PDA

View Full Version : Nog een reden om die TS9-mod kerel uit Zaandijk niet te mogen...



Speeddemon
2 april 2006, 13:53
http://www.speurders.nl/muziekinstrumenten/effectenenechos/16173599/boss_potmeter_knoppen_per_stuk_.html?59.1.0.id0610 37080810mcid061020210810scname0610effectenenechos0 810sort0610time0810sort0710dir061000810offset06104 00810state061000810wp061000810speurder0710type0610 0810page061030810postcode06100810straal0610.65.370 8.4412.8272.1

Boss knoppen, 2 euro p.s.! :o
Die krengen koop je voor 0.68 bij Banzai (en 0.64 als je er 10 koopt).
"Ja, verzendkosten dan...."
Newtone in NL heeft ze voor 1 euro p.s.

:confused:

robert-gitarist
2 april 2006, 14:02
Wat ik nóg erger vind,van die losers die die knoppen van de pedalen jatten in muziekwinkels..Vind ik echt zeer schandalig...Wie gaat nou voor een euro de dief uit hangen?!
Maare inderdaad 2 euro de knop is te veel...

Speeddemon
2 april 2006, 14:06
Wat ik nóg erger vind,van die losers die die knoppen van de pedalen jatten in muziekwinkels.
gebeurt dat?! :o

Jeez, wat zielig is dat zeg!
Gelukkig is 99% van de knoppen die ik gebruik met een 'set screw', dus die trek je er niet zo maar af.

robert-gitarist
2 april 2006, 14:09
Och Remco,je wilt echt niet weten hoeveel dat gebeurd.
Ik was tijdje terug bij Big One in Zwolle,die hebben een hele leuke kamer staan waar je pedalen kunt proberen(staat een display van Boss,Line6,Crybaby,Vox Tonelab SE enzo) en ik keek op die dispay van Boss en echt daar zijn zoveel tering veel knoppen al van gejat..te schandalig...Staat een Boss DS-1 bijvoorbeeld en die heeft alleen nog de Tone knop op zitten :stop:

Vonk
2 april 2006, 14:09
Ja die kerel zit toch op Ebay.nl, met zijn PREMIUMMODDED PEDALS. Leuk iedereen die dit leest vindt hem nou een oplichter...

Speeddemon
2 april 2006, 14:30
Vraagt hij niet 25 euro voor een TS-808 conversie? :stop:
2x weerstand= 0.10
1x IC precision voetje=0.30 (en 0.15 als je ze in Duitsland bestelt)
1x JRC4558D=0.40

hooguit 10 min. soldeerwerk. :sssh: :stop:

Robbert
2 april 2006, 15:43
gebeurt dat?! :o

Jeez, wat zielig is dat zeg!
Gelukkig is 99% van de knoppen die ik gebruik met een 'set screw', dus die trek je er niet zo maar af.

Inderdaad, dat gebeurt. Vorige maand op visite bij Feedback Utrecht. Zelfs van de mengpalen worden de knopjes afgehaald, ongelovelijk.

Butger
2 april 2006, 15:49
damn ik wist dat ook niet, echt te zielig voor woorden zeg... :o

nielsduursma
2 april 2006, 15:56
bij fback rotterdam zat ik ook in zo'n display hokje met allemaal boss, en line 6 pedalen, en sommige knoppen waren verwisselt, en sommige lagen er gewoon naast. niet eens gejat dus!

d'oh
2 april 2006, 19:31
Och Remco,je wilt echt niet weten hoeveel dat gebeurd.
Ik was tijdje terug bij Big One in Zwolle,die hebben een hele leuke kamer staan waar je pedalen kunt proberen(staat een display van Boss,Line6,Crybaby,Vox Tonelab SE enzo) en ik keek op die dispay van Boss en echt daar zijn zoveel tering veel knoppen al van gejat..te schandalig...Staat een Boss DS-1 bijvoorbeeld en die heeft alleen nog de Tone knop op zitten :stop:

ja inderdaad, is echt te belachelijk. maar niet alleen knopjes worden gejat maar ook de batterijklep (dat ding waar je met je voet optrapt) die zijn er ook wel eens af echt te belachelijk voor woorden

Toaster
2 april 2006, 20:46
Ik was twee jaar geleden bij Feedback Rotterdam......

Had één of andere lullo bijna alle zekeringen gejat uit de versterkers daar...

Was best moeilijk om toen nog een versterker te testen. We moesten eerst op zoek naar een zekering ...

Dastard
3 april 2006, 01:20
Ik heb een aantal jaren in 1 van de grootste oefenruimtes van Amsterdam gewerkt.
Het was elke week wel raak, mensen jatten voornamelijk knoppen van versterkers af...onze buizen versterkers verloren ook wel elke week een aantal buizen...
En dan heb ik het nog niet over de diefstal van een gitaar, cymbals, microfoons etc.
Wat ook erg naar was, waren mensen die hun effect apparatuur niet goed aansloten.
Bij menig versterker was de voortrap doorgebrand, heel erg irritant maar ja, als oefenruimte zijnde moet je dat soort dingen kennelijk incasseren...jammer voor de mensen die goed met de spullen omgingen maar wij konden elk half jaar de prijzen gaan verhogen, en we konden spullen aan gaan schaffen die kwalitatief minder waren en dus voornamelijk voor ons goedkoper.
Dit alles heeft niet erg veel meer met het originele topic te maken maar ik wilde het ff kwijt...

harrie-beton
3 april 2006, 10:03
Tja Speeddemon, het is toch logisch dat een handelaar winst wil maken? Zolang hij het eerlijk binnen de wet doet vind ik het best. Voor misleiding zijn er regels gelukkig.

In de Horeca kost bier ook meer dan de inkoop prijs.

