PDA

View Full Version : Nieuwe spullekes: Koch studiotone



marcelthijssen
2 april 2006, 12:47
tijdje weggeweest... maar kan 't niet laten om even te posten dat ik wat nieuws heb :-)

Heb afgelopen weer de Koch Studiotone gekocht. Wat 'n vet ding zeg, zeker voor z'n formaat!
Tijdens de kleinere gigs gaat ie m'n Engl Blackmore+Bogner 2x12 vervangen.
En ook handig voor thuis en repetities!

Nog meer mensen goede ervaringen met de studiotone??

marcel

Squier4ever
2 april 2006, 12:48
Pics Pics Pics

Dude
2 april 2006, 13:28
ook ik ben een blije gebruiker, er zijn al veel topics geweest over deze amp en alle waren vol lof

goed apparaat,

ben benieuwd hoe die over je bogner 2x12 klinkt in tegenstelling tot bijvoorbeeld een marshall 2x12, heb je dat geprobeert ?

marcelthijssen
2 april 2006, 13:58
Ik vond 'n 4x12 te lomp, qua sound en omvang/gewicht, dus dan kom je op 'n 2x12 uit. Ik heb de amp getest over een Bogner 4x12, wat te gek was. Dus toen ik de oversized 2x12 v30 van Bogner zag leek me dat de ideale oplossing. En dat is 't voor mij ook! :-)

Ik heb 'm wel vergeleken met 'n Engl 2x12, de Bogner heeft meer detail.

Anders Destium
2 april 2006, 14:35
Gefeliciteerd, geweldige machines die Studiotones :)

arjanb01
2 april 2006, 14:42
tijdje weggeweest... maar kan 't niet laten om even te posten dat ik wat nieuws heb :-)

Heb afgelopen weer de Koch Studiotone gekocht. Wat 'n vet ding zeg, zeker voor z'n formaat!
Tijdens de kleinere gigs gaat ie m'n Engl Blackmore+Bogner 2x12 vervangen.
En ook handig voor thuis en repetities!

Nog meer mensen goede ervaringen met de studiotone??

marcel

heb de studiotone ook, geweldig ding ! Breed inzetbaar en handzaam !
Maar ik denk dat als ik er een speakerkast aan ga hangen voor een Koch 2x12 ga, vanwege de Jensens die in deze kasten zitten. Geweldige combi, merk bij merk ook ! :rockon:

marcelthijssen
2 april 2006, 23:40
Als er de ruimte is om 'n cab aan te sluiten op de studiotone, neem ik lekker m'n engl mee. Heb de koch voornamelijk voor het compacte genomen.
Heb vandaag nog even zitten tweaken aan de knopjes... man wat 'n sound zit er in dat ding :-)

Squier4ever
3 april 2006, 13:03
en waar blijven de foto's van je nieuwe set?

Dude
6 april 2006, 09:47
nou ????????????????????

Basseytje
6 april 2006, 10:05
fotooooosss :D:D:D

Chiel
6 april 2006, 10:22
Sinds enige tijd heb ik nu ook een studiotonecombo naast mijn racksetup (custom audio/vht). Echt een geweldige amp! Heb een eenvoudig pedalboardje erbij met enkel een RMC wah en een Echopark delay en ik kan werkelijk iedere kleine gig zonder problemen te lijf! Klein minpuntje is alleen de speaker. Heb nog een 12" BagEnd cab en met deze speaker klinkt de Studiotone echt wel een heel stuk vetter. Helaas is de magneet ervan way to big anders had ik 'm gewoon erin geschroeft. Maar, voor het geld kun je IMO echt geen betere koop doen!

arjanb01
6 april 2006, 11:23
Sinds enige tijd heb ik nu ook een studiotonecombo naast mijn racksetup (custom audio/vht). Echt een geweldige amp! Heb een eenvoudig pedalboardje erbij met enkel een RMC wah en een Echopark delay en ik kan werkelijk iedere kleine gig zonder problemen te lijf! Klein minpuntje is alleen de speaker. Heb nog een 12" BagEnd cab en met deze speaker klinkt de Studiotone echt wel een heel stuk vetter. Helaas is de magneet ervan way to big anders had ik 'm gewoon erin geschroeft. Maar, voor het geld kun je IMO echt geen betere koop doen!

waarom is die jensen speaker niet goed? Ik vind hem modern en strak klinken, echt wel vet ! Maar goed, ik ben niet zo van de vintage sound.
Suggestie: hang in de 4 ohms ingang een 4x12 kast van koch met jensens erin. Heb je een geluid waar je echt van gaat pimpen :rockon: :rockon:

Wicked Willy
6 april 2006, 12:25
*kuch* ik heb er nog een te koop staan*kuch*

Maar goed: ben eigelijk wel heel tevreden over de studiotone, ik gebruik hem alleen veeeeeeeeeeeeeel te weinig. Mijn Multitone is toch net iets veelzijdiger, ookal is het wel een zwaar kreng.

