PDA

View Full Version : Foto's Koch Supernova en 'hands on' verhaal



Nitefly7
2 april 2006, 17:00
Ik kon reageren op het "foto's van Supernova"-topic, maar dit is misschien ook leuk:

http://i73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/Amps/IMAG0038.jpg

Koch-meneer Matthijs was enigszins blij om met een Nederlander te praten op de Messe, dus na een kleine uitleg mocht ik zelfs met 'n Nik Huber Dolphin (wegens mijn imposante 1.73m op punk-hoogte...) de Supernova (prototype: "nr 1") ....'proberen'.....


Voor degenen die het gemist hebben, de Koch Supernova heeft:
- 2x 60w of 1x120
- 5 aparte kanalen:
* Clean (je kent 't wel, like it/love it or hate it.. ik vind 't errug nice)
* "Multitone ch2" (1e amp-kanaal dat ik ontdekte waar je gitaarvolume 'werkte')
* "Multitone ch3 mét eigen EQ", (irritant bij Multitone I, gedeelde EQ)
* "Powertone ch 3" (geen ervaring mee, maar wel kicken)
* "Powertone ch3...and then some" (onderbuikgevoelens...mooie 'hoempf')

- OTS functie: een Pedaltone-achtige 0,5 watt eindbuis
* drive én gain te regelen: Tubescreamer idee (lijkt op mijn Studiotone + Fulldrive idee...)

- TWEE mastervolumes (ook irritant bij Multione I: hárd of té hard of Loadbox)

- 2x parallel, 2x serieel Loop

- praktisch alles MIDI-bestuurbaar (EQ niet: VCA-gebruik zou "geluidscompromis" zijn)
{ ik vind 5 basissounds + 2 boost opties wel goed, toch??}

- hi cut, bright, bass'boost' opties en nog een paar

- prototype tuimelschakelaars, worden in productie waarschijnlijk 'momentary' -> via MIDI dus aan/uit, uit/aan


- een grille met een idee dat opties biedt voor licht (...)

- footswitch OPTIONEEL ("je kan 'n Behringer FCB1010 gebuiken.. )

- richtprijs: "Onder de €3000" (dan mag er toch wel 'n footswitch bij.... ????)

...dit was prototype, maar al is de hélft maar gebruikt als hij dit jaar uitkomt...dan is 't nog een errug gave dinges....



Na een kleine demo van Matthijs, de OTS functies, de mensen die langskwamen "in de rest van de hal hoor je'm nóg :rockon: " en wat gebabbel over 'verbeteringen' van de 'oude garde'

....mocht ik dan proberen...

en het was meer dan te gek: funky clean, bluesy drive, goeie definitie bij m'n "wannabe Lukather-runs". Een laag dat definitie had, maar niet HOORbaar was 8-) ....

Helaas vergat ik Oasis' Champagne Supernova te spelen, maar wat ik wel heb gedaan (en dat heb ik bij IEDERE Amp-fabrikant gedaan) was het funky, cleane sample-lickje van de Hughes'n Kettner Switchblade demo-site... :gitarist:

.... enjoy en voor degene die hem wil gaan kopen.. remember where you saw it first

als iemand zich stoort aan de kwaliteit van de foto's: sorry, maar ach...

Nitefly7
2 april 2006, 17:02
3kwart geschilderd

http://i73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/Amps/IMAG0039.jpg

en de voicing-switches
http://i73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/Amps/IMAG0040.jpg

new deep
2 april 2006, 17:09
ben zeer benieuwd, de foto's zien er al een stuk beter uit dan in het andere supernova item

Nitefly7
2 april 2006, 17:18
bel me als je 'm hebt :)

schizo910
2 april 2006, 17:22
Ik heb hem ook gezien en gehoord op de Musik Messe. En idd hij klonk fantastisch en is enorm veelzijdig. Echter lijkt het me geen handig ding bij optredens met die tig knoppen en switches. Ik denk dat dat een groot publiek zal afschrikken.
En ik vind hem lelijk. Bij Koch denk je toch aan de zwart zilvere bakken. Die aubergine achtergrond met oranje letters zien er niet koch uit.