Jeanken
3 april 2006, 10:59
Vind ik toch ook hoor, ok hij vraagt 25 euro voor een 808 conversie, iemand die 15 euro vraagt is een goeie, deze is een oplichter.. Je hoéft het niet bij hem te laten doen, doe je het toch en zie je achteraf goedkopere, jammer, beter informeren op voorhand.
Als je ziet wat Keeley vraagt voor zijn mods, en hoeveel je kwijt bent om je pedaal naar hem te laten sturen en terug, dan is die nog een trapje erger..

Speeddemon
3 april 2006, 11:22
Als je ziet wat Keeley vraagt voor zijn mods, en hoeveel je kwijt bent om je pedaal naar hem te laten sturen en terug, dan is die nog een trapje erger..
is ook aso, maar Keeley heeft samen met Analogmike wel een naam.

En ik denk niet dat die knakker uit Zaandijk heeft lopen stoeien aan de effecten van The Edge, Brad Whitford, etc.

@Harry-beton; ik snap 't wel, maar 't is meer een heads-up. Op dezelfde wijze dat D_H en ik in 't verleden ons ook druk konden maken over dat men 4,99 EURO vroeg voor de New Japan Radio JRC4558D, die 0.40 kosten.
"De originele TS9 chip, warm, tube-like, blablabla..." :stop:

Robbert
3 april 2006, 11:38
is ook aso, maar Keeley heeft samen met Analogmike wel een naam.

En wat mij betreft belangrijker, Keeley en Analogman stonden vooraan de ontwikkeling van deze mods. Je weet zelf ook hoeveel er nu de Tremolo mod aanbieden, of de BD-2 mod, of de DD-2/3/5 mods.

bat
3 april 2006, 11:55
Dus als ik het goed begrijp is het wél te verantwoorden dat degenen die het uitgevonden hebben én aan spullen van heel bekende mensen hebben mogen prutsen hoge bedragen vragen in verhouding tot het werk dat ze eraan hebben en de onderdelen die gebruikt worden, maar mag een boerenl*l uit Nederland dat niet?

Wat een onzin. Het is gewoon best veel geld voor bijna niks, wie het ook doet. Maar zolang mensen dat geld ervoor over hebben, zijn die prijzen gerechtvaardigd.

Speeddemon
3 april 2006, 12:03
Dus als ik het goed begrijp is het wél te verantwoorden dat degenen die het uitgevonden hebben én aan spullen van heel bekende mensen hebben mogen prutsen hoge bedragen vragen in verhouding tot het werk dat ze eraan hebben en de onderdelen die gebruikt worden, maar mag een boerenl*l uit Nederland dat niet?

Wat een onzin. Het is gewoon best veel geld voor bijna niks, wie het ook doet. Maar zolang mensen dat geld ervoor over hebben, zijn die prijzen gerechtvaardigd.
Nee je begrijpt 't verkeerd.

Mensen hebben er veel geld voor over, OMDAT Keeley & co een naam hebben.
DAT rechtvaardigt hun prijzen, en daarom is Jantje Piet Snot uit Slubberkutteveen te duur.

bat
3 april 2006, 12:20
Nee je begrijpt 't verkeerd.

Mensen hebben er veel geld voor over, OMDAT Keeley & co een naam hebben.
DAT rechtvaardigt hun prijzen, en daarom is Jantje Piet Snot uit Slubberkutteveen te duur.
Volgens mij begrijp ik het heel goed. Als je maar een grote naam hebt kun veel geld vragen voor hetzelfde werk/product waarvoor de gewone man geen 'leuk tarief' mag vragen.

Speeddemon
3 april 2006, 12:36
Volgens mij begrijp ik het heel goed. Als je maar een grote naam hebt kun veel geld vragen voor hetzelfde werk/product waarvoor de gewone man geen 'leuk tarief' mag vragen.
en waar ligt dat aan?

Aan de consument, die graag een pedaal of modificatie heeft van de gast, die ook voor Gilmour ofzo werkt.

(overigens, een andere reden om iets duurder te maken, is om de 'demand' wat te temmen.)

Robbert
3 april 2006, 12:37
Volgens mij begrijp ik het heel goed. Als je maar een grote naam hebt kun veel geld vragen voor hetzelfde werk/product waarvoor de gewone man geen 'leuk tarief' mag vragen.

Ik zou haast denken dat dat nieuw is voor je.

Fiat en Masserati zijn beide auto's en ik garandeer je dat de winstmarge op een Masserati vele malen hoger is dan bij Fiat. Tja, exclusiviteit he.

Jeanken
3 april 2006, 13:05
en waar ligt dat aan?

Aan de consument, die graag een pedaal of modificatie heeft van de gast, die ook voor Gilmour ofzo werkt.

(overigens, een andere reden om iets duurder te maken, is om de 'demand' wat te temmen.)

Maar zulke dingen houden enkel steek als die kerel nu echt het Keeley tarief zou vragen, ok, hij vraagt misschien meer dan jij zou doen, so what, niemand is verplicht bij hem te gaan, ik zie op allerlei fora zulke topics voorbijkomen.
Kijk jongens, die en die vraagt teveel, komaan, heel het internet staat vol met mensen die teveel vragen of die allerlei praatjes verkopen om hun stuff kwijt te raken, sterker, de overgrote meerderheid van de winkels werken zo!
Wees blij dat die er zijn, maak jij nog zo'n goeie kans en indruk als je iets gelijkaardigs aanbiedt tegen een betere prijs..

bat
3 april 2006, 13:57
Maar zulke dingen houden enkel steek als die kerel nu echt het Keeley tarief zou vragen, ok, hij vraagt misschien meer dan jij zou doen, so what, niemand is verplicht bij hem te gaan, ik zie op allerlei fora zulke topics voorbijkomen.
Kijk jongens, die en die vraagt teveel, komaan, heel het internet staat vol met mensen die teveel vragen of die allerlei praatjes verkopen om hun stuff kwijt te raken, sterker, de overgrote meerderheid van de winkels werken zo!
Wees blij dat die er zijn, maak jij nog zo'n goeie kans en indruk als je iets gelijkaardigs aanbiedt tegen een betere prijs..
Precies. Dat wilde ik ook maar zeggen. Die vent vraagt toevallig wat meer dan sommigen hier zouden vragen, wat maakt dat nu uit? Als daardoor geen kip iets bij hem besteld is het ook goed, toch?

