PDA

View Full Version : Elektrische crafters?



Shoarm
1 april 2006, 16:30
Dagdag mensen, ik ben vandaag op zoek geweest naar een nieuwe gitaar (ga een budget bij elkaar sparen van ongev. 600 euro) en nu was ik bij joh. de heer, te Sliedrecht, en daar stond een elektrische crafter. Ik had daar nog nooit van gehoord maar goed, ik spelen en die klonk echt heel erg goed. Heeft iemand ervaring met elektrische crafters (aangezien het behoorlijk nieuw is in Nederland dacht ik).

Eko
1 april 2006, 17:11
Ik ken ze niet helaas. Ik ken Crafter alleen van de acoustische. Geen referentie dus. Hadden ze daar ook andere merken waar hij mee vergeleken kon worden?

Shoarm
1 april 2006, 19:41
Beetje te vergelijken met een epiphone les pauls denk ik, al vond ik ze beter spelen.

TMKXL
1 april 2006, 20:07
De PRS-kloon, de Convoy genaamd, ziet er mooi uit, heb er ooit even kort unplugged op gespeeld, voelde solide aan, ronde hals, beetje groot maar ik ben dunne hals hals gewend dus das gewoon een kwestie van wennen. Indrukken waren dus goed. Ik moet em nog maar eens wat uitgebreider testen.

http://www.windjammermusic.co.uk/images/Crafter/convoy_dx_dbr_large.jpg

Shoarm
1 april 2006, 20:56
Daar heb ik ook op gespeeld ja, zie het PRS-kloon gedeelte er niet echt in want de vorm is behoorlijk anders, of heb ik het fout?

Ben eigenlijk meer geïnteresseerd in de Crafter Constantine, nog nergens verkrijgbaar (maar wellicht bestelbaar) in NL. Zelfde prijsklassen, maar wat een looks!

http://i13.ebayimg.com/05/i/06/31/60/be_1_b.JPG
http://www.geocities.com/perrya200/constantineblk.gif

Zelfde hout en elementen overigens, weinig verschil met de convoy behale het LP gedeelte.

TMKXL
2 april 2006, 10:53
Nou ja, PRS kloon vanwege de maple top, de plaatsing van de controls, wrap around brug, 2 elementen, 3+3 headstock, etcetera. Heeft gewoon een beetje een PRS vibe. Die Constantine is ook mooi! :)

Shoarm
2 april 2006, 20:43
Error, die laatste (constantine) LP uiterlijk dus, is niet te koop in Nederland en kan ik dus eventueel in Engeland bestellen. Echter dit vind ik behoorlijk tricky, maar ik ben wel heel erg fan van de gitaar. Mede door de gouden hardware in combinatie met de zwarte body en head, en de 4 knoppen.

Hoe denken jullie over het bestellen van dit soort dingen in het buitenland?

NostraJanus
2 april 2006, 21:13
Vorig jaar heeft er een dubbeltest gestaan van twee elektrische Crafters in de GitaarPlus. Misschien dat je die nog ergens kan achterhalen.

Ik weet het niet precies meer maar ik meen me te herinneren dat ze goed beoordeeld werden.

DREAMMACHINE
2 april 2006, 21:15
.....koop aub geen gitaar bij johan de heer in sliedrecht....dat is een veredelde orgelzaak met een gitaarafdeling....geen kennis van zaken en geen kennis van prijzen!...

voor proberen idd prima...

Shoarm
2 april 2006, 21:32
Slechte ervaringen mee? Uitleg graag?

Luke-wannabe
4 april 2006, 16:22
Ik denk dat Crafter wel een goed merk is, want Joe Walsh (1 van de gitaristen van de Eagles) Speelt er ook op.

NostraJanus
4 april 2006, 18:56
Ik denk dat Crafter wel een goed merk is, want Joe Walsh (1 van de gitaristen van de Eagles) Speelt er ook op.
Ook Katie Melua en Lenoardo Amuedo zijn Crafter-spelers.

Ritch
4 april 2006, 19:29
Die dingen kosten iets van 450, meen ik mij te herrineren. 600 (was dat nou je budget, of de prijs van die gitaar bij die orgelzaak?) is te veel. Ik heb er bij mijn gitaarboer ook opgespeeld en vond mijn Iba SZ beter aanvoelen. Sound ben ik niet bekend mee, niet versterkt gespeeld. Als je besluit een gitaar te kopen, VERGELIJK! Straks krijg je spijt, zonde van je duur verdiende pleuro's. Succes.

Ritch
4 april 2006, 19:30
Ook Katie Melua en Lenoardo Amuedo zijn Crafter-spelers.

Die Leonardo heeft z'n eigen signature bij Crafter, das een semi-hollow.

Shoarm
4 april 2006, 21:30
Die dingen kosten iets van 450, meen ik mij te herrineren. 600 (was dat nou je budget, of de prijs van die gitaar bij die orgelzaak?) is te veel. Ik heb er bij mijn gitaarboer ook opgespeeld en vond mijn Iba SZ beter aanvoelen. Sound ben ik niet bekend mee, niet versterkt gespeeld. Als je besluit een gitaar te kopen, VERGELIJK! Straks krijg je spijt, zonde van je duur verdiende pleuro's. Succes.

Ik koop nog niks, ben zeker bezig met vergelijken. Heb in diezelfde winkel op een paar epiphones gespeeld, een telecaster en nog wat veel te dure gibsons en een blade. die blade was echt geweldig, maar ik vond de crafter ook verukkelijk. Ga binnekort naar rotterdam, peter verspuy en PMS bezoeken. Kijken wat ze daar hebben.