PDA

View Full Version : actieve EMG's inbouwen in Jackson DXMG



Retinite
3 april 2006, 12:08
Hey,

Ik heb een Jackson DXMG, nu wil ik van 0.010 snaren overgaan op 0.09 snaren en tegelijk ook mn passieve emg-HZ's vervangen door een EMG 81/85 combi:
http://shop.guitarbargains.com/store.lasso?c=NL&newlang=nl&-session=shop:8259DC0B09d721D684Ntl3119389

nu heb ik misschien een domme vraag, ik heb maar ruimte voor 1 volume/tone control duo, als ik deze koop kan ik dan gewoon die andere 3 weglaten of gaat dat fout ? of gaten gaan boren in de body?
en er zitten denk ik geen potmeter kappen bij he?

Lacrymosa
3 april 2006, 12:14
Je kan 2 EMG;s gewoon aansluiten met 1 tone en 1 volume
Als je er nog een beetje creatief in ben kan je zelfs nog kiezen voor welk element de tonepot werkt enzo
Maar je kan ze ook gewoon beide voor zowel de 81 als de 85 gebruiken

geen probleem dus

Retinite
3 april 2006, 12:36
Ok thx, ik had t al gezien dat je kan kiezen tussen 2 lengtes en dat je er daarom meer hebt, beetje dom dus
Ik zou toon voor de neck (85) of beide gebruiken dan, maar das mijn mening

Verder heb ik goedkoopst voor +/- 190+16 euro verz, weet iemand t ergens goedkoper?????

en verder ga ik natuurlijk niet van 0.010 naar 0.09 want dat zou wel erg dik worden, maar van 010 naar 009 en volgens mij heb ik daar oo keen kommaatje fout maar dat doet niet boei :p

Lacrymosa
3 april 2006, 12:54
Waarom ga je van 010 naar 09?
Ik zou adviseren om van bij 010 te blijven, of zelfs dikker te gaan
dit ga je echt merken in je sound, dikker vin ik veel lekkerder klinken, meer ovetuiging in je sound
mar das mijn mening

DarknessAwaits
3 april 2006, 13:09
Inderdaad, daar ben ik het helemaal mee eens. Lager dan 0.010 moet je eigenlijk niet gaan en als je spel en je handen het toelaten is het beter om nog dikker te gaan.

vasnd
3 april 2006, 16:49
ik heb precies hetzelfde als jij nu krijgt (alleen snaren nog op .10), maar blijf gewoon bij de .10 , dan kan je ook meer met je floyd doen. Nu heb ik er al soms last van dat bij benden de andere snaren teveel meebenden ( jeweetwel, door floyd) en met .009 is dat veel erger. En als je zwaarder werk wil spelen kan je er ook makkelijker mee downtunen.

En gewoon de tone en volume voor beiden gebruiken, daarvan moet je pas echt af gaan wijken als je 3 of meer pod-meters kan plaatsen.

Retinite
3 april 2006, 17:02
ja maar ik heb op andere gitaren gespeeld en die spelen bij 10 veel 'losser'/ makkelijker dan de 010 op mijn gitaar... daarom dacht ik om de spanning wat te verlagen de 09 te nemen... of ligt het aan de gitaar?

nu twijfel ik, aangezien ze natuurlijk wel wat anders klinken 09's...

Downtunen hoef ik sowieso niet
en weet iemand nog die ene site waar met mooie fotos werd uitgelegd hoe je je floyd rose spanning moest aanpassen?

vasnd
3 april 2006, 17:04
ja maar ik heb op andere gitaren gespeeld en die spelen bij 10 veel 'losser'/ makkelijker dan de 010 op mijn gitaar... daarom dacht ik om de spanning wat te verlagen de 09 te nemen... of ligt het aan de gitaar?



volgens mij ligt dat idd aan de gitaar, hij speelt vergeleken met andere redelijk zwaar

Retinite
3 april 2006, 17:54
lost 09 dat op (ik voel me de n00b vandaag)

DarknessAwaits
4 april 2006, 00:23
Wellicht, maar ligt het dan niet meer aan de afstelling van je gitaar?

Orpheo
4 april 2006, 00:29
van 010 naar 009 is een domme zet. t is zo'n ongelooflijke compromis in je tone. hoe rot t ook speelt. ga maar eens een pakje 013 erop gooien, en daar opspelen tot de snaren echt OP zijn, en dan naar 010. dan is 010 echt een elastiekje, een haartje. ik heb dat ook gedaan, en pak alsnog nog een keer in de zoveel tijd 013 op de les paul, klinkt gewoon zo lekker, en t speelt ook gewoon fijn! heb je echt een gitaar in je klauwen; muziek maken moet niet als msn zijn, hap slik weg. je moet ervoor de blaren op je vingers van krijgen.

Retinite
4 april 2006, 11:25
ok als ik m dan op 10 wil laten, wat moet ik dan 'afstellen' ? dat hij minder stug wordt, want intoneren en tremolo verzetten moet wel lukken, maar dat afstellen gaat me even mn pet te boven dan want ik snap niet hoe je dezelfde snaarspanning kan houden, terwijl hij dan losser is ofzo :S, snaar langer onder hogere spanning?

Orpheo
4 april 2006, 11:40
ok als ik m dan op 10 wil laten, wat moet ik dan 'afstellen' ? dat hij minder stug wordt, want intoneren en tremolo verzetten moet wel lukken, maar dat afstellen gaat me even mn pet te boven dan want ik snap niet hoe je dezelfde snaarspanning kan houden, terwijl hij dan losser is ofzo :S, snaar langer onder hogere spanning?

gewoon niks afstellen zou ik doen. alleen intonatie goed doen, actie op juiste hoogte, thats it voor mij vaak. hoe makkelijk t benden gaat hangt ook af van de brug itself. als je een trem hebt, gaat benden makkelijker als je 'maar' 2 ipv 3 of zelfs 5 veren hebt. als je een ToM hebt, hangt t er ook nog vanaf. de ene tom equiped gitaar speelt soms heel stroef, de andere soms heel soepel. tis allemaal relatief.

mij boeit t dus niet, en ik speel gewoon door. hoe rot de gitaar ook speelt, als ze maar klinkt.

Brord
4 april 2006, 12:51
tien tekens

DarknessAwaits
4 april 2006, 13:02
...alleen intonatie goed doen, actie op juiste hoogte,...
Dat is wat ik bedoelde, verder kan je er weinig aan gaan aanpassen.


mij boeit t dus niet, en ik speel gewoon door. hoe rot de gitaar ook speelt, als ze maar klinkt.
Zo, jij stoere donder!

Luke-wannabe
4 april 2006, 13:05
Laat die kerel tog op 09 spelen als ie dat wilt!

vester86
4 april 2006, 15:36
uiteindelijk moet je toch zelf beslissen wat je het fijnste compromis vind tussen tone en bespeelbaarheid. voor mij verschilt dat zelfs per gitaar

Retinite
4 april 2006, 21:10
Tja, maar als ik er 09's opbouw en t is brak is t wel beetje zonde van tijd en geklooi met de FR