PDA

View Full Version : is 1000 euro een goede prijs voor een Twintone



Anders Destium
3 november 2002, 19:00
Of zijn ze ergens ook goedkoper nieuw?

Ik denk dat zo'n apparaat een grote kans maakt door mij ingelijfd te worden, ik vrees dat een grotere amp (multitone) problemen gaat opleveren met de onmogelijke trap in het oude verrotte studentenhuis waar ik woon :smile:

PeArLjAm
3 november 2002, 19:45
Ik denk dat 800-900 euro een redelijke prijs 2ehands is, in de winkel zijn ze dacht ik iets van 1200 euro. Maarja als je er een in nieuwstaat kunt kopen scheelt dat je ook weer 200 pleuro.

Anders Destium
3 november 2002, 20:53
Is nieuw dacht ik....

Maar wat is de primaire overweging om een multitone te kopen in plaats van een twintone?

Iemand een gefundeerde opinie?

Moonchild
3 november 2002, 21:32
Extra kanaal, dat is het eigenlijk.
Maar dit is eigenlijk alleen handg tijdens optredens.
Maja, je kan nog altijd een tubescreamer voor je clean kanaal zetten, dan heb je met de twintone eigenlijk hetzelfde.

Ik raad t je zeker aan om een twintone te kopen, je kan er echt heel veel gain uithalen, van bluesy tot rock tot heavy metal, hij heeft ook nog eens een super mooi warm clean kanaal.
Ik heb de twintone met de jensen speakers, deze klonken iets warmer, en op hoger volume schijnen ze minder schreeuwerig en rommelig te klinken dan de celestions.

PS. Evolutions klinken echt retestrak op de amp

RadiuS
4 november 2002, 08:04
Hee moonchild ik ben ook van plan er één 2dehands te gaan kopen, k ga m als t goed is over n paar weekjes uitproberen maar hoe klinkt ie zeg maar als ie een beetje overstuurt, dus dat blues met een randje of á la John Frusciante?

Moonchild
4 november 2002, 18:30
Jah ik weet niet precies wat je bedoelt, maar ik vind het een behoorlijk veelzijdige amp. gain en boost zitten in 1 knop. Je kan als je wilt je gain knop heel laag zetten en het volume juist heel hoog, dan heb je lekker bluesy geluid.
Het is echt een alleskunner (ik was eerst van plan om een fender te kopen voor het clean, maar de twintone was gewoon fender clean en marshall overdrive in 1)

Moonchild
4 november 2002, 18:32
Ik raad je natuurlijk wel aan om hem zelf te testen he, ik mag er dan wel heel enthousiast over zijn, maar misschien vind jij t wel niks

[Edit]

Maar dat lijkt me sterk :grin:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Moonchild op 2002-11-04 18:32 ]</font>

BLOK182
4 november 2002, 18:47
Zorg wel dat je er eentje test / koopt met een Koch/Jensen speaker, die V30's zuigen aarsch.

RadiuS
4 november 2002, 19:22
ja was ik wel vlan plan, en hij komt uit 2000 toen zater r toch al koch jensens in?? ik vraag t wel ff na!

Moonchild
5 november 2002, 19:50
Het staat gewoon duidelijk op de achterkant van de speaker hoor, gewoon amp ff 180 graden draaien :grin:

Lacrymosa
5 november 2002, 21:55
Gewoon een multitone kopen.....
Ik heb em gekozen vanwege de extra speaker, die je meer impact geeft.
Ook is et extra kanaal handig en heeft iets wat meer gain, maar nix dat een booster nie kan oplossen.

Maar als ik eerlijk moet zijn, zou ik als ik jou was, lekker voor de twintone gaan, helemaal als je in een studentenhuis woont, dat ding heeft namelijk een ingebouwde soak.

Ik zit toch op en zolderkamer waar niemand me hoort, dus ik kan mn amp lekker opengooien (lees, op 2 zetten, want een multitone gaat hard, heeeeeeel hard)

CheerS!!

RadiuS
6 november 2002, 10:38
Op 2002-11-05 19:50, schreef Moonchild:
Het staat gewoon duidelijk op de achterkant van de speaker hoor, gewoon amp ff 180 graden draaien &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif">
ja weetikwel maar k kan t ook nu vragen en dan besluiten niet te testen als t geen jensens zijn.

Anders Destium
6 november 2002, 16:33
>Lacrymosa

Ja met die powersoak is ook een beetje mijn overweging...
Ik zie het zelf ook niet zo zitten om mijn nek te breken omdat ik een multitone van bijna 30 kilo die teringtrap op probeer te krijgen :smile:

BLOK182
6 november 2002, 16:41
Die twintone heb ik ook 2 maanden gehad, die soak is echt verrekte handig, perfect om in je eentje een beetje te pingelen.

Moonchild
6 november 2002, 23:08
Hey BLOK182, ff een vraagje offtopic, waar had je die Nomad gekocht?
was het niet feedback?
Ik wil t ff weten, want ik breng mn Twintone ook terug voor reparatie, en ik heb niet echt zin om een hele tijd zonder amp te zitten

dml
6 november 2002, 23:11
Zie topic "Koch Multitone"!!!

RadiuS
7 november 2002, 20:38
Arg arg arg! T blijkt dus één met een vintage 30 speaker te zijn die ik op t oog had 2de hands. Is dit nog steeds de moeite waard of zal ik verder kijken? K weet t niet zeker...

dml
8 november 2002, 08:25
Hee, ik had in mijn (nieuwe) Multitone ook V30's zitten. Ik was daar absoluut niet tevreden mee en nadat Koch met de eigen speakers kwam heb ik ze bij Koch kosteloos om laten zetten, dus nu heb ik in de multitone 2 stuks Koch VG12-90 speakers. Wereld van verschil!! Veel strakker laag, geen schreeuwend hoog, enz.

RadiuS
11 november 2002, 13:15
Hee anders destium waar kon je dan een 1stehands twintone voor 1000 euro kopen? ik had r een 2dehands op t oog maar dat gaat nie door en de prijzen waar ik m voor zie 1stehands zijn zo 1100 - 1200...