Robbert
2 april 2006, 17:24
Wat mij betreft 30 knopjes teveel :D

Nitefly7
2 april 2006, 19:07
Ik heb hem ook gezien en gehoord op de Musik Messe. En idd hij klonk fantastisch en is enorm veelzijdig. Echter lijkt het me geen handig ding bij optredens met die tig knoppen en switches. Ik denk dat dat een groot publiek zal afschrikken.
En ik vind hem lelijk. Bij Koch denk je toch aan de zwart zilvere bakken. Die aubergine achtergrond met oranje letters zien er niet koch uit.

:satisfie: , dan zijn mijn foto's dus inderdaad niet zo goed gelukt, hihi..:

dat ligt deels aan de foto, op de 1e foto zie je dat het logo eigenlijk gewoon nog ' wit' is, de achterkant is zwart/rooster'ig...

hij lijkt me even handig als 'n Engl met ook veel knopjes, sterker nog, ieder kanaal heeft z'n eigen knopjes... en ik vind hem niet echt lelijk..

bovendien klinkt 't niet verkeerd

hoofd
2 april 2006, 19:11
Op zich kunnen de looks van een amp me niet zo heel veel schelen, maar al die knopjes... :o

Kan 'ie ook nog koffie zetten en stokbroodjes afbakken?

schizo910
2 april 2006, 19:17
:satisfie: , dan zijn mijn foto's dus inderdaad niet zo goed gelukt, hihi..:

dat ligt deels aan de foto, op de 1e foto zie je dat het logo eigenlijk gewoon nog ' wit' is, de achterkant is zwart/rooster'ig...

Nee, die achtergrond leek i.d.d. een beetje zwart op de beurs, maar is echt een donkere aubergine achtige kleur met oranje tekstjes. Ik heb het echt over het materiaal achter de knopjes he? Het logo is uiteraard gewoon als altijd, maar die display ziet er niet uit...

DaveItUp
2 april 2006, 19:20
Ik zou er nooit uitkomen met al die knoppen.

Mitch
2 april 2006, 20:11
Er staat toch gewoon bij iedere knop waar -ie voor is ?! Het zou voor mij ook niet nodig zijn, maar zó ingewikkeld is het toch ook weer niet ?
Styling zal ongetwijfeld nog wel wat aan gaan veranderen, het ziet er heel erg uit als een prototype (als in: makkelijk aan te passen als dat nodig is).

Bedankt voor de foto's + verhaal, een verslag-ter-plaatse is altijd fijn om te lezen !

Nitefly7
2 april 2006, 20:18
Er staat toch gewoon bij iedere knop waar -ie voor is ?! Het zou voor mij ook niet nodig zijn, maar zó ingewikkeld is het toch ook weer niet ?
Styling zal ongetwijfeld nog wel wat aan gaan veranderen, het ziet er heel erg uit als een prototype (als in: makkelijk aan te passen als dat nodig is).



Ik vind meer knoppen inderdaad ook wel prettig, zeker in 't heetst van de (optreed-)strijd... De Supernova is ok in my book, voor zover ik überhaupt negatief kan zijn (daarover in m'n Messe-gitaar'test' posts....)



Bedankt voor de foto's + verhaal, een verslag-ter-plaatse is altijd fijn om te lezen !

:satisfie:

Negative K3 fan
2 april 2006, 21:28
Er staat toch gewoon bij iedere knop waar -ie voor is ?! Het zou voor mij ook niet nodig zijn, maar zó ingewikkeld is het toch ook weer niet ?
Styling zal ongetwijfeld nog wel wat aan gaan veranderen, het ziet er heel erg uit als een prototype (als in: makkelijk aan te passen als dat nodig is).

Bedankt voor de foto's + verhaal, een verslag-ter-plaatse is altijd fijn om te lezen !

precies zo ingewikkeld hoeft dat niet te zijn zolnag er een beetje systeem in zit, of alle knoppen ook daadwerkelijk een toegevoegde waarde hebben is een tweede

Harm
3 april 2006, 09:36
Knoppen??
Ach joh! Per kanaal knoppen, duidelijker kan niet! Gewoon volume, gain, bass, mid, treble en presence, behalve clean die is ... gewoon clean :P (geen gain, presence)... Het enige is dat je nu 5 kanalen hebt!! Daarnaast de rhythm en solo en misschien nog effect volume (achter???) voor parrallelle loop.

