PDA

View Full Version : Beginneling - linkshandig - strat? ^_^



CG_JOE
3 april 2006, 01:36
Hoi, ik heb me net aangemeld op dit forum.

Ik heb een vraag en zoals je al aan de topictitel kan zien weet je al waar dat over gaat. Ik speel zelf al jaren keyboard, maar gitaar leek me wel leuk, dus kocht ik een maandje geleden een akoestische om mee te beginnen. Akkoorden gaan me al best goed af, maar ik wil niet eerst blijven hangen bij deze akoestische, want vroeg of laat wil ik toch electrisch. Maar het leek me dus leuk om een electrische beginnersgitaar te kopen over een paar weken. Nu ben ik dus linkshandig, en in de gitarenwereld is dat zoiets als hel op aarde... :)

Ik vind strat body's echt nice, en ik wil dus sowieso linkshandig ("je bent pas begonnen ga rechts aanleren" -verhalen hoef ik niet te horen ) ;)

Ik ben al in wat winkels geweest o.a 2 in Utrecht... maar ze hebben zo weinig linkshandig, en strat's of tele...vrijwel niet. Alleen goedkope dingen van 180 euri, maar t lijkt me niet dat zoiets redelijk speelt.

K heb er wel wat geld voor over, laten we zeggen zo'n 400 euri voor de gitaar, onder het mom van; duurder kan later nog wel...

kan iemand eens een (of meerdere) goede linkshandige electrische beginnnersgitaar noemen? Merk maakt niet echt uit, als je maar wel weet wat voor een beginner lekker speelt (vanuit ervaring)

G.G.
3 april 2006, 08:18
Een mooie witte strat (rechtshandig) en dan ff omdraaien?

:rockon:

Snarx
3 april 2006, 10:03
Hoi, ik heb me net aangemeld op dit forum.

Ik heb een vraag en zoals je al aan de topictitel kan zien weet je al waar dat over gaat. Ik speel zelf al jaren keyboard, maar gitaar leek me wel leuk, dus kocht ik een maandje geleden een akoestische om mee te beginnen. Akkoorden gaan me al best goed af, maar ik wil niet eerst blijven hangen bij deze akoestische, want vroeg of laat wil ik toch electrisch. Maar het leek me dus leuk om een electrische beginnersgitaar te kopen over een paar weken. Nu ben ik dus linkshandig, en in de gitarenwereld is dat zoiets als hel op aarde... :)

Ik vind strat body's echt nice, en ik wil dus sowieso linkshandig ("je bent pas begonnen ga rechts aanleren" -verhalen hoef ik niet te horen ) ;)

Ik ben al in wat winkels geweest o.a 2 in Utrecht... maar ze hebben zo weinig linkshandig, en strat's of tele...vrijwel niet. Alleen goedkope dingen van 180 euri, maar t lijkt me niet dat zoiets redelijk speelt.

K heb er wel wat geld voor over, laten we zeggen zo'n 400 euri voor de gitaar, onder het mom van; duurder kan later nog wel...

kan iemand eens een (of meerdere) goede linkshandige electrische beginnnersgitaar noemen? Merk maakt niet echt uit, als je maar wel weet wat voor een beginner lekker speelt (vanuit ervaring)

Welkom in de club, ik ben ook linkshandig.

Om maar direct te beginnen, je zoek dus een degelijke linkshandige gitaar Strat model

Als je kijk in jou prijsklasse kan je niet echt veel vinden denk ik. Wat je ook moet doen is hier bovenaan de pagina kijken in de FAQ voor gitaren van 250 tot 500 euro, dar staat ook wel wel in, het is dan gewoon een kwestie van zoeken op internet als ze linkshandig is.
Wat ik wel denk dat je wil is kwaliteit, niet dat ze na een uur spelen uit elkaar valt.
Dan zou ik gaan voor (uit jouw keuzes die je geeft) een Mex Strat, 500 euro en je hebt er een. Je moet wel zoals Elke Lefty tenzij er een speciale winkel voor lefty's is (Er bestaat zo een, wel enkel de link niet, en de naam niet meer). Je kan natuurlijk ook 2e hands kijken.

Een gouden raad (zoals veel gezegd op dit forum) neem GEEN Stagg (vraag me niet waarom)

Veel succes en houdt ons op de hoogte.

