PDA

View Full Version : Line6 Gear



GunMetalBlue
2 april 2006, 14:21
Ik ben van plan om binnenkort een Guitarport te kopen van Line6 omdat ik al erg tevreden ben van hun versterker en het er allemaal erg gebruiksvriendelijk uitziet. Weet iemand of Rifftracker daar automatisch bijgeleverd wordt?
Hebben jullie al ervaring met Line6 software of Line6 opname-apparatuur?

Thx & Grtz

robert-gitarist
2 april 2006, 14:32
Volgende keer ff in Effecten en Apparatuur he ;)
Anyway met de software heb ik geen ervaring..wel met de pedalen ;)

mdb
2 april 2006, 14:51
Nou ik heb zo'n dingetje een paar jaar geleden gekregen voor mijn verjaardag en ben er erg gelukkig mee. Er zijn zoveel mogelijkheden, zoveel dingen die je kunt doen. Ik raad je wel aan om lid te worden van Guitarport, je hebt al een heleboel effecten als je het ding koopt maar als je lid word kun je dingen leren van gitaarspelers, technieken, liedjes. ETC! Het kost niet zo heel veel en het is zeker de moeite waard (vind ik dan :))

Fvddungen
2 april 2006, 14:56
Bij mijn weten moet je rifftracker gewoon apart kopen. Overigens kijk ook eens naar een 2dehandse podXT. De guitarport software werkt daar ook mee en je kunt dan nog veel meer.

GunMetalBlue
2 april 2006, 14:57
So let me get this straight, je steekt je gitaar in de guitarport en dan de guitarport in de usbaansluiting, hoe voeg je dan effecten toe? De software (rifftracker?) zit er dus wel degelijk meteen bij?

Fvddungen
2 april 2006, 14:58
Nee, dat doe je met de guitarport software.

Fumi SG
2 april 2006, 15:05
Ik heb een Toneport en ben er érg tevreden mee!! Ik kan er nu een heel verhaal over typen maar daar heb ik echt geen zin in. Gebruik ff de search op 'Toneport' of 'Guitarport' ofzo. Er is genoeg over getypt!;)

Bigfoot414
2 april 2006, 15:49
Kijk naar mijn sig!!!

vettavillenl
2 april 2006, 16:38
Er zijn 2 verschillende producten.

Line 6 Guitarport (USB computer aansluiting) waarbij je Guitaport software krijgt. Dat betekent gitaarspelen met verschillende amps en effecten. Vervolgens kun je je abboneren op Guitarport online waarbij je verschillende lessen, tracks etc krijgt die elke week wordt aangevuld. Een soort van online magazine.

Line 6 Rifftracker is een programma om mee op te nemen en gitaar te spelen, dus ook amps en effecten uit guitarport te gebruiken.
Koop je Rifftracker als product dan krijg je Guitarport hardware en Rifftracker software. Ook dan kun je je op Guitarport online abboneren.

Dat wat je met guitarport kunt is ook mogelijk met een PODxt.

GunMetalBlue
2 april 2006, 16:52
Dus rifftracker is een afzonderlijke programma en GuitarPort en TonePort zijn bedoeld om je gitaar op je pc aan te sluiten.

Met GuitarPort-software kun je dus niet opnemen en met de Ableton-Live-software die bij TonePort wordt geleverd wel.

Maar met de TonePort kun je dan de leuke extra's zoals vertraagd meespelen niet doen wat dan weer met de GuitarPort wel kan.

GuitarPort ==> Gewoon spelen
TonePort ==> Opnemen

Klopt dat zo'n beetje? Zo niet verklaar dan nog 'ns? :nervous::)

Ik vertrek nu op reis naar Griekenland (Hoppaaaa!) dus je zult tien dagen niets van me horen.

vettavillenl
2 april 2006, 22:05
Ook met guitarport kun je opnemen, echter daarvoor is de bijgeleverde software niet gemaakt. Het is gericht op gitaarspel en ontwikkeling daarvan.

Rifftracker is gemaakt / bedoeld om snel je creatieve ideeen vast te leggen,aan te passen en te mixen. (maar je kunt ook gewoon spelen)

Toneport is op opname gericht en naast gitaaramps en effecten is daar tevens bas en vocal (pre-)amps and effecten toegevoegd. (natuurlijk kun je ook gewoon spelen).

tot over 10 dagen, have fun

GunMetalBlue
10 april 2006, 19:53
Erg bedankt!
Dankzij je uitleg heb ik besloten binnenkort (als student, eerst ff sparen:seriousf:) een TonePort te kopen.

Grtz

Nickname
10 april 2006, 22:43
de toneport is geweldig.. echt ideaal voor thuisgebruik :)