.. ik wil gewoon zo'n whammy pedaal:D

ja DE-7 prima delay pedaal.. maakt redelijk goeie kopieën ik heb er eigelijk niks op voor aan te merken.. prima ding.. makkelijk intestellen.. leuke opties.. natuurlijk standaard delay maar ook rare garage sounds dubbel sounds.. en natuurlijk de echo switch waardoor de klank wat doffer word.. en je kunt er een soort spaceship achtig geluidje mee maken als je de echo aanhebt en de delay time dan langzaam of snel heen en weer beweegt kijk maar eens op www.ibanez.com voor soundclips best lollig :)

ik denk dak rog ga voor aleen aan whammy pedaal en niet die ex-7 denk ik.. maja moek nog ff zien ik heb zowiezo nog niet genoeg geld bij elkaar gesprokkeld:P

dimarzio
7 april 2006, 13:45
oh vergeet ik nog de versterker er bij te zetten:P

handig... ik heb een hugkes en kettner 50 watt ding. maar wil als het kan nog unkeer overstappen naar een betere natuurlijk;)

drap
7 april 2006, 19:58
wat ik nu heb is:: nou laat ik ff vertellen dat al m'n pedaaltjes van ibanez zijn..

ik heb nu:: Sm-7 (distortion)
De-7(delay/echo)
PM-7(phase modulator)
AW-7(autowah)

Als ik je nog een Ibanez pedaaltje mag aanraden, de FL 9 flanger. Die klinkt lekkerrrrr.

on topic: Ik ga me morgen zo'n Digitech pedaal aanschaffen cq bestellen. Lijkt me een geweldig pedaal. Ik heb ook de DF-7 distortion factory van Digitech en ben daardoor absoluut overtuigt wat dit bedrijf kan op digitaal gebied. Zeer goed pedaaltje

dimarzio
8 april 2006, 19:16
okey mooi:) laat me ff weten of het pedaal bevalt enzo.. welke ga je halen de whammy? of de ex-7 expression factory??

drap
8 april 2006, 20:56
okey mooi:) laat me ff weten of het pedaal bevalt enzo.. welke ga je halen de whammy? of de ex-7 expression factory??

Oh ja, sorry, vergeten erbij te zetten. De EX-7. Wordt trouwens pas volgende week, maar kopen ga ik 'm. Ik zal tezijnertijd m'n bevindingen hier neerzetten

Nitefly7
9 april 2006, 01:33
goed bezig joh, goed bezig!

Cris
9 april 2006, 11:51
Die expression factory is wel vet. Ik had hem laatst uitgeprobeerd. Als je van al die andere effecten houd die erop zitten houd, gelijk kopen dat ding.

Maar als je echt alleen een whammy wil kan je beter de whammy zelf nemen. Die is zoveel makkelijker in te stellen.

drap
9 april 2006, 22:31
Voor als iemand nog een idee wil krijgen wat voor een pedaal die EX-7 is

http://www.digitech.com/flash/EX7demo.html

Nitefly7
10 april 2006, 00:09
Voor als iemand nog een idee wil krijgen wat voor een pedaal die EX-7 is

http://www.digitech.com/flash/EX7demo.html

ik gebruik fabrikant-demo's altijd om 't voor mezelf te rechtvaardigen...

samples van mensen thuis vind ik altijd wel fijn om écht te beslissen als ik het pedaal niet zelf vaak genoeg kan 'proberen'...

op basis van m'n ervaring op de Messe zou ik zeggen : supervetjes, maar teveel geld voor wat 'ie (allemaal) kan, ook omdat ik die teen/hiel switch niet ideaal vind...

maar hij klonk wel te gek (cabinet-simulatie, geen versterker...dus het gevaar van "thuis op m'n hoofdtelefoon is 't tha sh*t, maar op 't podium is het...gewoon sh*t"...) daar hoor...

dimarzio
10 april 2006, 10:27
weet iemand die whammy pedaal in de winkel te vinden waar ik hem kan uittesten?? ik woon in deventer dus dichtbij zal mooi zijn ;) dus geen amsterdam zaken ofzo:P

ik wil hem zowiezo eerst uittesten dan dat ik hem gelijk bestel lijkt me logisch!!