Overigens: die Fiat/Maserati vergelijking slaat natuurlijk nergens op. Een Maserati is natuurlijk wel heel wat anders dan een Fiat, in tegenstelling tot een mod die gewoon exact hetzelfde is, met uitzondering van wie de mod uitgevoerd heeft.

En ja, het ligt aan de klant, en nee het is niet nieuw voor mij.

Robbert
3 april 2006, 14:11
Precies. Dat wilde ik ook maar zeggen. Die vent vraagt toevallig wat meer dan sommigen hier zouden vragen, wat maakt dat nu uit? Als daardoor geen kip iets bij hem besteld is het ook goed, toch?

Overigens: die Fiat/Maserati vergelijking slaat natuurlijk nergens op. Een Maserati is natuurlijk wel heel wat anders dan een Fiat, in tegenstelling tot een mod die gewoon exact hetzelfde is, met uitzondering van wie de mod uitgevoerd heeft.

En ja, het ligt aan de klant, en nee het is niet nieuw voor mij.

Waarom is een Maserati anders dan een Fiat? Vier wielen, een motor, een chassis.. Voor een luxe naam betaal je meer, simpel.

Je moet hier denken aan het unique selling point, wat maakt de ene modifier beter dan de andere? Wat maakt de ene auto beter dan de andere?

Maar het ligt inderdaad bij de klant. Zijn keus :D

Einzeln
3 april 2006, 14:18
Vraagt hij niet 25 euro voor een TS-808 conversie? :stop:
2x weerstand= 0.10
1x IC precision voetje=0.30 (en 0.15 als je ze in Duitsland bestelt)
1x JRC4558D=0.40

hooguit 10 min. soldeerwerk. :sssh: :stop:
Wat kost dat bij jou?

Speeddemon
3 april 2006, 14:24
15 euro.

En voordat je roept 'ja maar, het KOST jouw maar 60ct'.
Dat klopt. Ik heb ook geen zin om die mod aan de lopende band te doen, en mijn tijd=geld, dus...

Dit is overigens niet de 1e keer dat jij mij ergens op probeert te 'betrappen' ofzo. Beetje vreemd voor iemand die zo tevreden met z'n MiG*Boost is. :confused:

Lucluc
3 april 2006, 15:17
Maar Speeddemon, doe jij ook modificaties met zilver ipv tin? Ik lees zo silvermod en brownmod etc. Brownmod zal wel iets met aarde zijn, lijkt me zo. Of slaat mod op modder? Maar wie wil nou een modderig klinkende overdrive?

Vonk
3 april 2006, 15:51
Maar Speeddemon, doe jij ook modificaties met zilver ipv tin? Ik lees zo silvermod en brownmod etc. Brownmod zal wel iets met aarde zijn, lijkt me zo. Of slaat mod op modder? Maar wie wil nou een modderig klinkende overdrive?

Brownmod betekent: solderen met stront. Als jij een unieke samenstelling hebt gevonden om een pedaal lekker te laten klinken, reken maar dat je binnenloopt. Ik blijf waarschijnlijk arm, want bij mij klinkt het voor geen meter. Bruine bonen gisteravond...





... sorry ;)....

... ga verder...

Jeanken
3 april 2006, 16:12
Ik denk niet dat er hier iemand jou wil pakken of betrappen Speeddemon, ik denk dat ze gewoon willen aantonen dat niemand voor een onbekende gaat werken aan een pedaaltje voor enkel onkosten.
Kijk eens wat een amptech vraagt voor een biasbeurtje aan uren.
Onderdelenkost ook 0 komma 0, en zoveel uren kruipen daar nou ook weer niet in..
Niemand werkt gratis, en dat verwacht ook niemand, de een zijn prijzen zijn al wat beter dan de ander, en sommigen zijn véél beter, maar ik bedoel enkel dat het de moeite van een topic niet waard is.
Het komt allemaal al gauw negatiever over dan het bedoeld is ook, die kerel probeert gewoon een centje bij te verdienen met zijn hobby, niets verkeerds mee, zolang hij niemand gaat oplichten vraagt hij zoveel de mensen ervoor willen geven voor mijn part.

Speeddemon
3 april 2006, 17:14
Hey Jeanken, ik snap wat je bedoelt, en mijn post was ook wat intensiever dan bedoeld.

Ik heb wat kleine minder leuke dingen meegemaakt, voornamelijk rond HWA, en daardoor ben ik nu wat meer 'high strung'.

Normaal kunnen D_H en ik hier lekker lang over lullen, maar met een toename aan politieke correctheid op dit sub-forum zal ik dit soort topics maar beperken voor persoonlijke telefoongesprekken. :chicken:

bat
3 april 2006, 17:43
Waarom is een Maserati anders dan een Fiat? Vier wielen, een motor, een chassis.. Voor een luxe naam betaal je meer, simpel.
Voordat we belanden in een discussie over dat er toch wel meer verschil zit tussen een Fiat en een Maserati dan alleen het naamplaatje, natuurlijk is het zo dat je voor een luxe naam meer betaalt. Maar waarom mag iemand met een iets minder luxe naam niet proberen ook wat meer te vangen voor zijn product?

