PDA

View Full Version : Waar is goede lak te vinden om je gitaar te spuiten?



Archenemy
2 april 2006, 22:27
Dag mensen
Ik heb een tijdje geleden mijn warlock gitaar helemaal zilver gespoten , volgens "de fred dons handleiding" heb acryl spuitbussen gekocht bij halfords leken mij goede
Nu zit op de achterkant van de body al allemaal donkere krassen van mijn broeksknoop , niet van die dunne krasjes als je op een fabrieksgitaar maar echt dikke donkere krassen , nu wil ik dus weten wat ik verkeerd heb gedaan , heb gewoon tussen alle dunne lagen goede pauzes gehouden en niet meer dan 2 per dag gedaan 2 weken gewacht en toen gepolijst, als het aan de kwaliteit van de verf ligt zou ik graag weten waar ik betere kwaliteit koop , hoorde iets over 2-componenten lak ofzo , help me vertel het me :)

gr Tim

fred dons
3 april 2006, 07:30
HI tim

ja de handleiding heeft inmiddels wel een update nodig;) , de lak die de laatste jaren als acryl voor autolak verkocht wordt, heeft 1 groot nadeel zijn maximale hardheid wordt pas na een maand of 3/4 bereikt.
dit betekent dat hij zeker de eerste maanden zeer kwetsbaar is.
inmiddels gebruikt ik deze lak alleen nog maar voor projectjes waarvan ik niet zeker weet welke lak er op de body zit omdat hij in ieder geval met de meeste andere lakken compatible is
voor al het andere gebruik ik cellulose omdat dit veel sneller (veel) harder wordt
wat ik gemerkt heb met bij de acryl lakken dat als ik na bijvoorbeeld een half jaar mijn body nog eens nat schuur (600-1000) en opnieuw polijst hij in middels veel krasvaster geworden is en omdat hij harder is geworden ook beter te polijsten is, dus als er nog genoeg lak op je body zit is dat misschien een idee ?

sterkte