PDA

View Full Version : Nieuwe T-Rex Roommate Reverb sneak peak



Nitefly7
3 april 2006, 02:11
Nadat een T-Rex medewerker de kabel tussen Compnova en de rest uittrok (zodat mijn gitaarspel niet meer te horen was, omdat de medewerker de lampjes van een aantal demomodellen wilde laten zien..), hielp hij me toch (ongevraagd btw) door de Roommate aan te zetten: T-Rex' nieuwe reverb...


...wow! Ik was wel blij met het geluid van de Holy Grail (ja, I'm one of thóse people), maar de controle en vooral de kwaliteit van elk van de presets van deze (blijkbaar tube-driven...) reverb was écht om over naar huis te schrijven: een jazzy sfeertje, maar ook in combinatie met de Replica delay en even later Alberta Overdrive klonk het helemaal te gek...

richtprijs is volgens mijn 3 Holy Grails....

De Dr. Swamp, Mudhoney en Alberta bevielen me ook uitstekend, Alberta was bluesy genoeg en Dr. Swamp, swampy genoeg !

http://i73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/Effects/IMAG0130.jpg

vlnr: Replica Delay, Roommate Reverb, Tremster tremolo (goed!) en...
De Nieuwe Bloodymary: 6 verschillende drive sounds ofzoiets, maar hij leek niet T-rex, dus had ik er niet op gelet....
onderste rij: Møller Overdrive, Dr. Swamp, Mudhoney, Alberta (helemaal te gek) en Compnova

andere T-Rex fans hier? of juist nay-sayers... ??

p.s. misschien deze week m'n laatste Messe post, ik hoop/wil na donderdag de "gitaren-op-de-Messe" post doen...

Mitch
3 april 2006, 10:19
Da's wel interessant, zoveel pedaal-reverbs zijn er nog niet.

DREAMMACHINE
3 april 2006, 10:49
idd, en als het idd tube-reverb wordt, is het helemaal interessant....

hij is alleen wel ROZE!....

http://img2.tapuz.co.il/communafiles/9449661.jpg

ruezzz
3 april 2006, 12:22
Dat roze lijkt me een subtiele verwijzing naar de gay-titel: Roommate...
Afgezien daarvan lijkt het me wel een interessant pedaal.

bat
3 april 2006, 12:28
Rose, Lila...

Euh, sorry. Ik zal weer gewoon manlijk doen.

fabrizio
3 april 2006, 13:56
ik heb de replica (waarvan men gemeenzaam de kwaliteit wel inziet) en de dr. swamp, die ik qua distortion toch wel top vind. zoveel distortion krijgen en toch de muzikaliteit van de gitaar zelf (en de amp) behouden, je hoort het niet vaak. ik ben dus erg benieuwd naar de nieuwe spullen. wanneer worden ze verwacht?

vinni
3 april 2006, 22:43
Zeker intressant!

Buizenreverb.....mmm....lekker!

Ben benieuwd.

Vinni

Nitefly7
4 april 2006, 02:24
Zeker intressant!

Buizenreverb.....mmm....lekker!

Ben benieuwd.

Vinni

of 'ie 'natuurlijker' dan de HG klonk weet ik niet, maar ik vond hem erg warm klinken, niet 'fake'..

bovendien makkelijk af te stellen, sommige verbs, zelfs die met maar 2 parameters zijn vaak 'net-niet lekker genoeg'... de Roommate klonk met 'dit lijkt me wel leuk'-setting ook gewoon...leuk

vinni
4 april 2006, 20:06
Wass-ie mono of ook stereo uit?

Vinni

Nitefly7
4 april 2006, 20:15
Wass-ie mono of ook stereo uit?

Vinni

volgens mij was'ie 'gewoon' mono aangesloten op een Engl (..Thunder?)

Speeddemon
4 april 2006, 20:59
idd, en als het idd tube-reverb wordt, is het helemaal interessant....

hij is alleen wel ROZE!....

http://img2.tapuz.co.il/communafiles/9449661.jpg
Die knoppen lijken wel het bastaardkindje van een Chickenhead en een Fulltone knop. :satisfie: