PDA

View Full Version : brugzadeltjes...



grandpuba
3 november 2002, 19:39
Luitjes!

ik heb mijn brugzadeltjes vernieuwd.
joepie dacht ik zo, al die snaren die iets te snel sprongen, agh werd r gek van.
Dus bij de gerenomeerde gitarenbouwer hier in Den Haag nieuwe zadeltjes gehaald...

nu the thing. ik heb ze erop gezet en de twee buitenste steken uit!!! ze staan dus niet recht naast elkaar, ik geloof.. ik weet wel zeker dat dit niet goed is!! toch?
Ik heb toen ik ze kocht gezegt welke type en merk gitaar ik had...

iig ik heb squire bullet (fender)
en mijn brugzadeltjes passen er volgens mij niet op
kan ik mijn brug aanpassen ( iets wat ik niet wil
zijn andere oplossingen
of simpel weg terug gaan!?

leter
D.

Ic3gl0vE
3 november 2002, 21:17
1.) EDIT JE PROFIEL, je hebt geen FENDER bullet... tsk


2.) steken ze uit naar voren? (riching hals zeg maar) dan moet je aan de schroefjes aan de anderkant van je brug draaien.. fix je gelijk je intonatie want dat moet toch

grandpuba
3 november 2002, 21:21
Oeps! sorry you'r right

mijn twee E's steken vanaf boven gezien naar buiten.
en ik heb ze al orberen aan te draaien alleen zorgde dat ervoor mijn schroefjes te krom gingen staan.
volgens mij zijn gewoon te groot en ben ik genaaid.

igg ik breng m morgen naar een kennis die gaat kijken wat ie kan doen

thnx
D.

michielv
4 november 2002, 13:03
Je bent niet genaaid: waarschijnlijk heb je zelf gezegd dat je een Fender Bullet hebt, ipv een Squier. Fender heeft een net iets grotere snaar-breedte, daarom passen Squier elementen ook niet in een standaard strat en omgekeerd. Datzelfde geldt dus ook voor slagplaten, bruggen, halzen etc. De zadeltjes die je hebt zijn waarschijnlijk voor een Fender brug en te breed voor een Squier brug.

BTW: de Fender Bullet is een totaal andere gitaar dan de Squier Bullet. De Fender is een soort Telecaster-achtig model, de Squier een soort gekrompen strat.

Als je nog geen oplossing hebt: gewoon je gitaar meenemen naar die gitaarbouwer en vragen of hij zadeltjes heeft voor een Squier brug.

Phizer
4 november 2002, 18:52
Op 2002-11-04 13:03, schreef michielv:
Je bent niet genaaid: waarschijnlijk heb je zelf gezegd dat je een Fender Bullet hebt, ipv een Squier. Fender heeft een net iets grotere snaar-breedte, daarom passen Squier elementen ook niet in een standaard strat en omgekeerd. Datzelfde geldt dus ook voor slagplaten, bruggen, halzen etc. De zadeltjes die je hebt zijn waarschijnlijk voor een Fender brug en te breed voor een Squier brug.

BTW: de Fender Bullet is een totaal andere gitaar dan de Squier Bullet. De Fender is een soort Telecaster-achtig model, de Squier een soort gekrompen strat.

Als je nog geen oplossing hebt: gewoon je gitaar meenemen naar die gitaarbouwer en vragen of hij zadeltjes heeft voor een Squier brug.


lol die gitaar-reperateurs zien toch echt wel dat het een squier is ? staat er met grote letters op

wingman
4 november 2002, 19:37
Gewoon even de maat van zo'n zadeltje opmeten met een schuifmaat. Kun je ze gewoon bestellen, niet zo maar even wat kopen gaat met deze dingen altijd mis omdat er idd een groot verschil zit tussen de verschillende merken qua maat voering.

RadiuS
4 november 2002, 19:47
slordig hoor!! k heb zelf een fender standard strat (mexico) en ik ging ook de zadeltjes veranderen (heb nu graph techs, SUPER RELAX nog geen 1 snaar gebroken sinds) maar bij mij gingen ze helemaal netjes in een groot boek opzoeken welke nodig waren en ook opmeten enzo! gewoon teruggaan met je gitaar zou ik zeggen!

wingman
4 november 2002, 19:55
Dat zijn toch die koolstof dingen? Heb ik ook zijn perfect.

Bouke
4 november 2002, 20:23
Hey,

ik heb sinds een tijdje op 2 gitaren graph-techs. Het werkt prima, heeft me denk ik al vele snaren gescheeld, maar toch breken er af en toe nog een paar. Vertrouw er dus niet 100% op, zeker niet als je een 'hard-hitter' bent net als ik. Maar dat het werkt is zeker.

Bouke

RadiuS
4 november 2002, 22:14
Er stond bij mij dat doordat je speelt er een laagje teflon (materiaal met laagste wrijvingscoefficient ofzoiets) tussen de snaar en het zadeltje komt zodat de snaar daar overheen glijdt :razz: leuke shit. K heb in geen maanden snaren gebroken, daarvoor elke paar weken wel zo'n dunne b of e snaar.