Cris
10 april 2006, 11:17
Nederland muziek in Almere heeft hem.

drap
10 april 2006, 18:05
Bij nader inzien weet ik eigenlijk nog niet of die EX-7 zo ideaal voor mij is. Alle distortions die erin verwerkt zitten, heb ik ook in m'n DF-7. Verder heb ik al een wah-pedaal (crybaby) en een flanger. Dan is die E230,- waar Muziekhuis Westerhaven (waar die ook te koop is en waar ik altijd kom) 'm voor verkoopt wel erg veel eigenlijk. Wat ik wel kikkeh vind aan dat ding is dat er een footswitch bij te bestellen is las ik op de site van digitech. Dat lost ook gelijk het switch systeem op.

reitse
16 april 2006, 20:54
hooj iedereen
ik heb hem voor me verjaardag gekregen en ik meen het is een perfect ding
zelf heb ik ook een tijd de distortion factory 7 en die vond ik al ideaal m :hippie: aar deze is helemaal toppie hij is makkelijk in testellen vindt ik en de whammy is erg leuk verder vindt ik de digitech spacestation super tof maar kijk anders is op www.digitech.com want daar staat ok de demo van het ding

Nitefly7
16 april 2006, 21:07
hooj iedereen
ik heb hem voor me verjaardag gekregen en ik meen het is een perfect ding
zelf heb ik ook een tijd de distortion factory 7 en die vond ik al ideaal m :hippie: aar deze is helemaal toppie hij is makkelijk in testellen vindt ik en de whammy is erg leuk verder vindt ik de digitech spacestation super tof maar kijk anders is op www.digitech.com want daar staat ok de demo van het ding

dus nu heb je een DF-7 te koop.... ??
kun je mss demo's opnemen, of wordt dat moeilijk? (die digitech demo die ken ik nu wel...)

kun je er iets meer over vertellen, een soort mini-review?? (bijv. over die rare teen/hiel schakelaars, of heb je die FS3x erbij?)

goed om te horen joh, leuk om te horen...

binnen 't jaar heb ik er ook 1...denk ik...

robert-gitarist
16 april 2006, 22:37
weet iemand die whammy pedaal in de winkel te vinden waar ik hem kan uittesten?? ik woon in deventer dus dichtbij zal mooi zijn ;) dus geen amsterdam zaken ofzo:P

ik wil hem zowiezo eerst uittesten dan dat ik hem gelijk bestel lijkt me logisch!!

American Guitarstore in Enschede..daar heb ik die van mij ook vandaan..

reitse
18 april 2006, 16:14
dus nu heb je een DF-7 te koop.... ??
kun je mss demo's opnemen, of wordt dat moeilijk? (die digitech demo die ken ik nu wel...)

kun je er iets meer over vertellen, een soort mini-review?? (bijv. over die rare teen/hiel schakelaars, of heb je die FS3x erbij?)

goed om te horen joh, leuk om te horen...

binnen 't jaar heb ik er ook 1...denk ik...

demo's kunnen niet maar ik vin het leuk om me df-7 te houden
het is heel makkelijk om de soorten distortion te veranderen maar bij de df-7 kan er geen footswitch aan zij die gast van die winkel maar bij de ef-7 heb ik wel een footswitch en het is egt gwoon makkelijk en vett en als je je distortion en expression allebei tegelijk aan hebt dat is egt gwoon een vett gluid teminste vin ik ik vin het egt heel chill en ik vin het nie lastig of ingewikkeld

nielsduursma
18 april 2006, 16:37
demo's kunnen niet maar ik vin het leuk om me df-7 te houden
het is heel makkelijk om de soorten distortion te veranderen maar bij de df-7 kan er geen footswitch aan zij die gast van die winkel maar bij de ef-7 heb ik wel een footswitch en het is egt gwoon makkelijk en vett en als je je distortion en expression allebei tegelijk aan hebt dat is egt gwoon een vett gluid teminste vin ik ik vin het egt heel chill en ik vin het nie lastig of ingewikkeld

gast, ik moet echt moeite doen om het een beetje te begrijpen, en alsnog snap ik het een en ander niet. zou je even wat duidelijker kunnen typen?

reitse
18 april 2006, 18:32
het is gewoon helemaal niet ingewikkeld.
ik dacht eerst ook ''damn hoe werkt dit'' maar het is egt makkelijk
ik heb ook een footswitch en dat is wel handig vindt ik moet je nog wat wete?

