PDA

View Full Version : Randall G3 serie



strontraper jos
2 april 2006, 15:06
Heeft er iemand ervaring met deze nieuwe reeks van Randall.
Ik vraag me af of ze een grote verbetering zijn ten opzichte van de G2 reeks..
Ik heb ze zelf nog nergens in de winkel zien staan, maar wie weet heeft iemand anders er al eens op gespeeld of 'm gehoord?

groeten!

robert-gitarist
2 april 2006, 15:12
Geen idee..ben zelf wel benieuwd erna aangezien ik grote Randall fan ben..
Ik heb ze helaas ook nog nergens gezien..

Stitch
2 april 2006, 18:01
ben benieuwd...maar het ding ziet er niet uit! Eén zo'n zielig buisje in het midden en een goedkoop (plastic?) rekje
http://www.randallamplifiers.com/products/amplifiers/g2/images/zoom_rh150g3.jpg

AART
2 april 2006, 18:42
over dat plastic rackje span je toch gewoon speakerdoek?

Ejeej
24 mei 2006, 18:56
he
kheb laatst ff zitten spelen op die Randall G3 RH 150 in musik produktiv... en nu wil k m kopen (nog wel ff sparen/vakantiewerk zoeken)... dus dat geluid zit goed.
als je van n dikke metal distortion houd dan. t cleane kanaal heb k niet zo aandachtig bestudeert, maar das ook niet zo gek met zo'n brute distortion.

kga waarschijnlijk vrijdag er weer heen... ff kijke of ze m al in de verkoop hebben gedaan. en voor hoeveel.

strontraper jos
24 mei 2006, 23:01
ik heb die 150 watt versie vorige week ook een half uurtje aan de tand kunnen voelen.

clean klinkt heel mooi vind ik, maar er zit enorm veel bas op het cleane kanaal.
op het overdrive kanaal is dat iets minder het geval, maar nog steeds veel hoor :)

voor brute metal distortion meer dan ok! voor eerder rock vind ik het maar zozo,

ik heb 'm naast een RH100 G2 kunnen testen, die klonk veel sterieler,
de G3 versie klonk veel warmer naar mijn mening.

als ik zou moeten kiezen tussen de twee zou het de G3 versie worden, maar ik ben meer op zoek naar een rock versterker dan een metal versterker..

metal mag zeker, maar rock moet! en ik vind dat de randall daar niet zo ongelooflijk sterk in is, je zit nogal snel aan een metalsound..

strontraper jos
24 mei 2006, 23:02
in key music in sint niklaas was ie 475 euro trouwens, dat zij ie toch toen ik achter de prijs vroeg want er hing geen prijskaartje aan de versterker zelf..

Nocki
25 mei 2006, 08:43
en toen zei de verkoper dat het een goede top was. want er zitten celestions in... ja ik ben ook wel eens bij Key in St Niklaas geweest om een top te komen samen met iemand die m wou...

Nocki

strontraper jos
25 mei 2006, 10:03
en toen zei de verkoper dat het een goede top was. want er zitten celestions in... ja ik ben ook wel eens bij Key in St Niklaas geweest om een top te komen samen met iemand die m wou...

Nocki

1. heeft ie tegen mij helemaal niks van gezegd. ik kan voor mezelf wel beslissen of het een goeie of geen goeie top is.

2. wat voegt dit toe aan het topic? of bedoel je gewoon dat het een slechte top is? argumenten dan graag!

Nocki
25 mei 2006, 10:23
Tis een geintje... :)

Ik ben ooit samen met een gitarist een Randall top gaan kopen voo rhem. toen we de keus hadden gemaakt zei de verkoper "dit is een goede top want er zitten celestions in" dat was in de tijd dat overal van die stickers geplakt werden op kasten en combo's met celestions daarin.

toen ik m vroeg of tie mis was omdat er in een top geen speakers zitten was zijn antwoord "nee maar er zit celestion techniek in"

Dat was de laatste keer dat ik daar ben geweest... :) '
Er was al vaker het een en ander gebeurt daar waar ik me niet kon vinden dus ik ben een beetje a key geworden. zeg maar gerust vals...
Nocki

Cris
25 mei 2006, 10:46
Tis een geintje... :)

Ik ben ooit samen met een gitarist een Randall top gaan kopen voo rhem. toen we de keus hadden gemaakt zei de verkoper "dit is een goede top want er zitten celestions in" dat was in de tijd dat overal van die stickers geplakt werden op kasten en combo's met celestions daarin.