Ik snap het probleem niet! Het enige wat ik interessant vind is de klank, de strakheid in sound en wat je nu kunt met die voicings nog!!! Ik voel tenminste GAS!!!

nu het uiterlijk nog ....

keef
3 april 2006, 09:39
Krijg je het ruimtepak er gratis bij?

Dude
3 april 2006, 09:41
Ze waren zo lekker bezig met de studiotone... simpel basic makkelijk en GOEIE tone...

ongetwijfeld super voor bepaald soort gitaristen maar ik zou hem niet hoeven al was die 1000 euro. Veeeeels te gecompliceerd allemaal.

renier
3 april 2006, 12:20
http://www.ishibashi.co.jp/machida/amp/marshall/gif/jcm800.jpg

meer dan genoeg knopjes in my book...


even serieus: ik vindt het niks, dit soort amps. te veel variabelen, waardoor het te lang duurt om een goeie sound in te draaien.

in de praktijk gebruik je toch maar 1 sound: de lekkerste!
ik zie het als de taak van de fabrikant om die te selecteren, niet als de mijne. je kunt elke variabele wel instelbaar maken, maar ik krijg dan alleen maar de neiging om "delta charlie tango, initializing flaps, stanby for rudder test" in de microfoon te roepen..

guhlenn
3 april 2006, 12:33
Als ie klinkt zoals ze zeggen dat ie klinkt ben ik verkocht. Damn. maar wat doen de knopjes zoal? ik kan het echt niet lezen...

guhlenn
3 april 2006, 12:34
BTW, wat is er gebeurd, waarom is het onderschrift van neg3k vervangen? PM me!

gerrekat
3 april 2006, 12:46
Niet erg mooi, maar ziet er op zich wel veelbelovend uit. Ik heb nogal wisselende verhalen gehoord van mensen die hem gehoord hebben. de POWERTONE vind ik wel een hele behoorlijke amp.

Wabbie
3 april 2006, 15:59
Ziet er goed uit! Die ga ik zeker testen. Om uiterlijk maak ik mijn nooit zorgen, bij versterkers gaat het wat er in de behuizing zit, niet hoe de behuizing eruit ziet. Ik vind het zelf altijd wel fijn om meerdere kanalen te hebben met een gescheiden EQ. Ik ben niet zo van de 6 knopjes versterkers. Ik wil graag en clean en slag crunch en een vet lead geluid. Pedaaltjes hou ik nooit zo van, das alleen maar extra gedoe vind ik.
Ik ben erg benieuwd hoe die klinkt naast een PT2, naja maar ff wachten totdat ze ergens staan, en dan ff lekker aan de tand voelen.

Negative K3 fan
3 april 2006, 16:06
Knoppen??
Ach joh! Per kanaal knoppen, duidelijker kan niet! Gewoon volume, gain, bass, mid, treble en presence, behalve clean die is ... gewoon clean :P (geen gain, presence)... Het enige is dat je nu 5 kanalen hebt!! Daarnaast de rhythm en solo en misschien nog effect volume (achter???) voor parrallelle loop.

Ik snap het probleem niet!

precies, stop dat onbenullige gezeik en ga met je eigen knopje spelen

Baker
3 april 2006, 18:30
Voor degenen die het gemist hebben, de Koch Supernova heeft:
- 2x 60w of 1x120
- 5 aparte kanalen:
* Clean (je kent 't wel, like it/love it or hate it.. ik vind 't errug nice)
* "Multitone ch2" (1e amp-kanaal dat ik ontdekte waar je gitaarvolume 'werkte')
* "Multitone ch3 mét eigen EQ", (irritant bij Multitone I, gedeelde EQ).

Ehm,

Ik kan me vergissen,
(hoewel, ik héb de multitone 1,)
maar ch3 heeft al een gedeelde eigen EQ
Het is juist channel 2 dat zijn EQ met channel 1 deelt

Maar ik mag er vanuit gaan dat je bedoelt dat de supernova op zowel het cleane als het Multitone ch2 een eigen eq heeft?

