PDA

View Full Version : Crate powerblock



Bates15
2 april 2006, 16:48
http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/sid/!06082002/artnr/100021737/such_inx/483994

Ook in Frankfurt gezien. Kent iemand dit? Is het wat? Ziet er goed uit, zeker als je niet veel wil/kan meenemen. Oke, het is geen tube amp maar toch... fx unit er aan en gaan.

http://www.musik-produktiv.de/bilder2/10/00/21/100021737l.jpg

hoofd
2 april 2006, 17:03
Hmm, kan er niet warm of koud van worden. Zo te horen is het de zoveelste poging van een merk om mee te liften op het succes van de pod en dergelijke portable producten. En voor die 258 euro kan je genoeg andere leuke dingen kopen die ook portable zijn.

paulusdeBKB
3 april 2006, 00:20
@Hoofd: dit heeft toch niks met Pod te maken? Is gewoon een topje in een afwijkende en naar mijn mening leuke vorm! En 250 euri voor een 150 Watt top is weinig geld, mits hij een beetje klinkt.

Dude
3 april 2006, 10:00
precies, dat soort dingen zijn welkome alternatieven voor het slepen van je zware buizentop naar de oefenruimte. zo te zien past dit in je rugzakje

Bates15
3 april 2006, 11:45
2 kg zwaar, 150w mono, 75w stereo. Op een 4 x 12" aan te sluiten, als ie maar niet 4 Ohm wordt belast. Op HC zijn ze er zeer over te spreken. In de nieuwe Music Produktiv staat hij voor 222,-- Minder dan op de site dus. Ik denk dat ik het voor de grap maar eens ga proberen. Pod-je er aan en gaan denk ik zo...

marc_o
6 april 2006, 16:48
Is ideaal voor wanner je inderdaad een POD-bespeler bent. lekker 150 watt om te blazen en het ding schijnt als stand-alone ook prima z'n ding te doen met een goede drive. Leuk speleding met handige draagtas. jammer dat ie geen 16 ohm aansluiting heeft, anders kocht ik 'm per direct.

bluegate
6 april 2006, 18:21
Transistor bakken reageren niet zo gevoelig op Ohmage als Buizen versterkers.
Er wordt immers geen OutputTransformer gebruikt.
Je kunt hier rustig een 16 Ohm speaker aanhangen.
Zolang je maar niet onder de minimale belasting komt.

peterhus
6 april 2006, 18:47
Ik heb hem oktober vorig jaar meegenomen uit miami voor omgerekend 160euro,ik speel er thuis over,in de oefenruimte en tijdens optredens.Ik ben er heel tevreden over,hij klinkt erg goed.

paulusdeBKB
6 april 2006, 19:35
Peter, welkom op het forum, en fijn om berichtjes over dit soort zaken te krijgen van mensen die het apparaat zelf kennen.

FNaRK
10 mei 2006, 13:25
inmiddels al meer mensen ervaring met deze Crate ??

begin toch ook te denken om er 1 aan te schaffen voor in de oefenruimte.
Waar zijn deze dingen te beluisteren / koop ??

marc_o
10 mei 2006, 13:39
Heb 'm bij Key zien staan in St. Niklaas (Belgie), dus dat is voor jou vrij ver natuurlijk, maar wellicht dat Key in Rotterdam 'm ook voert of wellicht kunnen ze 'm intern laten overkomen om te proberen. Is misschien het navragen wel even waard.

BlackSun
10 mei 2006, 15:03
Class D is volgens mij redelijk uniek voor een gitaaramp.....volgens mij zijn ze de eerste?

...ik voel een nieuwe hype opkomen....

FNaRK
10 mei 2006, 16:13
het gaat mij voornamelijk om het compacte en vermogen....

lekker makkelijk meenemen naar de oefenruimte :cheerup:

BlackSun
10 mei 2006, 16:39
Das et voordeel van Class D....worden ook in al die surrounds sets gebruikt.
Omdat ze zo compact en licht zijn kun je op deze manier 5 eindversterkers in 1 behuizing stoppen. En daarnaast worden deze versterkers niet zo warm als andere.

Kan toch best interresant worden... wat dacht je van een POD met ingebouwde stereo 150 watt eindversterkers :cooler:

FNaRK
27 september 2006, 13:31
voor de liefhebers:
Feedback heeft ze in de aanbieding voor 139 euri :sssh:


http://www.axemusic.com/Pictures/crate_cpb150.jpg

Lacrymosa
27 september 2006, 14:27
Even iets over klasse D:
Ik heb zelf onlangs een Klasse D audio versterker gemaakt, klasse D wordt in de Hifi al tijden gebruikt, vroeger veelal voor actieve laag modules, maar door de huidige ontwikkelingen zijn ze nu ook fullrange heel goed inzetbaar.
Veel wordt er gedacht dat een D een digitale versterker is, maar ik kan je vertellen dat er geen bit of byte aan te pas komt. Technisch gezien is digitaal namelijk niet altijd zoals wij het kennen, maar dat terzijde.
De voordelen van klasse D zijn dat het heel erg efficient is, dus weinig rest warmte en een hoog rendement.
De voeding luistert enorm nou, het moet een goede, stevig gedimensioneerde voeding zijn, veel capaciteit, lage ESR (technische verhaal over condensatoren)

Een fout die veel gitaristen maken, is denken dat impedantie van een speaker een hard getal is, zoals bijv een gewoon weerstandje altijd bijv 10kOhm zal zijn/meten.
Een speaker is jammergenoeg een gek apparaat, de impedantie verloopt naarmate de frequentie varieert.
Het kan zomaar zijn dat een speaker die 16Ohm staat aangegeven, ineens maar 3,5 ohm is, of op weer een andere freq ineens 25 ohm.