toen ik m vroeg of tie mis was omdat er in een top geen speakers zitten was zijn antwoord "nee maar er zit celestion techniek in"

Dat was de laatste keer dat ik daar ben geweest... :) '
Er was al vaker het een en ander gebeurt daar waar ik me niet kon vinden dus ik ben een beetje a key geworden. zeg maar gerust vals...
Nocki


hahahahah geweldig. Wat verkopers al niet doen om iemand wat te slijten. :D

gerrekat
25 mei 2006, 11:30
ik snap niet hoe mensen een RANDALL goed kunnen vinden klinken, ok als je geen budget hebt voor een duurdere amp kan ik me er iets bij voorstellen, maar ed eerste de beste Marshall Valvestate klinkt beter dan de duurste SS Randalls. En ik heb zelf diverse Randalls gehad, dus ik spreek uit ervaring, de oudere Randalls (uit de 80's) klinken overigens een stuk beter dan wat ze sinds 2000 op de markt brengen.

robert-gitarist
25 mei 2006, 12:06
Weet niet wat voor Randalls jij gehad hebt dan maar bij mij bevallen ze meer dan goed...
Ik heb 3 Valvestates gehad(2 combo versies en een 100watt top) en alle 3 echt schijtbakken.Met repetities kwam ie redelijk mee maar op podium kwam ie gewoon niet goed tot z'n recht...sterker ik kon niet eens boven de rest uitkomen...Randall heeft gewoon dé metalscheur die Marshall mist.Marshall is leuk als je Rock en hard rock dingen speelt,maar doe mij voor metal maar wat anders..Randall dus en anders een Boogie,ENGL,Bogner...alles behalve Marshall.
En daar komt nog eens bij dat smaken verschillen..Ohja en dat eerste is echt gelul van als je geen groot budget hebt voor iets anders..puur gelul.Ik heb zat budget voor een andere versterker..sterker als ik een mesa recto top wil hebben kan ik er makkelijk een halen..misschien wel 2..2dehands dan ;)
Maar die Randall bevallen mij gewoon goed en daar hoef ik geen buizenbak of duur merk voor te hebben ofzo.God=goed bij mij..Net als mij Epi Les Paul..Van mij hoeft ik geen Gibson te hebben...Om maar iets te noemen.
No hard feelings hoor daar niet van!

NielsW
25 mei 2006, 12:08
Weet niet wat voor Randalls jij gehad hebt dan maar bij mij bevallen ze meer dan goed...
Ik heb 3 Valvestates gehad(2 combo versies en een 100watt top) en alle 3 echt schijtbakken.Met repetities kwam ie redelijk mee maar op podium kwam ie gewoon niet goed tot z'n recht...sterker ik kon niet eens boven de rest uitkomen...Randall heeft gewoon dé metalscheur die Marshall mist.Marshall is leuk als je Rock en hard rock dingen speelt,maar doe mij voor metal maar wat anders..Randall dus en anders een Boogie,ENGL,Bogner...alles behalve Marshall.
En daar komt nog eens bij dat smaken verschillen..
Ik ben echt zó met je eens :) Je haalt me de woorden uit mijn mond.

Cris
25 mei 2006, 12:12
Gelijk maar daten denk. :hippie:

robert-gitarist
25 mei 2006, 12:12
Nja zo denk ik er over.
Ik heb paar Marshalls gehad maar ik heb mijn JCM900 top weg gedaan en een Randall RH100 top voor terug gehaald.Ik vond het gewoon niks.Enige Marshalls die ik leuk vind en goed vind klinken zijn de anni. series,JCM800 en die echte oude toppen.Ik vind Randall een erg prettige scheur hebben en super fijne clean.Marshall clean hou ik gewoon niet van.
Ik ben ook zeer benieuwd na de G3 serie..Wil namelijk nog een Randall top erbij hebben :D

Cris
25 mei 2006, 12:16
Nja zo denk ik er over.
Ik heb paar Marshalls gehad maar ik heb mijn JCM900 top weg gedaan en een Randall RH100 top voor terug gehaald.Ik vond het gewoon niks.Enige Marshalls die ik leuk vind en goed vind klinken zijn de anni. series,JCM800 en die echte oude toppen.Ik vind Randall een erg prettige scheur hebben en super fijne clean.Marshall clean hou ik gewoon niet van.
Ik ben ook zeer benieuwd na de G3 serie..Wil namelijk nog een Randall top erbij hebben :D

Je hebt toch niet de griep te pakken he?

Iemand die zegt dat je geen metal uit een marshall kan halen is gek. Het is dan wel een old school geluid, maar het kan wel degelijk.