Het moet toch wel een zwaar leven zijn wanneer je bij alles wat je wilt kopen je bedenkt hoe weinig het eigenlijk maar heeft gekost om het te maken en hoeveel je er nu voor moet betalen... :satisfie:

bat
3 april 2006, 17:46
Normaal kunnen D_H en ik hier lekker lang over lullen, maar met een toename aan politieke correctheid op dit sub-forum zal ik dit soort topics maar beperken voor persoonlijke telefoongesprekken. :chicken:
Joh, misschien is het makkelijker om je niet zoveel van dit soort lui aan te trekken en gewoon te doen waar jij goed in bent. Jij hebt tevreden klanten en zelf het goede gevoel dat je ze nog geen poot uitdraait ook. Fijn toch?

Wat kan jou dan zo iemand schelen die wat meer vraagt voor dezelfde mod dan jij?

Speeddemon
3 april 2006, 17:52
Joh, misschien is het makkelijker om je niet zoveel van dit soort lui aan te trekken en gewoon te doen waar jij goed in bent. Jij hebt tevreden klanten en zelf het goede gevoel dat je ze nog geen poot uitdraait ook. Fijn toch?

Wat kan jou dan zo iemand schelen die wat meer vraagt voor dezelfde mod dan jij?
Tja, je hebt gelijk. :dontgeti:

Al is er dus momenteel iemand, die bij hoog en laag beweert dat m'n TB kastjes NIET true bypass zijn en hem allerhande squeals, tone-suck, etc. bezorgen.

Ik denk dan 'hmm, stuk of 100 van die krengen gebouwd. De keren dat er iets mis was, waren
a) op 1 hand te tellen
b) resultaat van beroerde kabels van de eindgebruiker en/of verkeerd aangesloten.'

Maar 't zit me nogal hoog nu. :mad:

wildebassman
3 april 2006, 18:55
Sorry, maar volgens mij draait deze hele topic om broodnijd! Het is zo makkelijk om iemand lekker af te branden op een forum. Toevallig ken ik die TS9 mod kerel ook, en wat hij doet is toevallig heel professioneel en absoluut meer dan een paar weerstandjes en een andere chip, maar ja als je er zelf ook een paar centjes mee probeert te verdienen is het natuurlijk lekker makkelijk om iemand zo af te branden... Ik vind het heel erg misselijk!

bat
3 april 2006, 18:56
Hmmz, da's dan weer klote. Sterkte ermee in ieder geval...

Jeanken
3 april 2006, 19:06
Sorry, maar volgens mij draait deze hele topic om broodnijd! Het is zo makkelijk om iemand lekker af te branden op een forum. Toevallig ken ik die TS9 mod kerel ook, en wat hij doet is toevallig heel professioneel en absoluut meer dan een paar weerstandjes en een andere chip, maar ja als je er zelf ook een paar centjes mee probeert te verdienen is het natuurlijk lekker makkelijk om iemand zo af te branden... Ik vind het heel erg misselijk!

Hehe, ik begrijp je wel, maar een TS mod is nu eenmaal niet meer dan een paar weerstandjes en een chipje, en als hij wat anders doet is het geen TS mod ;)

Speeddemon
3 april 2006, 19:06
Sorry, maar volgens mij draait deze hele topic om broodnijd! Het is zo makkelijk om iemand lekker af te branden op een forum. Toevallig ken ik die TS9 mod kerel ook, en wat hij doet is toevallig heel professioneel en absoluut meer dan een paar weerstandjes en een andere chip, maar ja als je er zelf ook een paar centjes mee probeert te verdienen is het natuurlijk lekker makkelijk om iemand zo af te branden... Ik vind het heel erg misselijk!
Yeah right. Want ik kwam nog niet genoeg om in werk. :stop:

Daarbij, als 't meer is dan een paar weerstandjes en een IC swap, is 't geen pure TS808 conversie meer.

wildebassman
3 april 2006, 19:41
De meest bekende TS9 Mods = Modificaties, zijn van Analog Man en Keeley en beide doen veel meer dan alleen maar een paar weerstandjes vervangen en de Op-Amp. Modificaties zijn aanpassingen en de TS-9 mod kerel uit Zaandijk doet geen pure TS808 mod maar meer de Analog man silver mod, er worden iets van 13 componenten in het pedaal vervangen.
Maar laten we proberen elkaar in ieders waarde te laten en allemaal te doen waar we goed in zijn, de een in gitaarspelen en de ander misschien in pedalen aanpassen, en ieder heeft zijn prijs voor niets gaat de zon op.. :hippie:

Speeddemon
3 april 2006, 20:11
O.k., maar in alle eerlijkheid; die mod was/is bij hem rond de 45 euro.

Z'n TS-808 conversie was 25. (maar ik zie dat ie geen prijzen meer in z'n ads heeft...hoe zou dat komen? :chicken: :satisfie: )

Lucluc
3 april 2006, 20:16
Maar Speeddemon, laten we vooral WEL de discussie op gang houden. Het is goed dat mensen die nooit met een soldeerbout werken ook weten dat het om algemeen verkrijgbare onderdeeltjes van een paar cent gaat en dat de toegevoegde mojo absolute nonsens is.

Speeddemon
3 april 2006, 20:45
Maar Speeddemon, laten we vooral WEL de discussie op gang houden. Het is goed dat mensen die nooit met een soldeerbout werken ook weten dat het om algemeen verkrijgbare onderdeeltjes van een paar cent gaat en dat de toegevoegde mojo absolute nonsens is.
Idd!

Gezonde concurrentie zorgt voor wat prijsverlagingen=goed voor consument.

