PDA

View Full Version : Kosten bespaard



nielsnielsniels
1 april 2006, 14:03
hoi

ik heb sinds gister last van dat gebuzz bij me B snaar. Naja, dus ik net gekeken en goed geluisterd. En wat bleek? Bij de brug, is er zo een zwart schroefje , met een soort draad erom heen. En als ik die B aansloeg begon dat ding te trillen. Dus ik heb met een schroefje stevig vastgedraaid, en het was verholpen.

Ik heb dit al vaker gehad , maar heb 'm ( de gitaar ) altijd naar een winkel gebracht en laten afstellen voor 40 Euro , voordat ik dit wist.
Is dit niet een beetje oplichterij van de winkel ofzo? Dit kan echt iedereen doen.

Oja heb net uitstekende (in de vorm dat ze uit - steken )snaren bij de kop korter geknipt , en gelijk prik ik me in een snaar en hele vinger onder het bloed :satisfie:

Oja , ik gaat hier om een Fender Stratocaster Deluxe uit Mexico

Terence
1 april 2006, 14:42
Iedereen kan het misschien, maar wil iedereen het ook doen? Sommige mensen betalen gewoon liever geld en laten het fixen, dan dat ze er zelf bij gaan zitten en het uitzoeken.
Geen oplichterij naar mijn mening, zou opzich wel netjes zijn als ze bij de winkel zouden zeggen wat er mis was, maar winkels snijden zichzelf liever niet in de vingers.

marter544
1 april 2006, 14:50
Kreeg je voor die 40 euro ook nieuwe snaren? Anders is het nog wel duur...

Tupelo
1 april 2006, 15:03
Ach winkels... k vertrouw er veel niet. Ook weleens 70 euro voor een versterker gedokt die net zo stuk retour kwam als die er heen ging. En nieteens bereid om me tegemoet te komen. Of 200 euro verlies lijden op een versterker die 3 maanden eerder daar gekocht is en opnieuw uit de revisie komt.

Wat gitaren betreft kun je beter een shitty exemplaar hebben liggen waar je op oefent met afstellen enzo. Is zo terugverdiend.

bram123
1 april 2006, 16:03
begrijp ik nou dat deze jongen een trillend zadeltje gewoon vast heeft gedraaid met de verstelschroef?

Fumi SG
1 april 2006, 16:05
begrijp ik nou dat deze jongen een trillend zadeltje gewoon vast heeft gedraaid met de verstelschroef?

Hoe is het mogelijk!:o


Maar toch, als je zo 40 pleuri kan besparen wist ik het wel.;)

bram123
1 april 2006, 16:06
fumi ik bedoel heeft hij nou zijn intonatie zitten verdraaien of wat?

Fumi SG
1 april 2006, 16:07
fumi ik bedoel heeft hij nou zijn intonatie zitten verdraaien of wat?

ow sorry, ik dacht dat je het sarcastisch bedoelde.:satisfie:

bram123
1 april 2006, 16:08
ik zou nooit sarcastisch doen op een webforum.

drap
1 april 2006, 16:13
begrijp ik nou dat deze jongen een trillend zadeltje gewoon vast heeft gedraaid met de verstelschroef?

Dan ben ik niet de enige die het ook zo gelezen heeft :) Intonatie naar de kloten dus, weg 40 eurie. Niet dat het nou zo moeilijk te herstellen is ofzo

bram123
1 april 2006, 16:15
haha 'kosten bespaard' geef ook vooral nog even een zwengel aan de trussrod.

Fumi SG
1 april 2006, 16:16
inderdaad... maar niet meer dan 5 rondjes draaien heh!!:sssh:

drap
1 april 2006, 16:19
haha 'kosten bespaard' geef ook vooral nog even een zwengel aan de trussrod.

:seriousf: ja dat wil ook nog wel es helpen om je intonatie af te stellen :seriousf:

nielsnielsniels
1 april 2006, 17:54
huh ? alles werkt nog perfect hoor :)

en dat schroefje was 2 slagjes draaien

http://www.gitaarnet.nl/img/magazine/gitaartests/santanaprs/klein4.jpg

Dus onder die zwarte gaatjes waar de snaren in gaan , zitten ook schroefjes, en om die schroefjes zit weer draad , en dat zat los. Dus heb ik de B aangedraaid en alles was goed. De B was dan wel onstemt maar dat is logisch, toch?