PDA

View Full Version : verschil standaard celestion vs greenbacks



kassie
2 april 2006, 01:16
Hey,

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe marshall speakerkast plus top. de top wordt een jcm900 50 watt. en de kast weet ik nog niet. nu zijn er kasten met diverse speakers. celestion 75 watt meen ik en celestion greenbacks van 25 watt meen ik. natuurlijk zijn er nog veel meer speakers maar ik zie dat deze twee geregeld in marshall speakerkasten zitten. ik heb gehoord dat celestion greenbacks 'beter' zouden klinken, dat ze wat duurder waren, wat warmer zouden klinken. enzovoort. wat is nu het wezenlijke verschil tussen een 'gewone' celestion een een celestion greenback?

DarknessAwaits
2 april 2006, 01:23
Hey,

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe marshall speakerkast plus top. de top wordt een jcm900 50 watt. en de kast weet ik nog niet. nu zijn er kasten met diverse speakers. celestion 75 watt meen ik en celestion greenbacks van 25 watt meen ik. natuurlijk zijn er nog veel meer speakers maar ik zie dat deze twee geregeld in marshall speakerkasten zitten. ik heb gehoord dat celestion greenbacks 'beter' zouden klinken, dat ze wat duurder waren, wat warmer zouden klinken. enzovoort. wat is nu het wezenlijke verschil tussen een 'gewone' celestion een een celestion greenback?

Greenback zijn wat meer vintage dan de andere (ws. G75T) die behoorlijk 'scherp' is. Verdere info kun je best wel vinden op het forum, ff de search gebruiken.

Dit topic staat trouwens ook in het verkeerde subforum, mod?

Johnny Ramone
2 april 2006, 09:55
Hey,

Check this out:

http://www.proguitar.de/AudioDemo/CompareSpeaker/CompareSpeaker.html

Strat en Les Paul in elke element postitie over diverse bekende speakers, ook de Greenbacks die naar mijn mening als een schoendoos klinken, maar als je dat oke vindt dan is daar niets mis mee.

arjanb01
2 april 2006, 10:04
Hey,

Check this out:

http://www.proguitar.de/AudioDemo/CompareSpeaker/CompareSpeaker.html

Strat en Les Paul in elke element postitie over diverse bekende speakers, ook de Greenbacks die naar mijn mening als een schoendoos klinken, maar als je dat oke vindt dan is daar niets mis mee.

Mijn tip mensen, ga voor een speakerkast met Jensens erin. Ik vind dat uberhaupt de beste speakers die er zijn op dit moment. Celestions klinken echt te kil scherp, als ik deze fragmenten hoor.
Ze zitten ook in speakerkasten van Koch en in mn studiotone. Dus check dat es ff zou ik zeggen !

Einzeln
2 april 2006, 11:12
Mijn tip mensen, ga voor een speakerkast met Jensens erin. Ik vind dat uberhaupt de beste speakers die er zijn op dit moment. Celestions klinken echt te kil scherp, als ik deze fragmenten hoor.
Ze zitten ook in speakerkasten van Koch en in mn studiotone. Dus check dat es ff zou ik zeggen !

En dat is de Koch Jensen versie van de Vintage 30. Voordat Koch de Jensens gebruikte waren het Vintage 30's. Jensen heeft vervolgens zelf de MOD uitgebracht.

kassie
2 april 2006, 11:50
hey bedankt voor de reacties!

die van jensen klinken idd ook goed ja. beetje moderner. maar ik ben persoonlijk wel een erge vintage fan. maar staat die celestion van 75 er niet tussen? die zit volgens mij in de meeste marshall speakerkasten toch? correct me if i am wrong. of zijn die op de site de specialere speakers?

en ik heb gehoord dat een marshal jcm900 een versterker met een vrij scherp geluid is en dat de greenbacks dat dan goed compenseren? of zie ik dat verkeerd? en hoeveel geld ongeveer kost bijvoorbeeld de vervanging van speakers? wat voor prijsklasse zitten ze in als je ze los koopt?

groeten Karst-Erik.

P.S. misschien staat deze topic idd in het verkeerde subforum. kan ik dat ook veranderen?

zjanke
2 april 2006, 12:05
Er zijn wel meer clips te vinden. www.lordriffenstein.com (http://www.lordriffenstein.com) (music/gear > speakers), www.celestion.com (http://www.celestion.com) (guitar loudspeakers > toneselector) etc. Op de site van celestion staat bij een aantal opties ook een G12T-75.

Celestions zitten hier op 100-120 Eur per stuk, maar ik heb toevallig gisteren mijn speakers vervangen door een V30 en een classic lead 80, samen voor 140 eur nieuw gekocht in de UK (incl verzenden!) via ebay. Er staan heel regelmatig allerlei nieuwe speakers op en 100 pond (=144 euro) is een heel gangbare prijs voor 2 nieuwe Celestions.

jpb
2 april 2006, 13:29
G12H 30's zijn niet scherp. Helder hoog en strak laag; mooie balans. Zaten in de oude 4x12" marshall kasten. Lijkt me betere keuze dan Jensens.

kassie
3 april 2006, 13:30
die g12h 30 gebruikt slash ook. staat op de site van celestion. alleen voor het album contraband zei z'n soundman Adam Day dat hij greenbacks in zijn kasten had. anyway. ik heb me mooi een 4x12 kast met greenbacks erin aangeschaft :satisfie:.

Speeddemon
3 april 2006, 13:36
De combi V30/Greenback is helemaal geweldig!

Zit in de Marshall JCM2000 TSL122 combo.

Ik wil zo later nog eens een 4x12 Met in X setting V30's en Greenbacks.