PDA

View Full Version : combo / cab



fenderstratdeluxe
2 april 2006, 21:03
hoi

ik heb nu een vox tonelab se , en een slechte beginner versterker.
ik wil dus nu een betere versterker kopen.
Maar kan ik nu een combo kopen , of een cabinet om de tonelab se tot z'n recht te laten komen.

wat is het verschil in geluid?
wel handig van de combo is dat je die ook zonder de tonelab kan spelen.

moet voor ong. 200 Euro te doen zijn

FuriousAngel
2 april 2006, 21:16
Welke combo en welke cab heb je het over?

Trouwens, ik dacht dat de tonelab alleen een preamp/effectenbak was, maar op de website staat "The VOX Valve Reactor circuit uses a 12AX7 triode vacuum tube together with an actual low-wattage tube power amp circuit". Er zit dus ook een kleine eindversterker in?

CatchDude
2 april 2006, 21:44
Neem je top mee naar een gitaarwinkel en probeer hem op een cabinet. Vergelijk dat geluid met je combo naar keuze en kijk wat je het mooist vind!

Ik zat zelf te twijfellen of ik mijn marshall buizen combo wilde vervangen voor een Laney buizen top + cabinet die ik veel beter dan mijn combotje vond klinken. Ik heb toen m'n combo op dezelfde cabinet aangesloten als de laney en was meteen verkocht. Mijn marshall combotje krijg binnenkort een cabinet en de Laney blijft bij de dealer! ;)

Negative K3 fan
2 april 2006, 21:48
Trouwens, ik dacht dat de tonelab alleen een preamp/effectenbak was, maar op de website staat "The VOX Valve Reactor circuit uses a 12AX7 triode vacuum tube together with an actual low-wattage tube power amp circuit". Er zit dus ook een kleine eindversterker in?

blijkbaar wel dus...

Nitefly7
2 april 2006, 21:54
afhankelijk van de hoeveelheid sounds die je wilt, combo of powered monitor: Modelling werkt erg goed als je 'fullrange' speakers gebruikt (PA speakers...)

gezien je budget is een combo niet het handigst, wat je wel zou kunnen doen is zo'n Atomic Reactor ding:

http://www.atomicamps.com/

schijnt ontzettend goed te klinken... (zelf heb ik een POD 2.0 via een Multitone gebruikt, vroeger en dat was al erg vet...maar niet écht handig onstage zonder looper/switcher...)

robert-gitarist
2 april 2006, 21:58
moet voor ong. 200 Euro te doen zijn

Combo wel..cabinet niet..tenzij je een 2de handse Behringer neemt..

fenderstratdeluxe
2 april 2006, 23:06
een 2de handse marshall valvestate 8080 is er voor 200 Euro.
Maar ook een valvestate cab ook, ergens op marktplaats.nl

En hoe werkt dat atomic reactor gebeuren. Heb op website gekeken en pfd gedownloads maar snap er geen hond van.

Het is gewoon een buizenbak waar je van die pod en vox dingetjes op kan doen?

Zijn die dan duurder en hebben die minder effecten ?

Ik snap dat niet helemaal :chicken:

Nitefly7
3 april 2006, 01:10
een 2de handse marshall valvestate 8080 is er voor 200 Euro.
Maar ook een valvestate cab ook, ergens op marktplaats.nl

En hoe werkt dat atomic reactor gebeuren. Heb op website gekeken en pfd gedownloads maar snap er geen hond van.

Het is gewoon een buizenbak waar je van die pod en vox dingetjes op kan doen?

Zijn die dan duurder en hebben die minder effecten ?

Ik snap dat niet helemaal :chicken:

Atomic reactor is nix anders dan een buizeneindtrap + speaker: je kan je Pod, Vox of Behringer erin doen, verbind de L/R uit van je Pod met de 'return' van de Atomic reactor

that's it, je zou idd ook gewoon op de fx-return van een buizencombo kunnen inprikken: je Pod/Vox fungeert dan als voorversterker...