Fvddungen
3 april 2006, 10:09
Zoek je specifiek een strat of kan iets anders ook? Ibanez heeft namelijk een goede linkshandige RG. Kost wel ietsje meer dan 400 euro, maar dan heb je ook wat en het blijft nog steeds betaalbaar. Ik vind zelf RG's echt super en ik kan je aanraden om dat ook eens te proberen. Feedback heeft er vast wel 1 hangen.

Zie http://www.ibanez.com/guitars/guitar.asp?model=RG1570L.

prsguy
3 april 2006, 10:10
Loop even langs/Kijk even bij Peter Verspuy, die hebben wel wat keuze in linkshandig.

Of bij volgende link : http://www.leftyguitars.be/news.htm

Ik ben zelf ook linkshandig en ben begonnen op een Vantage (strat model met H-S-S en tremelo. Prima eerste gitaartje. Voor meer info PM me maar.

Wat je vooral moet doen, is proberen ! Loop verschillende winkels langs (ik weet het, het is moeilijk om linkse gitaren te vinden, maar hierboven kom je al een heel eind). Speel zoveel mogelijk gitaren ! Het is niet omdat een gitaar maar weinig kost, dat ze niet goed zou klinken. Succes ! :)

Tristan
3 april 2006, 11:53
Winkels met aardig wat linkshandige voorraad.
Belgie: Leftyguitars: www.leftyguitars.be
hele leuke winkel met alleen linkshandige gitaren, aardige vent.
Nederland: Dirk Witte Amsterdam/Utrecht: www.dirkwitte.nl
hebben ook aardig wat linkshandige gitaren op voorraad.
Peter Verspuy zou ik niet zou gauw heen gaan, want hun voorraad linkshandige gitaren is behoorlijk uitgedund, bovendien vragen ze echt woekerprijzen voor hun gitaren. www.peterverspuy.nl

Leftyguitars is zowieso leuk om een keer heen te gaan. Het is vlakbij Mechelen, in Belgie dus... Echt een tip, want ze hebben dus alleen maar linkshandige gitaren. Ik heb mijn 50th Anniversary Strat daar ook gekocht, een goede gitaar voor een hele goede prijs. Hij heeft ook een goede Mexicaanse Strat staan, die wel interessant is voor jou, denk ik.

Welcome to the club, zou ik zeggen, ik ben ook een Lefty! 8-)

CG_JOE
3 april 2006, 17:31
bedankt voor alle reacties.

Ik ga zeker eens kijken bij Dirk Witte, ik had nog nooit gehoord van die winkel. Ik ken alleen de feedback en staffhorst in Utrecht. Maar opzich is het qua uitzoeken van een linskhandige gitaar gewoon goed informeren, het aanbod is en blijft beperkt, en helemaal als je niet meteen een dure gitaar koopt. Leftyguitars lijkt me zeker leuk om een keer te gaan kijken, jammer dat er in Nederland geen dergelijke winkel is.

Die Ibanez RG vind ik er ook wel netjes uitzien, maar ik denk dat ik toch maar even doorspaar voor een mexicaanse strat en een versterker van voldoende kwaliteit. Maar dan heb ik uiteraard nog wel meteen een vraagje... wat voor versterker? Qua prijzen moet je maar denken... vanaf welke prijs het sowieso al iets is waar je op de langere termijn nog wat aan hebt.

woutB
3 april 2006, 18:23
Kees Dee in Amersfoort heeft ook relatief veel lefty's. Pas nog in de soundshop te Amstelveen geweest, heeft ook wel wat hangen.
Zo'n winkel is er nog niet in Nederland maar daar ben ik wel mee bezig om dat op te zetten.Op dit moment heb ik alleen nog maar 2de hands ( stuk of 30 ) linkshandige gitaren. Ik stuur je even een prive berichtje

Vinken
6 april 2006, 20:40
De keuze in linkshandig is niet eens zo heel klein. Op bestelling is er veel te krijgen. Grote nadeel is echter dat je niet eerst kunt proberen in de winkel wat je lekker vindt spelen. Als beginner is dit denk ik wat minder belangrijk. Je weet niet wat je moet voelen/waar je op moet letten. Zelf heb ik 3 weken geleden een linkshandige gekocht (binnen 1 week na bestelling binnen!). Een Squier Affinity, nog geen 200 Euri. Wordt op dit forum behoorlijk afgekraakt, maar om op te beginnen is er niets mis mee vind ik. Ik heb de lage action wat bijgesteld en hij speelt lekker. Vind ik gitaarspelen na een tijdje niets voor mij dan heb ik nauwelijks geld verspeeld. Mocht ik er helemaal voor gaan koop ik na een half jaar toch een betere die een stukje duurder is. Ik heb zeker geen spijt van mijn aankoop! Verder vindt ik iemand die goed speelt op een "slechte" gitaar een stuk indrukwekkender dan iemand die denkt dat hij kan spelen omdatie een gitaar heeft van +1000 Euri. Boeien! Helaas kan ik zelf alleen ook nog niet spelen, maar wat wil je na 3 weken??? Lol is het belangrijkste!
groet en veel plezier met beginnen!