Het moet uiteraard niet zoals de supermarktoorlogen gaan, waarbij de producenten (ik noem een Grolsch of Pijnenburg) de verliezen moeten incasseren. M.a.w. goedkopere pedalen is leuk, zolang 't niet ten koste van de kwaliteit (van onderdelen) gaat.

En geef toe, voordat die mods algemeen goed waren, dachten mensen waarschijnlijk dat Analogman echt de halve print van een TS9 omspitte, terwijl met een 6 tal componenten je al veel winst boekt qua tone-improvement.
Daarom heeft Keeley ook wel een streepje voor, vind ik; die zet gewoon op z'n site WAT ie doet, ipv er een mist van geheimzinnigheid omheen hangen.

bat
3 april 2006, 20:53
Tsja, ik denk maar zo: met mijn uurtarief is die 25 euro - componenten nog geen 10 minuten werk.

Speeddemon
3 april 2006, 21:01
Tsja, ik denk maar zo: met mijn uurtarief is die 25 euro - componenten nog geen 10 minuten werk.
dat geldt uiteraard alleen als je LEEFT van puur die mods.

Vandaar dat fulltime boutique builders ook hogere prijzen vragen (afgezien van 't feit of hun effecten ook beter zijn ofzo).

bat
3 april 2006, 21:10
Hoezo? Als ik voor de dingen die ik erbij doe hetzelfde uurtarief kon vragen, deed ik het.

Ik snap je punt best wel, maar je trekt het naar mijn mening wat te ver door. Of ik nu 15 of 25 euro betaal voor zo'n mod, het gaat er om of ik het er voor over heb. Als ik er geen 25 euro voor over heb, kijk ik verder. Denk ik 'lijkt me een schappelijk bedrag', dan bestel ik het.

Als het nu ging om 15 euro of 50 euro...

Einzeln
3 april 2006, 21:15
15 euro.

En voordat je roept 'ja maar, het KOST jouw maar 60ct'.
Dat klopt. Ik heb ook geen zin om die mod aan de lopende band te doen, en mijn tijd=geld, dus...

Dit is overigens niet de 1e keer dat jij mij ergens op probeert te 'betrappen' ofzo. Beetje vreemd voor iemand die zo tevreden met z'n MiG*Boost is. :confused:

Ik begrijp je verbazing niet helemaal. Om je toon te begrijpen wilde ik de prijs van je weten. Ik ken de goede man uit Zaandijk niet, en je mag hem niet. Toen ik het opschreef voelde ik ook de toon die je waarschijnlijk hoort. Maar ik heb het toch laten staan. Waarom?
Ik ben het niet altijd met je eens. Moet kunnen. Vanuit dat oogpunt is mijn vraag dan ook nog steeds legitiem.
De vorige keer waar je over hebt is denk ik dezelfde discussie maar dan over Z-vex en de prijzen in Duitsland. Ik denk daar gewoonweg anders over. In elke branch heb je goedkope klusjes die een leek niet kan doen. 25 euro is in mijn ogen dan ook niet schandalig.

Het feit dat ik het niet met jou eens ben maakt, vind ik niet van belang om de schoonheid van de MIGboost en je andere creaties te kunnen beoordelen. Dus als het voor jou ook niet uitmaakt blijf ik in de toekomst spullen bij je kopen.

Speeddemon
3 april 2006, 22:01
@Nico, 'ik mag 'm niet' is een groot woord, maar 't was een discussie die D_H en ik een paar keer privé hebben gevoerd.

En ik gun iedereen z'n eigen succes, al was 't bij onze vriend uit Zaandijk wel zo dat ie een hoop 'lege' verkooppraat erdoor verweefd heeft 'vintage tone dit' 'wereld van verschil dat'.

Ik ga er ook niet van uit dat je 't altijd met mij eens bent omdat je mijn effecten goed vindt, maar ik kreeg gewoon 't idee dat je mij op tegenstrijdigheden wilde betrappen. En normaal zou ik mensen, die ik 'mag', op die fiets met rust laten. 't kwam er van mijn kant dus wat harder/gemener uit dan bedoeld.

Overigens, ik kan me het tegenovergestelde WEL goed voorstellen;
als je iemand qua persoonlijkheid een klootzak vindt, ben je misschien minder geneigd zijn effecten te kopen.
Bij Zvex heb ik dat zelf sterk. Afgezien van 't feit dat de helft van z'n dingen te 'freaky' zijn voor mijn nogal 'conservatieve' setup.

Dude
3 april 2006, 23:45
Jantje Piet Snot uit Slubberkutteveen

omfg hahahahahahahahahahah

ik pleur haast van mn stoel hier en mn vriendin zit me verschrikt aan te kijken en vraagt me waarom de snottebellen over mn wangen lopen


heerlijk om nog in een scheur te liggen om poep en plas humor...

a simple mind is a joy forever

Dirk_Hendrik
4 april 2006, 00:43
Over die tarieven kun je lang leuteren. Probleem is wel dat als ik een uurtarief ga rekenen voor een TS808 conversie daar nog maar een paar euro in zou zitten. Het is tenslotte 10 minuten werk.

Over de klankveranderingen kun je ook lang leuteren . Opvallend is wel dat veel mods, als ze al beschreven worden meestal niets nieuws onder de zon zijn. Zelfde componenten vervangen door de altijd betere en online voorgeschreven componenten.... Gaap

Niet iets om mee te adverteren. Als iemand er om vraagt doe je het even maar daar blijft het ook bij. Ik zit te wachten op degenen die een non-RE dynacomp of phase 90 kunnen TB-en. Aanzienlijk meer, gespecialeerd werk, geen online beschrijvingen etc etc. Ook een stuk leuker om te doen. Idem voor de Ibanez DDL en de dunlop 535 die ik pasgeleden ter TB had.