Nitefly7
4 april 2006, 01:41
Ehm,

Ik kan me vergissen,
(hoewel, ik héb de multitone 1,)
maar ch3 heeft al een gedeelde eigen EQ
Het is juist channel 2 dat zijn EQ met channel 1 deelt

Maar ik mag er vanuit gaan dat je bedoelt dat de supernova op zowel het cleane als het Multitone ch2 een eigen eq heeft?


heheh, EINDELIJK een kritisch lezer (..schaam schaam)...
je hebt gelijk, want volgens mij (maar dat kan iemand verbeteren..) heeft de Powertone ch 2+3 gedeeld (post eq) en is het bij de
Multitone (I en volgens mij ook II) inderdaad 1+2 ("pre eq") en 3 apart ("post eq")-channel...

en ik bedoelde inderdaad dat de 5 kanalen eigen eq's zouden moeten hebben
2 masters
en die OTS functie ( Ohupperdepup Tube Stage?)

p.s. alle andere lezers zijn ook kritisch hoor! zélfs de 'hij is lelijk'-lezers ! het is inderdaad niet "Koch's", maar ik vind hem 'stijlvoller' dan die Engl Invader met al dat bling erop...

R-ik
4 april 2006, 02:01
Bij de powertone delen kanaal 2 en 3 de tweede eq inderdaad! Wat mij betreft mag die vormgeving voor dat die Supernova definitief uitgebracht wordt nog wel grondig herzien worden. Ik vind zelfs de naam als een goedkoop waterijsje klinken (en dat voor een Koch-fan..)

Nitefly7
4 april 2006, 02:48
Bij de powertone delen kanaal 2 en 3 de tweede eq inderdaad! Wat mij betreft mag die vormgeving voor dat die Supernova definitief uitgebracht wordt nog wel grondig herzien worden. Ik vind zelfs de naam als een goedkoop waterijsje klinken (en dat voor een Koch-fan..)

maar wel een waterijsje voor stoere kerels!

wat zou je suggestie zijn dan, want dit design is wel Diezel'ig (met ruimte voor evt. verlichting achter dat rooster.....) .. ?

nog even wachten...en nóg langer sparen....

R-ik
4 april 2006, 09:41
Persoonlijk zou ik graag een voornamelijk retro vormgeving zien! Denk aan een Bogner Ecstasy standard met dat kaki speakerdoek. En dat dan op een smaakvolle manier combineren met wat moderne details zoals chrome letters en knoppen (maar vooral niet te veel chroom en lichtjes enzo)

Wabbie
4 april 2006, 10:32
mwoah, als ze dan toch gaan vormgeven vind ik dat ze maar gewoon de "standaard"vormgeving van Koch moeten handhaven. Die is best mooi vind ik persoonlijk.

guhlenn
4 april 2006, 11:31
yup standaard vormgeving. moet het iets speciaals worden doe dat dan ook. exotisch hout ofzo. het mesa verhaal. die exotic wood MArk editionss zien er echt tien keer beter uit. en als dat ding toch al veel gaat kostten. dan liever niet zo'n lelijkerd.

eigenlijk vind ik dat ziklver standaard doek gewoon erg mooi. met rood hout oofzo...

Nitefly7
4 april 2006, 13:01
yup standaard vormgeving. moet het iets speciaals worden doe dat dan ook. exotisch hout ofzo. het mesa verhaal. die exotic wood MArk editionss zien er echt tien keer beter uit. en als dat ding toch al veel gaat kostten. dan liever niet zo'n lelijkerd.

eigenlijk vind ik dat ziklver standaard doek gewoon erg mooi. met rood hout oofzo...

...krokodillenleer... ?

persoonlijk vind ik die Koch styling voor de combo's wel te gek, maar voor 'n top iets te tammetjes..

een Bogner/kaki approach is ook wel tof, maar dan wel Ecstasy (..toch?)-blauwe lampjes ipv rood/groen standby/aan-uit...

die Roadster van Mesa heeft ook toffe styling...

guhlenn
4 april 2006, 13:46
idd beetje road king achtig ofzo. iig niet lelijk crate achtig hahaha

krokodilleleer zou wel stoer zijn ja ;)

marc_o
6 april 2006, 16:44
Ik ben erg benieuwd in ieder geval en kan niet wachten 'm eens te testen...nu nog pegels, maar eerst maar eens kijken hoe het nog gaat veranderen allemaal. Niet dat het belangrijk is, maar ik vind 'm hondslelijk...