Philippe
6 april 2006, 21:07
+1!

en 10 tekens

CG_JOE
6 april 2006, 21:12
Op bestelling is inderdaad wel genoeg te krijgen, dat is het probleem ook niet. In principe zal je toch gewoon naar de sound van de rechtshandige versie moeten luisteren en op die klank beoordelen of je een bestelling plaatst.

Ik heb nog even verder gekeken dat de strat, een RG komt misschien ook wel in aanmerking, qua muziekstijl lijkt dat me eigenlijk ook wel een goede keuze. Ik ga binnenkort maar eens luisteren wat ik mooier vind klinken.

Pimmie
6 april 2006, 22:23
tjah....als lefty ben je zwaar gehandicapt...
Ik heb een voorliefde voor Les Pauls...lefty's zijn vrijwel altijd in mindere kwaliteit. Je moet ze bestellen en dan de deal makn dat ke pas koopt als je ze bevalt. Helaas kom je dan niet weg met 400 euri....
Mijn 2 Standards waren redelijk bout gitaren, maar ze spraken me aan. De 1e kocht ik in 1995 en heb er vrijwel dagelijks op gespeeld...2x herfret, vrschillede p/u's en nu issie heerlijk.
http://i50.photobucket.com/albums/f322/Pim33/DSC00023.jpg
De 2e diende meer als back up gitaar, ook herfret, maar is nix byzonders...
http://i50.photobucket.com/albums/f322/Pim33/DSC00024.jpg
In 2002 hb ik een 54 Historic LP gekocht. Deze gitaar is ook meteen herfret, maar verder issie waanzinnig, zeer mooi hout, zelfs de intonatie met die wrap brug in perfect.
http://i50.photobucket.com/albums/f322/Pim33/goldtop.jpg
Ik heb verschillende lefty gitaren gezien die in een kleur waren gespoten en die mensen blank schuurden om ze een andere kleur te geven....je wilt niet zien wat voor een hout daaronder zit...en dan staat er wel Gibson, Fender of weet ik veel wat op....
Als je een rechtse strat omdraaid zit je onder het spelen telkens de volume dicht te draaien, als je die niet gebruikt kan je hem weghalen, maar toch...het blijft een gekloot....

Orpheo
6 april 2006, 23:02
@ Pimmie;

leuk setje kerel! sorry dat ik ff offtopic ga, maar waarom heb je die goldtop gelijk laten herfretten? omdat je die 'nibs' van de binding om de frets (ook, als ik) klote vindt? of omdat t gewoon slecht gefret was??

CG_JOE
7 april 2006, 00:03
Waarom zou de kwaliteit slechter zijn, welk bewijs heb je daarvoor...
En met zo'n 400 a 500 euro kan je n prima gitaar kopen. Jij wilt een duurdere Les Paul, tja, dat kost geld.

En snaren omdraaien doe ik niet, want dat zoiets niet optimaal zal klinken begrijp je zelf ook wel.

Maar geen idee waarom je nou wat afbeeldingen van een Les Paul plaatst, ik heb helemaal niets met dat model, echt een model waarvan ik me niet kan voorstellen dat ik het ooit zou kopen. (niet voor 50+ haha)

Luke-wannabe
7 april 2006, 00:42
Qua versterking zou ik voor een Vox Valvetronics AD30 gaan! Die heb ik pas gechecked bij feedback r'dam en hij is goed! Kost 250 flappen, maar dan hebbie wat!

Nitefly7
7 april 2006, 13:02
Hoi, ik heb me net aangemeld op dit forum.

