PDA

View Full Version : probleem met Comet, Bandit en effecten



ar250artist
1 april 2006, 19:11
Hoi,

Ik post dit maar in dit forum, maar het kan zijn dat het ergens anders thuishoort. Ik ben het volgende probleem tegengekomen. De afgelopen 2 repetities heb ik mijn LC Comet gebruikt in combinatie met de Bandit en het Boss bcb60 effectenbord met daarop een aantal Boss pedalen. De effecten zitten allemaal tussen de gitaar en versterker. Waar ik nu tegen aan loop is dat het cleane kanaal van de Bandit constant vervormt, hoe hard ik hem ook zet (t dynamics ook helemaal open). Alleen door de volumeknop op de Comet terug te draaien kan ik hem enigzins weer clean krijgen. Nu weet ik wel dat de output van de Comet wel wat hoger ligt dan de Mex strat die ik normaal gebruik, maar dat kan toch nooit zulke vervorming opleveren? De Comet alleen in combinatie met de Bandit werkt wel normaal, dus trek ik de conclusie dat het ergens bij de effecten fout gaat. Het scheurkanaal werkt wel normaal. Wat kan hier aan de hand zijn???

zjanke
1 april 2006, 19:21
Ik denk dat je wat meer info moet geven, welke effecten heb je bijvoorbeeld op je board staan?
Overstuurt het geluid ook als alle effecten uitstaan? Overstuurt het geluid als je je comet rechtstreeks inprikt, maakt het iets uit welk element je inschakelt?

ar250artist
1 april 2006, 21:42
Nou, de effecten zijn (in volgorde) wah (v-wah), distortion (df-2), chorus (ce-3) en delay (ibanez ddl20). Zoals gezegd werkt de gitaar met alleen de versterker wel normaal, vandaar dat ik maar concludeer dat het ergens in de effecten moet zitten. Ook maakt de keuze van element niets uit; vervorming treedt bij alle standen op. En ook treedt het effect op als alle effecten uit staan. Ik snap er dus niet zo veel meer van, maar ik zal in ieder geval de volgende keer de strat maar weer eens proberen om te zien of die nu ook dit probleem heeft. Helaas heb ik de versterker in de repetitieruimte staan, dus dat gaat nog wel even duren.

zjanke
1 april 2006, 22:10
Het klinkt alsof je Wah niet helemaal goed uitschakelt, probeer eens of het wel goed gaat als je dat pedaal er tussenuit haalt?

nielsduursma
1 april 2006, 23:06
kabels????

Speeddemon
1 april 2006, 23:13
Ik denk dat juist je CE-3 vervormt.

Doe:

gitaar--->wah--->distortion--->Bandit's input.

Bandit's FX-send--->Chorus--->delay---->bandit's FX-Return.

overigens heb ik jarenlang met een Bandit gespeeld, met een hoop effecten ervoor (dus niet eens in FX-loop) en dat was helemaal clean.