Antal
4 april 2006, 02:01
Modificaties zijn aanpassingen en de TS-9 mod kerel uit Zaandijk doet geen pure TS808 mod maar meer de Analog man silver mod, er worden iets van 13 componenten in het pedaal vervangen.

Dan is het IMO geen 808 mod:)

Verder is het gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Deze kerel is duur, dus ik zal niemand aanraden het bij hem te doen. Ik zal niet de enige zijn die zo denk. Dat zal hij merken in de 'vraag' dan lijkt. Dat is zijn probleem. Ik zie het probleem niet.

Lucluc
4 april 2006, 14:23
Idem voor de Ibanez DDL en de dunlop 535 die ik pasgeleden ter TB had.

Als jij Boss pedaaltjes true bypass kan maken en het flip-flop systeem daarbij gebruikt, dan zal daar veel interesse voor zijn.

Ik vind het ook wel leuk als mensen een noise bak maken van een simpel effect, dat heet toch circuitbending? Veel origineler dan steeds maar dat bejaarde blues geluid na te streven.

Dirk_Hendrik
4 april 2006, 15:37
Als jij Boss pedaaltjes true bypass kan maken en het flip-flop systeem daarbij gebruikt, dan zal daar veel interesse voor zijn.



Klopt. Doe ik dus al. Ik moet alleen wat meer aan promotie van dat gebeuren gaan doen.

Speeddemon
4 april 2006, 16:02
Klopt. Doe ik dus al. Ik moet alleen wat meer aan promotie van dat gebeuren gaan doen.
in dat geval houd ik me aanbevolen voor het TB-en van m'n TS9 en CE-2.

Zit je trouwens nu al in de USA? Ik heb je gister en vandaag een aantal keer proberen te bellen, maar alleen voice-mail. :dontgeti:

Dirk_Hendrik
4 april 2006, 19:29
yep. Andere kant van de plas idd. Kom zaterdag weer terug.

Robbert
4 april 2006, 22:57
Wat moet je daar nu weer dan? :p

Volgens mij heb je je relais mod al eens gepost ;)

intervine divention
29 oktober 2006, 22:43
15 euro.

En voordat je roept 'ja maar, het KOST jouw maar 60ct'.
Dat klopt. Ik heb ook geen zin om die mod aan de lopende band te doen, en mijn tijd=geld, dus...

Dit is overigens niet de 1e keer dat jij mij ergens op probeert te 'betrappen' ofzo. Beetje vreemd voor iemand die zo tevreden met z'n MiG*Boost is. :confused:

het valt me nogal op dat speeddemon op dit forum echt niks anders doet dan:
1. zichzelf ophemelen en een zeer belangrijke en drukbezette indruk maken
2. iedereen er constant op te wijzen hoe fantastisch HWA pedalen zijn
3. iedereen op dit forum een HWA pedaal aansmeren.
4. mensen die dingen anders zien dan hij afzeiken

en grappig om te zien dat er hier nauwelijks posts zijn over Shiny pedalen. Gerard is echt een zeer vriendelijke en bescheiden kerel en de Swoopin Sweeper die ik deze week van hem heb gekocht klinkt heel erg goed, hulde!

speeddemon/remco, ik wil niet vervelend zijn maar het kan allemaal wel wat minder...

ponq
29 oktober 2006, 22:51
nice 1st post! Welkom!

Er is een paar weken terug nog een topic geweest of Shiny. Ff zoeken en je vindt m.

Voostel, als je problemen hebt met Speeddemon, pm m dan ff?

Lucluc
29 oktober 2006, 22:52
het valt me nogal op dat speeddemon op dit forum echt niks anders doet dan:
1. zichzelf ophemelen en een zeer belangrijke en drukbezette indruk maken
2. iedereen er constant op te wijzen hoe fantastisch HWA pedalen zijn
3. iedereen op dit forum een HWA pedaal aansmeren.
4. mensen die dingen anders zien dan hij afzeiken

Welkom op dit forum! Jij gaat hier vast veel vrienden maken. :roll:

intervine divention
29 oktober 2006, 23:36
nice 1st post! Welkom!

Er is een paar weken terug nog een topic geweest of Shiny. Ff zoeken en je vindt m.

Voostel, als je problemen hebt met Speeddemon, pm m dan ff?

thanks! :)

ik heb niks tegen niemand maar het mag welleens gezegd worden toch?

mijn 2e post is btw een stuk schattiger!

xx

Robbert
30 oktober 2006, 00:02
thanks! :)

ik heb niks tegen niemand maar het mag welleens gezegd worden toch?

mijn 2e post is btw een stuk schattiger!

xx

Uhm.. HWA is op dit moment in de vriezer gezet. Dat had je ook wel kunnen terugvinden bij het zoeken naar Speedy's postings :)

Dude
30 oktober 2006, 00:30
intervine divention



het is een topic van april dit jaar...

en je komt hier binnen en begint meteen iemand af te zeikstralen ?




blijf dan weg zou ik zeggen.

Dirk_Hendrik
30 oktober 2006, 08:55
ID,

Hoewel je misschien een punt hebt met dat ophemelen is het een feit dat Remco ook een zeer behulpzaam forumlid is. Dat heb ik bij jou nog niet gezien.

Op dit moment zie ik 3 posts van je staan, haal je een lijk van een thread uit de kast en begin je meteen te trappen.

Probeer weer even onder de radar te blijven.