Nitefly7
6 april 2006, 18:37
idd beetje road king achtig ofzo. iig niet lelijk crate achtig hahaha

krokodilleleer zou wel stoer zijn ja ;)

crate'je bier dan maar?

R-ik
7 april 2006, 02:39
Koch heeft nu op de website zelf ook een linkje met informatie en een foto'tje van de Supernova staan.

gerrekat
7 april 2006, 07:06
idd beetje road king achtig ofzo. iig niet lelijk crate achtig hahaha

krokodilleleer zou wel stoer zijn ja ;)



Ik heb een CRATE blue voodoo 150 gehad en die was toch echt niet lelijk.

guhlenn
7 april 2006, 10:53
op smaak heb ik je dan ook nog niet kunnen betrappen ;)

Wicked Willy
7 april 2006, 11:02
Linkje waar?

R-ik
8 april 2006, 00:30
Rechts onder, dat "Hot news from fankfurt!!!". Staat alleen niet echt nieuwe informatie op als je de topics over de Koch supernova een beetje gevolgd hebt.

orangekurty
16 april 2006, 09:34
Ik vind hem persoonlijk erg mooi qua uiterlijk.. De Tone serie was zilver/zwart, nu is het weer tijd voor iets nieuws (de KV's en KC's waren ook andere kleur).. dus waarom nu niet deze kleuren??

Ik heb het voorrecht gehad om er op te spelen.. Hij speelt geweldig.. ik vind kanaal 3 helemaal te gek en kanaal 5 is super (enstig zware distortion :)).. Nu gaat kanaal 5 momenteel nog te ver over de top waardoor hij gewoon te snel gaat gillen, misschien toch maar net iets minder gain ;)

De OTS functie is erg gaaf, maar vooral op de kanalen met wat minder distortion..

De versterker klinkt natuurlijk het vetst met een PRS gitaar (daar worden Koch-jes op ontworpen 'geloof ik').. maar met een strat klinkt hij ook zeker te gek..

Als je een Multitone/Powertone ernaast zet hoor je dat de kanalen er wel een klein beetje op lijken maar dat ze toch zeker niet hetzelfde zijn, de supernova klinkt echt anders dan de MT/PT..

De twee serie en twee parallel loops zijn te gek, zeker om stereo te spelen met de TC Electronic G-major (hadden de jongens van Koch meegenomen naar frankfurt.. erg fijn!).. tof dat serie nu dus ook schakelbaar wordt

Ten slotte ben ik erg benieuwd naar het MIDI gedeelte van de versterker, wat geloof ik nog in ontwikkeling is..

marc_o
16 april 2006, 09:42
Net andersom....PRS gebruikt een koch multitone om z'n gitaren te testen.

orangekurty
16 april 2006, 09:48
Net andersom....PRS gebruikt een koch multitone om z'n gitaren te testen.

En Dolf Koch gebruikt een PRS om z'n Koch's mee te testen..

Nog even twee foto's

http://members.lycos.nl/purposedriven/P4011165.JPG
Ik op de nieuwe supernova
http://members.lycos.nl/purposedriven/P4011166.JPG
Ik met uitleg van matthijs op de supernova :)

Anders Destium
16 april 2006, 10:48
Net andersom....PRS gebruikt een koch multitone om z'n gitaren te testen.

Niet alleen om te testen, PRS himself speelt nog steeds in een band en hij speelt al een aantal jaar op een multitone :)

Nitefly7
16 april 2006, 10:54
Ik vind hem persoonlijk erg mooi qua uiterlijk.. De Tone serie was zilver/zwart, nu is het weer tijd voor iets nieuws (de KV's en KC's waren ook andere kleur).. dus waarom nu niet deze kleuren??


De OTS functie is erg gaaf, maar vooral op de kanalen met wat minder distortion..

De versterker klinkt natuurlijk het vetst met een PRS gitaar (daar worden Koch-jes op ontworpen 'geloof ik').. maar met een strat klinkt hij ook zeker te gek..

Als je een Multitone/Powertone ernaast zet hoor je dat de kanalen er wel een klein beetje op lijken maar dat ze toch zeker niet hetzelfde zijn, de supernova klinkt echt anders dan de MT/PT..

