PDA

View Full Version : No Regrets



Dude
2 april 2006, 11:26
No Regrets is de tekst die ik op mijn arm heb getattoo'eerd een aantal jaar geleden,

nou heb ik gistermiddag mijn Fender Jaguar uit 1963 verkocht en moet zeggen dat het me toch wel aan mn hart gaat,

hij hing hier alleen maar aan de muur te niksen want hij speelde ronduit KUT en het geluid was ook dramatisch maar het ding was zo waanzinnig mooi,

toch wel een beetje regrets hahaha, maar wel 2100 euro rijker, (wel een '" moeilijke koper haha, echt heel de gitaar moest uit elkaar om alle nummers en zaken te controleren, hij had zn twijfels bij het logo want dat zag er "opgeplakt"uit maar ja das logisch na 43 jaar) echt de hoofdprijs voor gekregen want normaal gaan ze tussen de 1500 en 1750 in zijn "vintage zeer gebruikte staat" zonder de orginele koffer welke ik dus ook niet had !



Maar goed,

nou zit ik dus te twijfelen, ik wilde het hier niet posten omdat het een kwestie van smaak is maar ik zit dus zeer te twijfelen wat ik met dat geld ga doen.

Dat ik dr een gitaar van ga kopen is zeker, het geld waarvoor ik die jaguar ooit heb gekocht had toch wel een bepaalde emotionele betekenis dus ik wil het nu (plus de winst) niet op gaan maken aan huis spullen of reparaties aan mn auto

Ik zit al JAREN te geilen op een les paul classic 1960, man man wat zijn die dingen mooi, nadeel vind ik alleen dat ik echt TOTAAL niet zuinig ben op mn gitaren, de gibson SG die ik nu een maand of 9 heb ziet er nu al uit alsof dr 10 jaar mee gegigged is,

maar ja dan komt dus de 2e vraag, qua gigs ben ik voorzien, ik heb een strat uit 79, die gibson SG, en een mexstratje voor de omlaag getunde nummers.

De gitaar zou dus puur een speleding zijn,

Toen ik de jaguar ging kopen was ik op zoek naar een jazzmaster, niet te vinden, mooie jag gevonden dus die gekocht,

jazzmaster is dus ook een optie, maar dan wel een ouwetje

PRS is niet mijn ding, om te zien dan he, maar ik vind ze wel waanzinnig klinken, van die gave ibanez scheurijzers vind ik weer SUPERsexy spelen maar past totaal niet bij mijn muziek stijl (grunge/rock, coverbandje, kane)

sja.... keuzes,

die muziekzaak in duitsland, daar hebben ze waanzinnig veel staan he, rij ik daar gewoon een keer naartoe om een dagje te checken wat er zo al te koop is

Helter Skelter
2 april 2006, 11:33
EB Musicman (gratis te testen hier als je behoefte hebt)

Veekeren
2 april 2006, 11:35
Oe wat vreselijk, een groot bedrag te hebben voor gitaren maar eigenlijk niks nodig te hebben :D

Maar mooi dat je die Jag goed hebt kunnen verkopen. Je komt over alsof een Les Paul je toch wel het gelukkigst zou maken. Waarom niet rustig 2ehands rondkijken, hou je nog een 700 euro over ook (voor een normale classic dan). Aangezien je toch eigenlijk niks echt nodig hebt hoef je ook geen haast te hebben.

En als je slecht met je gitaren omgaat doe je dat natuurlijk zelf, maar ik neem aan dat als je er niet mee op gaat treden de slijtage wel minder zal zijn?

Al moet ik zelf wel toegeven dat als er bij mij geld in kas is om aan gitaren uit te geven het erg moeilijk is om dat niet zo snel mogelijk uit te geven :D

Anders Destium
2 april 2006, 11:55
Mooi dat je er zoveel voor hebt teruggekregen, maar het is wel duidelijk dat je aan die gitaar was gehecht. Een week is het erg, daarna lach je erom!

Je kunt wachten tot er een jazzmaster langskomt, of anders inderdaad voor een mooie LP gaan. Trouwens niet alle PRSen zien er overdreven uitbundig uit, zoals deze. (http://s20.photobucket.com/albums/b233/Anders_Destium/PRS%20McCarty%20Standard%20Rosewood%20in%20Walnut/) , of zelfs zoals jouw gitaren (http://frankieandtheactions.com/casper.htm). Ik zou ook een Musicman, Godin of iets in die lijn niet uitvlakken. Heel veel gitaar voor je geld!

drap
2 april 2006, 12:00
Aaaargh!!!... Een Fender Jaguar weggedaan??? Notabene 1 uit '63??? Neejjjjj.... Nah ja, dan maar een nieuwe vette SG nie? Een custom dan natuurlijk

Outrage
2 april 2006, 12:13
en als je echt niet weet wat doen, morgen is het mijn verjaardag ;)

Dude
2 april 2006, 12:13
Trouwens niet alle PRSen zien er overdreven uitbundig uit, zoals deze. (http://s20.photobucket.com/albums/b233/Anders_Destium/PRS%20McCarty%20Standard%20Rosewood%20in%20Walnut/) , !

dat is inderdaad ERG mooi,

ik denk alleen niet dat die me gellukig gaat maken,

ik denk een jazzmaster wel, een les paul classic ook trouwens,

als ik een jazzmaster wil moet ik nog wel een eurootje of 1000 a 1500 bijleggen en mjah... das ook weer zo wat. Aan de andere kant is dat wel waardevast spul.