Ik heb een vraag en zoals je al aan de topictitel kan zien weet je al waar dat over gaat. Ik speel zelf al jaren keyboard, maar gitaar leek me wel leuk, dus kocht ik een maandje geleden een akoestische om mee te beginnen. Akkoorden gaan me al best goed af, maar ik wil niet eerst blijven hangen bij deze akoestische, want vroeg of laat wil ik toch electrisch. Maar het leek me dus leuk om een electrische beginnersgitaar te kopen over een paar weken. Nu ben ik dus linkshandig, en in de gitarenwereld is dat zoiets als hel op aarde... :)

Ik vind strat body's echt nice, en ik wil dus sowieso linkshandig ("je bent pas begonnen ga rechts aanleren" -verhalen hoef ik niet te horen ) ;)

Ik ben al in wat winkels geweest o.a 2 in Utrecht... maar ze hebben zo weinig linkshandig, en strat's of tele...vrijwel niet. Alleen goedkope dingen van 180 euri, maar t lijkt me niet dat zoiets redelijk speelt.

K heb er wel wat geld voor over, laten we zeggen zo'n 400 euri voor de gitaar, onder het mom van; duurder kan later nog wel...

kan iemand eens een (of meerdere) goede linkshandige electrische beginnnersgitaar noemen? Merk maakt niet echt uit, als je maar wel weet wat voor een beginner lekker speelt (vanuit ervaring)


...je wilde het niet horen, maar als je rechtshandig gaat spelen kun je toch 2 voordelen op de 'righty's" hebben:

- Matthias E. (?) Eklund heeft ooit gezegd dat hij als lefty minder moeite heeft met zijn 'grijphand' dan met z'n (niet-terroristische) 'aanslaghand' ...: een linkshandig persoon zou (...) anders moeite doen qua links/rechts coördinatie...

- als je bij vrienden/vriendinnen bent, kun je vaak makkelijker '...durf het bijna niet te vragen maar..mag ik even??" zeggen.... als je links speelt, moet je vragen of je "...even de snaren andersom erop mag zetten"...

een extra voordeel (= nadeel) is wel dat je dan ook nog meer keuze hebt qua 2e hands gitaren, waar soms écht pareltjes tussen zitten...

mijn 5 centjes...

Pimmie
7 april 2006, 18:41
[QUOTE=CG_JOE]Waarom zou de kwaliteit slechter zijn, welk bewijs heb je daarvoor...

Nou ja....probeer je maar te vertellen dat als je hout wil horen ipv bergen gain, je niet voor 400 euri iets zal vinden.
Niet dat geld het maakt, want tegenwoordig zijn de meeste gitaren dood gelakt.
Het bewijs wat ik heb is het gene wat ik gezien heb. Stukken hout aan elkaar gelijmd (geen gijn), noem maar op.
Het is gewoon wat jezelf zoekt...als je tevreden bent met een Samick, go fot it. Mijn ervaring met betaalbare lefty's en wat ik gezien heb is niet super.

Daarintegen heb ik wel Londen City gitaren ezien die voor die prijs best goed zijn..

Pimmie
7 april 2006, 18:46
@ Pimmie;

leuk setje kerel! sorry dat ik ff offtopic ga, maar waarom heb je die goldtop gelijk laten herfretten? omdat je die 'nibs' van de binding om de frets (ook, als ik) klote vindt? of omdat t gewoon slecht gefret was??

Ik vind vitage er te gek uitzien en klinken, maar zoek wel players, moet er wel iets aan hebben. Toen ik deze gitaar kocht speelde ik 2x in de week en kon niet overweg met die ieniemienie fretjes die ze toen gebruikte, dus heb er meteen 6105's op laten leggen.
Die andere hebben 6100's, maar omdat de neck Gold Top 4mm dikker is, heb ik voor de 6105's gekozen. Van de nibs had ik volgens mij nooit last.

Coco
7 april 2006, 20:28
[QUOTE=CG_JOE]Waarom zou de kwaliteit slechter zijn, welk bewijs heb je daarvoor...


Daarintegen heb ik wel Londen City gitaren ezien die voor die prijs best goed zijn..


Londen City schijnt idd erg goed te zijn, er is alleen 1 nadeel: ze maken geen linkshandige gitaren.

Ik heb laatst met de importeur gemaild, maar in China willen ze er niet aan.
Misschien als we ze met een lading mailtjes overspoelen waarin we om linkhandige LC's gaan zeuren ;-)

Pimmie
7 april 2006, 20:33
Is dat zo ?
Ik dacht van wel, maar ik ga zo naar de importeur toe (als ie thuis is) en zal t vragen en vervolgens weer hier posten...

Sim-Simon
7 april 2006, 20:36
Je MOET rechtshandig overwegen, daar zal je jezelf dankbaar voor zijn als je een paar jaar speelt.

