PDA

View Full Version : Combo



Anti
2 april 2006, 17:09
hallo

Ik heb zo'n 1400-1500 euro ter beschikking voor een nieuwe amp. Moet wel een combo zijn vanwege mogelijke verplaatsingsproblemen anders. Ik heb nooit gebruik gemaakt van drive kanalen (speel met een resem van pedalen) en dergelijken dus daarom leek het mij best voor een fender twin reverb te gaan. Ik speel in een band, speel grungemuziek, en mijn effecten zijn : proco rat, verschillende dist van boss, voodoolabs chorus. Ik heb em al uitgebreid kunnen testen maar nu vroeg ik mij af of iemand onder jullie misschien nog een suggestie heeft die ik eventueel kan nagaan?

dank

jw009
2 april 2006, 17:16
hallo

Ik heb zo'n 1400-1500 euro ter beschikking voor een nieuwe amp. Moet wel een combo zijn vanwege mogelijke verplaatsingsproblemen anders. Ik heb nooit gebruik gemaakt van drive kanalen (speel met een resem van pedalen) en dergelijken dus daarom leek het mij best voor een fender twin reverb te gaan. Ik speel in een band, speel grungemuziek, en mijn effecten zijn : proco rat, verschillende dist van boss, voodoolabs chorus. Ik heb em al uitgebreid kunnen testen maar nu vroeg ik mij af of iemand onder jullie misschien nog een suggestie heeft die ik eventueel kan nagaan?

dank

Voor 1500 euro goeie 2e hands combo kopen waarmee je een mooiere overdrive hebt dan met die pedaaltje van Boss......

nielsduursma
2 april 2006, 18:00
ik hoor altijd goede resultaten tussen een rat en een twin.

Johnny Thunders
2 april 2006, 18:34
Ik ook, elke dag.
Als ik jou was zou ik een SF twin tweedehands kopen, dan ben je tussen de 600/800 euro kwijt. Heb je nog geld over voor een andere set speakers mochten die niet bevallen of koop een leuk pedaal d'r bij. Ik vind een Twin een heerlijke versterker, zeker voor als je een hoop pedalen gebruikt zoals ik.

Droffie
3 april 2006, 14:15
Ik ook, elke dag.
Als ik jou was zou ik een SF twin tweedehands kopen, dan ben je tussen de 600/800 euro kwijt. Heb je nog geld over voor een andere set speakers mochten die niet bevallen of koop een leuk pedaal d'r bij. Ik vind een Twin een heerlijke versterker, zeker voor als je een hoop pedalen gebruikt zoals ik.

Sluit ook gelijk een extra verzekering af voor aanvullende fysiotherapie na je hernia operatie...

Tip: Koch Twintone tweedehands voor zo'n 600-700 euro, geen pedalen nodig, geld over voor bijbehordend 1x12 cabje.

Dude
3 april 2006, 15:02
beetje doorsparen voor bogner combootje ?

man man wat is dat spul the bomb

arjanb01
3 april 2006, 15:16
Voor 1500 euro goeie 2e hands combo kopen waarmee je een mooiere overdrive hebt dan met die pedaaltje van Boss......

koch studiotone (ach elk model van koch) heb je hooguit een wah pedaaltje nodig en houd je geld over voor een mooie axe ! :rockon:

Dude
3 april 2006, 15:17
mwah... zet maar eens een eq tussen je gitaar en je kochje in... gaat er toch effe een wereld voor je open

arjanb01
3 april 2006, 15:20
mwah... zet maar eens een eq tussen je gitaar en je kochje in... gaat er toch effe een wereld voor je open

ja maar dan heb ik meer het geluid van de eq en minder de tone en het geluid van de amp ! Daarom gebruik ik zo min mogelijk effecten. Die eqs en andere pedalen manipuleren mijns inziens toch het signaal.

Droffie
3 april 2006, 15:45
mwah... zet maar eens een eq tussen je gitaar en je kochje in... gaat er toch effe een wereld voor je open


Leg eens uit hoe je dat gebruikt dan? Als booster?

Dude
4 april 2006, 08:42
jep als booster, in een omgedraait V tje, gain of volume gewoon in het midden. Heerlijk, en als ik met mn stratje speel zet ik dr iestje laag bij,

goeie soloboost hoor, maar ook als permanente add-on

nopster
4 april 2006, 18:13
beetje doorsparen voor bogner combootje ?

man man wat is dat spul the bomb

Ik gas al een tijdje op die Shiva. Zelfs zonder die reverb vind ik hem heel goed klinken.

Ritch
5 april 2006, 19:37
http://img418.imageshack.us/img418/6959/srig0056dz.jpg (http://imageshack.us)

Zoeen dus!