Voor een les paul, ja daar zou ik 100% gellukig mee zijn, en zou ik nog een japanse jazzmaster kunnen kopen ook... damn zeg.

maar ja, dat spul is beide niet waardevast en raak je aan de straatstenen ook niet meer kwijt.

Daarnaast, ik weet niet hoe jullie dr over denken, maar een gitaar met zon leven achter de rug... mojo man, vette dikke onbeschaamde geile mojo, en dat straalt dr af, hoe kut die ook speelt of klinkt.. fuck it ik ben 43 ... zo klinkt dat.

maar ja... ik zie wel wat op mijn pad komt, ik hoop een mooie jazzmaster, zo niet dan een mooie lespaul (nadeel is dan dat die SG weer snel staat te niksen denk ik)

Anders Destium
2 april 2006, 12:22
Tja ik denk dat als je weer zo'n oud karaktermonster neemt je er ook weer weinig op zult spelen vanwege het kutte spelen en klinken.

Ik zou echt gaan voor een mooie LP, er zijn er genoeg!

Mitch
2 april 2006, 12:52
Je hebt nog geen Tele en dat kan natuurlijk niet :rockon:

Mr.Bluesbreaker
2 april 2006, 13:28
Misschien een rare opmerking, maar had je die '63er niet voor 200 euro een super afstelbeurt kunnen geven/herfret weet ik veel wat nodig was om er de ultieme mojo-player van te maken?

Off topic:@dude- zet je je adres nog ff in een PM?

schizo910
2 april 2006, 13:32
Tele is een goed idee...

Check ook

http://www.duesenberg.de
mooooooi (http://www.duesenberg.de/duesenberg/image/hb_ronwood_detail06.jpg)

bert k
2 april 2006, 16:27
Hey Dude, bij jou in dat pauperstadje zit toevallig Sander de Gier (http://www.degiergitaarbouw.nl/). Is het niet wat om een echte Custom te laten bouwen? Ik denk bijvoorbeeld aan dat oranje beest van Seymour Paul(maar dan anders uiteraard), dan heb je gewoon iets unieks vast.

Tupelo
2 april 2006, 17:00
O.k. mijn greep in de doos... wat vind je van een ES335?

vulvasonic
2 april 2006, 17:22
Het moet een GOED speledingetje worden, niet iets om mee op te treden, want daar ben je al in voorzien.

In dat geval zou ik het over een heel andere boeg gooien. Twee tips:

tip 1: Koop een echte goede Martin of een acoustische Gibson. De perfecte gelegenheid om je blikveld te verruimen!
tip 2: Koop een mooie jazzbak. Zul je nooit op het podium gebruiken en je zou 'm normaal gesproken nooit hebben gekocht. Maar een ES 175 is zooooo inspiratief!

Tupelo
2 april 2006, 17:59
tip 2: Koop een mooie jazzbak. Zul je nooit op het podium gebruiken en je zou 'm normaal gesproken nooit hebben gekocht. Maar een ES 175 is zooooo inspiratief!

Höfner New President dus. :p

Aron Maiden
2 april 2006, 18:51
Maar 1963, dat is toch nog voor de cbs periode?

Orpheo
2 april 2006, 18:54
Maar 1963, dat is toch nog voor de cbs periode?

jep...alhoewel? ik dacht dat cbs was vanaf 1965...

drap
2 april 2006, 19:12
Een Gretsch White Falcon misschien? Met een beetje bijleggen. Ontiegelijk mooie gitaren en een geweldig geluid

d'oh
2 april 2006, 19:15
Es335, Es175

Tele

Les Paul special met P90's

daar zou ik aan denken als ik het geld had

hoofd
2 april 2006, 19:23
No Regrets is de tekst die ik op mijn arm heb getattoo'eerd een aantal jaar geleden

Zo'n tattoo he....krijg je daar nou geen spijt van?



Sorry, moest ff !!! :seriousf:

Orpheo
2 april 2006, 19:44
Es335, Es175

Tele

Les Paul special met P90's

daar zou ik aan denken als ik het geld had

nee, als ik 2000 euro's had, zou ik er naar een bouwer mee zijn gegaan, en er een Orpheo custom laten maken (nja, eigenlijk niet Orpheo, maar mn echte naam :P ) en voor t verschil (ipv 2000 kost 'mijn' custom lp 3000) gewoon doorsparen...

Mitch
2 april 2006, 20:04
Hey Dude, bij jou in dat pauperstadje zit toevallig Sander de Gier (http://www.degiergitaarbouw.nl/). Is het niet wat om een echte Custom te laten bouwen? Ik denk bijvoorbeeld aan dat oranje beest van Seymour Paul(maar dan anders uiteraard), dan heb je gewoon iets unieks vast.