Maargoed, dat moet je zelf weten, koop gewoon een rechtshandige strat van Squier. Draai hem om en zet de snaren er omgekeerd op à la Jimi Hendrix. Heel stoer, en als je wil kan je hem omdraaien en rechts spelen.

Coco
7 april 2006, 20:37
Ik heb het nog niet zo lang geleden gevraagd. Er schijnt een keer een test in een blad gestaan te hebben waar ten onrechte in stond dat ze er wel waren.
Nadat die test geweest was kregen ze dusdanig veel reacties dat ze in China gevraagd hebben om ze voor linkshandigen te maken, maar helaas..

Pimmie
7 april 2006, 20:40
Ik weet t echt niet meer....hij bood me toen iets aan, staat me bij dat t n LC was. Maar ze hebben ook G&L, weet niet meer wat t was...
check ff terug over een uur of 2, dan weet ik meer...

X-Rated
7 april 2006, 20:48
Tja wat dat linkshandig en rechtshandig gedoe betreft ben ik dus wel de lul. Ik speel inmiddels al een jaar of 10 á 11 gitaar en van stond af aan linkshandig. Ik heb ook echt geen zin meer om mezelf rechtshandig aan te leren. En wat de keuze van een gitaar betreft; ik loop ook altijd dood. Als ik een keer een mooie axe zie (Dean Hardtail select series b.v.): GEEN linkshandige modellen te krijgen. Nu zoek ik het bij andere pittigere modellen zoals Jacksons, maar die hebben ook GEEN linkshandige modellen naast de Dinky die ik dus juist niet wil.

Ik zit helemaal vast en ben het ook spuugzat. Ik heb nu een Epiphone Les Paul Standard Plus en ik vind het een prima gitaar. Maar nu we eindelijk met de band optredens gaan doen en we nummers spelen in verschillende stemmingen is het toch wel handig om nog een extra gitaar te hebben. Zodra ik geld heb EN dé gitaar vind die ik wil hebben dan ben ik een gelukkig gitaar spelend persoon.

Bloodline
7 april 2006, 20:55
Tja wat dat linkshandig en rechtshandig gedoe betreft ben ik dus wel de lul. Ik speel inmiddels al een jaar of 10 á 11 gitaar en van stond af aan linkshandig. Ik heb ook echt geen zin meer om mezelf rechtshandig aan te leren. En wat de keuze van een gitaar betreft; ik loop ook altijd dood. Als ik een keer een mooie axe zie (Dean Hardtail select series b.v.): GEEN linkshandige modellen te krijgen. Nu zoek ik het bij andere pittigere modellen zoals Jacksons, maar die hebben ook GEEN linkshandige modellen naast de Dinky die ik dus juist niet wil.

Ik zit helemaal vast en ben het ook spuugzat. Ik heb nu een Epiphone Les Paul Standard Plus en ik vind het een prima gitaar. Maar nu we eindelijk met de band optredens gaan doen en we nummers spelen in verschillende stemmingen is het toch wel handig om nog een extra gitaar te hebben. Zodra ik geld heb EN dé gitaar vind die ik wil hebben dan ben ik een gelukkig gitaar spelend persoon.
aah jonge man zeur toch niet zow :D lefty's zijn er wel, je moet gewoon goed zoeken en het is een voordeel: je vindt pas een gitaar die je ECHT leuk vindt. als je rechtshandig bent heb je zat aan keus, kan je nemen wat je wilt, koop je nog eens wat verkeerd. wij lefty's vinden speciale gitaren en dat is vette shit. HEIL LEFTYS !!

X-Rated
7 april 2006, 21:04
aah jonge man zeur toch niet zow :D lefty's zijn er wel, je moet gewoon goed zoeken en het is een voordeel: je vindt pas een gitaar die je ECHT leuk vindt. als je rechtshandig bent heb je zat aan keus, kan je nemen wat je wilt, koop je nog eens wat verkeerd. wij lefty's vinden speciale gitaren en dat is vette shit. HEIL LEFTYS !!

So true :| :| :|

http://www.schecterguitars.com/

Misschien vind je iets moois ;)

JoostBaksteen
7 april 2006, 22:13
Je MOET rechtshandig overwegen, daar zal je jezelf dankbaar voor zijn als je een paar jaar speelt.

Maargoed, dat moet je zelf weten, koop gewoon een rechtshandige strat van Squier. Draai hem om en zet de snaren er omgekeerd op à la Jimi Hendrix. Heel stoer, en als je wil kan je hem omdraaien en rechts spelen.