Die Randalls zijn leuk voor wat ze waard zijn. Maar meer ook niet.

robert-gitarist
25 mei 2006, 12:29
Ik heb nooit een prettig geluid uit m'n JCM900 kunnen halen..althans voor metal..uit eindelijk heb ik toen een line6 uber metal pedaal gekocht..dat klonk wel okee.Misschien uit die huidige marshalls zoals die jcm2000 enzo
Trouwens ik speel veel nu-metal..voor mij had marshall die scheur daar gewoon niet voor..wel voor dingen als slayer enzo wat je zegt,old school...

crrrN
25 mei 2006, 17:49
ik snap niet hoe mensen een RANDALL goed kunnen vinden klinken, ok als je geen budget hebt voor een duurdere amp kan ik me er iets bij voorstellen, maar ed eerste de beste Marshall Valvestate klinkt beter dan de duurste SS Randalls. En ik heb zelf diverse Randalls gehad, dus ik spreek uit ervaring, de oudere Randalls (uit de 80's) klinken overigens een stuk beter dan wat ze sinds 2000 op de markt brengen.

Misschien dat de duurste SS's naar stront klinken, maar de RM100 die ik heb kickt waarschlijnlijk menig ENGL tops ass.

Ejeej
25 juni 2006, 22:39
:cheerup: De Randall G3 RH 150 staat nu in mn huiskamer. in combinatie met n Behringer BG412S cab (ooit komt r weln randall cab onder)
ik vind em echt super, jammer genoeg heb k m nog niet op hard volume kunnen testen dat komt woensdag tijdens repetitie wel....
Maar op volume 1 dreunt dat ding al een paar huizen verder (helaas, rijtjeswoning) vooral muted gromt hij ecgt heerlijk, wat een diepe distortion!

als je m wil checke... as vrijdag 30 juni @ cafe scooters in leeuwarden

en anders soundclipjes op aanvraag :satisfie:

AART
25 juni 2006, 23:05
Je hebt toch niet de griep te pakken he?

Iemand die zegt dat je geen metal uit een marshall kan halen is gek. Het is dan wel een old school geluid, maar het kan wel degelijk.

Die Randalls zijn leuk voor wat ze waard zijn. Maar meer ook niet.


Hmm, toch maar even oude koeien uit de sloot halen:

Metal op een marshall KAN, net zoals dat kan op een fender of stagg, het klinkt alleen niet....


ze hebben ze ervoor gebruikt omdat er niks anders was in begin 80's.
ik vind gebooste jcm 800's echt nergens naar klinken.


verder: gefeliciflapstaart.
Vind randalls zelf erg ok, vooral die rm100 en die rg100 zijn leuke bakken voor wat je ervoor betaald.

clitgrinder
2 juli 2006, 21:51
Hey Meneer Ejeej!!! Ik zit net als jij ook in het metalwereldje en nu ben ik ook op zoek naar een versterker. Ik weet niet of je thuis bent in de grindcore wereld maar ik heb mijn gitaar dus erg laag gestemd......in G om precies te zijn. Ik wil graag een versterker die dat laag goed tot zijn recht kan laten komen en natuurlijk ook de speakers moeten dat aankunnen indien ik het volume flink open zet! Moet ik ook eens aan de Randall gaan!?? Enige ervaring met een WARP van H&K!?

Groet!

AART
2 juli 2006, 22:27
ik dacht dat daar een bas voor was?


naja, een randall is strak zat, maar geen enekele amp word gebouwd op drop g gestemde gitaren, denk dat je de strakste sound krijgt door een bassamp met bassoverdrive ervoor.

gradje pbc
2 juli 2006, 23:03
Hmm, toch maar even oude koeien uit de sloot halen:

Metal op een marshall KAN, net zoals dat kan op een fender of stagg, het klinkt alleen niet....


ze hebben ze ervoor gebruikt omdat er niks anders was in begin 80's.
ik vind gebooste jcm 800's echt nergens naar klinken.


jammer zo'n uitspraken.....

weleens een silver jubilee vol open gehoord?

nee dus, gezien je reactie

robert-gitarist
2 juli 2006, 23:06
jammer zo'n uitspraken.....

weleens een silver jubilee vol open gehoord?