Speeddemon
30 oktober 2006, 09:14
het valt me nogal op dat speeddemon op dit forum echt niks anders doet dan:
1. zichzelf ophemelen en een zeer belangrijke en drukbezette indruk maken
2. iedereen er constant op te wijzen hoe fantastisch HWA pedalen zijn
3. iedereen op dit forum een HWA pedaal aansmeren.
4. mensen die dingen anders zien dan hij afzeiken

AD1:
Noem concrete voorbeelden waar ik mezelf ophemel? (en dan heb ik 't niet over de 'ik vind mijn pedalen mooier afgewerkt dan die kinderkliederij van Zvex, want ik ben niet de enige hier die dat zegt en vind.)
Ik ben idd drukbezet, HBO studie, 32 urige stressbaan erbij, nymfo-vriendin en ik wil ook nog wel eens bier drinken.
Dat ik een ego heb, is een 2e, maar ik houd wat HWA betreft de subjectiviteit zwaar onder de duim. Als ik iets beter of mooier vind aan mijn pedalen, dan zijn dat ook dingen die anderen duidelijk niet hebben, minescule details (zoals ringen onder de potmeters, zodat de knopjes mooier dicht bij de behuizing zitten), maar dan zijn dat nog steeds objectieve observaties (al dan niet gemixt met een persoonlijke voorkeur, die dan weliswaar subjectief is, maar wel objectief te staven, ipv zoiets mega-subjectiefs als klankverschillen.)

AD2: Nog NOOOOOOIT gedaan! :confused: Ik ben altijd objectief gebleven.
Ik, ja ikzelf, vind mijn MiG*Boost beter klinken dan de Fulltone OCD. De Hotcake daarentegen vond ik weer net iets beter. Maar je hebt mij NOOIT horen verkondigen "De MiG*Boost is de beste boost op de planeet, punt uit."
AD3: Fuck that shit! Mensen komen ZELF naar me toe. En ik moet ze al een klein half jaar teleurstellen.
AD4: Ik zeik pas af, wanneer ik op een bullshit-manier (zoals, hmm... de JOUWE bijvoorbeeld) wordt aangevallen met niet-steekhoudende-argumenten.
Voor de rest uit ik slechts meningsverschillen.

Dus, 4 punten van je weerlegd, verder ken ik Gerard van Shiny niet en snap ik ook niet zo goed waarom je hem erbij haalt.

Ga voor de grap eens naar HCFX, en vergelijk mijn posts aldaar met die van een Sean (Lovepedal, nickname: Kimsuzzie), ToneDoctor, LEMA (uit Italië) of Devi Ever, en vraag je dan nog eens af of ik aan mezelf ophemelen doe?


dipshit.

drap
30 oktober 2006, 09:45
Ik zou niet eens de drang hebben om me te verantwoorden persoonlijk. Zo'n post als die van die ID zegt opzich namelijk helemaal niets, temeer omdat het welgeteld z'n tweede post was. D'r is geen hond die hem kent, wat voor waarde moet je dan hechten aan zo'n post.

Speeddemon
30 oktober 2006, 09:49
Ik weet 't, maar ik help ook graag onwaarheden UIT de wereld.

't is wat, zo op de vroege ochtend. :dontgeti: ;)

Ik geef trouwens wel toe dat mijn thread over die mini-AB Boxjes terugkijkend gemuts om niks was.

Lucluc
30 oktober 2006, 10:05
... nymfo-vriendin en ik wil ook nog wel eens bier drinken.

:seriousf:

intervine divention
30 oktober 2006, 11:36
Ik zou niet eens de drang hebben om me te verantwoorden persoonlijk. Zo'n post als die van die ID zegt opzich namelijk helemaal niets, temeer omdat het welgeteld z'n tweede post was. D'r is geen hond die hem kent, wat voor waarde moet je dan hechten aan zo'n post.

prima argument! iemand die niet zn hele leven rondhangt op een gitaarforum kan toch zeker geen mening hebben?!

ik lees dit forum zo nu en dan voor verkrijgen van info en dat bevalt prima. ik snap alleen niet echt waarom het WEL okay is om een hele topic te wijden aan het afzeiken van iemand die zich hier niet op het forum verdedigd, maar niet om een wat gezonde (en misschien wat ongenuanceerde:)) kritiek te leveren op diezelfde topic...

Dirk_Hendrik
30 oktober 2006, 11:48
Ik snap alleen niet echt waarom het WEL okay is om een hele topic te wijden aan het afzeiken van iemand die zich hier niet op het forum verdedigd,

Wat ik niet begrijp is wat JIJ hier mee te maken hebt. Als je zoveel medelijden hebt met die gozer uit Zaandijk stuur je em een mailtje waarin je aangeeft dat ze hem hier afzeiken. Maggie zelf besluiten of hij zich wel of niet wil verdedigen. Bottom line is dat met de info zoverre, JIJ niet degene bent om die verdediging te gaan doen.

Vonk
30 oktober 2006, 11:58
Ach ik vind alleen de eerste post in dit topic niet nodig. Die man verkoopt onderdelen en diensten, en zoals iedere ondernemer mag je zelf je prijzen bepalen. Waarom zou ik hem opeens niet mogen? Ik verbaas me iedere dag over prijzen...

En postcount is niet verbonden aan je expertise... Mensen die ontelbaar posts hebben en vaak in offtopic zitten, naja hun bijdragen neem ik altijd met een korreltje zout.

Voordat ik een reactie typ denk ik altijd: "voegt mijn commentaar nou wat toe aan de discussie?" Meestal negeer ik de uitkomst ;)

drap
30 oktober 2006, 11:58
prima argument! iemand die niet zn hele leven rondhangt op een gitaarforum kan toch zeker geen mening hebben?!

ik lees dit forum zo nu en dan voor verkrijgen van info en dat bevalt prima. ik snap alleen niet echt waarom het WEL okay is om een hele topic te wijden aan het afzeiken van iemand die zich hier niet op het forum verdedigd, maar niet om een wat gezonde (en misschien wat ongenuanceerde:)) kritiek te leveren op diezelfde topic...