Heel stoer, maar het spelen op de 17e fret wordt al lastig... niet echt praktisch dus. Daarnaast heb je nog dat 'volume knop' probleem....

Je kan dus beter opzoek naar een lefty. Wat misschien ook wel mogelijk is, is naar de importeur om daar in het magazijn lefties te proberen, en er eentje uit te kiezen. Heb verhalen gehoord dat dat mogelijk is, zelf nog nooit gedaan overigens.

Tristan
7 april 2006, 23:43
...je wilde het niet horen, maar als je rechtshandig gaat spelen kun je toch 2 voordelen op de 'righty's" hebben:

- Matthias E. (?) Eklund heeft ooit gezegd dat hij als lefty minder moeite heeft met zijn 'grijphand' dan met z'n (niet-terroristische) 'aanslaghand' ...: een linkshandig persoon zou (...) anders moeite doen qua links/rechts coördinatie...

- als je bij vrienden/vriendinnen bent, kun je vaak makkelijker '...durf het bijna niet te vragen maar..mag ik even??" zeggen.... als je links speelt, moet je vragen of je "...even de snaren andersom erop mag zetten"...

een extra voordeel (= nadeel) is wel dat je dan ook nog meer keuze hebt qua 2e hands gitaren, waar soms écht pareltjes tussen zitten...

mijn 5 centjes...

Dat van Eklund klopt inderdaad, ik kan het bevestigen, want ik ben rechtshandig maar speel linkshandig gitaar. Om een lang verhaal kort te maken, mijn moeder is links, mijn vader speelde gitaar en als ik wilde spelen dan gaf mijn moeder mij de gitaar altijd andersom, maar toen ik serieus ging spelen inplaats van alleen maar over de open snaren raggen (dat doe je in het begin als kind van drie/vier natuurlijk) kreeg ik een echte linkshandige gitaar en zaten de snaren dus ook niet meer ondersteboven.
Mijn grijphand is altijd beter ontwikkeld geweest dan mijn slaghand. Het hangt ervan af of het een voordeel is, want als je snelle technische dingen wilt spelen en alles wil aanslaan is het juist een nadeel. Ik ben zelf dus beter in legato dingen en het pakken van idiote akkoorden...

Het tweede verhaal gaat niet helemaal op, want ik kan zelf ook best wel een beetje spelen op een rechtshandige gitaar, als ik haar dan maar ondersteboven vasthou.

Het derde verhaal is inderdaad (helaas) waar!

Pimmie
7 april 2006, 23:46
Je had gelijk ... geen lefty's, hij zou nog ff bellen..
Je kan eventueel Patrick Koopman bellen, die kan die dingen ook leveren...

Coco
8 april 2006, 12:04
jammer, al ben ik op dit moment niet echt op zoek. Nadat ik hoorde dat LC's er niet voor linkshandigen zijn heb ik een Ibanez SA 220 gekocht. Die speelt echt gigantisch lekker.

Daarnaast heb ik nog een Epi G400, dus het budget is wel ff op (2 gitaren terwijl ik pas sinds september echt serieus aan het leren ben). Nog een gitaar erbij kan ik bij manlief niet mee aankomen vrees ik, al blijft de Les Paul lonken.

claudiam
10 april 2006, 15:56
Ik heb zelf een Epiphone les paul, linkshandig
en hij speelt super, hij was wel wat duurder dan €400,- maar zeker de moeite waard !

CG_JOE
11 april 2006, 21:22
RG320 met betere elementen, zal ik het doen? Dan neem ik wel een fatsoenlijke versterker natuurlijk.

Ik twijfel. Het is natuurlijk een coole metalgitaar, maarjah duurder is beter. Dus wat zeggen dat kenners er van...

Snarx
11 april 2006, 23:09
Nu zoek ik het bij andere pittigere modellen zoals Jacksons, maar die hebben ook GEEN linkshandige modellen naast de Dinky die ik dus juist niet wil.

Wat Jackson alleen maar de Dinky's linkshandig. Dat is geen waar, ik heb ik mijn zoektoch nar linkshandige gitaren ook bij Jackson gekeken, en wat vond ik linkshandig, Dinky's, Soloist , de Kelly (KE3 dacht ik, de KE2 niet. Kan ook omgekeerd zijn
Ik meen zelfs eens ergens een linkshandige Jackson Randy Rhoads gezien te hebben.
Als je wil kan ik je de links geven naar bijna alle linkshandige Jacksons, voor die Rhoads moet ik ff zoeken.