Chiel
7 april 2006, 13:49
waarom is die jensen speaker niet goed? Ik vind hem modern en strak klinken, echt wel vet ! Maar goed, ik ben niet zo van de vintage sound.


Ik zeg niet dat hij niet goed is, maar de Studiotone kan gewoon veeeel beter klinken met een andere speaker erin. De Jensen heeft imo een wat flubberig karakter wat in een 'openback' configuratie alleen maar des te meer wordt benadrukt. Beetje lastig uit te leggen, maar hang een BagEnd of Thiele kastje achter de Studiotone en je weet wat ik bedoel. Klinkt allemaal wat eerlijker, opener, breder etc. Ook heeft de studiotone met een wat hogere gain instelling (50%) al meteen wat last van een 'bij in een potje' geluid. Echter, met de Bagend erachter heeft hij daar helemaal geen last van. Bovendien is het hoog veel sprankelender en heeft het laag meer punch. Bewijst des te meer dat er erg goed nagedacht over de amp itself. Maar zoals met alles blijft het gewoon een kwestie van smaak ;) .

arjanb01
7 april 2006, 13:51
Ik zeg niet dat hij niet goed is, maar de Studiotone kan gewoon veeeel beter klinken met een andere speaker erin. De Jensen heeft imo een wat flubberig karakter wat in een 'openback' configuratie alleen maar des te meer wordt benadrukt. Beetje lastig uit te leggen, maar hang een BagEnd of Thiele kastje achter de Studiotone en je weet wat ik bedoel. Klinkt allemaal wat eerlijker, opener, breder etc. Ook heeft de studiotone met een wat hogere gain instelling (50%) al meteen wat last van een 'bij in een potje' geluid. Echter, met de Bagend erachter heeft hij daar helemaal geen last van. Bovendien is het hoog veel sprankelender en heeft het laag meer punch. Bewijst des te meer dat er erg goed nagedacht over de amp itself. Maar zoals met alles blijft het gewoon een kwestie van smaak ;) .

bedankt voor de tip ! Wil er ooit een 2x12 kastje aanhangen. Heb brunetti kasten geprobeerd, maar dat klonk slecht. Wat zou je me verder aanraden ? Is de koch 2x12 oke ?

Dude
7 april 2006, 14:07
ik heb hem nu over een 1922 kast van marshall met de bekende g75t speakers en ben daar ZEER tevreden over hoor,

klinkt strak helder bassig en gedefinieerde "tone"

niet duur en ZEKER de moeite waard om te proberen


http://img126.imageshack.us/img126/4601/dsc039592pi.jpg

ach meteen maar een foto gemaakt ik zit er toch


sexy he ?

new deep
7 april 2006, 23:21
wat een schoonheid, bijna net zo mooi als de twintone..

:-)

Han S
8 april 2006, 00:18
Ik heb eens een Koch head te leen gekregen van Dolf met zo'n 4x12 Jensen kast.

Ik heb zelf drie 4x12 kasten met Celestion G65, G75 en H30's, maar die Jensen speakers klinken toch echt heel anders. Ik vond het geluid wel heel erg goed.

Dude
8 april 2006, 09:55
Han, jij speelt toch zelf ook wel gitaar neem ik aan ? Hoor ik je eigenlijk nooit over.

Gr bart

arjanb01
8 april 2006, 10:07
Ik heb eens een Koch head te leen gekregen van Dolf met zo'n 4x12 Jensen kast.

Ik heb zelf drie 4x12 kasten met Celestion G65, G75 en H30's, maar die Jensen speakers klinken toch echt heel anders. Ik vond het geluid wel heel erg goed.

bedankt voor jullie tips mensenenk dat ik in de toekomst voor een 2x12 koch speakerkast ga met 2 jensens erin ! Lijkt me helemaal wreed ! :rockon:

the sure thing
8 april 2006, 10:23
He HAN S: nu je toch vertelt over je 4xqw kasten met de verschillende speakers: kun je uitleggen waar 'm qua geluid dan het verschil in zit? En... waar ik ook nieuwsgierig naar ben: zit er verschil tussen de G65 en de G75 qua klank?

schizo910
8 april 2006, 10:41
Han, jij speelt toch zelf ook wel gitaar neem ik aan ? Hoor ik je eigenlijk nooit over.

Gr bart


Yup Han kan wel gitaar spelen, en toetsen ook wel...

Maar je moet hem horen drummen, da's echt zijn ding...