nee dus, gezien je reactie

AART heeft gewoon gelijk..ik heb mijn Marshall ook de keet uit geschopt omdat ik de gain etc. niet kon gebruiken voor Nu-metal..ga maar eens kijken in de Nu-metal wereld..heel veel gitaristen spelen of Randall,Mesa,ENGL etc.Marshall kom je zeer weinig tegen.En terecht want dat marshall geluid is gewoon niet heftig genoeg ervoor..oh en ik heb trouwens op zat marshalls gespeeld..Bovendien,ieder zijn smaak..en ja voor old school metal zoals Slayer enzo is het wel weer goed z'n marshall..Maar Nu-metal/hardcore echt niet..

gradje pbc
2 juli 2006, 23:14
AART heeft gewoon gelijk..ik heb mijn Marshall ook de keet uit geschopt omdat ik de gain etc. niet kon gebruiken voor Nu-metal..ga maar eens kijken in de Nu-metal wereld..heel veel gitaristen spelen of Randall,Mesa,ENGL etc.Marshall kom je zeer weinig tegen.En terecht want dat marshall geluid is gewoon niet heftig genoeg ervoor..oh en ik heb trouwens op zat marshalls gespeeld..Bovendien,ieder zijn smaak..en ja voor old school metal zoals Slayer enzo is het wel weer goed z'n marshall..Maar Nu-metal/hardcore echt niet..

mijn haat tegen marshall is jaren lang erg groot geweest :satisfie:
maar mijn 50 watt sj klinkt echt vet.

niet voor hardcore?? dude je weet echt niet waar je het over hebt..
wel eens het geluid van hatebreed gehoord?

gradje payback

robert-gitarist
2 juli 2006, 23:23
Ik weet wel waar ik het over heb..heb zat marshalls gehad..en tijd lang een blauwe uni. head te leen gehad..Randall en andere merken zoals Peavey tripleX klinken de gains gewoon veel bruter dan marshall..

gradje pbc
2 juli 2006, 23:28
je ziet wel: smaken verschillen (anders hadden we allemaal een soldano)

maar voor jouw info: Ik krijg uit de silver jubilee met een tube screamer van
MI (blue boy) met prs ervoor ECHT het geluid wat jij vet vindt :rockon:

robert-gitarist
2 juli 2006, 23:31
Ik hou het gewoon bij het geluid van mijn Randalls...Viper met EMG's en een Randall is gewoon voor mij dé combi..en daar heb ik geen Bogner of Mesa ofzo voor nodig..ondanks dat die Randall een solid state bak is..

AART
2 juli 2006, 23:42
jammer zo'n uitspraken.....

weleens een silver jubilee vol open gehoord?

nee dus, gezien je reactie

Siver Jubilee?
Nee.
JCM 800?

Heel vaak.

En nee, dat geluid staat me niet aan.

Heb zelf ook een SL-X gehad, maar het karakter van Marshalls staat me gewoon niet aan.

Zo simpel is het.

Ik weet ook heel zeker dat een SJ met ts geen sound gaat opleveren die ik vet vind.

Ik zoek geen Marshall sound namelijk.
Een lekkere metalsound vind ik bijvoorbeeld Metallica - Black Album en andere platen van hen.

Dat is allemaal Mesa(Mk IIC+, Mk IV).

Die sound krijg je niet uit een Marshall.

Punt.

Een mesa klinkt heel anders, en ik vind dat beter.
Een ander zal een Marshall beter vinden, en idd, misschien maar goed ook.

crrrN
2 juli 2006, 23:47
Afgelopen week heb ik de V2 getest. Een nieuwe Randall top met ook de Mosfet driven tube preamp/power amp. Ik moet zeggen dat ik hem erg aardig vond klinken, zeker een tube vibe er overheen. Dat is dus een soort duurdere versie van een RH150.

Toch moet ik zeggen dat ie nog niet eens in de buurt kwam van de RM100, de RM100 blijft me keer op keer verbazen van wat ie allemaal kan. Het is jammer dat ze zo onpopulair zijn. Veel mensen missen een superieur geluid. : )

Ejeej
6 juli 2006, 21:02
@ clitgrinder

Ik heb zelf mijn gitaar niet zo laag als jou. Drop C.
Ik heb laatst een oefensessie en optreden gedaan met mn randall (+behringer bg412S cab).
die randall geeft iig een hoop bas. ik heb de basknop niet verder dan 2 gedraait. anders heb je iig geen vibrator meer nodig :chicken:
Toen ik mn thuis snaren ging vervangen had ik heel even mn gitaar in drop A staan. Op laag volume klonk dat over die randall goed.
ik zou zeggen probeer hem eens

in drachten bij groove factory had k m voor 420 eurie besteld scheelt bijna honderd ivm Musik produktiv.