Klasse D trekt zich hier vrij weinig van aan, is zeer degelijk beschermt tegen kortsluiting (0 Ohm).
Als de fabrikant zegt dat ie minmaal 4 ohm belasting wil hebben dan is dit eigenlijk meer om de levensduur van zn product te kunnen garanderen.

voor leuke Klasse D bouwpakketen kijk op www.Hypex.nl

Mr.Bluesbreaker
27 september 2006, 14:36
Geinig....Hypex daar werkt de drummer van mijn band dan weer.
Ze bouwen ook de eindtrappen voor Hevos bij Hypex. Bassist in mijn band heeft een demomodel van de 440 D van Hevos kunnen bemachtigen via Hypex.
(lucky bastard) Dat ding is 1HE hoog, komt inderdaad bijna geen warmte af en blaast als een idioot. Mooi spul dat klasse D.

marter544
27 september 2006, 15:41
voor de liefhebers:
Feedback heeft ze in de aanbieding voor 139 euri :sssh:


http://www.axemusic.com/Pictures/crate_cpb150.jpg

Interressant, maar kan niks vinden op hun site?

FNaRK
27 september 2006, 15:49
staat in de folder, is vandaag verspreid ...

marter544
27 september 2006, 15:54
Wraaah, die folder krijg ik niet :mad: mare, welk filiaal is dat dan? Ik wil die namelijk wel eens testen!

fhensen
27 september 2006, 16:43
Wij hebben hem nu een aantal weken in ons muziekcollectief en hij gaat als backup mee als we spelen.

Wat een lekkere versterker en wat een geluid. Toen we hem zijn gaan ophalen bij onze leverancier stond iedereen in de winkel versteld van het geluid.

2 aanschaffen, A/B box ertussen. Eentje clean/crunch afstellen en de andere op vette oversturing (En dan ben je voor 5 kilo klaar)

Hoofdtelefoonuitgang en loop zitten er ook op. Eveneens een CD ingang

marter544
27 september 2006, 17:55
Hoe ver gaat de scheur op dat ding dan? Ver genoeg voor dingen als metallica en slayer, of moet der dan een pedaal voor?

MarkS
27 september 2006, 18:43
Even iets over klasse D:
Ik heb zelf onlangs een Klasse D audio versterker gemaakt
Op basis van de ZAPP modules?

crapton
27 september 2006, 20:21
Class D - technisch interessant concept met een aantal voordelen o.a. rendement en gewicht.

Ben zelf bezig combo te bouwen op basis van ColdAmp 4078BP & SMPS. Duur maar wel goed. Alternatieven zijn Hypex en 41Hz, en nog veel meer. Wordt de versterkertechnologie van de toekomst zie ook www.d2audio.com. Alleen nog wat werk nodig aan de SMPS en commerciele verkrijgbaarheid.

Mijn doel is een POD goed uit te versterken. Wanneer ik wat verder ben laat ik wel weten hoe het is gelukt. Zitten o.a. ook neodymium speakers in en 5 band stereo EQ en DI box out.

marter544
28 september 2006, 15:30
Weet iemand ook in welk filiaal die aanbieding is, en wanneer die ingaat?

Lacrymosa
29 september 2006, 10:18
Op basis van de ZAPP modules?
Nee met hypex modules
Voeding en slowstart heb ik zelf gemaakt, ben nu alleen nog bezig met het voorversterker gedeelte.
En ik denk dat ik de modules nog wat moet tweaken, heb kan nog wel is wat agressief klinken

wytz
29 september 2006, 11:39
Weet iemand ook in welk filiaal die aanbieding is, en wanneer die ingaat?

misschien even bellen?

dieter_dc
7 oktober 2006, 18:00
Owkay ik ben hier helemaal in de war., en bijgevolg kan dit een redelijk belachelijke vraag zijn...

Komt er geluid uit dit bakje alleen? Of moet je er zo een crate/andere cabinet bijkopen eer er geluid uitkomt?

Vraag is dus: Als ik alleen dit voor 170 euro koop, heb ik dan iets waar geluid uit komt?

Ik ben aan het zoeken naar mijn eerste amp, en dacht dat dit fijn zou kunnen zijn.

greetz

duckman
7 oktober 2006, 20:20
Owkay ik ben hier helemaal in de war., en bijgevolg kan dit een redelijk belachelijke vraag zijn...

Komt er geluid uit dit bakje alleen? Of moet je er zo een crate/andere cabinet bijkopen eer er geluid uitkomt?

Vraag is dus: Als ik alleen dit voor 170 euro koop, heb ik dan iets waar geluid uit komt?

Ik ben aan het zoeken naar mijn eerste amp, en dacht dat dit fijn zou kunnen zijn.

greetz

je hebt dan nog een speaker box nodig.Die zijn er in diverse soorten, maar voor gitaar is 1x12" inch, 2 x 12" , 4 x 10" en 4 x 12" gebruikelijk.
Bijv: http://www.marshallamps.com/product_range.asp?productCode=ExtCabs


bijv d