Nitefly7
19 april 2006, 02:02
gebruik je dan ook 2 verschillende distortions? (bijv. TS-9 én DS-1) ? dat is wel cool, want dan heb je in feite 14 verschillende distortions (7x EX + 1x DF..)
wel vetjes hoor, het is dat ik een DD-5 en een TC Chorus/Flanger eraan zie komen, anders zou ik meteen die EX-7 halen..

...hoewel een échte strat ook wel leuk zou zijn nu...


demo's kunnen niet maar ik vin het leuk om me df-7 te houden
het is heel makkelijk om de soorten distortion te veranderen maar bij de df-7 kan er geen footswitch aan zij die gast van die winkel maar bij de ef-7 heb ik wel een footswitch en het is egt gwoon makkelijk en vett en als je je distortion en expression allebei tegelijk aan hebt dat is egt gwoon een vett gluid teminste vin ik ik vin het egt heel chill en ik vin het nie lastig of ingewikkeld

demo's kunnen niet, maar ik vin het leuk om me df-7 te houden.
Het is heel makkelijk om de soorten distortion te veranderen.
Bij de df-7 kan er geen footswitch aan zij die gast van die winkel, maar bij de ef-7 heb ik wel een footswitch.
Het is egt gwoon makkelijk en vett en als je je distortion en expression allebei tegelijk aan hebt dat is egt gwoon een vett gluid (teminste vin ik).
ik vin het egt heel chill en ik vin het nie lastig of ingewikkeld..

.....typen mét interpunctie vind ik wel handiger dan typen zonder interpunctie op zijn tijd omdat ik dan weet waar ik zelf gebleven ben...

en... 'ik vin' schrijf je met een 'd'...

reitse
19 april 2006, 13:42
[QUOTE=Nitefly7]gebruik je dan ook 2 verschillende distortions? (bijv. TS-9 én DS-1) ? dat is wel cool, want dan heb je in feite 14 verschillende distortions (7x EX + 1x DF..)
wel vetjes hoor, het is dat ik een DD-5 en een TC Chorus/Flanger eraan zie komen, anders zou ik meteen die EX-7 halen..

...hoewel een échte strat ook wel leuk zou zijn nu...

ik gebruik inderdaad ook 12 distortion modellen dat is inderdaad wel vet

Nitefly7
19 april 2006, 15:58
[QUOTE=Nitefly7]gebruik je dan ook 2 verschillende distortions? (bijv. TS-9 én DS-1) ? dat is wel cool, want dan heb je in feite 14 verschillende distortions (7x EX + 1x DF..)
wel vetjes hoor, het is dat ik een DD-5 en een TC Chorus/Flanger eraan zie komen, anders zou ik meteen die EX-7 halen..

...hoewel een échte strat ook wel leuk zou zijn nu...

ik gebruik inderdaad ook 12 distortion modellen dat is inderdaad wel vet

...wat gebruik je voor de rest :) ??

12 distortions, uit die DF-7/EF-7 combi ? of heb je nog 10 pedalen ??

reitse
19 april 2006, 18:25
[QUOTE=reitse]

...wat gebruik je voor de rest :) ??

12 distortions, uit die DF-7/EF-7 combi ? of heb je nog 10 pedalen ??

hoe bedoel je qua distortion of wil je gewoon al mijn pedalen weten?
distortion:ik heb nog een line6 dm4(distortion modeller)
en verder heb ik me rack distortion effecten

Nitefly7
19 april 2006, 22:55
[QUOTE=Nitefly7]

hoe bedoel je qua distortion of wil je gewoon al mijn pedalen weten?
distortion:ik heb nog een line6 dm4(distortion modeller)
en verder heb ik me rack distortion effecten

...ja

haha,

ik bedoelde idd alleen je distortionpedalen, maar als je toch bezig bent: laat maar es horen... (rack distortion...tevreden ermee? heb nog nooit écht fijne rackdistortion gehoord...)

reitse
20 april 2006, 18:52
ik bedoel met rackdistortion niet een aparte distortion in een rack, maar gewoon effecten waar ook een goede strakke distortion op zit bijvoorbeeld de line 6 pod pro die is perfect vind ik :)