De twee serie en twee parallel loops zijn te gek, zeker om stereo te spelen met de TC Electronic G-major (hadden de jongens van Koch meegenomen naar frankfurt.. erg fijn!).. tof dat serie nu dus ook schakelbaar wordt

Ten slotte ben ik erg benieuwd naar het MIDI gedeelte van de versterker, wat geloof ik nog in ontwikkeling is..

Er moet inderdaad een KC-50 Re-issue komen (KC zijn ook m'n initialen :cooler: )... want dat is by far toch een van de slimste amps ooit verschenen (o.a dat hele satelliet-verhaal enzo...)

Het 5e kanaal had een beetje 'onderbuik-tegemoetkomende' gevoelens ja: een lading gain en bassfrequenties die je alleen maar voelde (maar wel op 'n prettige manier (...)

Die G-major was toch een G-System denk ik hè, nix ten slechtste van de 'Major', maar om m'n buizentop van "onder de 3000" te combineren met een Multi-effectje van 250 (2ehands...)... ?
Maar inderdaad, die TC door de Supernova was bijna hemels (of 'hels' afhankelijk van je muzikale smaak)..

Heb je een PRS kunnen proberen op dat ding? Mattijs gaf mij een Huber... ook ontzettend errug fijn gitaartje trouwens!

...nu ff wachten en sparen voor de comboversie... :gitarist:

Nitefly7
16 april 2006, 10:55
Niet alleen om te testen, PRS himself speelt nog steeds in een band en hij speelt al een aantal jaar op een multitone :)

Ja, de Dragons heb ik dit jaar niet kunnen zien (als ze er al waren)... Vorig jaar wel, klinkt best lekker!
Geinig dat die mensen het maken/doen omdat ze 't zelf willen (denk bijv. ook aan het pedalboard van Mike/Michael Fuller...!)

orangekurty
16 april 2006, 12:30
Die G-major was toch een G-System denk ik hè, nix ten slechtste van de 'Major', maar om m'n buizentop van "onder de 3000" te combineren met een Multi-effectje van 250 (2ehands...)... ?
Maar inderdaad, die TC door de Supernova was bijna hemels (of 'hels' afhankelijk van je muzikale smaak)..

Heb je een PRS kunnen proberen op dat ding? Mattijs gaf mij een Huber... ook ontzettend errug fijn gitaartje trouwens!



Jah tuurlijk bedoelde ik G-system ;) hehe foutje.. En jah.. Ik mocht de PRS bespelen van mattijs.. was erg fijn.. die Nik Hubers zijn ook fijn maar PRS is nog fijner ;)

schizo910
16 april 2006, 15:19
En Dolf Koch gebruikt een PRS om z'n Koch's mee te testen..

Ik geloof toch echt dat Dolf een ouwe Fender heeft staan voor die tests...

Geronimo
17 april 2006, 12:09
Wat een apparaat joh, al die knopjes!

Unicron
22 januari 2007, 00:34
het uiterlijk doet me denken aan de huidige ampeg 19" bastops...

henkr
22 januari 2007, 13:38
in de praktijk gebruik je toch maar 1 sound: de lekkerste!

Eens.

678910

Johannes
22 januari 2007, 15:25
het uiterlijk doet me denken aan de huidige ampeg 19" bastops...

..toch moest je er erg lang over nadenken;)

Dweezman
5 juni 2007, 11:52
bump.

Afgelopen zaterdag bij een demonstratie geweest van de Supernova bij Tonika, Groningen. Prima gitarist (naam vergeten) met Strat en een model gitaar wat ik niet eerder gezien heb. Test opstelling met de Supernova, 2x TS212 en rack-apparatuur. En een hele grote groundcontrol.

Opvallend mooie sounds! (Ik herkende er zeker mijn voormalige MTI in), maar dan méér. Clean vond ik niet Fenderish, wel glashelder, maar niet die belletjes. Door de rackgear hi-fi achtig, met name de stereo-sounds. Maar absoluut overtuigend.

Het mooiste vond ik de channel 2 i.c.m. OTS-functie. Héérlijke crunch met een lichte saturation. Maar dan heb je nog 4 channels, met allerlei opties.

High gain klonk waanzinnig, rock sounds idem.