Moet jij ook lekker weten, maar ik hecht er geen waarde aan. Ik kies helemaal geen partij, ik ga dus ook niet iemand staan te verdedigen, maar ik ken jou niet, lees alleen je welgetelde 2e post en moet van daaruit maar een conclusie gaan trekken waar jij staat in deze? Lijkt me een vreemde gang van zaken. Daarom zei ik ook, ik zou niet eens de behoefte hebben om mezelf te verdedigen.

intervine divention
30 oktober 2006, 12:06
Voordat ik een reactie typ denk ik altijd: "voegt mijn commentaar nou wat toe aan de discussie?" Meestal negeer ik de uitkomst ;)

Daar hebben we tenslotte forums voor toch? ;)

intervine divention
30 oktober 2006, 12:09
maar ik ken jou niet, lees alleen je welgetelde 2e post en moet van daaruit maar een conclusie gaan trekken waar jij staat in deze? Lijkt me een vreemde gang van zaken.

Je hoeft geen conclusies te trekken, je kan ook ingaan op hetgeen er gezegd is...

Kim Wilson
30 oktober 2006, 12:15
...

En postcount is niet verbonden aan je expertise... Mensen die ontelbaar posts hebben en vaak in offtopic zitten, naja hun bijdragen neem ik altijd met een korreltje zout.

...
Ik heb een behoorlijke postcount, en 90 % van wat ik post staat in offtopic. Maar dat wil niet zeggen dat die andere 10 % onzin is.

Vonk
30 oktober 2006, 12:20
Nee jij bent een uitzondering :)

Kim Wilson
30 oktober 2006, 12:23
Nee jij bent een uitzondering :)
Dank je. :)

drap
30 oktober 2006, 12:27
Je hoeft geen conclusies te trekken, je kan ook ingaan op hetgeen er gezegd is...

Ik kan het, maar ik doe het niet, omdat ik geen partij wil trekken in deze. Het enige wat mij bevreemt, is dat iemand direkt al de aanval opent in z'n tweede post. Ik zie namelijk daar de meerwaarde niet van in.

Dirk_Hendrik
30 oktober 2006, 12:30
Ik quote mezelf hier even.


Wat ik niet begrijp is wat JIJ hier mee te maken hebt. Als je zoveel medelijden hebt met die gozer uit Zaandijk stuur je em een mailtje waarin je aangeeft dat ze hem hier afzeiken. Maggie zelf besluiten of hij zich wel of niet wil verdedigen. Bottom line is dat met de info zoverre, JIJ niet degene bent om die verdediging te gaan doen.


Intervine Divention,

Of
Je gaat in je eerstvolgende post op het hierbovenstaande reageren.

Of,
je postcount gaat straks terug naar 1. Welteverstaan een post over een korg Tuner.



samengevat, Ik begin je persoonlijk aanvallen houding heel erg beu te worden.

intervine divention
30 oktober 2006, 13:52
Ik quote mezelf hier even.




Intervine Divention,

Of
Je gaat in je eerstvolgende post op het hierbovenstaande reageren.

Of,
je postcount gaat straks terug naar 1. Welteverstaan een post over een korg Tuner.



samengevat, Ik begin je persoonlijk aanvallen houding heel erg beu te worden.

ok, dirk hendrik,
ik reageerde op de naar mijn idee vrij belachelijke topic getiteld "Nog een reden om die TS9-mod kerel uit Zaandijk niet te mogen...". die reactie heb ik vormgegeven door een soort algemene conclusie dat ik de desbetreffende topicstarter niet een bijzonder sympathieke houding vind hebben.

het enige argument tot nu toe naast de post van speeddemon, waarin hij zijn onschuld probeerd te bewijzen maar die hij ongelukkigerwijs beeindigd met het scheldwoord dipshit (wel klein weergegeven, das dan weer lief), komt van speedy's trouwe fans die het prachtige argument hebben dat het mijn eerste post is...

blijft raar dat mij wordt verweten dat ik persoonlijk aanval in een topic getiteld: Nog een reden om die TS9-mod kerel uit Zaandijk niet te mogen...

x

Dirk_Hendrik
30 oktober 2006, 14:14
Bedankt.

Dit bovenstaande geeft echter nog steeds geen antwoord op de vraag waarom jij de persoon uit Zaandijk zo nodig moet verdedigen.

Vanuit Speedy kan ik het me voorstellen dat hij niet op z'n subtielst reageert als hij ineens van een volslagen vreemdeling zonder reden een bak stront over zich heenkrijgt. Ik denk niet dat hij soortgelijk zou hebben gereageerd als de persoon uit Zaandijk himself jouw reactie zou hebben gescheven.


Die postcount schijnt jou als niet ter zake doende voor te komen en dat is iets wat ik in dit geval vreemd vind. Mensen kijken naar die postcount als een indicatie hoe bekend men met een forum is. Stel het je eens voor als een Cafe met vaste bezoekers waar ineens een volledig nieuw persoon binnen =komt en meteen een rotopmerking tegen een vaste bezoeker maakt. Dat doe je niet. Simpele sociale code.

intervine divention
30 oktober 2006, 14:32
Bedankt.

Dit bovenstaande geeft echter nog steeds geen antwoord op de vraag waarom jij de persoon uit Zaandijk zo nodig moet verdedigen.


eigenlijk probeer ik hem niet te verdedigen maar de aanval te veroordelen zeg maar.
ik beloof dat ik vanaf nu zoveel mogelijk over Korg tuners zal praten;)

Dirk_Hendrik
30 oktober 2006, 14:41
Prima,

Dan gaat dit lijk weer lekker z'n crypte in.