PDA

View Full Version : Distortion/Overdrive pedalen



the feable
2 april 2006, 12:24
Hallo,

Ik ben opzoek naar twee dist/OD pedalen.
Ik zoek een pedaal dat een erg rauwe OD heeft. Denk maar aan het OD kanaal van een soldano Hot Rot.

Daarnaast zoek ik nog een Dist pedaal dat een Datsuns geluid heeft.
Kan iemand mij vertellen wat voor pedalen aan te raden zijn?

( beetje slordig moeten ze wel zijn, want mijn gitaar en mijn buizenversterker zijn allebij vrij netjes)

hoofd
2 april 2006, 12:35
slordig...rauw...ik zeg ProCo RAT! :rockon:

drap
2 april 2006, 12:44
slordig...rauw...ik zeg ProCo RAT! :rockon:

Oh yeah! Zeker weten! En anders wel een Big Muff. Alles beter als die karakterloze Boss of Ibanez distortions. Die Rat is ook nog goed als vieze booster te gebruiken

robert-gitarist
2 april 2006, 12:56
Boss OD-1 of de OD-3...klinken ook super lekker...
Maar de lekkerste zelf vind ik de Carl Martin Plexi Tone en Fulltone OCD.

Rhythm Machine
2 april 2006, 13:10
De MI Audio Crunch Box is een uitstekende high gain distortion voor relatief weinig geld.

RM

schizo910
2 april 2006, 13:10
De nieuwe EHX Metal Muff is zeker het proberen waard! Ik was onder de indruk van het doosje op de MusikMesse!

robert-gitarist
2 april 2006, 13:18
De nieuwe EHX Metal Muff is zeker het proberen waard! Ik was onder de indruk van het doosje op de MusikMesse!

Alleen ben ik ze nog niet tegen gekomen in Nederland :(
Ben erg benieuwd erna..gewone Muff vind ik ronduit kut maar die metal muff klinkt zo te lezen erg vet

Einzeln
2 april 2006, 21:32
De nieuwe EHX Metal Muff is zeker het proberen waard! Ik was onder de indruk van het doosje op de MusikMesse!

Probeer eens een beschrijving van de mogelijke sounds?

schizo910
2 april 2006, 21:55
Probeer eens een beschrijving van de mogelijke sounds?


zie hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=850427&postcount=14)

en hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=850428&postcount=15)

Shifty
2 april 2006, 22:03
Carl Martin Rock Drive ... ook een aanrader :)

Ik had altijd sound samples, maar die kan ik nie meer vinden.

Van á la AC/DC tot lekkere distortion

Droffie
3 april 2006, 16:33
Hallo,

Ik ben opzoek naar twee dist/OD pedalen.
Ik zoek een pedaal dat een erg rauwe OD heeft. Denk maar aan het OD kanaal van een soldano Hot Rot.

Daarnaast zoek ik nog een Dist pedaal dat een Datsuns geluid heeft.
Kan iemand mij vertellen wat voor pedalen aan te raden zijn?

( beetje slordig moeten ze wel zijn, want mijn gitaar en mijn buizenversterker zijn allebij vrij netjes)


Tis al eerder gezegd...Een proco Rat. Rauwe distortion.

Ik heb er één in de verkoop...PM me als je interesse hebt.

Speeddemon
3 april 2006, 17:21
Alles beter als die karakterloze Boss of Ibanez distortions.
Ik denk niet dat je 30 jaar effect-bouwerij qua overdrives en distortions over 1 kam kan scheren. :roll:

*kuch*understatement*kuch*.

Je kan moeilijk een Boss OD-3 met een MD-2 of XT-2 vergelijken.
En de OD-1, OD-3 en BD-2 zijn nauwelijks 'karakterloos' te noemen.
Evenals een Ibanez SM9 of ST9.

robert-gitarist
3 april 2006, 17:59
Ik vind de Boss Overdrives echt niet karakterloos..
Ik vind ze echt wel lekker klinken..Ben dolblij met me Boss OD-1 Overdrive..Echte orginele mét doosje uit 1977 in super staat..oyeah en dat geluid klinkt echt geweldig!

drap
3 april 2006, 20:00
Ja maar nu hebben we het over overdrives, ik had het over de distortion pedalen van de twee eerder genoemde merken. Kijk, ik kan niet ontkennen dat bijv een TS9 of een 808 een totaal eigen geluid heeft met helemaal een eigen karakter. Hoewel het niet mijn smaak pedalen zijn, zijn die Ibanez TS pedalen natuurlijk erg goed in wat ze moeten doen, bovenmodaal. Maar wat betreft de distortion pedalen vind ik Boss en Ibanez van die 1000 in een dozijn pedalen die mij veel te gelikt klinken. Ik hou nou eenmaal meer van de wat rommeligere, rauwere fuzz/distortionpedalen zoals een Pro Co Rat of een Big Muff. Die Pro Co Rat kun je ook nog es geweldig gebruiken voor een heerlijk romig leadgeluid en klinkt ie plots heel netjes. Maar goed, alles is een kwestie van smaak natuurlijk. Ik hou dus niet van dat schelle geluid met in mijn oren te veel definitie, wat je tegenwoordig vaak bij gitaristen hoort

Speeddemon
3 april 2006, 20:08
De SM9 van Ibanez is geen overdrive, geen 1000 in een dozijn, en wel verrekte goed.

SD-9 zijn de meningen over verdeeld. Ik vind 'm te scooped.
Boss BD-2 is met lage tone-stand ook zeer bruikbaar als distortion.

BartL
4 april 2006, 10:11
Dûh...H&K Tubefactor :D