Toch bemerkte ik tijdens de demo dezelfde koch-dingetjes die ik ook op mn MT had: na het switchen van een channel volumeverschillen. Eerst weer de tone bijdraaien, steeds weer. Juist dát maakte de Koch -voor mij- lastig in gebruik, vooral live. En dan is de SN nog complexer ook.

Voor mij is de SN een amp voor echte tone-fanaten en wellicht professionals die met 1 amp alle kanten uit moeten kunnen.

Zodra er een Studiotone head komt met die heerlijke OTS functie, is ze voor mij...

Jimwoud
5 juni 2007, 11:59
Wat is OTS? En waarom moet je bijdraaien? Omdat het niet lekker klinkt op beide volumes of kanalen?

Ben wel benieuwd naar dat ding. Ook wat hij gaat kosten.

Dweezman
5 juni 2007, 12:28
Wat is OTS? En waarom moet je bijdraaien? Omdat het niet lekker klinkt op beide volumes of kanalen?

Ben wel benieuwd naar dat ding. Ook wat hij gaat kosten.

Ik bedoel met bijdraaien dat de Koch per kanaal met je aan de haal gaat: je kunt zo goed je tone tweaken dat je dat ook doet. Daarna is de verhouding met je andere kanalen weer weg. Het is net of je altijd bezig bent met afstemmen onderling. Daarom: tonefreaks en professionals ;-)

Ik ben meer van het type plug-and-play: amp aan en spelen.

en OTS? iets met 'tube saturation', denk ik.

NielsW
5 juni 2007, 19:47
Ik heb echt zin om dat ding te proberen. Wellicht een potentiële overstap kandidaat. Ik vind dat hij er, in vergelijking met de andere Koch versterkers, wel heftig uitziet!

AART
5 juni 2007, 21:21
Ik heb echt zin om dat ding te proberen. Wellicht een potentiële overstap kandidaat. Ik vind dat hij er, in vergelijking met de andere Koch versterkers, wel heftig uitziet!

Dat ben ik dus met je eens.

Ik vind de looks beter dan de andere kochs.
Als de sound goed is is het een serieuze concurent voor Diezel/Mesa.

Bruce
5 juni 2007, 22:30
Zoals die hier op de foto's staat blijft ie er niet uit zien.
Er komt waarschijnlijk nog een zilveren plaat achter de knoppen,
en misschien zelfs (van bovenaf) verlichting erop.
De behuizing er omheem blijft wel hetzelfde.

En de kans dat er een comboversie uitkomt is heel erg klein.

NielsW
6 juni 2007, 14:40
Heb nog niks over release datum kunnen vinden. Daar ben ik toch wel heel benieuwd naar. Weet iemand daar meer van? Dan wacht ik nog even met een Dual Rectifier. Ik wil de Supernova zo snel mogelijk proberen!

Baker
6 juni 2007, 16:36
Heb nog niks over release datum kunnen vinden. Daar ben ik toch wel heel benieuwd naar. Weet iemand daar meer van? Dan wacht ik nog even met een Dual Rectifier. Ik wil de Supernova zo snel mogelijk proberen!

nou inderdaad, daar ben ik ook benieuwd naar.
Ben tevens benieuwd of ie kan tippen aan de nieuwe 4 kanaals Marshall JVM, want dat is toch wel een beetje een succes story lijkt het.

Baker
6 juni 2007, 16:42
als je meer wilt weten moet je naar hengelo zaterdag.... pluk dit net van de koch website:

Saturday June 9th.

Supernova demonstration at Huigens in Hengelo. Starting at 10.00 Duncan_B will perform every hour. In his demo he will show all Koch amplifiers but naturally the Supernova will be our main focus that day. In between the shows Duncan will be more than happy to answer any question you might have on our amplifiers

Speeddemon
7 juni 2007, 11:12
Ze waren zo lekker bezig met de studiotone... simpel basic makkelijk en GOEIE tone...

ongetwijfeld super voor bepaald soort gitaristen maar ik zou hem niet hoeven al was die 1000 euro. Veeeeels te gecompliceerd allemaal.
Speelde jij niet sinds kort op deze amp?


http://www.guitar.co.uk/documents/1493/1493-large.jpg :dance:
;)

Dude
7 juni 2007, 11:16
sja... 36 knopjes tegenover de 43? van de koch....

hmmm


ingewikkeld kan toch behoorlijk basic zijn haha