Of betaalbaarder en zeker niet minder sexy: zijn nieuwe elektrische model, de Reflection. Afhankelijk van de specs valt die onder de 2000E. De twee nieuwe modellen hebben nu een Tele hals element....smullen ! Maar goed, het werd eignelijk een beetje een gitaar 'voor erbij' toch ?
Misschien een beetje overdone dan.

Valt me nu pas op dat je gepromoveerd bent van Vlaardingen naar Schiedam, Dude 8-)

AlterEgo
2 april 2006, 20:52
Heb je een pic van die tattoo?

Toaster
2 april 2006, 21:38
Als je zit te denken aan een gibson classic zou ik meteen gaan voor een (tweedehandse) Custom (heritage)

Dude
3 april 2006, 00:26
Valt me nu pas op dat je gepromoveerd bent van Vlaardingen naar Schiedam, Dude 8-)

schiedam is de domste stad van nederland volgens de een of andere nipo enquette :cooler:

Dude
3 april 2006, 00:27
Zo'n tattoo he....krijg je daar nou geen spijt van?

Sorry, moest ff !!! :seriousf:

je bent niet de eerste die dat roept en elke keer denken ze dat ze het ei van colum.... ach haha

nee geen spijt

Dude
3 april 2006, 00:28
Heb je een pic van die tattoo?

HEEL erg offtopic ja

maar goed

http://www.sleepwalkers.nl/foto/barttattoo.jpg

bert k
3 april 2006, 00:40
Volgens mij staat daar een spelfout in... Krijg je toch nog spijt.

hoofd
3 april 2006, 00:42
Volgens mij staat daar een spelfout in... Krijg je toch nog spijt.

Ik zie idd ook 'no regreds' staan :nervous:

marter544
3 april 2006, 14:22
Das balen :o

Anders Destium
3 april 2006, 14:50
Dat lettertype is echt heel erg bij tattoos, ik zou dan ook heel hard no regreds roepen!

Dude
3 april 2006, 14:57
tis no regrets, zal de resolutie van de foto zijn.

Effe offtopic weer, ik denk dat het een 2ehands les paul classic gaat worden en een japanse jazzmaster of een leuke 2ehands epiphone / ibanez jazzbak

Dude
3 april 2006, 14:59
Volgens mij staat daar een spelfout in... Krijg je toch nog spijt.


http://www.sleepwalkers.nl/foto/barttattoo.jpg

.... hmmm van die is die sleepwalkers site nou :satisfie:

hoofd
3 april 2006, 15:00
http://www.sleepwalkers.nl/foto/barttattoo.jpg

.... hmmm van die is die sleepwalkers site nou :satisfie:

:seriousf:

Moderator-humor :D

Mithrandir
3 april 2006, 15:51
tis no regrets, zal de resolutie van de foto zijn.

Effe offtopic weer, ik denk dat het een 2ehands les paul classic gaat worden en een japanse jazzmaster of een leuke 2ehands epiphone / ibanez jazzbak

2 gitaren? Ik zou toch voor 1 hele goeie gaan, bijvoorbeeld een heritage 535 zoals deze:

http://www.haarguitars.nl/test/Merken/Guitars/heritage/heritage14.jpg

niet alleen stijlvol en mooi, maar ook heel veelzijdig en speelbaar.

bert k
3 april 2006, 17:04
By the way, zoek je het alleen in elektrisch? Daar ben je al aardig in voorzien. Misschien een hele mooi akoestische?

http://www.harrysacksioni.nl/gitaren_img/dobro_detail.jpg

Dude
3 april 2006, 17:51
Ik heb een WAANZINNIGE jazzmaster uit 64 op het oog, ding ziet er als nieuw uit. Echt een mooi mooi mooi aparaat,

nou zit ik alleen he... tis apart, vrij apart, spele ding zoals ik in mijn eerdere post zei, ik weet niet goed of ik dr in de band veel aan ga hebben maar een investering is het zoiezo. Spullen worden alleen maar meer waard. Het geld dat ik voor mn jaguar had betaald had een bepaalde emotionele waarde dus dat het weer in een gitaar gaat staat vast. Daarnaast zit aan deze gitaar ook een mooi verhaal vast (ken en vertrouw de verkoper).

damn man, en het is nog een mooie scherpe prijs ook. moet wel FLINK bijbetalen maar goed, dat zou ik dr zo voor over hebben.

aahhhhrgg keuzes keuzes, en daar ben ik al zo vreselijk gruwelijk slecht in.

Anders Destium
3 april 2006, 18:24
Het is vaak beter om een verkeerde keuze te maken dan om geen keuze te maken ;)

Maar wat je zelf zegt dat dit altijd je droomgitaar is geweest, hoe kan het dan een miskoop zijn! Bovendien ben je al voorzien voor je band, dus dit is hoe dan ook een gitaar voor de leuk, waarom dan niet je favoriet?